Eesti esimese crawleri ehitamine
Moderaatorid: Daniel, hrz, Moderators
Eesti esimese crawleri ehitamine
tegemist siis august 2005 alguse saanud projektiga mille omandasin usa
elektroonikapoe allahindlusriiulist 54$ eest ehk algselt:
"Radioshack F#rd F350 mattracks" nime kandnud raadioteel juhitav elektrimootoriga 4x4 mänguasi, mõõtkavas 1/10
Ma ei hakka pikemalt selgitama, kuidas selle mölaka eestisse toimetasin või
kuidas ta lennujaamas ära kaotasin vaid asun siis kohe ehituse selgitamise kallale.
Originaalkujul siis mitte just parim ronimise vahend sõltumatu vedrustuse
ja suhteliselt kiire ylekandega.
Autol oli kaasas lisaks ratastele ka
Mattracks tyypi roomikud.
yks esimesi modifikatsioone oli siis
diffri lukustamine( kuum liim sobib selleks ideaalselt )
Ysna ruttu selgus, et originaal mänguasi ei oma piisavat põhjakliirensit
ega võimalda ka piisavalt flexida kivide vahel - tekkis idee ehitada
metallist raam, mis võimaldaks mõlemat ning lisaks yhe lisa aku kinnitamise võimalus,
mis oleks teoorias pikendanud sõiduaega x2.
Nina osasse, mis peitis endas roolimisservot sai ehitatud põhjakaitse /
a'la stinger
kohe jätkan
elektroonikapoe allahindlusriiulist 54$ eest ehk algselt:
"Radioshack F#rd F350 mattracks" nime kandnud raadioteel juhitav elektrimootoriga 4x4 mänguasi, mõõtkavas 1/10
Ma ei hakka pikemalt selgitama, kuidas selle mölaka eestisse toimetasin või
kuidas ta lennujaamas ära kaotasin vaid asun siis kohe ehituse selgitamise kallale.
Originaalkujul siis mitte just parim ronimise vahend sõltumatu vedrustuse
ja suhteliselt kiire ylekandega.
Autol oli kaasas lisaks ratastele ka
Mattracks tyypi roomikud.
yks esimesi modifikatsioone oli siis
diffri lukustamine( kuum liim sobib selleks ideaalselt )
Ysna ruttu selgus, et originaal mänguasi ei oma piisavat põhjakliirensit
ega võimalda ka piisavalt flexida kivide vahel - tekkis idee ehitada
metallist raam, mis võimaldaks mõlemat ning lisaks yhe lisa aku kinnitamise võimalus,
mis oleks teoorias pikendanud sõiduaega x2.
Nina osasse, mis peitis endas roolimisservot sai ehitatud põhjakaitse /
a'la stinger
kohe jätkan
Viimati muutis Daniel, K Apr 25, 2007 11:02 am, muudetud 3 korda kokku.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
Kuna antud masina elektroonika ei koosnenud moodulitest nagu
tavaliselt hobimudelismis, vaid yhest elektroonikaplaadist, mis sisaldas
endas nii vastuvõtjat kui kiiruskontrollerit, siis seoses uue raamiga leidis ta endale
enamvähem niiskuskindla koha väikses suletavas
toidukarbis.
Esimene katsetus - masin käitus juba nagu päris crawler - kuigi veidi häiris kasvanud kaal.
Veidi pidin ka lõikama keret seoses enneolematu flexiga ( u60kraadi )
ning lisasin ka ette
rauad - noh missest et f#rd
Mõni aeg testimist viis aga tulemuseni, kus põletasin mootori maha - mitte et
see suur kadu oleks - aga nagu ikka, viib yks asi teiseni ja mina alustasin
uue ja kergema raami ehitamist.
Lisaks uuele raamile vamistasin ka intel Celeroni radikast mootorile väikse radika
ning et kergendada mootori tööd veelgi ka uue kere:
Dodge Charger
täna rohkem ei kirjuta aga - varsti jälle
tavaliselt hobimudelismis, vaid yhest elektroonikaplaadist, mis sisaldas
endas nii vastuvõtjat kui kiiruskontrollerit, siis seoses uue raamiga leidis ta endale
enamvähem niiskuskindla koha väikses suletavas
toidukarbis.
Esimene katsetus - masin käitus juba nagu päris crawler - kuigi veidi häiris kasvanud kaal.
Veidi pidin ka lõikama keret seoses enneolematu flexiga ( u60kraadi )
ning lisasin ka ette
rauad - noh missest et f#rd
Mõni aeg testimist viis aga tulemuseni, kus põletasin mootori maha - mitte et
see suur kadu oleks - aga nagu ikka, viib yks asi teiseni ja mina alustasin
uue ja kergema raami ehitamist.
