Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.
heiki76 kirjutas:
... ja tuli välja et eksamineerija võtab tehnilised passid laua peale ja liidab reg. massid kokku. Ehk seda 2800kg täismassiga treilat selleks eksamiks kuidagi kasutada ei saa.
...
Ühehobusetreilerid on reeglina tonnised, poolteise hobuse omad (meil levinumad) 1300-1400 ja kahehobuse omad 1800-2000. Kui see nüüd abiks on...
Mõnel tuttaval ei ole piduritega kasthaagist, mille eluskaal on sobiv?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
mart551 kirjutas:Auto registrimass: 3000kg
Suurim lubatud piduritega haagise mass: 2300kg
Haagis: autotreiler, tühimass 670lg, registrimass 3500kg
olemas kõik kategooriad (A,BE,CE,DE)
a) võib vedada tühja haagist või (2300-670=) kuni 1630kg kaaluvat veost
b) vaadatakse registrimasse ja ei või üldse järgi haakida
Kui "b", siis mis B-kategooria auto võib vedada üldse nii rasket haagist? Suured-rasked 4x4 autod ?
Kui olemas BE või CE, siis võid vedada a) võib vedada tühja haagist või (2300-670=) kuni 1630kg kaaluvat veost. Kahtluse korral, et vead raskemat koormat, ajavad härrased politseinikud halval juhul kaalubussi kohale.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kas haagise kandevõimet või siis registrimassi(täismassi) saab muuta? Vaja oleks paarsada kilo vähemaks saada, et võiks oma olemasoleva autoga vedada.
Terv. Villu
Kui reaalne kaal lõhki ei lähe siis ei pea muutma midagi.
Isegi 3500kg täismassiga treila võid E kategooriat omamata sappa võtta kui treila tühimass ei ületa 750kg.
Kas haagise kandevõimet või siis registrimassi(täismassi) saab muuta? Vaja oleks paarsada kilo vähemaks saada, et võiks oma olemasoleva autoga vedada.
Terv. Villu
Kui reaalne kaal lõhki ei lähe siis ei pea muutma midagi.
Isegi 3500kg täismassiga treila võid E kategooriat omamata sappa võtta kui treila tühimass ei ületa 750kg.
Oled sa kindel? Olen tühja treilaga trahvi saabud ja tean veel mitut juhust. Politsei ütles, et registrimasse vaadatakse.
Uurisin eile ka netist neid asju. See vist kuidagi nii, et lubade suhtes vaadatakse täismasse, aga kui tee peal oled siis tegelikke masse, nii vähemalt tegi üks kuskil teises foorumis selgeks, ning kui lugeda seda hiinakeelset seadust, siis seal ka samamoodi, et tegelik mass ei või ületada 3500kg(b kati puhul siis).
Tihti pidi nii olema, et politsei ise ka ei tea, sest see tegeliku massi sõna tuli vist viimase või eelviimase liikluseaduse muudatusega sisse. Üks väitis, et ilma kaalumiseta nad tegelikult väga trahvi teha ei või.
Ühtepidi on nagu loogiline ka, võid sõita 750kg haagisega, aga tühjalt 400kg haagisega sõita ei või. Muidugi, teistpidi, kui sul suur haagis siis äkki keerad nuka taha ja paned sinna 2.5t peale ja sõidad edasi. Kokkuvõttes on see asi veidi segaselt reguleeritud minu arvates.
Aga tegelik küsimus siiski, et kas saab kandevõimet vähendada, mul auto passis 1600kg piduritega, haagis mille saaks soetada praegu on 2000kg. Vähendaks selle 1500 peale, siis pole eraldi lube ka vaja ning auto suhtes kaotab ainult 100kg.
Kas haagise kandevõimet või siis registrimassi(täismassi) saab muuta? Vaja oleks paarsada kilo vähemaks saada, et võiks oma olemasoleva autoga vedada.
Terv. Villu
Kui reaalne kaal lõhki ei lähe siis ei pea muutma midagi.
Isegi 3500kg täismassiga treila võid E kategooriat omamata sappa võtta kui treila tühimass ei ületa 750kg.
Oled sa kindel? Olen tühja treilaga trahvi saabud ja tean veel mitut juhust. Politsei ütles, et registrimasse vaadatakse.
Ise arvasin ka nii nagu sina praegu räägid.
Aga sõbral oli juhus E katti omamata treilaga. Auto oli peal ja sai trahvi, politsei oli veel õelnud, et sa oma B katiga võid ainult tühjalt sellega ringi uhada.
Võta nüüd kinni.
MetsaVikat kirjutas:Uurisin eile ka netist neid asju. See vist kuidagi nii, et lubade suhtes vaadatakse täismasse, aga kui tee peal oled siis tegelikke masse, nii vähemalt tegi üks kuskil teises foorumis selgeks, ning kui lugeda seda hiinakeelset seadust, siis seal ka samamoodi, et tegelik mass ei või ületada 3500kg(b kati puhul siis).
Tihti pidi nii olema, et politsei ise ka ei tea, sest see tegeliku massi sõna tuli vist viimase või eelviimase liikluseaduse muudatusega sisse. Üks väitis, et ilma kaalumiseta nad tegelikult väga trahvi teha ei või.
Ühtepidi on nagu loogiline ka, võid sõita 750kg haagisega, aga tühjalt 400kg haagisega sõita ei või. Muidugi, teistpidi, kui sul suur haagis siis äkki keerad nuka taha ja paned sinna 2.5t peale ja sõidad edasi. Kokkuvõttes on see asi veidi segaselt reguleeritud minu arvates.
Aga tegelik küsimus siiski, et kas saab kandevõimet vähendada, mul auto passis 1600kg piduritega, haagis mille saaks soetada praegu on 2000kg. Vähendaks selle 1500 peale, siis pole eraldi lube ka vaja ning auto suhtes kaotab ainult 100kg.
Terv. Villu
Lubadest sa ei pääse niikuinii.
B kategooria küll kuni 3500kg, aga haagis mis ületab 750kg nõuab E kategooriat enivei.
Siin lehel(https://www.autosoit.ee/be-kategooria/) ja paljudel teistel ka kirjas selline lause:
Tavaline B-kategooria juhiluba võimaldab sõiduauto järel vedada kerghaagist, st haagist täismassiga kuni 750 kg või raskemat haagist aga siis ei tohi autorongi täismass (sõiduki ja haagise täismasside summa) ületada 3500 kg. Kui soovite autoga vedada raskemaid haagiseid kui 750 kg ja autorongi täismass ületab 3500 kg, on kaks võimalust:jne.
Pluss, seadusest punkt.
Kas ma loen tõesti nii valesti või saan ma tõesti nii valesti aru asjast(ei ütle pahaga, vb saangi, sp. siit infi küsingi).
Mina saan nii aru, et b-katiga saab sõita kuni 3500kg autorongiga.
Aga minu algne küsimus oli tegelikult üldse see, et kas saab vähendada haagise kandevõimet, et saaksin oma autoga vedada seda, lubadega olgu nii nagu on.
Nii palju kui mina tean siis täna enam mingeid masse väähendada ei saa.Ei kehti ka enam juba vähendatud massiga dokumendid.
Lisan lingi kus teemat lahatud ja lisaks on seal ka olemas lingid seadusest jne. http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=46516&page=1
Terv.Ermo
Täismass ongi ju registrimass . Seega kui veduri nt reg massiga 3000 kg ja haagise reg 750 kg massiga on sul b kat 250 kg lõhki juba. Pohh,et tolm aint kärus. Seal pole oluline palju on lubatud veduri tootjatehasepoolne kaal piduri ja piduriteta. Tärniga b kati autorongi reg mass ei tohi ületada 4250 kg. Üle selle peab juba uue tähe tegema.
Haagise reg massi muutmist tasub uurida seljuhul kui sama haagist on tehas tootnud erinevate massidega. Muidu suht kaheldav ,et numbri muudetud saad.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
helar kirjutas:... Seega kui veduri nt reg massiga 3000 kg ja haagise reg 750 kg massiga on sul b kat 250 kg lõhki juba. Pohh,et tolm aint kärus. ...
on selline naljanumber jah, mul täpselt nii ongi - 3100 kg täismassiga veduri taga vean vaid kerghaagist, seda seadus ei piira ja 1875 kg täismassiga parketimaasturi taga rõõmsalt 1500 kg haagist - absurd
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"