Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas Külahull »

RistoRR kirjutas:Puudumine on igati kahjulik. Auto millel on tehasest cooler, on arvestatud sellega ka töötama. Cooler ei jahuta õhku vaid silindrisse minemiseks, vaid omab ka teatud effakti turbo jahutamisel. Ok, metsas vb vähe pöördeid ja ei tapa nii hullult, aga trassil on ikka täitsa ''must'' selle olemasolu.
Ma nagu m6tlen ja m6tlen, kuid aru ei saa, et kuidas vahejahuti omab turbo jahutamisel efekti? Siiamaani olen arvanud, et cooler on peale turbot ja jahutab turbost läbikäinud 6hku, kuid ehk seletad asja lähemalt, et kuidas see turbo jahutamine käib.

Kunagi väga ammu lugesin kas Autorevyyst v6i Tehnika ja Tootmisest, et vahejahuti kasutegur on 4-7%. Tänapäeva autotööstus on ka komakohtades kinni, et v6imsust ja ökonoomsust saavutada ja lisaks veel mahtuda keskkonnan6uetesse, seega on sellest kasu, kuid mitte niiväga oluline. Kui teha 6hu sissev6tt v6imalikut lyhike, nt kapoti pealt, siis v6ib kasutegur oluliselt suurem olla kui olukorras kus luristatakse kapoti alt sooja/kuuma 6hku sisse ja pressitakse see läbi cooleri.
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas RistoRR »

Sorry. Mõtlesin tegelt turbost soojusülekandena tekkivat lisatempi õhus. :oops:
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 934
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas ahto42 »

No mina sain kohe aru kui pärast cooleri installi proovisõitu tegin, et pöördemomenti on juures. Sai käidud ka pingis. Tehase andmetel on Primera 2.0td mootoril 177nm ja 66kw, uuest peast. Minul oli kellal 240tkm ja jumal peab palju seal tegelt oli. Aga lisasin kooleri ja pingis mõõtsime 72kw ja 200nm. Seega 10% tehase andmetest. Palju seal tegelt oli enne, ei tea. Kindlasti vähem kui tehase andmed. Enim muutus paremaks maanteesõit, st möödasõitudel ei pidanud käiku alla vahetama enam nii tihti.
Mingiaeg hiljem sai lisatud nn tuuningbox aju pistikusse. Jõudu ei teadnud, aga R5 2.5tdi A6 ja ford Windstar eest ära ei läinud.
Kindlasti tahad natuke turbo rõhku tõsta ka.. .
Calloperil oli vist tehase poolt cooleri ventikas.
Ainuke asi, mille paremaks, saad on pedaali reageeringut 0,5sekundit paremaks sest õhul on lühem teekond turbost sisselaskeni.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas CayenneTurbo »

ahto42 kirjutas:Jäta.
Minu sõiduautol tehasest polnud, lisasin ja andis u 20 nm pingis mõõdetuna tehase andmetest rohkem.
Nii huvipärast, kus pingis sa võimsust mõõtsid?
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas Movistar »

ahto42 kirjutas:No mina sain kohe aru kui pärast cooleri installi proovisõitu tegin, et pöördemomenti on juures. Sai käidud ka pingis. Tehase andmetel on Primera 2.0td mootoril 177nm ja 66kw, uuest peast. Minul oli kellal 240tkm ja jumal peab palju seal tegelt oli. Aga lisasin kooleri ja pingis mõõtsime 72kw ja 200nm. Seega 10% tehase andmetest. Palju seal tegelt oli enne, ei tea. Kindlasti vähem kui tehase andmed. Enim muutus paremaks maanteesõit, st möödasõitudel ei pidanud käiku alla vahetama enam nii tihti.
Mingiaeg hiljem sai lisatud nn tuuningbox aju pistikusse. Jõudu ei teadnud, aga R5 2.5tdi A6 ja ford Windstar eest ära ei läinud.
Kindlasti tahad natuke turbo rõhku tõsta ka.. .
Calloperil oli vist tehase poolt cooleri ventikas.
Ainuke asi, mille paremaks, saad on pedaali reageeringut 0,5sekundit paremaks sest õhul on lühem teekond turbost sisselaskeni.
Niimoodi mõõdetuna pole see küll eriti usutav tulemus.
Et üldse mingi erinevus kätte saada tuleb samadel tingimustel võrrelda. Sama pink.Tõmbed enne ja pärast coolerit,enamvähem sama õhutemp jne. Ülekandekao koefitsent peab olema sama jne.
Võrrelda teh. passis olevat numbrit mingi rullidelt saadud tulemusega on ikka väga mööda teema. Need pole võrreldavad andmed.
Tehase numbrid on mootorist. Tahad võrrelda,siis pead samuti mootorist ,mitte rattast mõõtma.
HM Racing Team
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas v6sa »

