Aga meenutage, millised olid vaba reeglid. Muuseas, kas on kellelgi alles? Mäletan et olid piirangud täitsa olemas.e.p. kirjutas:Sõbrad, jätkusuutlik poodiumikohtadele võistlemine on mistahes spordialas alati kallim kui lihtsalt spordiala nautimine ...
kõik ei saagi olla "saavutussportlased" ja poodiumikohti ju vaid 3
P.S. meenutage, milleks sai "vaba" loodud !
Kliirens vaba klass
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2877
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Tehtud, mõeldud.
- porikärbes
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 101
- Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
- Asukoht: Tallinn
Suzukid on sõitnud (peale Mudakobraste)kogu aeg talasildadega.Kui arutlust reeglite osas vaadata, siis tuleks ju suzukid üldse, kui võistlusautod ära keelata, kuna viimased 2 aastat ei saa teised neile vastu.See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents. Alati on teistel võimalik oma autosid samamoodi arendada, et püsida esikolmikus.
- Veiko
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1196
- Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
- Asukoht: Teel kuhugi...
Vaba pole midagi muud kui väikse rehviga TR-3 põhimõtteliselt.
Reeglid leiad siit:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
Kõige suurem piirang on rehvimõõt 33".
Isiklikult olen ka selle poolt,et kui tahad eesotsas sõita siis sa ei saa rajal turisti mängida ja tehnika peab ka vastu pidama kuni lõpuni.See kui palju sa kodus garaazis aega veedad ja raha sinna sisse paned ei huvita stardis kedagi.
Ootan huviga Porikärpse uut autot.
Veiko
Reeglid leiad siit:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
Kõige suurem piirang on rehvimõõt 33".
Isiklikult olen ka selle poolt,et kui tahad eesotsas sõita siis sa ei saa rajal turisti mängida ja tehnika peab ka vastu pidama kuni lõpuni.See kui palju sa kodus garaazis aega veedad ja raha sinna sisse paned ei huvita stardis kedagi.
Ootan huviga Porikärpse uut autot.
Veiko
+372 5232468
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.porikärbes kirjutas:See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents.
- porikärbes
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 101
- Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
- Asukoht: Tallinn
Iseküsimus on selles miks minna 2,8 tonnise autoga vaba klassi aga arendada annab alati näit. toru raam, portaal sillad, kerge mootor jne.Madu kirjutas:Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.porikärbes kirjutas:See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents.
Et miks vabasse ja mitte TR2? Samal põhjusel miks TR2-s on read hõrenenud. Ja toruraam + portaalid = ju TR3. Nagu ma aru olen saanud siis on ka kulude piirang selles klassis ikkagi teema. Ja lubades kasutada vastavalt auto kaalule erinevaid rehve, ei suurene kuigi palju kulutused, küll aga võidab aus ja õiglane võime olla raskema autoga (rohkem) konkurentsis.porikärbes kirjutas:Iseküsimus on selles miks minna 2,8 tonnise autoga vaba klassi aga arendada annab alati näit. toru raam, portaal sillad, kerge mootor jne.Madu kirjutas:Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.porikärbes kirjutas:See, et meie arendame ja investeerime autodesse, ei saa olla ebavõrdsus, vaid tavaline konkurents.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4428
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kulud ei ole ju reglementeeritudMadu kirjutas:Et miks vabasse ja mitte TR2? Samal põhjusel miks TR2-s on read hõrenenud. Ja toruraam + portaalid = ju TR3. Nagu ma aru olen saanud siis on ka kulude piirang selles klassis ikkagi teema. Ja lubades kasutada vastavalt auto kaalule erinevaid rehve, ei suurene kuigi palju kulutused, küll aga võidab aus ja õiglane võime olla raskema autoga (rohkem) konkurentsis.porikärbes kirjutas:Iseküsimus on selles miks minna 2,8 tonnise autoga vaba klassi aga arendada annab alati näit. toru raam, portaal sillad, kerge mootor jne.Madu kirjutas: Ilmselt on mul väga vildakas loogika, aga minu meelest on otsene seos auto kaalu ja rehvi mõõdu vahel. Mida peaks 2,8 tonnisel autol arendama ja millesse investeerima, et ta oleks selle kaalu juures naeruväärsete 33" rehvidega konkurentsivõimeline 900+ kilo kaaluva autoga, millel all samasugused rehvid? Selle piiranguga ongi see klass tehtud margipõhiseks.
Osta ka selline auto,või ehita veel kergem kere,,pane ka portaalsillad,investeeri kõvasti raha ja oma vaba aega,ära tee midagi sitemini kui su konkurent ,õpi hästi sõitma , jne......
Kui sa kõik need asjad ära teed,oled esikohale oluliselt lähemal kui siin foorumis nuttes.
On selgelt aru saada,et osadel kodanikel on vähem raha kui teistel.
Keegi ei hakkaks omale mitte mingil juhul ehitama sellepärast raskemat ja sitemat autot,kuna konkurendil on vähem raha.
HM Racing Team
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Maailma ja ka koduvabariigi kurb praktika on aga see, et kui mingi osa klassis võistlejatest, näit esimesed kolm - neli, hakkavad oluliselt rohkem tehnikasse investeerima ja see annab ka käega katsutava eelise võistlusrajal, siis see klass sureb välja. Kokkuvõttes kaotavad kõik.
Loomulikult ei ole kõigi rahaline ja insenertehniline seis võrdne ja see ei saa kunagi nii olema ka.
Minuarust on "vabas" hetkel veel selline seis, kus saaks mingeid reegleid muutes, või neid tekitades, olukorda võrdsemaks - paremaks muuta.
Lihtsalt mu arvamus.
Loomulikult ei ole kõigi rahaline ja insenertehniline seis võrdne ja see ei saa kunagi nii olema ka.
Minuarust on "vabas" hetkel veel selline seis, kus saaks mingeid reegleid muutes, või neid tekitades, olukorda võrdsemaks - paremaks muuta.
Lihtsalt mu arvamus.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
-
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 612
- Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
- Asukoht: viimsi
- Kontakt:
Üks vähestest kriteeriumitest, mida saaks piirata on "miinimum võistluskaal" ...
muud teemad suht ebareaalsed seoses tehnika ja tehnikute erinevate lähenemistega
Aga veelkord, "vaba" sai loodudki selleks, et saab tulla Ants metsast oma lõigatud uaziku või muu kaunitariga
ja mõõtu võtta pigem tehnilistes lahendustes ja mudas vintsitrossi vedamises kui "võrdväärsete" masinate
sekundimurdosade mõõtmisel finishijoonel
See ala ei saa kunagi vormeli sarnaseks ja ei hakka ka rajameistrid igale võistkonnale võrdse sügavuse ja muda koostisega sõidujälgi rajal tegema
muud teemad suht ebareaalsed seoses tehnika ja tehnikute erinevate lähenemistega
Aga veelkord, "vaba" sai loodudki selleks, et saab tulla Ants metsast oma lõigatud uaziku või muu kaunitariga
ja mõõtu võtta pigem tehnilistes lahendustes ja mudas vintsitrossi vedamises kui "võrdväärsete" masinate
sekundimurdosade mõõtmisel finishijoonel
See ala ei saa kunagi vormeli sarnaseks ja ei hakka ka rajameistrid igale võistkonnale võrdse sügavuse ja muda koostisega sõidujälgi rajal tegema
Teen viimase katse selgitada oma mõtet ja küsimust. Ja ma üldse ei nuta seda tehes vaid lihtsalt arutlen ja paluksin konkreetset loogilist selgitust.
