Akupank/starter, kust osta?
Moderaator: Moderators
Akupank/starter, kust osta?
Kust võiks Eestis otsida analoogset seadet? Amazon kahjuks Eestisse ei paku seda. Tundub matkale väga tarvilik aparaat.
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01 ... OEKQ&psc=1
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01 ... OEKQ&psc=1
One life, live it! @ LC80
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Akupank/starter, kust osta?
patareid.ee , Peterburi tee alguses, pakub väga asjalikku seadet. Odavamalt saab Telwineid erinevatest poodidest (Motonet jms.). Profesionaalselt kasutame esimest ja julgen soovitada, tõsi umbes poole raskem/suurem.
Tehtud, mõeldud.
Re: Akupank/starter, kust osta?
Omal see
Talv otsa seisnud Sierra mis akuga ainult plõksus, väänas tollega käima.
Telefoni akut saab ikka mitu-mitu korda laadida, suht hea taskulamp ka. Lisaks olen laadinud mõnel korral seda bluetooth sangamakki, kui too ära lõppeb. Siis sai peaaegu hommikuni kuulata.
Talv otsa seisnud Sierra mis akuga ainult plõksus, väänas tollega käima.
Telefoni akut saab ikka mitu-mitu korda laadida, suht hea taskulamp ka. Lisaks olen laadinud mõnel korral seda bluetooth sangamakki, kui too ära lõppeb. Siis sai peaaegu hommikuni kuulata.
Re: Akupank/starter, kust osta?
https://www.oomipood.ee/product/noco_gb ... sb_5v_2_1a
https://www.oomipood.ee/product/noco_gb ... sb_5v_2_1a
Se lahjem ajas 4,0 Chero käima küll.Lasin aku meelega ennem täitsa nulli ka veel.
https://www.oomipood.ee/product/noco_gb ... sb_5v_2_1a
Se lahjem ajas 4,0 Chero käima küll.Lasin aku meelega ennem täitsa nulli ka veel.
Re: Akupank/starter, kust osta?
Offtopic aga tundub kahtlane et see ca 100A akusse surakat suudab andatuhajuhan kirjutas:Omal see
Talv otsa seisnud Sierra mis akuga ainult plõksus, väänas tollega käima.
Telefoni akut saab ikka mitu-mitu korda laadida, suht hea taskulamp ka. Lisaks olen laadinud mõnel korral seda bluetooth sangamakki, kui too ära lõppeb. Siis sai peaaegu hommikuni kuulata.
Y61
#540 Mudmen
#540 Mudmen
Re: Akupank/starter, kust osta?
Pole neisse numbritesse süvenenud. Saigi ta pigem akupangaks, kui "käivitusabiks" ostetud. Kuigi selle viimasega saab ta mingil määral hakkama.smurhv kirjutas:Offtopic aga tundub kahtlane et see ca 100A akusse surakat suudab andatuhajuhan kirjutas:Omal see
Talv otsa seisnud Sierra mis akuga ainult plõksus, väänas tollega käima.
Telefoni akut saab ikka mitu-mitu korda laadida, suht hea taskulamp ka. Lisaks olen laadinud mõnel korral seda bluetooth sangamakki, kui too ära lõppeb. Siis sai peaaegu hommikuni kuulata.
Tehnikamaailma ajakirjas tuli testivõitjaks, eelmainitet Noco oli vist teine.
- mud monster
- Rock Crawler
- Postitusi: 901
- Liitunud: P Aug 25, 2013 8:55 am
- Asukoht: Nõo
Re: Akupank/starter, kust osta?
Oman sellist punast Telwini booster akupanka juba poolteist aastat. Kuni selle asja ostmiseni ei arvanud tast midagi ja kõik väljatoodud kahtlused olid ka mul selle väikse karbi vastu. Nüüdseks saadab see karbike mind igal vähegi väljasõidul.
Näiteks- 4,0 cerokee xj panin käima ja sõitsin üldse ilma akuta, 24" 12volti televiisorit laskis saarekollil pea 2 tundi vaadata, arvuti mille aku pidas pool tundi töötas selle karbikese pealt Tartust kuni Warssavini vahetpidamata ja nii edasi .
Näiteks- 4,0 cerokee xj panin käima ja sõitsin üldse ilma akuta, 24" 12volti televiisorit laskis saarekollil pea 2 tundi vaadata, arvuti mille aku pidas pool tundi töötas selle karbikese pealt Tartust kuni Warssavini vahetpidamata ja nii edasi .