Lisaks uuele raamile vamistasin ka intel Celeroni radikast mootorile väikse radika
ning et kergendada mootori tööd veelgi ka uue kere:
Dodge Charger
täna rohkem ei kirjuta aga - varsti jälle
Viimati muutis Daniel, K Apr 25, 2007 11:03 am, muudetud 3 korda kokku.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
KohustuslikFlex shot Pildilt on ka paremini aru saada, et tegemist pole
just tohutult suure crawleriga - rehvi suurus vaid 11 cm ehk välismaa mõistes
2.2 Class Crawler.
Järgmine ehitus hõlmas aga siis ylekannet - ehk lisasin lennukitel kasutatava
aeglustuskäigukasti GD600 ning liimisin taas lukku tagumise ning esimese diffri.
Lisaks sai masinale paigutatud puksiir "köis" noh, et kui metsas kinni jääb siis hea tõmmata
Tugevalt häiris auto potentsiaali esisillast ette ulatuv nina, mille olin varem kaitsnud rauaga ,
ning samuti nõrk roolimisservo - kuna aga servo ei vastanud standardile,
leidsin sama tootja mänguasjalt teise identse servo ning saagisin nina maha
teoorias, et kaks parem kui yks - kehtib see vaid jõu kohta -
mitte aga roolimistäpsuse kohta - kuidas oleks autoskaks rooli
täna jälle rohkem ei viitsi - varsti jälle
just tohutult suure crawleriga - rehvi suurus vaid 11 cm ehk välismaa mõistes
2.2 Class Crawler.
Järgmine ehitus hõlmas aga siis ylekannet - ehk lisasin lennukitel kasutatava
aeglustuskäigukasti GD600 ning liimisin taas lukku tagumise ning esimese diffri.
Lisaks sai masinale paigutatud puksiir "köis" noh, et kui metsas kinni jääb siis hea tõmmata
Tugevalt häiris auto potentsiaali esisillast ette ulatuv nina, mille olin varem kaitsnud rauaga ,
ning samuti nõrk roolimisservo - kuna aga servo ei vastanud standardile,
leidsin sama tootja mänguasjalt teise identse servo ning saagisin nina maha
teoorias, et kaks parem kui yks - kehtib see vaid jõu kohta -
mitte aga roolimistäpsuse kohta - kuidas oleks autoskaks rooli
täna jälle rohkem ei viitsi - varsti jälle
Viimati muutis Daniel, K Apr 25, 2007 11:03 am, muudetud 4 korda kokku.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
Kuna ylekanded muutusid ääretult aeglaseks osutus lumi
yletamatuks vaenlaseks
Viimaks ometi sai välja vahetatud originaal elektroonika ning paigaldatud
enamvähem mõistlik roolimis servo ning uued roolivardad
tavaline sõiduaeg on nyyd yhe akuga umbes 30 min crawlimist.
uus elektroonika
Mattracsid on tegeikult sellel pildil ainult illustratiivsed - sest mingit fyysilist
eelist nad ratastega võrreldes ei anna, miinuseid aga ysna mitu
pildil on ka näha kuidas elektroonika on kinni teibitud
et hoida niiskust eemal.
to be continued
yletamatuks vaenlaseks
Viimaks ometi sai välja vahetatud originaal elektroonika ning paigaldatud
enamvähem mõistlik roolimis servo ning uued roolivardad
tavaline sõiduaeg on nyyd yhe akuga umbes 30 min crawlimist.
uus elektroonika
Mattracsid on tegeikult sellel pildil ainult illustratiivsed - sest mingit fyysilist
eelist nad ratastega võrreldes ei anna, miinuseid aga ysna mitu
pildil on ka näha kuidas elektroonika on kinni teibitud
et hoida niiskust eemal.
to be continued
Viimati muutis Daniel, K Apr 25, 2007 11:04 am, muudetud 2 korda kokku.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
kuna lumi sulanud siis esimesed tõsised crawlimised nyyd ka juba tehtud
pean tunnistama et Siga hea masin sai - siiani olen vahetanud välja ainult mootori
veidi kiirema vastu sest muidu olid ylekanded liiga aeglased ja autol puudus igasugune inerts
( mis võib vahel väga abiks olla )
ning mõned pooltelje otsad on ära murdunud. Lisatud sai aga uued rehvid
2.2 suurusega Proline Moabid.
kere on hetkeseisuga juba ysna
räsitud olemisega.
to be continued...
pean tunnistama et Siga hea masin sai - siiani olen vahetanud välja ainult mootori
veidi kiirema vastu sest muidu olid ylekanded liiga aeglased ja autol puudus igasugune inerts
( mis võib vahel väga abiks olla )
ning mõned pooltelje otsad on ära murdunud. Lisatud sai aga uued rehvid
2.2 suurusega Proline Moabid.
kere on hetkeseisuga juba ysna
räsitud olemisega.
to be continued...
