G-Mersude ajaloost

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas Landy »

G-mersu esimene põlvkond (w460) oli tootmises alates 1979 aastast. Alates 1989 hakati tootma w463 põlvkonda, mis põhimõtteliselt on sama auto mida siiani toodetakse. Olemas on ka w461 (worker), mis samuti praeguseni tootmises on. Tegu on lihtsalt mugavamaks tehtud w460-ga.

Räägin oma kogemusest, kuna olen omanud nii w460 g-d (GE230e), kui ka w463-e (G300D)

Suurim erinevus w460 ja w463 vahel on veermik ja transmissioon. w460 on lülitatava nelikveoga, keskdiffer puudub. Esimene ja tagumine differ on mehhaaniliselt lukustatavad (lülitab hüdraulika). Seega saab nelivedu kasutada vaid maastikul või libedaga. Vahekast on täielikult sünkroniseeritud ja nelivedu saab lülitada suvalisel kiirusel. Samuti on w460 üsna askeetliku sisustusega, elektroonika praktiliselt puudub. Tegu on tõsise tööloomaga ja auto seisukord sõltub puhtalt sellest, kui hästi teda hooldatud-hoitud on. Liikvel on palju praeguseks juba vabalt 25 aasta vanuseid isendeid, mis kulgevad täisesti ilma probleemideta.

w463-l on keskdiffer ja pidev nelivedu. Kõik kolm diffrit on mehaaniliselt lukustatavad. Lülitab hüdraulika, juhtimine käib elektriliselt. 90-ndate aastate alguse g-del on piisavalt vähe elektroonikat ja tegu on tõeliselt hea ning vastupidava autoga. Olemas ka igasugu mugavusseadmed ja korralik heliisolatsioon.

Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
verbal
Fitting 38"
Postitusi: 246
Liitunud: N Aug 19, 2004 9:29 am
Asukoht: Harjumaa servas

Postitus Postitas verbal »

Panen siia mõned lingi, millest huvilistel võib kasu olla:

- http://www.gwoa.co.uk/forum/ - UK G mersu foorum
- http://www.mbnz.org/forums/forums/forum-view.asp?fid=30 - USA G-mersu foorum

Mõlemad foorumid on väga informatiivsed. Kui kasutada otsingut, saab vastuse enamikele (ka väga spetsiifilistele) küsimustele. USA omas on tihedam kirjavahetus, UK omas aga rohkem juttu diiselmootoritega G-dest.

- http://www.4x4abc.com/G-Class/?33,33 - palju huvitavat infot + saab osta väga kvaliteetseid remondi ja hooldusmanuaale
- http://www.clubgwagen.com/ - G-Tech sektsioonis on hulk kasulikke remondi- ja hooldusjuhendeid
Kasutaja avatar
verbal
Fitting 38"
Postitusi: 246
Liitunud: N Aug 19, 2004 9:29 am
Asukoht: Harjumaa servas

G-mersu USA foorumi uus asukoht

Postitus Postitas verbal »

G-mersu USA foorumi uus kodu:

http://www.pointedthree.com/disc/forums ... y.php?f=57

Vanas kohas on ka foorum alles aga kogu seltskond on sealt ära uude kohta kolinud.
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Re: G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas trc »

Landy kirjutas:Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60
Mitte et see niiväga oluline info oleks aga ABS kill lüliti on veel igastahes 9/93 masinal kah olemas.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

MB G / Puch G - on seal vahet

Postitus Postitas trc »

Päris põhjalik ajalugu:

http://mercedesgwagen.galeon.com/

lyhemalt ja ylevaatlikumalt:

http://www.g4rce.net/engl/history1.html
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Kasutaja avatar
Rain77
Fitting 38"
Postitusi: 361
Liitunud: R Veebr 23, 2007 10:04 am
Asukoht: Tallinna lähistel Liikva
Kontakt:

Re: G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas Rain77 »

trc kirjutas:
Landy kirjutas:Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60
Mitte et see niiväga oluline info oleks aga ABS kill lüliti on veel igastahes 9/93 masinal kah olemas.
96 väljalase samuti olemas aga kui lukk sisse lülida lülitub ABS automaatselt välja.
G-classist nakatunud 4x4 viiruse ohver.
Argipäev L200 131kw atm. 2011a.
Team Rangers, 2010 klaperjaht TUR, 2011 klaperjaht TUR,
2011 ASMV TUR, 2012 klaperjaht TUR, 2014 Saarekoll TR-3 :)
2015 talvesprint TUR
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas LR90 »

kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas holari »

Vabandan, aga olen nagu Defekat päris lähedalt näinud ja kui loen uudisest, et Mersu plaanib teha VÄIKEST, mis on A klassi platvormil autot, mis hakkab Defekaga konkureerima, siis minuarust pole see õige G klass suurem, kui Defekas. Kas ma sain millestki valesti aru?
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas e.p. »

Ilmselt pole G-s kunagi istunud ja sõitnud :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas holari »

Sorry, unustasin mainimata, et olen ka G klassi lähedalt näinud. Lihtsalt seda uudist lugedes see suuruse vahe küll nii suur ei ole..või lihtsalt ei tundunud. G on mu märgades unenägudes muidu :D

H.
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: G-Mersude ajaloost

Postitus Postitas holari »

Sorry, unustasin mainimata, et olen ka G klassi lähedalt näinud. Lihtsalt seda uudist lugedes see suuruse vahe küll nii suur ei ole..või lihtsalt ei tundunud. G on mu märgades unenägudes muidu :D

H.
Vasta

Mine “Mercedes”