Toome selle Soome näite, kus muidu identsete autode puhul piiratakse portaalidest saadavat ülekaalukat eelist rehvide mõõdu vähendamisega. Või hoopis motokrossi vallast 2T vs. 4T. Tahad sõita kergema 2T-ga, siis pead leppima väiksema töömahuga mootoriga. Miks Soomes ei öelda talasillamehele et mis sa nutad, pane portaalid? Kas 2+ kordne kaaluvahe ei ole tõesti piisav põhjus erineva mõõduga rehvide lubamiseks ja konkurentsi tihendamiseks võrdsemate tingimuste loomise teel. Seda ebavõrdsust kinnitab ju ka fakt, et 2 aastat pole teistest autodest sulgkaalus suslikutele vastast. Sõna vaba võiks tähendada ka vabadust automargi valikul, säilitades mingitgi lootust konkurentsi pakkuda. Ja kindlasti ei usu ma seda, et ainult suslikumehed oskavad autosid ehitada ja omavad selleks vajalikke oskusi, vahendeid ja raha. Vaba klass on varsti sama nagu ringrajal Yaris Cup, kus sama marki autod omavahel pusivad.
Toome selle Soome näite, kus muidu identsete autode puhul piiratakse portaalidest saadavat ülekaalukat eelist rehvide mõõdu vähendamisega. Või hoopis motokrossi vallast 2T vs. 4T. Tahad sõita kergema 2T-ga, siis pead leppima väiksema töömahuga mootoriga. Miks Soomes ei öelda talasillamehele et mis sa nutad, pane portaalid? Kas 2+ kordne kaaluvahe ei ole tõesti piisav põhjus erineva mõõduga rehvide lubamiseks ja konkurentsi tihendamiseks võrdsemate tingimuste loomise teel. Seda ebavõrdsust kinnitab ju ka fakt, et 2 aastat pole teistest autodest sulgkaalus suslikutele vastast. Sõna vaba võiks tähendada ka vabadust automargi valikul, säilitades mingitgi lootust konkurentsi pakkuda. Ja kindlasti ei usu ma seda, et ainult suslikumehed oskavad autosid ehitada ja omavad selleks vajalikke oskusi, vahendeid ja raha. Vaba klass on varsti sama nagu ringrajal Yaris Cup, kus sama marki autod omavahel pusivad.
Suslikumehed ju sellepärast on muretsenud endale võistlusautoks susliku,et on kaalu eelis. Mis on ju offroadis väga tähtis. Ega siis suzukit ei saa süüdistada selles, et ta on nii kerge ja et teised auto tootjad ei ole tootnud nii kerget ja pisikest.Madu kirjutas:Teen viimase katse selgitada oma mõtet ja küsimust. Ja ma üldse ei nuta seda tehes vaid lihtsalt arutlen ja paluksin konkreetset loogilist selgitust.
Toome selle Soome näite, kus muidu identsete autode puhul piiratakse portaalidest saadavat ülekaalukat eelist rehvide mõõdu vähendamisega. Või hoopis motokrossi vallast 2T vs. 4T. Tahad sõita kergema 2T-ga, siis pead leppima väiksema töömahuga mootoriga. Miks Soomes ei öelda talasillamehele et mis sa nutad, pane portaalid? Kas 2+ kordne kaaluvahe ei ole tõesti piisav põhjus erineva mõõduga rehvide lubamiseks ja konkurentsi tihendamiseks võrdsemate tingimuste loomise teel. Seda ebavõrdsust kinnitab ju ka fakt, et 2 aastat pole teistest autodest sulgkaalus suslikutele vastast. Sõna vaba võiks tähendada ka vabadust automargi valikul, säilitades mingitgi lootust konkurentsi pakkuda. Ja kindlasti ei usu ma seda, et ainult suslikumehed oskavad autosid ehitada ja omavad selleks vajalikke oskusi, vahendeid ja raha. Vaba klass on varsti sama nagu ringrajal Yaris Cup, kus sama marki autod omavahel pusivad.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17367
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kui võrrelda suki-muki või mõne muu sulgkaakus auto talasilda ja volvo või mogi portaale, siis viimased on kordades raskemad.