School Street Mud Monster team
Toyota Lc 80, 2x Jeep xj, Suzuki KQ 700 jn jn.
Mudasõbrad aastast 2007
aarnemud@gmail.com
tel.56463624 (telefoniga laulatatud pole ja sõnum sobib ka!)
Toyota Lc 80, 2x Jeep xj, Suzuki KQ 700 jn jn.
Mudasõbrad aastast 2007
aarnemud@gmail.com
tel.56463624 (telefoniga laulatatud pole ja sõnum sobib ka!)
Re: Akupank/starter, kust osta?
Targutan veel, nii ei tohtivat sellega teha.mud monster kirjutas: ja sõitsin üldse ilma akuta
- mud monster
- Rock Crawler
- Postitusi: 901
- Liitunud: P Aug 25, 2013 8:55 am
- Asukoht: Nõo
Re: Akupank/starter, kust osta?
Käivitamiseks kasutasin boostrit, sõitmisel (5meetrit) oli booster eemaldatud. Boostri pealejätmisel võib teda jäädavalt kahjustada.
School Street Mud Monster team
Toyota Lc 80, 2x Jeep xj, Suzuki KQ 700 jn jn.
Mudasõbrad aastast 2007
aarnemud@gmail.com
tel.56463624 (telefoniga laulatatud pole ja sõnum sobib ka!)
Toyota Lc 80, 2x Jeep xj, Suzuki KQ 700 jn jn.
Mudasõbrad aastast 2007
aarnemud@gmail.com
tel.56463624 (telefoniga laulatatud pole ja sõnum sobib ka!)
Re: Akupank/starter, kust osta?
Telwinist veits korralikum see... Lemania x7
https://www.stokker.ee/kaivitusabi-akup ... -612861388
https://www.stokker.ee/kaivitusabi-akup ... -612861388
In Mud We Believe
Jeep WJ CRD : Patrol Y61 GU4
Jeep WJ CRD : Patrol Y61 GU4
Re: Akupank/starter, kust osta?
Kuna tihti on nende käivitusabi akude juures tegu LiPo elementidega, siis tasub sellise akupaku kasutamiseks viia end kurssi peamiste soovitustega LiPo kasutamise juures. Näiteks 100% laetuna ei tohi jätta seisma kauemaks kui 3 päeva. Laadimisel ja hoiustamisel oleks soovitatav kasutada metallist anumat. Väga mõistlik ei ole ka suvel kuuma autosse seisma jätta. Jne. Googlest leiab erinevaid soovitusi, õpetusi, tulekindlaid kaitsekotte jne. Tootjad ise millegipärast sel teemal väga sõna ei võta. Õnnetusi kas vale kasutuse või vigaste elementide tõttu tuleb ikka aeg-ajalt ette. Alles hiljuti põles Mustamäel maha ühe tuntud elektriratta ehitaja töökoda. Varasemast meenub kuidas keegi kuulus fotograaf kogu oma varustusest ilma jäi drooni akude tõttu.
Mitte et ma kedagi hirmutada püüaks, aga lihtsalt, et teaks arvestada selliste ohtudega. Kui LiPo süttib, siis võib see halvemal juhul üsna järsku juhtuda ja seda küll ei tahaks, et kellegi auto või garaaz maha põleks.
Mitte et ma kedagi hirmutada püüaks, aga lihtsalt, et teaks arvestada selliste ohtudega. Kui LiPo süttib, siis võib see halvemal juhul üsna järsku juhtuda ja seda küll ei tahaks, et kellegi auto või garaaz maha põleks.
Re: Akupank/starter, kust osta?
Kui valesti käsitseda võib iga teine ese olla surmariist. Selleks, et akuga midagi halba ei juhtuks ongi neil ümber hunnik turvist ja tarkust, mis aku heaolu eest hoolitseb. Palju seda LiPo hirmu on tulnud droonide jms. vallast, kuna seal tegeletaksegi paljaste akuelementidega ja laetakse tont-teab mis laadijatega.
Asjalik lugemine siin: https://electronics.stackexchange.com/q ... -batteries
Nüüd aga lähen Stokkerisse akupanka näppima
Asjalik lugemine siin: https://electronics.stackexchange.com/q ... -batteries
Nüüd aga lähen Stokkerisse akupanka näppima
One life, live it! @ LC80
Re: Akupank/starter, kust osta?
Siis võiks juba valida LiFePo4 akudega seadme, neid peetakse minu teada päris ohututeks.
Exid:Frontera´95, Blazer´97,Ranger´03,Pajero´93,Galloper´98,Ranger´08, XC90´03
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Re: Akupank/starter, kust osta?
