Kliirens vaba klass

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2318
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » P Mai 16, 2010 6:17 pm

e.p. kirjutas:Sõbrad, jätkusuutlik poodiumikohtadele võistlemine on mistahes spordialas alati kallim kui lihtsalt spordiala nautimine ...
kõik ei saagi olla "saavutussportlased" ja poodiumikohti ju vaid 3 :)

P.S. meenutage, milleks sai "vaba" loodud !

Aga meenutage, millised olid vaba reeglid. Muuseas, kas on kellelgi alles? Mäletan et olid piirangud täitsa olemas.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas porikärbes » E Mai 17, 2010 1:44 pm

Suzukid on sõitnud (peale Mudakobraste)kogu aeg talasildadega.Kui arutlust reeglite osas vaadata, siis tuleks ju suzukid üldse, kui võistlusautod ära keelata, kuna viimased 2 aastat ei saa teised neile vastu.See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents. Alati on teistel võimalik oma autosid samamoodi arendada, et püsida esikolmikus.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1178
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

PostitusPostitas Veiko » E Mai 17, 2010 10:41 pm

Vaba pole midagi muud kui väikse rehviga TR-3 põhimõtteliselt.
Reeglid leiad siit:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
Kõige suurem piirang on rehvimõõt 33".

Isiklikult olen ka selle poolt,et kui tahad eesotsas sõita siis sa ei saa rajal turisti mängida ja tehnika peab ka vastu pidama kuni lõpuni.See kui palju sa kodus garaazis aega veedad ja raha sinna sisse paned ei huvita stardis kedagi.
Ootan huviga Porikärpse uut autot. :D
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.
Madu
Off Roader Wannabe
Postitusi: 24
Liitunud: L Apr 26, 2008 12:37 pm
Asukoht: Saku

PostitusPostitas Madu » E Mai 17, 2010 11:41 pm

porikärbes kirjutas:See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents.

Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas porikärbes » T Mai 18, 2010 12:09 am

Madu kirjutas:
porikärbes kirjutas:See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents.

Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.

Iseküsimus on selles miks minna 2,8 tonnise autoga vaba klassi aga arendada annab alati näit. toru raam, portaal sillad, kerge mootor jne.
Madu
Off Roader Wannabe
Postitusi: 24
Liitunud: L Apr 26, 2008 12:37 pm
Asukoht: Saku

PostitusPostitas Madu » T Mai 18, 2010 12:36 am

porikärbes kirjutas:
Madu kirjutas:
porikärbes kirjutas:See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents.

Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.

Iseküsimus on selles miks minna 2,8 tonnise autoga vaba klassi aga arendada annab alati näit. toru raam, portaal sillad, kerge mootor jne.

Et miks vabasse ja mitte TR2? Samal põhjusel miks TR2-s on read hõrenenud. Ja toruraam + portaalid = ju TR3. Nagu ma aru olen saanud siis on ka kulude piirang selles klassis ikkagi teema. Ja lubades kasutada vastavalt auto kaalule erinevaid rehve, ei suurene kuigi palju kulutused, küll aga võidab aus ja õiglane võime olla raskema autoga (rohkem) konkurentsis.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4157
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Movistar » T Mai 18, 2010 7:39 am

Madu kirjutas:
porikärbes kirjutas:
Madu kirjutas:
porikärbes kirjutas:See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents.

Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.

Iseküsimus on selles miks minna 2,8 tonnise autoga vaba klassi aga arendada annab alati näit. toru raam, portaal sillad, kerge mootor jne.

Et miks vabasse ja mitte TR2? Samal põhjusel miks TR2-s on read hõrenenud. Ja toruraam + portaalid = ju TR3. Nagu ma aru olen saanud siis on ka kulude piirang selles klassis ikkagi teema. Ja lubades kasutada vastavalt auto kaalule erinevaid rehve, ei suurene kuigi palju kulutused, küll aga võidab aus ja õiglane võime olla raskema autoga (rohkem) konkurentsis.


Kulud ei ole ju reglementeeritud :D
Osta ka selline auto,või ehita veel kergem kere,,pane ka portaalsillad,investeeri kõvasti raha ja oma vaba aega,ära tee midagi sitemini kui su konkurent ,õpi hästi sõitma , jne......
Kui sa kõik need asjad ära teed,oled esikohale oluliselt lähemal kui siin foorumis nuttes.
On selgelt aru saada,et osadel kodanikel on vähem raha kui teistel.
Keegi ei hakkaks omale mitte mingil juhul ehitama sellepärast raskemat ja sitemat autot,kuna konkurendil on vähem raha.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » T Mai 18, 2010 8:04 am

Maailma ja ka koduvabariigi kurb praktika on aga see, et kui mingi osa klassis võistlejatest, näit esimesed kolm - neli, hakkavad oluliselt rohkem tehnikasse investeerima ja see annab ka käega katsutava eelise võistlusrajal, siis see klass sureb välja. Kokkuvõttes kaotavad kõik.

