Eesti võistlus off-roadi tulevik ja arengud vabaklassis

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17414
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Eesti võistlus off-roadi tulevik ja arengud vabaklassis

Postitus Postitas Landy »

Tundub, et Eesti võistlus offroadis on on TR2 ja TR3 kalsside vaikese hääbumise taustal hakanud jõudu kaoguma uus "vabaklassi" nime kandev masinate kogum. Viimastel võistlusel oli neid eriti roheksti ja kui inimestega suhelde, siis on sinna veel inimesi ja masinaid lisandumas.

Tegu autodega, mis oma ümberehituselt ei mahu TR1 raamidesse, kuid pole ka piisvalt vastupidavad või võimekad TR2 klassi osalemiseks.

Siit mõte, et kui see ternd on jätkav, siis tuleb vist lähiaastatel sellise masinaklassi "legaliseerimisesele" mõtlema hakata, et nad ka ametlikus arvetuses mõõtu võtta saaksid. Viimane eeldab ilmslet tehniliste tingimuste täpsemat reglementeerimist, kuid eks see ole võistlusspordi puhul paratamatu.

Ootaks kaasvõistlejate arvamusi kas TR1,5 kalssil oeks tulevikku?
Viimati muutis Landy, K Mai 10, 2006 10:16 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Legaliseerime ja reglementeerime ära.
Ja polegi klass enam vaba :P
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Mina olen endiselt seisukohal, et ideaalis võiksid vabaklassile kehtida EORK sarja Originaalklassi reeglid (rehvimõõt ja turvalisus).

vabaklass=originaal-TR1

Mis seal ikka rohkem reglementeerida...

PS Inetu Pardipoeg hakkab liiga suureks kasvama ve?
edit: kustutasin PPS-i
Viimati muutis Stupiduser, N Mai 11, 2006 10:26 am, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Indrek
Fitting 44"
Postitusi: 411
Liitunud: T Nov 01, 2005 9:12 am
Asukoht: Linna keskel

Postitus Postitas Indrek »

Viimane võistlus oli ju vabaklassis masinaid, millede rehvide mõõt küll originaali ei mahuks (pean silmas 33 Boggereid), seepärast peaks vähemalt reglementeerima vabaklassi rehvimõõdu. Turvalisus ja muu võiks jääda originaaliks.
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Nonii... Hakkab jälle jahumine pihta...

Olemasolevate võistlusklasside tehnilised reeglid on kokku lepitud aastani 2008, seega veel ca 1,5 aastat. Paar aastat tagasi tekitasime juurde vabaklassi neile, kelle auto ei vasta enam TR1 reeglitele, kuid ei taha ka TR2-ga koos uppuda, samas aga on soov võistlustel kaasasõita. Seega vabaklassi autodel on lubatud suuremad modifikatsioonid, põhiline piirang on 33" rehv ja nõue turvalisus, mis vastab TR1-le. SEEGA, VABAKLASS EI OLE SPORTKLASS. Kui tahate sporti teha, siis ehitage oma autod TR1 või TR2 klassile vastavaks. Veelkord, praegused reeglid kehtivad 2008. aastani, seega mis klassid pärast seda saavad olema ja mis tehniliste reeglitega, see on eraldi diskussiooni teema.

Ja Indrek, miks 33" Bogger originaali alla ei mahu??? Osavate näppude puhul mahub ta isegi TR1 reeglite alla.

andres
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17414
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

hulkur kirjutas:Nonii... Hakkab jälle jahumine pihta...

Olemasolevate võistlusklasside tehnilised reeglid on kokku lepitud aastani 2008, seega veel ca 1,5 aastat.
andres
Lugesid sa mu postitust hoolega?
Kirjutasin seal ilusasti:

"Siit mõte, et kui see ternd on jätkuv, siis tuleb vist lähiaastatel sellise masinaklassi "legaliseerimisesele" mõtlema hakata..."

Ma räägin sellest, et asja üle võiks tasakesi mõtteid vahetama hakata. Pole juttugi sellest, et khakkame kohe muutma või midagi juurde tegema. 8)
Rahu!. Vaatame, kuidas see hooeag vabaklassis kujuneb ja kui järgmisel hooajal on seal ka endiselt arvukalt ja püsivalt võistlevaid team-e, siis on paras aeg edasiste sammude üle arutleda.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Indrek
Fitting 44"
Postitusi: 411
Liitunud: T Nov 01, 2005 9:12 am
Asukoht: Linna keskel

Postitus Postitas Indrek »

Ja Indrek, miks 33" Bogger originaali alla ei mahu??? Osavate näppude puhul mahub ta isegi TR1 reeglite alla.

Sain sellise info http://www.4x4offroad.ee/foorum/viewtopic.php?t=2310
ennukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: E Juul 18, 2005 12:17 pm
Asukoht: TLN:
Kontakt:

Postitus Postitas ennukas »

Suvesõidul oleks Wrangleriga vabaklassis väljas....
Kuidas tunned ära rõõmsa offroaderi?
Vastus: Hambavahed on mudased!!
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Landy kirjutas: Lugesid sa mu postitust hoolega?
Lugesin, lugesin
Landy kirjutas: Kirjutasin seal ilusasti:

"Siit mõte, et kui see ternd on jätkuv, siis tuleb vist lähiaastatel sellise masinaklassi "legaliseerimisesele" mõtlema hakata..."
Palun kirjuta eesti keeles mulle idioodile, mida sa legaliseerimise (eesti keeles seadustamise) all mõtled. Et praegu on vabaklass ILLEGAALNE - ehk eesti keeles ebaseaduslik? Minu arusaamise järgi on see klass juba praegu ju legaalne, kuna ta on võistlustel olemas, või pole?

