VABA tehnilised reeglid 2013......
Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators
VABA tehnilised reeglid 2013......
Palun lugege reeglid läbi ning andke teada mida saaks teha paremini!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Tere!
Loen mina seda projekti ja avastasin , et siis aastast 2013 on igasugune võimalus kaasa arvatud TR3-s traktorirehviga sõitmine välistatud.
3.6.8.Rattad ja rehvid
3.6.8.1. Kasutada tohib ainult Eesti Vabariigi seadusandlusega vastava kategooria
sõidukile lubatud õhkrehve, mis omavad vastavat E või DOT ja muud nõutavat
märgistust.
Kas see on nii ?
Loen mina seda projekti ja avastasin , et siis aastast 2013 on igasugune võimalus kaasa arvatud TR3-s traktorirehviga sõitmine välistatud.
3.6.8.Rattad ja rehvid
3.6.8.1. Kasutada tohib ainult Eesti Vabariigi seadusandlusega vastava kategooria
sõidukile lubatud õhkrehve, mis omavad vastavat E või DOT ja muud nõutavat
märgistust.
Kas see on nii ?
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
See jäi ka mulle arusaamatuks.Heinza kirjutas:Tere!
Loen mina seda projekti ja avastasin , et siis aastast 2013 on igasugune võimalus kaasa arvatud TR3-s traktorirehviga sõitmine välistatud.
3.6.8.Rattad ja rehvid
3.6.8.1. Kasutada tohib ainult Eesti Vabariigi seadusandlusega vastava kategooria
sõidukile lubatud õhkrehve, mis omavad vastavat E või DOT ja muud nõutavat
märgistust.
Kas see on nii ?
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
-
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 612
- Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
- Asukoht: viimsi
- Kontakt:
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Kas praegu kehtivates reeglites on teisiti kirjas?
Peeter Eltmaa
Peeter Eltmaa
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
TR3 -s kohe kindlasti
6.5 Rattad ja rehvid
Kasutada tohib Eesti Vabariigi seadusandlusega lubatud õhkrehve. Minimaalne lubatud ratta läbimõõt on 815 mm ning maksimaalne lubatud ratta läbinõõt on 1043 mm.
siin puudub klausel vastava kategooria sõidukile .....
St. et traktor on keelatud.
Vanades vaba reeglites on küll see klausel vastava kategooria sõidukile olemas
6.5 Rattad ja rehvid
Kasutada tohib Eesti Vabariigi seadusandlusega lubatud õhkrehve. Minimaalne lubatud ratta läbimõõt on 815 mm ning maksimaalne lubatud ratta läbinõõt on 1043 mm.
siin puudub klausel vastava kategooria sõidukile .....
St. et traktor on keelatud.
Vanades vaba reeglites on küll see klausel vastava kategooria sõidukile olemas
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Tundub, et see rehvide kategooria teema on siin minu sulest tekkinud eksitus, ehk siis VABA-s ja TR-3-s ei nõuta vastava kategooria rehve!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17321
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
NB! Et oleks muudatusi lihtsam jälgida, tegin väikese tabeli:
http://www.landy.ee/varia/reeglid2013/VABA_alates2013
Kristjan Vaarmann
http://www.landy.ee/varia/reeglid2013/VABA_alates2013
Kristjan Vaarmann
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Ei loodagi, et sellest kirjutisest midagi muutub, aga panen ikkagi oma mõtted kirja.
Kas ei võiks olla reeglid sellised nagu nad siiamaani on?
Miks ei võiks jääda traktorirehv ja reduktorsild TR 3-e mängumaaks.
Kunagi kui see klass loodud sai oli ju teemaks, et oleks selline klass, kus saaks niiöelda "mees metsast" tulla ja pisut moditud autoga võistelda, omamatta selle jaoks paksu rahakotti. Mõned aastad tagasi oli ju vaba ridades meeletult palju võistlejaid. Kus nad nüüd on? Vaevalt kõik need autod seibideks on lõigatud ja kuusakoskisse viidud on.
Priit Põhjakas
Kas ei võiks olla reeglid sellised nagu nad siiamaani on?
Miks ei võiks jääda traktorirehv ja reduktorsild TR 3-e mängumaaks.
Kunagi kui see klass loodud sai oli ju teemaks, et oleks selline klass, kus saaks niiöelda "mees metsast" tulla ja pisut moditud autoga võistelda, omamatta selle jaoks paksu rahakotti. Mõned aastad tagasi oli ju vaba ridades meeletult palju võistlejaid. Kus nad nüüd on? Vaevalt kõik need autod seibideks on lõigatud ja kuusakoskisse viidud on.
Priit Põhjakas
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Aga vaata, mis maksab suvaline traktorirehv, mis mahub VABA mõõtu (loe 925mm) ja vaata, mis maksab korraliku mustriga spetsiaalne offroad rehv. Traktorirehvi saab tunduvalt odavamalt kätte. Mõnel mehel vedeleb vb lausa seinaääres.Priit82 kirjutas: ...Miks ei võiks jääda traktorirehv ja reduktorsild TR 3-e mängumaaks.
Kunagi kui see klass loodud sai oli ju teemaks, et oleks selline klass, kus saaks niiöelda "mees metsast" tulla ja pisut moditud autoga võistelda, omamatta selle jaoks paksu rahakotti.......
Priit Põhjakas
Selle punktiga tullakse pigem võistlejatele vastu. Ja reduktorile jääb ju väiksem rehv. Ma arvan, et uute reeglitega peaks klassi võrdsust juurde tulema.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
....ja see aeg, kui oleks olnud õige aeg reeglitega klass suhteliselt odavana hoida on paraku möödas. Ei ole eetiline juba ehitatud autosid keelama hakata. Vähemalt saab praeguse võidurelvastumise veidi aeglasemaks ja sellega konkurentsi juurde.RaidoKol kirjutas:Aga vaata, mis maksab suvaline traktorirehv, mis mahub VABA mõõtu (loe 925mm) ja vaata, mis maksab korraliku mustriga spetsiaalne offroad rehv. Traktorirehvi saab tunduvalt odavamalt kätte. Mõnel mehel vedeleb vb lausa seinaääres.Priit82 kirjutas: ...Miks ei võiks jääda traktorirehv ja reduktorsild TR 3-e mängumaaks.
Kunagi kui see klass loodud sai oli ju teemaks, et oleks selline klass, kus saaks niiöelda "mees metsast" tulla ja pisut moditud autoga võistelda, omamatta selle jaoks paksu rahakotti.......
Priit Põhjakas
Selle punktiga tullakse pigem võistlejatele vastu. Ja reduktorile jääb ju väiksem rehv. Ma arvan, et uute reeglitega peaks klassi võrdsust juurde tulema.
Tehtud, mõeldud.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Praegune vabaklass on ju väga sarnaseks läinud algusaegade TR3-ga. Ja sinna klassi tekivad traktorirehviga suzukid... see pilt mulle meeldib
- Panda
- Fitting 38"
- Postitusi: 328
- Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
- Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
- Kontakt:
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Mõtleisn ikka pikalt enne kui siin sõna võtan. Olen küll vähe saanud võistelda vabas aga nüüd suretatakse see klass ikka täiega välja. Olgem ausad tehnika spordis määrab ikka edukuse tengelpunga paksus(näidet pole vaja kaugelt otsida) ja kuna vabas on juba ehitamine nii karmiks ära läinud siis seepärast ka hetkel võistelajaid vähe(see minu arvamus).
Olen Priit82 täiesti nõus, et omal ajal sai vaba just selleks loodud, et oli jäänud seisma palju autosid mis ei mahtunud TR1 enam ja TR2 ka mitte veel. Nagu veendusime selle klassi loomine õnnestus ja rajal oli hulk võistlejaid. Kui nüüd hästi jälgida teh tingimusi ega siis eriti palju enam ei eristagi vaba ja TR3 ehk siis mõne aasta pärast lükatakse need ka kokku Nagu juba eelenavatel aruteludel juttu olnud siis ehk oleks hoopis vahelduse mttes mõnel edukamal TR3 masinal mõttekas madalam rehv alla ja uude vabasse sõitma. Mida sellisel juhul praegused TR2 ja vabad siis teeks?????? Miks peab vaba klassile veel vabamad tingimused andma kui praegu, kui arendusest väheks jääb siis järgmine tase ju TR3. Pigem võtaks võidurelvastumise hoogu maha ja karmistaks tingimusi, et uutel tulijatel oleks ka huvi veel vabaga liituda.
Ühesõnaga TR2 ja vaba peaks ikka lahus olema.
MInu ettepanek oleks :
1.rehv 33`
2.raam orig
3.sillad orig
4.mitte traktori rehv tarktori rehv ja reduktor sillad peaks jääma ikka TR3 pärusmaaks
Ps. Oli plaanis tuleval aastal jälle rajal olla aga ei näe enam põhjust ehitada(loe võidurelvastuda) kuna TR2 autodega ikka ei suuda konkureerida ja 33` rehv on max. Teen ainult oma tarbeks metsatöödele.
Olen Priit82 täiesti nõus, et omal ajal sai vaba just selleks loodud, et oli jäänud seisma palju autosid mis ei mahtunud TR1 enam ja TR2 ka mitte veel. Nagu veendusime selle klassi loomine õnnestus ja rajal oli hulk võistlejaid. Kui nüüd hästi jälgida teh tingimusi ega siis eriti palju enam ei eristagi vaba ja TR3 ehk siis mõne aasta pärast lükatakse need ka kokku Nagu juba eelenavatel aruteludel juttu olnud siis ehk oleks hoopis vahelduse mttes mõnel edukamal TR3 masinal mõttekas madalam rehv alla ja uude vabasse sõitma. Mida sellisel juhul praegused TR2 ja vabad siis teeks?????? Miks peab vaba klassile veel vabamad tingimused andma kui praegu, kui arendusest väheks jääb siis järgmine tase ju TR3. Pigem võtaks võidurelvastumise hoogu maha ja karmistaks tingimusi, et uutel tulijatel oleks ka huvi veel vabaga liituda.
Ühesõnaga TR2 ja vaba peaks ikka lahus olema.
MInu ettepanek oleks :
1.rehv 33`
2.raam orig
3.sillad orig
4.mitte traktori rehv tarktori rehv ja reduktor sillad peaks jääma ikka TR3 pärusmaaks
Ps. Oli plaanis tuleval aastal jälle rajal olla aga ei näe enam põhjust ehitada(loe võidurelvastuda) kuna TR2 autodega ikka ei suuda konkureerida ja 33` rehv on max. Teen ainult oma tarbeks metsatöödele.
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Jutt muus osas õige aga just reeglite karmistamine ju käibki. Hetkel kehtivates reeglites on praktiliselt ainuke reaalne piirang rehvid. E. ehita mida ja millest tahes, peaasi et kalli Boggeri peale. Uute reeglitega tuleksid mingidki piirid ja saaks oluliselt odavamate traktorirehvidega hakkama.Panda kirjutas:Mõtleisn ikka pikalt enne kui siin sõna võtan. Olen küll vähe saanud võistelda vabas aga nüüd suretatakse see klass ikka täiega välja. Olgem ausad tehnika spordis määrab ikka edukuse tengelpunga paksus(näidet pole vaja kaugelt otsida) ja kuna vabas on juba ehitamine nii karmiks ära läinud siis seepärast ka hetkel võistelajaid vähe(see minu arvamus).
Olen Priit82 täiesti nõus, et omal ajal sai vaba just selleks loodud, et oli jäänud seisma palju autosid mis ei mahtunud TR1 enam ja TR2 ka mitte veel. Nagu veendusime selle klassi loomine õnnestus ja rajal oli hulk võistlejaid. Kui nüüd hästi jälgida teh tingimusi ega siis eriti palju enam ei eristagi vaba ja TR3 ehk siis mõne aasta pärast lükatakse need ka kokku Nagu juba eelenavatel aruteludel juttu olnud siis ehk oleks hoopis vahelduse mttes mõnel edukamal TR3 masinal mõttekas madalam rehv alla ja uude vabasse sõitma. Mida sellisel juhul praegused TR2 ja vabad siis teeks?????? Miks peab vaba klassile veel vabamad tingimused andma kui praegu, kui arendusest väheks jääb siis järgmine tase ju TR3. Pigem võtaks võidurelvastumise hoogu maha ja karmistaks tingimusi, et uutel tulijatel oleks ka huvi veel vabaga liituda.
Ühesõnaga TR2 ja vaba peaks ikka lahus olema.
MInu ettepanek oleks :
1.rehv 33`
2.raam orig
3.sillad orig
4.mitte traktori rehv tarktori rehv ja reduktor sillad peaks jääma ikka TR3 pärusmaaks
Ps. Oli plaanis tuleval aastal jälle rajal olla aga ei näe enam põhjust ehitada(loe võidurelvastuda) kuna TR2 autodega ikka ei suuda konkureerida ja 33` rehv on max. Teen ainult oma tarbeks metsatöödele.