RistoRR kirjutas:Puudumine on igati kahjulik. Auto millel on tehasest cooler, on arvestatud sellega ka töötama. Cooler ei jahuta õhku vaid silindrisse minemiseks, vaid omab ka teatud effakti turbo jahutamisel. Ok, metsas vb vähe pöördeid ja ei tapa nii hullult, aga trassil on ikka täitsa ''must'' selle olemasolu.
Ei jahuta see radikas enam midagi muud, kui sissepuhutavat õhku. Turbol endal on sellest radikast savi, sisselaske voolutakistus ka väheneb raqdika metsaviskamisest. Aga sissepuhutava gaasi temperatuur tõuseb --> on vähem ookahte värskes täites.

Kui loomkatse ilma radikata ei tekita mingeid negatiivseid emotsioone, siis ei olegi seda vaja. Tahmama hakkab ilmselt. Kui mõistusega sõita ja mootorit mitte üle koormata, siis ehk ei sula kolvid ära.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 934
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas ahto42 »

Jah, need on 20% läbi korrutatud, Ratta tulemused olid muidugi väiksemad, graafikupilt kahjuks nissani foorumiga kadunud ja enam ei leia 2008 aasta asja enam arvutist üles.

Võimust mõõtsime Maksim Zolotorjovi juures. Nissani klubi dünopäev vms
Oli ka 350Z pingis Mõõtsime õhufiltriga ja ilma. Vahe oli 1 või 2 kw ilma filtrita kasuks: 202 vs 204 kw või midagi taolist.
Endise naisrallisõitja Maila Vaheri Sunny GTi tõmbas ka tehasest kw või 2 rohkem.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas Praks1 »

Originaal kujul ukerdades metsas on cooler suht mõttetu, aga fööni peale keerates jne on ka metsas seistes sellest kasu.
Ja kes tahavad ukerdada kõva rõhuga, siis vesicooler.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
iiripilli
Fitting 38"
Postitusi: 228
Liitunud: L Veebr 20, 2016 3:01 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas iiripilli »

Häda seisnebgi peamiselt selles, et pole ruumi. Kui ta mind ei segaks siis ma ei hakkaks ka eemaldama.
Vesicoolerit ja muid alternatiive esialgu ei otsiks
Land Cruiser PZJ75
Mob: 5624kolm844
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas uputaja »

Kõik sulab ära, isegi terasveljed. Ja tahma tuleb nii palju, et päike kaob ja algab kuueteistkümnes jäääaeg.

Mingist 1,6 barrist ja suurest pumba saagimisest polnud küll aru saada, et kuuler oleks kõik maailmad ära päästnud.

Kõik on omal persel järgi proovitet ja tehtud, miks ajada mingit "ma arvan teadvat, keegi rääkis" juttu.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
iiripilli
Fitting 38"
Postitusi: 228
Liitunud: L Veebr 20, 2016 3:01 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas iiripilli »

uputaja kirjutas:
Kõik on omal persel järgi proovitet ja tehtud, miks ajada mingit "ma arvan teadvat, keegi rääkis" juttu.
Eks see foorum ikka selleks olegi, et mitte kõiki omal persel järgi proovida vaid arutada, avaldada arvamust ja saada teada teiste õnnestumistest ja ebaõnnestumistest.
Kui ma selle põrnikaga aida taha linaleo auku mulistama tahaks minna siis poleks neid küsimusi siin.
Aga mis siis kui 8000 km kaugusel kodunt selgub, et se cooler või mis iganes komponent ikkagi väga vajalik on mis siis saab...võib persele väga sitasti mõjuda ma arvan...kuigi ma ise olin ka kohe seda meelt, et sellest junnist seal väga tolku pole.
Land Cruiser PZJ75
Mob: 5624kolm844
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas totu »

iiripilli kirjutas:
uputaja kirjutas:
Kõik on omal persel järgi proovitet ja tehtud, miks ajada mingit "ma arvan teadvat, keegi rääkis" juttu.
Eks see foorum ikka selleks olegi, et mitte kõiki omal persel järgi proovida vaid arutada, avaldada arvamust ja saada teada teiste õnnestumistest ja ebaõnnestumistest.
Kui ma selle põrnikaga aida taha linaleo auku mulistama tahaks minna siis poleks neid küsimusi siin.
Aga mis siis kui 8000 km kaugusel kodunt selgub, et se cooler või mis iganes komponent ikkagi väga vajalik on mis siis saab...võib persele väga sitasti mõjuda ma arvan...kuigi ma ise olin ka kohe seda meelt, et sellest junnist seal väga tolku pole.
Metsas, üle kännu sõitmiseks on cooler tõepoolest marginaalne aga mikromootoriga maanteele ja pika otsa peale minek, eeldab, et föön on punane (õhutakistustegur 0,9, kaalu 1,5 korda lubatust, mäed veidi kõrgemad kui 300m ja 70ga ei viitsi logistada). Sellisel juhul päästab cooler kolvid (nende jubinate jahutamine suuresti pealetuleva õhu teha ja seda ei arva aga nii see on). Kas kapotikaane alla ei anna seda sättida? Mitsude jms. moodi. Metsas saab ilma vahejahutuseta hakkama, seega auto liikumisest tulev õhuvool peaks piisav olema, kui paigutus õige. Suurel tehnikal üsna levinud ka märg cooler, ühise jahutusvedelikuga. Sisuliselt on kärg sisselaskekollektoris ja jahutusradikast tulev vedelik lastakse läbi. Kasutegur veidi lahjem aga eriti kompaktne lahendus.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
iiripilli
Fitting 38"
Postitusi: 228
Liitunud: L Veebr 20, 2016 3:01 pm
Asukoht: Järvamaa

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas iiripilli »

Kapotil oleva õhuvõtuava alla ei mahu mingi radikas.
See õhuvõtuava on kasutusel 0,7 l mootoril. Nendel on cooler kapoti all mootori peal. Meil vist selliseid ei liigu aga Venemaal küll on.
Diislile on see kapott minu arvates pandud puhtalt selle pärast, et mootor ära mahuks, sest õli valamise kork ja pihustite peal olev kate hakkaksid vastu kapotti käima.
Cooleri viskasin vahelt välja ja ühendan otse. Eks siis saab katsetada.

Mind hakkas see päris huvitama, et kui kuumaks see föönist tulev õhk siis läheb? Ma pean silma mõõdukalt koormatud tehaseseades mootorit mitte ekstreemseid olukordi kus terasveljed sulavad ja tahm päikest varjutab. Peaks anduri siirdama sisselaskesse ja ära mõõtma huvi pärast :idea:
Land Cruiser PZJ75
Mob: 5624kolm844
Kasutaja avatar
rommi@rommi
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: T Veebr 06, 2007 3:40 pm
Kontakt:

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas rommi@rommi »

Mb om 606-el oli 2.8 bar-i juures 250c ja cooleriga sain 60c
_______________________
http://auto-diagnostika.ee
päikest ja portaalsilda
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Turbo radikas...kas jätta või mitte?

Postitus Postitas MustVälk »

Kas mingit cooleri aretust suurte radikate ette ei saa teha?
Ma parem leiaks vintsi asjadele parema koha, et ei peaks coolerit eemaldama.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”