VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Ei kujuta ette kuidas kolm suurt meest ja torud zil-150 kabiini ära mahuvad Selles suhtes turva kaar oleks mõistlikum, pole ju kiirused niisuured kui fia nõuetele vastavatel ralliveokatel, isegi krossiveokatel on ainult turva kaared. Ja mulle tundub et ülenippli minemist hoiab ära ka sillavahe, võibolla eksin ka.
Eino
Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Eks te suuresplaanis ise teate,Kui ise veoka ehtaks,siis teeks puuri sisse.
Proto
53951597
53951597
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Mind huvitab kõige rohkem see, et kas tekib suund raskema raua poole või pigem kergemate ehk nö ET2 laadsete aparaatide suunas.
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.
Kuldar
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.
Kuldar
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Kui klass on "VEOK" siis peaks vastama ka nendele nõuetele mille sõiduks vajalik C või C1-kati juhiluba.
See lihtsalt minu kui kõrvaltvaataja arvamus.
Eino
See lihtsalt minu kui kõrvaltvaataja arvamus.
Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Ala ju veokad ,loogiline et oleks 3500+võsakunn kirjutas:Mind huvitab kõige rohkem see, et kas tekib suund raskema raua poole või pigem kergemate ehk nö ET2 laadsete aparaatide suunas.
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.
Kuldar
Mahub küll kui turvapuur ei ole keset tuba paigaldatud.eino kirjutas:Ei kujuta ette kuidas kolm suurt meest ja torud zil-150 kabiini ära mahuvad
Eino
Arvan et turvapuur oleks mõitlik kohe kohustuslikuks teha, sest varem või hiljem on see nii kui nii kohustuslik.
Seda et mootor peaks pärinema veokalt ma ei pooldaks.
Sõitku või võrri mootoriga, aga mingi ülempiir võiks olla.
Jah asjapulgad võiksid (saunas käija) asja ära otsustada.võsakunn kirjutas:
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.
Kuldar
Ja reeglid võks kehtida vähemalt 5 aastat ima oluliste muudatusteta
Siis teaks, kas ehitada või müüa olemasolev kola maha.
P:S Ja veoka klassis startijatel võiks ka C kati load olla (ma ei tea ka see praegu on) ametikoolitus paber ei oleks vajalik
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Kuidas se mootori ülempiir välja näeks? Tahad ,et sõidetakse Tatrate ja krazidega aga mootor võib maks 5l olla? Või mingi mõistlik piir nagu näiteks max töömaht 16l?
Igaüks üritab reeglitega endale paremat tulemust kindlustada aga lõpuks tuleb keegi kes ehitab endale miski 60-70 kilo euri eest korraliku võistlusauto olenemata sellest mis reeglid tulevad. Ja siis tuleb reeglitega ära keelata need autod mille mõni tiimi liige teenib üle Eesti keskmise palga,sest muidu ei jõua mõne plödiseva pajaga gazoonimehe kisa ära kuulata.
Igaüks üritab reeglitega endale paremat tulemust kindlustada aga lõpuks tuleb keegi kes ehitab endale miski 60-70 kilo euri eest korraliku võistlusauto olenemata sellest mis reeglid tulevad. Ja siis tuleb reeglitega ära keelata need autod mille mõni tiimi liige teenib üle Eesti keskmise palga,sest muidu ei jõua mõne plödiseva pajaga gazoonimehe kisa ära kuulata.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Tuleks ikke põhi punktid kokkuleppida. Kui on klass "veok" siis peaks ikke vastama ka veoka nõuetele. Pole ju märgitud "väikeveok" või "suurveok" Kui lahti võtta liiklus seadus siis veok hakkab ikke 3,5tonnist, alla selle juba väike-kerge veok.
Mõistlik oleks min. kaal, silla vahe ja turvavarustus paika panna ja küll sealt edasi tuleb juba muu iseenesest.
Eino
Mõistlik oleks min. kaal, silla vahe ja turvavarustus paika panna ja küll sealt edasi tuleb juba muu iseenesest.
Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
3,5T täismass siis täpsemalt. Tühjalt võib C kat vähem ka kaaluda.eino kirjutas:Tuleks ikke põhi punktid kokkuleppida. Kui on klass "veok" siis peaks ikke vastama ka veoka nõuetele. Pole ju märgitud "väikeveok" või "suurveok" Kui lahti võtta liiklus seadus siis veok hakkab ikke 3,5tonnist, alla selle juba väike-kerge veok.
Mõistlik oleks min. kaal, silla vahe ja turvavarustus paika panna ja küll sealt edasi tuleb juba muu iseenesest.
Eino
Veoka klassi pealtvaatajana ütleks, et mis neist kilodest niiväga rääkida. Tehke pigem autod niipalju vastupidavaks, et need võistluse lõpuni kestaksid. Praegu on 50% autodest kahe esimese ringiga raja ääres. Tavaliselt võidab see, kes ilma (suuremate) probleemideta sõidu lõpuni vastu on pidanud. Räägite, et pealtvaatajad tulevad ikka veokaid vaatama, mitte ET2 pille. Tore. Mis selles surnud risus esimese lombi põhjas nii vaatamisväärset on? Ma ei ürita kedagi oma jutuga alavääristada (kõvad mehed, kes sellise alaga tegelevad) aga minuarust valest otsast lähenetakse ja õigele probleemile ei pöörata tähelepanu. Kaal on loomulikult oluline offroadis aga vastupidavus on ikka palju tähtsam.
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Selle ET2 sarnaseks muutumise jutuga alustas alakomitee märtsis 2017 (VEOK klassi reeglid 2017). Ettepanekud on tehtud, kära on palju aga villa hetkel vähevõitu. Oleks nagu tagumine aeg öelda, et kas üks või teine variant. Keegi meist ei teeni leiba rajal sõitmisega ja hobikorras tegeletakse asjadega, mis meeldivad.
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Niipalju kui Antsumäe "ümarlauast" on meelde jäänud siis reeglid selliselt on sobivad, ainuke vaidlusalune teema on minimaalne kaal.Ural 6x6 kirjutas:Ettepanekud on tehtud, kära on palju aga villa hetkel vähevõitu. Oleks nagu tagumine aeg öelda, et kas üks või teine variant. Keegi meist ei teeni leiba rajal sõitmisega ja hobikorras tegeletakse asjadega, mis meeldivad.
Ühe täpsustusena tahaks tuua siia selgituse, et tegemist on siis masina võistluskaaluga mitte täismassiga mida kasutatakse nn "veoauto" nime juures.
Pakkumised minimaalsele kaalule on hetkel 2500, 3000 või 3500 kg.
Teen siia teemasse küsitluse kus saate minimaalset kaalu hääletada, loodan, et siis saame teemale joone alla.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Ise pole küll sõitja, aga oman ford transitit millel on täismass 3550kg, ehk n2 kategooria ja vaja vähemalt c1 luba. Tehniliselt veoauto, tühimass umbes 2000-2100kg.
5I65692
- Urvo
- ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
- Postitusi: 941
- Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
- Asukoht: Tartu
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Cool story, bro.Kult kirjutas:Ise pole küll sõitja, aga oman ford transitit millel on täismass 3550kg, ehk n2 kategooria ja vaja vähemalt c1 luba. Tehniliselt veoauto, tühimass umbes 2000-2100kg.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Nagu lugeda võib, siis tegu pole enam projektiga.
Muudatused jõustuvad 2019, seega 2018 on reeglid põhimõtteliselt samad, mis aastal 2017: mootor vaba, teljevahe vaba, min.kaal 2000kg, turvakarkass soovituslik.
Alates 2019. aastast saavad olema kohustuslikud: vaoauto mootor, min.teljevahe 2300mm, min.kaal 3000kg ja turvakarkass
https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 1-projekt/
Muudatused jõustuvad 2019, seega 2018 on reeglid põhimõtteliselt samad, mis aastal 2017: mootor vaba, teljevahe vaba, min.kaal 2000kg, turvakarkass soovituslik.
Alates 2019. aastast saavad olema kohustuslikud: vaoauto mootor, min.teljevahe 2300mm, min.kaal 3000kg ja turvakarkass
https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 1-projekt/
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
3.2.11.1. Kõigil võistlussõidukitel peab olema paigaldatud terasest vähemalt kabiinile kinnituv turvakarkass. (hakkab kehtima alates 2019, tekst täpsustub karkassi ehituse osas).
Vabandan sõnavõtmast aga see punkt kõlab küll imelikult, või olen nii loll et ei saa aru
Mida tähendab "vähemalt kabiinile kinnituv"
Eino
Vabandan sõnavõtmast aga see punkt kõlab küll imelikult, või olen nii loll et ei saa aru
Mida tähendab "vähemalt kabiinile kinnituv"
Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal
Nagu kuskil varasemalt juttu oli, siis selline sõnastus "vähemalt kabiinile kinnituv turvakarkass" ei välista turvakarkassi raami külge kinnitamist. Veoautole, mis kaalub 5t ja mille kabiin kaalub max 400-500kg on turvakarkassi kabiini külge kinnitamine ilma kabiini põhja olulise ümberehitamiseta pigem isegi ohtlik( isiklik hinnang). Sest kui turvakarkass kinnitub ainult kabiini nurkadesse ning ümber paiskumisel langeb kogu ülejäänud auto(4,5t) koormus kabiini nurkade ja raamikinnituste vahelisele kabiini põhja osale, siis isiklikult mina sellises autos viibida ei tahaks ja valiksin pigem veoautokrossis levinud raami külge kinnitatud turvakarkassi lahenduse.