Jep, LiFePO4 ja Li-ion on mõlemad üsna ohutud ja kannatavad ka igasugust väärkohtlemist paremini. Aga LiPo-t kasutatakse sellistes kohtades peamiselt seepärast, et esiteks nende energiatihedus (Wh/kg) on suurem ning teiseks, veel olulisemana (eriti boosteri juures) on nende välja antav vool konkurentsitult kõrgeim. Antud näitajat iseloomustab aku juures "C" arv. See näitab, mitu korda oma mahtuvusest (Ah) rohkem voolu (A) aku välja annab ilma et aku ise kannatada saaks. Näiteks 5Ah akuelement, millele on lubatud 10C, annab välja 50A voolu.
Kui Pb, LiFePO4 ja Li-ion enamasti jäävadki sinna 5-10C juurde (mõnedel üsna palju kallimatel juhtudel ka kuni 20 või 30C), siis LiPo akusid on saada 60C ja rohkemgi. Ja just tänu sellele on üldse võimalik, et nii väike aku autole piisavalt särtsu annab. Aga eks tänu sellele võtavad nad ka äkilisema leegi üles.
Kolmanda asjana vaadatakse akude juures mahtuvuse ja C arvu suhet. Ehk mitu protsenti oma nimimahtuvusest säilib teatud voolutugevusega akust voolu välja võttes. Olgugi, et pliiaku C arv on enamasti seal 10C kandis (mis pole üldse paha), siis nimimahtuvust määratakse 0,1C voolu tarbides. Paraku pliiaku reaalne mahtuvus kukub kolinal kui voolutugevus tõuseb. 10C juures on pliiaku mahtuvusest järel heal juhul 20% (deep-cycle akudel vast natuke parem). Ja seepärast peabki autodes kasutama nõnda suuri akusid. Küll aga kõik (kvaliteetsed) liitiumi baasil akud on selles osas üsna ühe pulga peal ja säilitavad ligi 90% mahtuvusest ka maksimaalsete lubatud voolutugevuste juures.
See siis peamiselt lihtsalt infoks, et mõista kuidas seesugused pisikesed akupangad üldse auto käivitamisel midagi ära teha suudavad.
Potentsiaalselt kõige ohtlikumana ma seesuguse akupanga juures näengi ise seda, et laetakse 100% täis ja jäetakse autosse vedelema, kus temperatuurid kõiguvad üsna suures ulatuses. Juba ainuüki spets tulekindla koti kasutamine võib nii mõndagi päästa. Ideaalis peaks hoidma laetuse taset 70-80% kandis (umbes 3,8-3,9 volti elemendi kohta).
Kui Pb, LiFePO4 ja Li-ion enamasti jäävadki sinna 5-10C juurde (mõnedel üsna palju kallimatel juhtudel ka kuni 20 või 30C), siis LiPo akusid on saada 60C ja rohkemgi. Ja just tänu sellele on üldse võimalik, et nii väike aku autole piisavalt särtsu annab. Aga eks tänu sellele võtavad nad ka äkilisema leegi üles.
Kolmanda asjana vaadatakse akude juures mahtuvuse ja C arvu suhet. Ehk mitu protsenti oma nimimahtuvusest säilib teatud voolutugevusega akust voolu välja võttes. Olgugi, et pliiaku C arv on enamasti seal 10C kandis (mis pole üldse paha), siis nimimahtuvust määratakse 0,1C voolu tarbides. Paraku pliiaku reaalne mahtuvus kukub kolinal kui voolutugevus tõuseb. 10C juures on pliiaku mahtuvusest järel heal juhul 20% (deep-cycle akudel vast natuke parem). Ja seepärast peabki autodes kasutama nõnda suuri akusid. Küll aga kõik (kvaliteetsed) liitiumi baasil akud on selles osas üsna ühe pulga peal ja säilitavad ligi 90% mahtuvusest ka maksimaalsete lubatud voolutugevuste juures.
See siis peamiselt lihtsalt infoks, et mõista kuidas seesugused pisikesed akupangad üldse auto käivitamisel midagi ära teha suudavad.
Potentsiaalselt kõige ohtlikumana ma seesuguse akupanga juures näengi ise seda, et laetakse 100% täis ja jäetakse autosse vedelema, kus temperatuurid kõiguvad üsna suures ulatuses. Juba ainuüki spets tulekindla koti kasutamine võib nii mõndagi päästa. Ideaalis peaks hoidma laetuse taset 70-80% kandis (umbes 3,8-3,9 volti elemendi kohta).