Arvet
Tehtud, mõeldud.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Eks me ka seda odavuse asja mõtleme, räägi mitme niiöelda originaalauto sillad kestavad 36 traktorirehviga(meie omad kindlasti mitte)? Praegu näiteks mingi ime läbi kestab boggeriga ka chero originaalsisudega sild. Aru ma ei saa sellest, miks ei taha portaalimehed sõita tr3e, kus on juba autosi palju ja olemas ka konkurents, mis vabas ju praktiliselt puudub, või vähemalt mina seda konkurentsiks ja võistlemiseks ei pea. Kas tõesti on huvitav kahe, kolme meeskonna vahel "võistlust" pidada? Siis küsimus ka veel selline, et mismoodi see aastaarvestuse asi siis välja kukub, kui nn. ülemineku aastal võistleb näiteks 6 võistkonda ja sellest 5 autot on uute reeglite järgi ehitatud, kas nii, kui vanade reeglitega auto on igal võistlusel kasvõi viimane, siis aastaarvestuses ikka esimene?Tundub nagu imelik, või mis?totu kirjutas:Jutt muus osas õige aga just reeglite karmistamine ju käibki. Hetkel kehtivates reeglites on praktiliselt ainuke reaalne piirang rehvid. E. ehita mida ja millest tahes, peaasi et kalli Boggeri peale. Uute reeglitega tuleksid mingidki piirid ja saaks oluliselt odavamate traktorirehvidega hakkama.Panda kirjutas:Mõtleisn ikka pikalt enne kui siin sõna võtan. Olen küll vähe saanud võistelda vabas aga nüüd suretatakse see klass ikka täiega välja. Olgem ausad tehnika spordis määrab ikka edukuse tengelpunga paksus(näidet pole vaja kaugelt otsida) ja kuna vabas on juba ehitamine nii karmiks ära läinud siis seepärast ka hetkel võistelajaid vähe(see minu arvamus).
Olen Priit82 täiesti nõus, et omal ajal sai vaba just selleks loodud, et oli jäänud seisma palju autosid mis ei mahtunud TR1 enam ja TR2 ka mitte veel. Nagu veendusime selle klassi loomine õnnestus ja rajal oli hulk võistlejaid. Kui nüüd hästi jälgida teh tingimusi ega siis eriti palju enam ei eristagi vaba ja TR3 ehk siis mõne aasta pärast lükatakse need ka kokku Nagu juba eelenavatel aruteludel juttu olnud siis ehk oleks hoopis vahelduse mttes mõnel edukamal TR3 masinal mõttekas madalam rehv alla ja uude vabasse sõitma. Mida sellisel juhul praegused TR2 ja vabad siis teeks?????? Miks peab vaba klassile veel vabamad tingimused andma kui praegu, kui arendusest väheks jääb siis järgmine tase ju TR3. Pigem võtaks võidurelvastumise hoogu maha ja karmistaks tingimusi, et uutel tulijatel oleks ka huvi veel vabaga liituda.
Ühesõnaga TR2 ja vaba peaks ikka lahus olema.
MInu ettepanek oleks :
1.rehv 33`
2.raam orig
3.sillad orig
4.mitte traktori rehv tarktori rehv ja reduktor sillad peaks jääma ikka TR3 pärusmaaks
Ps. Oli plaanis tuleval aastal jälle rajal olla aga ei näe enam põhjust ehitada(loe võidurelvastuda) kuna TR2 autodega ikka ei suuda konkureerida ja 33` rehv on max. Teen ainult oma tarbeks metsatöödele.
Arvet
Priit
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4652
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Mina jälle ei näe probleemi, sest ka praegu võivad tulla mehed metsast ja nende portaalpeletistega mõõtu võtta. 35" traktorirehvi jooks maksis krooni lõpus 11keeki VS 33" Bogger 16k. Sellesse mõõtu peaks ka sisse punnitama ka 37Boggeri.
Toya või Patroli või duunitud ländrouveri sild kannatab seda ratast vabalt. Pole see Volvo portaal ka mingi imetegu, laguneb ja kulub, nagu kõik teisedki sillad.
Kogu point asja juures on see, et sõitke aasta arvestuses kõik sõidud norm koha peale lõpuni ja hooaja arvestuses olete pärast meeldivalt kõrgel kohal. Ajage oma tehnika korralikult joonepeale, et metsas lappima ei pea. Tean seda omast kogemusest kui TR1 rajad olid samad mis TR2/3. Kodune töö oli niivõrd kõva, et metsas ei pidanud kordagi parandama vs muud huumorid mis imeläbi käima läksid.
PS: Ise olete selle hobist spordiks ajanud.
Andres
Toya või Patroli või duunitud ländrouveri sild kannatab seda ratast vabalt. Pole see Volvo portaal ka mingi imetegu, laguneb ja kulub, nagu kõik teisedki sillad.
Kogu point asja juures on see, et sõitke aasta arvestuses kõik sõidud norm koha peale lõpuni ja hooaja arvestuses olete pärast meeldivalt kõrgel kohal. Ajage oma tehnika korralikult joonepeale, et metsas lappima ei pea. Tean seda omast kogemusest kui TR1 rajad olid samad mis TR2/3. Kodune töö oli niivõrd kõva, et metsas ei pidanud kordagi parandama vs muud huumorid mis imeläbi käima läksid.
PS: Ise olete selle hobist spordiks ajanud.
Andres
Asjas sees 2005. Sügissõidust.