Seega suurem kliirents toob olulise kaalu lisa.
Usun, et üsna är näljutatud "Luige" suudaks 33" rehviga edukalt Vabaklassis ilma teha. Seega võib alati ka muid automarke proovida kaalujälgimisele panna.
Veikol on õigus, et Vaba on oma kotseptsioonilt ikkagi 33" rattaga TR3.
Seega suurem kliirents toob olulise kaalu lisa.
Usun, et üsna är näljutatud "Luige" suudaks 33" rehviga edukalt Vabaklassis ilma teha. Seega võib alati ka muid automarke proovida kaalujälgimisele panna.
Veikol on õigus, et Vaba on oma kotseptsioonilt ikkagi 33" rattaga TR3.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- porikärbes
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 101
- Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
- Asukoht: Tallinn
- porikärbes
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 101
- Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
- Asukoht: Tallinn
Kas tõesti loodi vaba klass, säästu klassiks? Minu arusaamise järgi on see ikkagi peale turisti ja TR 1-te . Praegusel hetkel ei ole vabas võistlejate puudust oodata, kuna tean, et tulemas on mitu vahvat uut autot ja vanade võistlejate probleem on pigem selles, et ei jõuta ajaga kaasas käia.CÄÄRFIILD kirjutas:Isiklikult olen Eriku seisukohtadega 100% samal arvamusel. Sisuliselt veel pole hilja, et reegleid muutes tekkinud olukorda võrdsemaks või paremaks muuta. Samas on ka e.p pakutud miinimum võistluskaal üks vähestest võimalikest variantidest.erik kirjutas:Maailma ja ka koduvabariigi kurb praktika on aga see, et kui mingi osa klassis võistlejatest, näit esimesed kolm - neli, hakkavad oluliselt rohkem tehnikasse investeerima ja see annab ka käega katsutava eelise võistlusrajal, siis see klass sureb välja. Kokkuvõttes kaotavad kõik.
Loomulikult ei ole kõigi rahaline ja insenertehniline seis võrdne ja see ei saa kunagi nii olema ka.
Minuarust on "vabas" hetkel veel selline seis, kus saaks mingeid reegleid muutes, või neid tekitades, olukorda võrdsemaks - paremaks muuta.
Lihtsalt mu arvamus.
Sisuliselt on praeguseks seis, kus kõigis klassides peale TR-3 osavõtjate arv väheneb pidevalt. Samas on just see TR-3 mõeldud neile ,kus on tõsised ehitajad ja tehn lahenduste väljatöötajad. Sellest seisukohast on ju kõige nn auväärsem klass kuhu kõigil pürgida TR-3, muidugi kel oskusi ja finantse. Samas oli VABA algne mõte ju see ,et osa seltskonda ei mahtunud enam TR-1 või TR-2 alla enam ära ja mõned vanemad TR-3 lisaks. Ei olnud ju eesmärk teha ka VABAst klass ,kus võistlemiseks peab tegema märkimisväärseid kulutusi. Sisuliselt on praeguse seisuga 4 erinevat võistlusklassi, mis kõik on muutunud aja jooksul pehmelt õeldes kulukateks. Samas pole aga ühtegi klassi, kus saaks minimaalsete kuludega edukalt võistelda ja hiljem huvi korral siirduda teistesse kallimatesse klassidesse. Kunagi oli selleks TR-1, aga see on ka kaugel originaalmasinaga ,minimaalsete kuludega võistlemisest. Võib ju paugutada,et ärge virisege ja kui pappi pole ärge võistelge, või minge sõitke autoorienteerumist. Selline jutt pole pikemas perspektiivis lihtsalt jätkusuutlik. Mis mõtet on asjal ,kui lõpuks on TR-2 a la 5 masinat ja TR-1 8 masinat. On ikka vahe 1 kohal ,kas see saavutati 8 masina võistlusel või 28 masina võistlusel