Loomulikult ei ole kõigi rahaline ja insenertehniline seis võrdne ja see ei saa kunagi nii olema ka.

Minuarust on "vabas" hetkel veel selline seis, kus saaks mingeid reegleid muutes, või neid tekitades, olukorda võrdsemaks - paremaks muuta.

Lihtsalt mu arvamus.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

PostitusPostitas e.p. » T Mai 18, 2010 9:57 am

Üks vähestest kriteeriumitest, mida saaks piirata on "miinimum võistluskaal" ...
muud teemad suht ebareaalsed seoses tehnika ja tehnikute erinevate lähenemistega :)

Aga veelkord, "vaba" sai loodudki selleks, et saab tulla Ants metsast oma lõigatud uaziku või muu kaunitariga
ja mõõtu võtta pigem tehnilistes lahendustes ja mudas vintsitrossi vedamises kui "võrdväärsete" masinate
sekundimurdosade mõõtmisel finishijoonel :)
See ala ei saa kunagi vormeli sarnaseks ja ei hakka ka rajameistrid igale võistkonnale võrdse sügavuse ja muda koostisega sõidujälgi rajal tegema :lol:
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Madu
Off Roader Wannabe
Postitusi: 24
Liitunud: L Apr 26, 2008 12:37 pm
Asukoht: Saku

PostitusPostitas Madu » T Mai 18, 2010 8:19 pm

Teen viimase katse selgitada oma mõtet ja küsimust. Ja ma üldse ei nuta seda tehes vaid lihtsalt arutlen ja paluksin konkreetset loogilist selgitust.
Toome selle Soome näite, kus muidu identsete autode puhul piiratakse portaalidest saadavat ülekaalukat eelist rehvide mõõdu vähendamisega. Või hoopis motokrossi vallast 2T vs. 4T. Tahad sõita kergema 2T-ga, siis pead leppima väiksema töömahuga mootoriga. Miks Soomes ei öelda talasillamehele et mis sa nutad, pane portaalid? Kas 2+ kordne kaaluvahe ei ole tõesti piisav põhjus erineva mõõduga rehvide lubamiseks ja konkurentsi tihendamiseks võrdsemate tingimuste loomise teel. Seda ebavõrdsust kinnitab ju ka fakt, et 2 aastat pole teistest autodest sulgkaalus suslikutele vastast. Sõna vaba võiks tähendada ka vabadust automargi valikul, säilitades mingitgi lootust konkurentsi pakkuda. Ja kindlasti ei usu ma seda, et ainult suslikumehed oskavad autosid ehitada ja omavad selleks vajalikke oskusi, vahendeid ja raha. Vaba klass on varsti sama nagu ringrajal Yaris Cup, kus sama marki autod omavahel pusivad.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1124
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

PostitusPostitas enx » T Mai 18, 2010 9:38 pm

Madu kirjutas:Teen viimase katse selgitada oma mõtet ja küsimust. Ja ma üldse ei nuta seda tehes vaid lihtsalt arutlen ja paluksin konkreetset loogilist selgitust.
Toome selle Soome näite, kus muidu identsete autode puhul piiratakse portaalidest saadavat ülekaalukat eelist rehvide mõõdu vähendamisega. Või hoopis motokrossi vallast 2T vs. 4T. Tahad sõita kergema 2T-ga, siis pead leppima väiksema töömahuga mootoriga. Miks Soomes ei öelda talasillamehele et mis sa nutad, pane portaalid? Kas 2+ kordne kaaluvahe ei ole tõesti piisav põhjus erineva mõõduga rehvide lubamiseks ja konkurentsi tihendamiseks võrdsemate tingimuste loomise teel. Seda ebavõrdsust kinnitab ju ka fakt, et 2 aastat pole teistest autodest sulgkaalus suslikutele vastast. Sõna vaba võiks tähendada ka vabadust automargi valikul, säilitades mingitgi lootust konkurentsi pakkuda. Ja kindlasti ei usu ma seda, et ainult suslikumehed oskavad autosid ehitada ja omavad selleks vajalikke oskusi, vahendeid ja raha. Vaba klass on varsti sama nagu ringrajal Yaris Cup, kus sama marki autod omavahel pusivad.