andres
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17414
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

hulkur kirjutas:Palun kirjuta eesti keeles mulle idioodile, mida sa legaliseerimise (eesti keeles seadustamise) all mõtled. Et praegu on vabaklass ILLEGAALNE - ehk eesti keeles ebaseaduslik? Minu arusaamise järgi on see klass juba praegu ju legaalne, kuna ta on võistlustel olemas, või pole?
1) Legaliseerimine oli jutumärkides. Mõeldud oli selle all selle klassi kujundamist täisväärtuslikuks sportkalssiks ja tunnustamist.
2)Toonitasin ma selle lause esile toomisega pigem ajalist mõõdet. Ehk seda, et ma ei eelda minegid kohseid kardinaalseid muudatusi. Pigem seda, et tuleval aastal võiks alata arutelu tehniliste reeglite uuendamise/muutmise ümber alates 2008 aasta hooajast.
3)Teema algatmiseks sain ajendi viimase poole aasta arenguid jälgides, kus nn. "kegete võistlusklaside" (TR1, originaal, vaba) osalejate hulk on kavusuunaline ja karmide võsitluskalsside (TR2, standart, TR3, spetsiaal) osalejate ring kahanemas.
4)Kunagi käidi välja ka mõte, et praegused sportkassid ümber klassifitseerida järgmiselt:
TR1->TR1
endine vaba->uus "lahja"TR2
TR2->TR3
TT3->Proto

Uus TR2 oleks praeguset väiksema rehvimõõduga (33"~830mm), kuid vabamate ümberehitus reeglitega.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Praegused sportklassid( TR) ja nende tehnilised reeglid on kujunenud suhteliselt pika ja vaevarikka läbirääkimiste, kompromisside ja kooskõlastamiste tulemusena meie lähinaabrite Lätlaste, Leedulaste, Venelaste ja Soomlastega. Sellest võib ilmselt Mait pikemalt rääkida. Eesmärgiks oli, et saaks vastastikku võistlemas käia ja reeglid vähemalt põhiosas kattuksid.
Kui me siin nüüd siin omapead mingi sousti välja mõtleme ja teoks teeme, siis tuleb neil kes tahavad ka mujal väljaspool eestit võistlustel käia teine auto ehitada.
Vabaklass sai loodud neile kes tahavd proovida ja " for Fun" sõita. TR klassid on aga SPORT klassid. Ja neid ei tasuks mix´ima hakata. Iseasi on TR klasside edasine arneng ja reeglid.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
ennukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: E Juul 18, 2005 12:17 pm
Asukoht: TLN:
Kontakt:

Postitus Postitas ennukas »

HMM kirjutas: Vabaklass sai loodud neile kes tahavd proovida ja " for Fun" sõita. TR klassid on aga SPORT klassid.
Väike Valge Wrangler on mul igapäeva auto ning kuigi armid ilustavad meest, ei hooliks teda väga romuks ajada. Samas on hea tulla võistlustele, saada osa hästi ettevalmistatud rajast ning sõita mõnuga silmini poris, teades et kõik on kooskõlastatud ning probleeme maa- ja metsaomanikega ei teki. Samas olen tänulik ka kohtunikele-korraldajatele, et nad viitsivad "for fun" meeste kohta ka punktiarvestust pidada ja saan enda oskusi võrrelda teiste endasugustega. Sõidan mõistuse, mitte gaasijalaga.... Kus vaja seal ka vajutan kuid esikohameestele kohaselt "hullu" ei pane...

Kel adrenaliinilaks ikka kõrgeks viskab ning hirmsasti tahaks võistelda esikoha pärast tehniliselt võrdsete masinatega saabki ju minna vastavalt TR1, -2, või originaali/standardisse...

Arvan, et vabaklass praegusel hetkel muutusi ei vaja ning loodan et kohtunikud-korraldajad viitsivad edaspidigi tegeleda VABAklassiga.
Kuidas tunned ära rõõmsa offroaderi?
Vastus: Hambavahed on mudased!!
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Mina leian ka, et asjad hetkel väga hästi paigas. Vabaklassis võetaksegi asja VABAMALT ja ma ei mõtle ainult tehnilisi reegleid vaid ka üldist suhtumist. Viimasel võistlusel oli seda selgelt näha, kui Vabaklassi mehed lasid TR1 omasid mööda, kui nad ise jalgu jäid. Mitte küll kõik, aga oli väga mõnusaid ja viisakaid mehi.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

Vabaklass on vaba klass

Mõelge selle peale. Ländi, sina ka. :!: :P ja sellega paneks selle teema nüüd pööningule, sest mida sa siin arutad.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17414
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

diff kirjutas:Vabaklass on vaba klass
Mõelge selle peale. Ländi, sina ka. :!: :P
Ma ei agiteeri kedagi vabaklassi kaotama. Lihtsalt on tekkinud seltskond autosportlasi kes oma autosid ehitades on väljunud TR1 raamidest, kuid kas liiga raske raja, auto tehniliste või finants piirangute tõttu TR2 kalssi ei soovi minna.
Takistuseks võib olla ka asjaolu, et ümberehituse tõttu ei sobi nad ÜHTEGI olemasolevasse klassi.
Näiteks paigaldades LUAZ-ile mõne muu auto mootori, peaks siirduma TR3 klassi, kuid seal nõutav minimaalne rehvi mõõt ei mahu selle autole ka parema tahtmise juures alla. Ja oledki hoobilt outsaider.

Ma ei tea, kas ma olen lõplikult minetanud eneseväljendusoskuse, aga miniust on osa seltskonda kuidagi vildakalt aru saanud. Uskuge mind - ma ei ole rahvavaenlane ja ei õhtu riigiööret! :D
Viimati muutis Landy, R Mai 12, 2006 12:33 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”