Viimati muutis Daniel, K Apr 25, 2007 11:05 am, muudetud 3 korda kokku.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
Elektrimootori vastu vist sisepõlemismootor ei saa kohe kuidagi crawleri juures. Kuna juba 1rpm juures annab elektrimootor max väände välja, mida on lihtsam vaos hoida kui sisepõlemismootoril. Ülekandemehanismide jaotuskastide suurus ja kaal läheks liialt suureks sisepõlemismootori juures. Või mis...?
+372 5028488
Tänud hea sõna eest
aga mis sisepõlemis mootorisse puutub siis on JR-il õigus
sisepõlemis mootor pole tänapäeval ei võimsam ega kiirem brushless elektrikatest ja sellise ronimise puhul pole kiirusest kasu vaid täpsusest
sest vahel on vaja liikuda edasi vaid mõne millimeetri haaval ning sisepõlemis mootor seda ilma suurema siduri kärsatamiseta ei suuda
ning miinuseks räägib veel suurem kaal ning nagu mainisid kulukam yleval pidada ... ja isegi sõidu aega ei võidaks ma juurde sest hetkel ronin yhe akuga umbes 45min.
aga mis sisepõlemis mootorisse puutub siis on JR-il õigus
sisepõlemis mootor pole tänapäeval ei võimsam ega kiirem brushless elektrikatest ja sellise ronimise puhul pole kiirusest kasu vaid täpsusest
sest vahel on vaja liikuda edasi vaid mõne millimeetri haaval ning sisepõlemis mootor seda ilma suurema siduri kärsatamiseta ei suuda
ning miinuseks räägib veel suurem kaal ning nagu mainisid kulukam yleval pidada ... ja isegi sõidu aega ei võidaks ma juurde sest hetkel ronin yhe akuga umbes 45min.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
Suvi möödas ja sõita sain vaid mõned korrad
sellegipoolest ei seganud see mul muutmast sillavahet veidi pikemaks
ning katuse joont veidi madalamaks ja uus nina kah.
ning lihtsalt sportlikust
huvist testisin veidi kiiremat mootorit ning "paddle" - ehk tõlkes aeru tyypi rehve.
polnud suurem asi ausalt - kihutamine tyytab väga ruttu ära - seega nyyd ta taas crawlimis vormis.
Hetkel erilisi uuendusi kah rohkem ette ei näe - sest uued projektid nõuavad oma
sellegipoolest ei seganud see mul muutmast sillavahet veidi pikemaks
ning katuse joont veidi madalamaks ja uus nina kah.
ning lihtsalt sportlikust
huvist testisin veidi kiiremat mootorit ning "paddle" - ehk tõlkes aeru tyypi rehve.
polnud suurem asi ausalt - kihutamine tyytab väga ruttu ära - seega nyyd ta taas crawlimis vormis.
Hetkel erilisi uuendusi kah rohkem ette ei näe - sest uued projektid nõuavad oma
Viimati muutis Daniel, K Apr 25, 2007 11:06 am, muudetud 1 kord kokku.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
see viimane masin ? terve see topic on yhest ja samast masinast - lihtsalt erinevad arengu etapid.Bumerman kirjutas:see viimsne masin on päris hea, kas sul selle ehitamisest ka mingeid pilte on? tahaks teada, kust sa neid juppe saad. püüaks ka midagi kokku keerama hakata, aga ei tea kust osasid saada.
Detailsemaid pilte on ikka aga kardan et see läheks liiga spetsiifiliseks ja igavaks.
Sest iga ehitus eiole sarnane - sõltub sellest mida saavutada soovid ja mis sildasid kasutad.
Juppidest pole yldiselt midagi muud vaja kui vaid kahte vedavat silda
siis paned paika oma soovitava auto sillavahe ning mõtled välja kuidas nad kinnitada raami kylge
( mida sul veel pole ) aga kui kinnitus on välja mõeldud siis tekkib juba ka raami mõte jne
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
- mudahuligaan
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 106
- Liitunud: E Sept 10, 2012 8:23 pm
- Asukoht: Tallinn
Re:
upload.ee või kuhugi kindlamasse kohta võiksid pildid pannaDaniel kirjutas:Pildid jälle elustatud
Samurai 1.6
Re: Re:
Holy long dead batman .... 2007 oli siis ... sellest on 6 aastat mööödas (fyi. upload.ee registreeriti allest 2010 )mudahuligaan kirjutas:upload.ee või kuhugi kindlamasse kohta võiksid pildid pannaDaniel kirjutas:Pildid jälle elustatud
Aga paanikaks pole põhjust kõik pildid on alati kättesaadavad olnud ( Crawl.ee ja rc.bg.ee ) lehel
Plus hulgi palju tänapäevasemat infot, pilte ja ehitusi.
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"