Lc 120 aku läks keema
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Re: Lc 120 aku läks keema
Genekas ei orienteeru küll midagi. Geneka väljundpinge on konstant mis ühtlasi määrab ka aku maksimaalse laetuse ära. Kui aku pinge jõuab sellele piisavalt lähedale, siis potentsaalide ühtlustumise tõttu selle (ja ainult selle) aku laadimine lõppeb. Mingisugust laadimisvoolu reguleerimist vms eraldi ei tehta, selle eest hoolitseb oomi seadus.
- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Re: Lc 120 aku läks keema
Loodan, et trükiviga - väiksemal akul ikka suurem sisetakistus. (Ja kõik muu jutt kah siis vastupäeva.)Jeepu kirjutas:Minu loogika oleks jälle teistsugune ... Tühjenemisel koormatakse ka rohkem väiksema sisetakistusega akut, ehk väiksemat akut, sest ta annab tänu väiksemale sisetakistusele kergemini voolu välja.
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Re: Lc 120 aku läks keema
Nojah, kui vaadata akul kirjas olevaid külmkäivitusvoole, siis peaks olema jah väiksemal suurem sisetakistus. Samas tal vooluressurssi, mahtuvust jälle vähem..
Re: Lc 120 aku läks keema
Hei hei
Tore on näha, et siin teemas läks ägedaks jutustamiseks,
mehed oleks nagu õllesena saunas, igaüks seisab ikka enda eest.
Vast jõuab niimoodi kõigile sobiva vastuseni ka.
Mina sain endale uued akud soetatud.
Mõlemad siis täpselt samasugused, eks siis näha ole kaua sellise kahe aku süsteemiga need elavad.
Minu poolt on teema läbi, aitäh kaasaelajatele.
Kes tahab füüsikast ja akudest edasi rääkida, siis palun, vaba lava.
Loeksin veel hea meelega, äkki hakkab mõni tarkusetera külge ka.
Lugupidamisega,
Kivi
Tore on näha, et siin teemas läks ägedaks jutustamiseks,
mehed oleks nagu õllesena saunas, igaüks seisab ikka enda eest.
Vast jõuab niimoodi kõigile sobiva vastuseni ka.
Mina sain endale uued akud soetatud.
Mõlemad siis täpselt samasugused, eks siis näha ole kaua sellise kahe aku süsteemiga need elavad.
Minu poolt on teema läbi, aitäh kaasaelajatele.
Kes tahab füüsikast ja akudest edasi rääkida, siis palun, vaba lava.
Loeksin veel hea meelega, äkki hakkab mõni tarkusetera külge ka.
Lugupidamisega,
Kivi
Toyota Land Cruiser 125
Re: Lc 120 aku läks keema
Päris mitmed huvitavad loogikad on siin teemas välja toodud, kuid tuleme siiski tagasi pärismaailma juurde.
Elektrimaailmas kehtivad nii Ohm-i kui ka Kirchhoffi seadused, mistõttu kaks sarnase laetusastmega (tekib probleem juhul kui üks aku on tühi ja teine täis) akut saab laadida ja tühjendada koos. Kaks akut paralleelis ei ole enam tehniliselt võttes kaks akut, vaid tegemist on akupangaga, mis käitub kui üks aku. Kui akud on mõlemad tühjad ning algab laadimisprotsess, mis autos toimub püsival pingel, saavad akud (e. terve akupank) täis samal ajal. Pinge mõlema aku klemmidel on sama, kuid erinevatest mahtuvustest tulenev sisetakistuste erinevuse tõttu on laadimisvoolud erinevad. Selle illustreerimiseks väike diagramm ka: Skeemilt on näha, et ajaliselt saavutavad mõlemad akud (mis on erinevate mahtuvustega) sama laetustaseme sama ajaga.
Tühjenedes on põhimõte sama: pinge mõlemal akul langeb võrdselt, suurem aku annab suurema voolutugevuse, väiksem väiksema voolutugevuse. Tänu sellele püsib süsteem tasakaalus ning probleeme ei teki. Ning kes seda uskuda ei taha, veel üks diagramm:
Elektrimaailmas kehtivad nii Ohm-i kui ka Kirchhoffi seadused, mistõttu kaks sarnase laetusastmega (tekib probleem juhul kui üks aku on tühi ja teine täis) akut saab laadida ja tühjendada koos. Kaks akut paralleelis ei ole enam tehniliselt võttes kaks akut, vaid tegemist on akupangaga, mis käitub kui üks aku. Kui akud on mõlemad tühjad ning algab laadimisprotsess, mis autos toimub püsival pingel, saavad akud (e. terve akupank) täis samal ajal. Pinge mõlema aku klemmidel on sama, kuid erinevatest mahtuvustest tulenev sisetakistuste erinevuse tõttu on laadimisvoolud erinevad. Selle illustreerimiseks väike diagramm ka: Skeemilt on näha, et ajaliselt saavutavad mõlemad akud (mis on erinevate mahtuvustega) sama laetustaseme sama ajaga.
Tühjenedes on põhimõte sama: pinge mõlemal akul langeb võrdselt, suurem aku annab suurema voolutugevuse, väiksem väiksema voolutugevuse. Tänu sellele püsib süsteem tasakaalus ning probleeme ei teki. Ning kes seda uskuda ei taha, veel üks diagramm: