Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
valka
Mudder
Postitusi: 57
Liitunud: P Juul 20, 2014 2:56 pm

Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas valka »

Sattusin juhuslikult LC80 manuali sirvides sellise asja peale? Paljud seda päriselus ka järgivad ja kas on reaalselt oht midagi pekki keerata kui maanteelt tankima minnes kohe mootor välja suretada? Ilmselt sama teema ka teiste turbokatega..
idling.PNG
idling.PNG (247.82 KiB) Vaadatud 7214 korda
One life, live it! @ LC80
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas LR90 »

Seda tühikäigul käimist on vaja, et turbo jõuaks maha rahuneda, muidu pöörleb ta ilma õlita kuni ükskord otsa saab.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
JeepCheroXJ4x4
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 100
Liitunud: L Juul 11, 2015 9:08 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas JeepCheroXJ4x4 »

Absoluutselt, mina olen jahutanud/õlitanud kõikide turbokatega. Samuti ei ole kunagi külma mootoriga sõitu alustanud.
Igaühe enda otsus.
Siim ;)

Cherokee XJ
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas totu »

Pigem on mureks sellise http://www51.honeywell.com/honeywell/ne ... harger.jpg asja õlivarustuse peatamine, soojus levib ebasobivatesse kohtadesse. Üleüldse on kõik, peale puukallistajate, rahul kui mooror saab rahulikult vihaseks ja rahulikult maha käia. Kõikvõimalikud termopaisumised, õlitused jne. Pikk jutt aga: täisgaas alles peale mootori töösoojaks soojenemist ja suretus alles paar minutit (erinevatel mootoritel erinev) peale täisgaasi. Ja kes plaanib auto ka peale garantiid alles jätta, lulitage "stop-start" välja.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
JeepCheroXJ4x4
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 100
Liitunud: L Juul 11, 2015 9:08 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas JeepCheroXJ4x4 »

totu kirjutas:Pigem on mureks sellise http://www51.honeywell.com/honeywell/ne ... harger.jpg asja õlivarustuse peatamine, soojus levib ebasobivatesse kohtadesse. Üleüldse on kõik, peale puukallistajate, rahul kui mooror saab rahulikult vihaseks ja rahulikult maha käia. Kõikvõimalikud termopaisumised, õlitused jne. Pikk jutt aga: täisgaas alles peale mootori töösoojaks soojenemist ja suretus alles paar minutit (erinevatel mootoritel erinev) peale täisgaasi. Ja kes plaanib auto ka peale garantiid alles jätta, lulitage "stop-start" välja.

jepp, see start-stop on täielik taandareng. Ennevanasti insenerid mõtlesid, kuidas mootori eluiga pikendada, nüüd vastupidi. Ilmselgelt tänapäeva insenerid ongi puukallistajad :D
Siim ;)

Cherokee XJ
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas TiitR »

Kõik õige, isegi kasutan taktikat, et trassilt sõidust tulles, lasen 10..20 sek. "taastuda". Olen täheldanud, et ka TÜV-i mehed peale suitsutesti ei sureta enam kohe mootorit välja, vaid jätavad tühikäigul rahunema :) .
Teemaalgatajale - tanklad, mis asuvad linnas pole ju probleemiks, kuna ülal kenasti juhendis kirjas, et norm. linnasõidul pole koha peal tiksuma jätmine vajalik.
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas RistoRR »

Ikka tasub lasta tiksuda. Mina puukallistaja pole ja näiteks mingi mõne minutilise seismise pärast ma ei suretagi üldse autot välja...
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas helar »

Paigalda püromeeter. Enne turbot. See annab väga hea ülevaate kapoti all toimuvast. Hakkad selle järgi hoopis teistmoodi sõitma.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
Madlobster
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Mär 28, 2015 11:41 am
Asukoht: Laagri

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas Madlobster »

See õlita keerlemise lugu ei ole õige, sest kui gaasi maha lased jäävad turbo pöörded ka rahulikuks ja kui seiskad siis ei jää see turbo sinna ilma õlita pikat tiirlema. Probleemiks on see, et peale kiiret sõitu/suurt koormamist on turbo kuum ja kui seisma jätad siis õli peale vool lakkab seega ka jahutus. Kogu turbo kuumus jaguneb ühtlaselt ning võllil olev õli hakkab kärssama. Ning see kärasand õli takistab normaalset õlitus. Kui õlikanal kärsand nõgist kinni jääb piisab väga lühikesest ajast ja oled ilma turbota. Turbo temp peab tühikäigul kukkuma nii madalaks, et sees olev õli enam kärsama ei hakkaks.
Turbo mootoril eriti kui armastad tuld anda kasuta ainult täissünt ja väga kvaliteet õlisi. Kui parem jalg koguaeg sirge pole ja turbo peale sõitu kapotialust ei valgusta siis pole hullu. Saab ka madalama klassi õlidega hakkama. Lihtsalt vahetult peale maanteed kohe ei maksa süüdet välja keerata. Enamasti aga sellist situatsiooni väga ei ole ikka on peale maanteed mingi rahulik lõik enne seisma jäämist (va kuse- kütuse- pirukapeatused maantee ääres)
Pigi peab per*e minema!
saarekas
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: P Mär 28, 2010 11:50 am
Asukoht: saaremaa

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas saarekas »

Väga hea ja mugav asi on TURBO TIMER.
Kasutaja avatar
t4nel
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 128
Liitunud: T Juun 02, 2015 8:06 pm

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas t4nel »

Probleem tekib jah sellest, et õli kõrbeb ära mitte ei jää võll kohe kuivale. Esimeses postituses pildiga kõik ära öeldud kuidas talitama peaks. Föön saavutab kõrgemad pöörded ja kuumuse koormuse all(kiirendamine, raske vedu) või pikemalt suurtel pööretel sõites, need on 2 asja peale mida tuleks oodata.
Siin on näha kui kaua töötab peale mootori seiskumist laagritel turbo https://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8 Pukside peal olevad jäävad praktiliselt kohe seisu. Kui seal pukside vahel on õli mis kuumaga pigiks muutub siis lõpuks surebki turbo ära.

Sattusin sellise lehe peale kus üks naaberriigi mehhaanik on erinevaid õlisid kuumutanud ja pildid räägivad enda eest:
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas v6sa »

RistoRR kirjutas:Ikka tasub lasta tiksuda. Mina puukallistaja pole ja näiteks mingi mõne minutilise seismise pärast ma ei suretagi üldse autot välja...
Siinkohal tasub õige korraks mõtiskella, mida see tiksumine tegelikult tähendab. Manuaalist klõpsatu alusel peaks maanteekiiruselt tulles mootor minuti rahunema. Arvestades, et me räägime turbodiislist, siis gaasipedaali vabastamisel kütust enam mootorisse juurde ei pritsita ehk mootor muutub õhupumbaks, millest läbipumbatav jahe õhk (ja silindritest lahkuv põlemata värske täide on jahe võrreldes põlemisgaasidega!) jahutab ka turbot üsna tõhusalt. Ma ei tea, kuidas teistel, kuid mul on kombeks mahapöörded teha aeglustades mõnesaja meetri jooksul (kus vähegi liikust takistamata võimalik), mitte rehvide vingudes viimsel hetkel maha pöörates. Mis tähendab, et mootor jahtub mitukümmend sekundit juba aeglustades. Ning mahapöördele järgnev liikumine on haruharva põhjagaasiga, osakoormus aga mootorit oluliselt juurde ei kuumuta. Ehk tanklapeatuse korral ei ole küll mingit vajadust täiendava jahutustsükli järgi olukorras, kus mootorivõimsuse tarbimisest kuni juhiistmelt lahkumiseni kulub mitu minutit;)

Kes aga tarvitavad autot kogu aeg maksimaalselt, need peavad muidugi vajalikud jahutusajad lihtsalt ära ootama - hõõguv turbo kuumakoda pole naljaasi. :?

Keegi eespool ütles väga õigesti: sisepõlemismootor on tänulik aeglase soojendamise ja jahutamise eest 8)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
valka
Mudder
Postitusi: 57
Liitunud: P Juul 20, 2014 2:56 pm

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas valka »

Ise olen sõitu alustades õlirõhu näidikut jälginud ja enne ei sõida kui surve üleval. EGT anduri panin peale kui pumpa tuunisin ja see näitab päris hästi kui suured temperatuurimuutused kapoti all tegelikult toimuvad. Linnas tiksudes on väljalaske temp nii 120-150C kandis, paar sekundit kiirendust võib selle vabalt 400-500 peale visata ja pärast tuleb sama kiiresti alla tagasi. Samas, mõõtmine käib enne turbot ja selle jahtumine võtab kindlasti rohkem aega.
One life, live it! @ LC80
BlueStang
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: L Aug 31, 2013 8:51 pm

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas BlueStang »

Ma muudel masinatel sellele tählepanu ei pööra, aga mustangil peale ringrajalt mahatulekut lasen ülekuumenenud mootoril tühikäigul temperatuuri normaalsele tasemele tagasi tiksuda, enne seismapanemist - vahel võis isegi keema minna, kui kohe rajalt maha keerates moto seisma jätta.
______ ____
[__|__|____|______
[__|__I_____[=]___[=]
( O_o_o_o_O )_) _O )_)
KKKKKK
Fitting 44"
Postitusi: 472
Liitunud: T Apr 12, 2011 9:16 am

Re: Mootori tühikäigul tööle jätmine peale koormust?

Postitus Postitas KKKKKK »

Võibolla vales teemas, aga ... sai prouale Golf soetatud. Autoga rahul. Häirivatest asjadest kõige rohkem käib pinda see start/stop. Saab manuaalselt välja lülitada iga sõidu algus ja ka proua on selle ära õppind, aga tahaks, et kogu aja oleks väljas.
Esindus saatis puu taha muidugi ja ütles, et ilmvõimatu on seda teha. Aga tegelikult? :-?
AMAROK 190kW 01/2019
Koduabiliseks vali uus 225 AVANT kompaktlaadur!
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”