Suslikumehed ju sellepärast on muretsenud endale võistlusautoks susliku,et on kaalu eelis. Mis on ju offroadis väga tähtis. Ega siis suzukit ei saa süüdistada selles, et ta on nii kerge ja et teised auto tootjad ei ole tootnud nii kerget ja pisikest.
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1909
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

PostitusPostitas urmas » T Mai 18, 2010 10:16 pm

No ei kaalu vabaklassi suslik ju ammu enam 900 kilo. Rommi laob ju sinna kaalu järjest juurde :D
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15510
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » T Mai 18, 2010 10:27 pm

Kui võrrelda suki-muki või mõne muu sulgkaakus auto talasilda ja volvo või mogi portaale, siis viimased on kordades raskemad.

Seega suurem kliirents toob olulise kaalu lisa.
Usun, et üsna är näljutatud "Luige" suudaks 33" rehviga edukalt Vabaklassis ilma teha. Seega võib alati ka muid automarke proovida kaalujälgimisele panna.

Veikol on õigus, et Vaba on oma kotseptsioonilt ikkagi 33" rattaga TR3.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas porikärbes » T Mai 18, 2010 10:28 pm

[Või hoopis motokrossi vallast 2T vs. 4T. Tahad sõita kergema 2T-ga, siis pead leppima väiksema töömahuga mootoriga.
Suzukidel on peal mootorid 1,0-2,0 mis on piisavalt väike võreldes teistega.
Mis puutub kaalu, siis Porikärbse võistluskaal on 1700kg, mis suureneb veel seoses portaal sildadega.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas porikärbes » K Mai 19, 2010 12:58 am

CÄÄRFIILD kirjutas:
erik kirjutas:Maailma ja ka koduvabariigi kurb praktika on aga see, et kui mingi osa klassis võistlejatest, näit esimesed kolm - neli, hakkavad oluliselt rohkem tehnikasse investeerima ja see annab ka käega katsutava eelise võistlusrajal, siis see klass sureb välja. Kokkuvõttes kaotavad kõik.

Loomulikult ei ole kõigi rahaline ja insenertehniline seis võrdne ja see ei saa kunagi nii olema ka.

Minuarust on "vabas" hetkel veel selline seis, kus saaks mingeid reegleid muutes, või neid tekitades, olukorda võrdsemaks - paremaks muuta.

Lihtsalt mu arvamus.


Isiklikult olen Eriku seisukohtadega 100% samal arvamusel. Sisuliselt veel pole hilja, et reegleid muutes tekkinud olukorda võrdsemaks või paremaks muuta. Samas on ka e.p pakutud miinimum võistluskaal üks vähestest võimalikest variantidest.
Sisuliselt on praeguseks seis, kus kõigis klassides peale TR-3 osavõtjate arv väheneb pidevalt. Samas on just see TR-3 mõeldud neile ,kus on tõsised ehitajad ja tehn lahenduste väljatöötajad. Sellest seisukohast on ju kõige nn auväärsem klass kuhu kõigil pürgida TR-3, muidugi kel oskusi ja finantse. Samas oli VABA algne mõte ju see ,et osa seltskonda ei mahtunud enam TR-1 või TR-2 alla enam ära ja mõned vanemad TR-3 lisaks. Ei olnud ju eesmärk teha ka VABAst klass ,kus võistlemiseks peab tegema märkimisväärseid kulutusi. Sisuliselt on praeguse seisuga 4 erinevat võistlusklassi, mis kõik on muutunud aja jooksul pehmelt õeldes kulukateks. Samas pole aga ühtegi klassi, kus saaks minimaalsete kuludega edukalt võistelda ja hiljem huvi korral siirduda teistesse kallimatesse klassidesse. Kunagi oli selleks TR-1, aga see on ka kaugel originaalmasinaga ,minimaalsete kuludega võistlemisest. Võib ju paugutada,et ärge virisege ja kui pappi pole ärge võistelge, või minge sõitke autoorienteerumist. Selline jutt pole pikemas perspektiivis lihtsalt jätkusuutlik. Mis mõtet on asjal ,kui lõpuks on TR-2 a la 5 masinat ja TR-1 8 masinat. On ikka vahe 1 kohal ,kas see saavutati 8 masina võistlusel või 28 masina võistlusel :wink:

Kas tõesti loodi vaba klass, säästu klassiks? Minu arusaamise järgi on see ikkagi peale turisti ja TR 1-te . Praegusel hetkel ei ole vabas võistlejate puudust oodata, kuna tean, et tulemas on mitu vahvat uut autot ja vanade võistlejate probleem on pigem selles, et ei jõuta ajaga kaasas käia.

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline