Moodsate maasturitega võistlema

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Isiklikult arvan, et eestis võiks selle klasside reguleerimise natuke paika loksutada. Mina kyll noor ja roheline aga siiski segab mind selline punkt, kus kirjutatakse tr1 olemust - originaal auto salongist ja vints soovituslik. No andke andeks suuresti on tegemist vabaklassi autode võidukihutamisega. Salongi autodest on saanud märkamatult ymberehitatud nibin nabin klassi mahtuvad autod. Samas muidugi kivi korraldajate kapsaaeda ei ole mina näinud yhtegi tr1 rada (va navigatsioon) mida on võimalik läbida ka arvestatava tulemusega salongi autoga. Iseenesest teeme siis turistist tr1 ja on asi tingimustele vastav.

vot selline mõte


Kena lahendus sellele probleemile oleks korraldajate poolt rada lihtsaks, kus oleks võimalik võtta u 70% punktidest ilma vintsita ja rajal terve etapi kestel kiiruse piirang max ntx 50 km/h mida kontrollitakse ja ntx analoog soomlastele kihutajad kõrvaldatakse. Sellisel juhul muutuks edasijõudnule tr1 igavaks ja mõttetuks algajate mängumaaks ja tõsised sõitjad koliksid karmimasse klassi.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

See ei ole raja ega reglemendi viga, see on tänapäeva autotööstuse viga.

Julgen väita, et kui toodetaks näiteks Samuraisid siis võiks tõepoolest peaaegu salongist otse rajale mülgastesse sõita (peale vintsi, suuremate rataste ja läppari külgekruvimist).

Julgen väita, et ka Jimny saab sellega hakkam (lisaks eelpoolnimetatutele tuleks tugevdada tagakaitserauda ja üle 28" ratta ei mahu alla).

Lisaks on tänapäevani tootmises pärismaastureid nagu Defekas, G, Wrangler jne
Kui keegi on solvunud, et tema LandCruiseriga maastikul sõita ei saa siis on see tema sügavalt isiklik mure. Selles pole mitte süüdi reeglid või rada vaid tema oma lollus, et linnamaasturi soetas.

Vot nii :P

PS kuigi see on muidugi mõte, et vints kohustuslikuks muuta.
Ma olen seda seni selliselt tõlgendanud, et "las aga tulevad ja proovivad, küll nad järgmine kord vintsiga tulevad"
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

See ei ole raja ega reglemendi viga, see on tänapäeva autotööstuse viga.
kas mei ei peaks ajaga kaasas käima või vaidlema siin tiivalaiendi yle? Isiklikult arvan et sport massidesse ja olgu algajatel ka mingi koht kuhu tulla ja kus olla ja pigem pigistame need sõrmed kokku, et sealt vahelt midagi ei näeks ja las see vints jääb soovituslikuks.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Algaja võib osta auto, mis mõeldud maastikul sõitmiseks!
Kui ta tahab sõita uhiuue autoga siis on ta valik lihtsalt väga piiratud. :wink:

Kuidas see ajaga kaasas käimine peaks välja nägema, TR1 raja mudavabaks tema või?
Ei väsi ennast kordamast: selleks on autoorienteerumine!

Siin peaksime justnimelt tiivalaiendite üle vaidlema! :P

Selles suhtes on Sul muidugi õigus, et algajatele võiks peale autoorienteerumise veel midagi olla.
Ise pakuks välja nn TR0, milles lisaks TR1 piirangutele oleks klausel "ilma vintsita.
Kui mode teema splitiks siis olen lahkelt nõus oma mõtteid selgitama.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Zazz
Fitting 38"
Postitusi: 204
Liitunud: R Mär 26, 2004 1:23 pm

Postitus Postitas Zazz »

Stupiduser kirjutas:Algaja võib osta auto, mis mõeldud maastikul sõitmiseks!
Kui ta tahab sõita uhiuue autoga siis on ta valik lihtsalt väga piiratud. :wink:

Kuidas see ajaga kaasas käimine peaks välja nägema, TR1 raja mudavabaks tema või?
Ei väsi ennast kordamast: selleks on autoorienteerumine!

Siin peaksime justnimelt tiivalaiendite üle vaidlema! :P

Selles suhtes on Sul muidugi õigus, et algajatele võiks peale autoorienteerumise veel midagi olla.
Ise pakuks välja nn TR0, milles lisaks TR1 piirangutele oleks klausel "ilma vintsita.
Kui mode teema splitiks siis olen lahkelt nõus oma mõtteid selgitama.
Tehti ju turisti klass!? Täpselt paras raskusaste salongi autoga sõitmiseks
Mudas alates 2000a.
Tiim ValgeHiir- Vintsmän. 2004 TR-1 III koht
Tiim MudStars/Team Radius- Tihend

www.radius.ee - CNC Treimine ja CNC freesimine
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Kas "turist" on võistlusklass?

Tahtsid ütelda "paras raskusaste linnamaasturiga sõitmiseks"?
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

tai kirjutas:
See ei ole raja ega reglemendi viga, see on tänapäeva autotööstuse viga.
kas mei ei peaks ajaga kaasas käima või vaidlema siin tiivalaiendi yle? Isiklikult arvan et sport massidesse ja olgu algajatel ka mingi koht kuhu tulla ja kus olla ja pigem pigistame need sõrmed kokku, et sealt vahelt midagi ei näeks ja las see vints jääb soovituslikuks.
Kas offroad võistlus peab olema nii massivõistlus? Viitsiksid sa klapperil 5 päeva oodata kui sajad poleeritud länkarid ja tuttuued diskod on oma kvalifikatsiooniringid läbinud? See, et ala on natukene kättesaamatu ja ülearenenud on motospordis loomulik ja töötab teatud mõttes filtrina. Eks need võistlejad kes on rajal, kõige kitsama kohale parkinud linnamaasturi taha kinni jäänud, teavad mida ma mõtlen.

Ja kui teha juba softroadi rada mida on võimalik kiirelt võtta siis milleks kiirust enam piirata? Kui teha rallirada siis juba õigete kiirustega. Plastmassautod on kruusal päris väledad.
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

Ercos kirjutas:
tai kirjutas:
.


Ja kui teha juba softroadi rada mida on võimalik kiirelt võtta siis milleks kiirust enam piirata? Kui teha rallirada siis juba õigete kiirustega. Plastmassautod on kruusal päris väledad.
milleks kiirust piirata.. ?? nii mõnigi ei saa enam päris täpselt aru kas on tegemist viimaselajal metsiku kihutamisega ja wrc ga või offroad võistlusega , kui tahad kihutada kruusal jne on alati võimalus näiteks mosseliigasse minna... :rpg

offroad fun hakkab vaikselt kaduma nii mõnegi offroaderi silmades , arvestades viimast klaperjaht võistluse nn "ajasõitu" ehk siis räiget kihutamist natuke tugevama pinnasega metsavahelõikudel,et kuidagigi aega mahtuda..... :driving :cop :driving :cop
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

njah olles viimasel ajal tr1 sõitnud, siis on vist tõest soodne sõita subaruga va need yksikud mudased kohad sest enamuses on tegemist mitte offroadiga vaid mingi räige ylesõiduga ja kuna tr1 ei nõuta kiivert ega turvapuuri siis elu on seiklus ja kurask seda teab mis seal juhtuda võib - see ei ole minu silmis enam offroad vaid yksteisest ylesõit ja haige tallamine, kus uustulnukad ei ole kahjuks teretulnud. Kui ise alustaksin, siis läheksin vähemalt tr2 aga kuna tavaliselt uustulnuka rahakott seda ei kannata siis tuleb edasi neil raja ääres kiibitseda (2 vintsi ja suurem loe kallim rehv) minu silmis peaks olema tr1 teretulemast klass, mitte aga proto rajaga vabaklassi autode võistlus.

väike mõte veel, mis jäi kõlama selle aasta laadogal - et siis nivale on tõste lubatud ja defekas tuleks tr1 ära keelata... eestis seda ei ole vaja ma usun
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

tai kirjutas:Kui ise alustaksin, siis läheksin vähemalt tr2 aga kuna tavaliselt uustulnuka rahakott seda ei kannata siis tuleb edasi neil raja ääres kiibitseda (2 vintsi ja suurem loe kallim rehv) minu silmis peaks olema tr1 teretulemast klass, mitte aga proto rajaga vabaklassi autode võistlus.
vints ja rehvid pole ainus kulu, ehitamisega kaasneb ikka palju enamat. Mul ongi just ühe TR-2 loomine algamas ja panen eelarvet kokku. :puke:

kuigi ma olen ka veidi nõus, et TR1 on liiga raske... a no mis teha, tegemist on autospordiga ikkagi. Turistiklass - tegelikult ju täiesti toimiv idee, lihtsalt peaks seal klassis võistlevaid kodanikke rohkem motiveerima.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17427
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Ütleme nii, et TR1 rajad on viimasel ajal tõesti karmiks läinud.Sellest on siin foorumiski varem juttu olnud. :oops:

Tr1 klassi (orjenteerumise)rada peaks siiski olema jõukohane kasvõi vintsiga ja tugevdatud, kui TR1 nõutele vastva Nivaga võtmiseks. Ja seda nii,et auto enam vähem ühe tükki jääks. Praktika on näidanud, et ei õnnestu. :(

Mäletan veel aegu, kui ilma vintsita õnnestus suurem osa punkte ära võtta (vaata sillaehitajate vanemaid pilte). Oh aegu ammuseid...

Praegu on TR1 klassi masinasse vajalikud investeeringud üsna märkimisväärsed, eriti, kui viimasest kohast kõrgemale soovid jõuda.
Lisaks veel jooksvad kulud. Aasta eelarve kipub kuuekohaline tulema ja ima sponsoriteta võistlemine on ka 3-4 liikmelisele tiimile oma rahkoti peal üsna tuntav väljaminek.
Viimati muutis Landy, L Sept 15, 2007 3:18 pm, muudetud 2 korda kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

tai kirjutas:njah olles viimasel ajal tr1 sõitnud, siis on vist tõest soodne sõita subaruga va need yksikud mudased kohad sest enamuses on tegemist mitte offroadiga vaid mingi räige ylesõiduga ja kuna tr1 ei nõuta kiivert ega turvapuuri siis elu on seiklus ja kurask seda teab mis seal juhtuda võib - see ei ole minu silmis enam offroad vaid yksteisest ylesõit ja haige tallamine, kus uustulnukad ei ole kahjuks teretulnud.
Selle vastu aitaks mingil määral see SU-de süsteem, kus ülesõidud lähevad üldisesse kontrollaega aga puhas võistlusaeg arvestatakse SU-del (katsetel) eraldi.
Suvesõidul oli väga mõnus....
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Landy kirjutas:Ütleme nii, et TR1 rajad on viimasel ajal tõesti karmiks läinud.Sellet on siin foorumiski varem juttu olnud. :oops:

Tr1 klassi (orjenteerumise)rada peaks siiski olema jõukohane kasvõi vintsiga ja tugevdatud, kui TR1 nõutele vastva Nivaga võtmiseks. Ja seda nii,et auto enam vähem ühe tükki jääks. Praktika on näidanud, et ei õnnestu. :(

Mäletan veel aegu, kui ilma vintsita õnnestus suurem osa punkte ära võtta (vaaat sillehitate vanemaid pilte). Oh aegu ammuseid...
Viimasel ajal on suhteline mõiste...
Mul võttis ikka aastaid (loe: terve offroadkarjääri ehk 4.5 aastat) aega enne kui Joeli korraldatud sõidu lõpetasin :D
Minu meelest see ei ole halb!!! :P

Niva on nõrk. Sellele vaatamata lõpetas Lendorav mõned aastad tagasi eelpoolmainitud Joeli kevadsõidu Nivaga. Tõsi küll kiiruskatse ainult tagaveoga (mis lisab sellele vägitükile kaalu).

Mina mäletan, et niipea kui Sillaehitajad vintsi ostsid, unustas nende piloot (ehk siis mina) ära, kuidas võimalikult vähe kinni jäädes sõita :roll: Ja see tuli kohe peale vintsi kõngemist uuesti meelde.
Seepärast ei peagi oluliseks seda, et vints "soovituslikust" "kohustuslikuks" muudetaks.

See TR0 idee tuligi ühelt poolt "vanade heade aegade" meenutamisest ja teisalt Navigatsioonist.

Ahjja, paljud sõidavad tänapäevalgi osa võistlust ilma vintsita... :twisted:
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

FTTR0 ise arvan, et noored meie sporti on teretulnud ja las neile olla tr1 ei ole vaja leiutada misket tr - x las sõitjad mehed kohtuvad tr2 ja noored
tulevad ikka nendesilmis konkurentsivõimelisse tr1'te


austus muidugi moderaatooritele kes arvasid, et see teema siiski piisavalt oluline!
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Ärge püssi nii kergelt põõsasse visake, noormees!

Palju neid sõitjaid mehi TR2 on (TR3 on ültse naljanumber), põhiline andmine käibki tänasel päeval TR1-s :yupikaye

Noored on tõepoolest teretulnud ja miks mitte anda neile võimalus natuke väiksemate kuludega alustada.
Kuigi ARB lukuring maksab 3 korda rohkem kui vints :twisted:

TRx leiutamise koha pealt niipalju, et eelmisel või üleeelmisel hooajal leiutati (vaatamata minu vastusõdimisele, irw) "vaba".
Praegune seis on selline, et "vabamehed" on märksa elujõulisemad ja tegijamad kui TR2 :P
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”