TÜV ja nõuded ehk kas tegelikult on kõik ****s?
Moderaator: Moderators
TÜV ja nõuded ehk kas tegelikult on kõik ****s?
Avastasin, et märtsis mu "linnasõidu" Partolil ülevaatus otsa. Olin aus inimene ja põrutasin avastamise hetkel esimesse ülevaatuspunkti. Teadsin, et mul on ees kaks 37,5-st proset aga eelmiste kordade kogemus ütles, et vennad ei pööra sellele tähelepanu.
Hakkasin just papile võtmeid üle andma, kui noor aktiivne koll kargas tulede juurde ja teatas, et pole mul nendega siia asja. Hakkasin siis asja rahulikult uurima - vennad küll tunnistavad, et see on loll nõue aga nemad järgivad seda. Ja mis siis, et enamus Euroopa maades ei ole 75 ühikut piiriks.
No heakne küll, ma krutin need üheks päevaks eest või leian katted peale ja probleem selleks korraks lahendatud. Aga hakkasin edasi uurima teades, et mul on vaja ka veidi tõsisemale offroad autole ülevaatus teha. Ja mis selgus - ükski modifitseeritud auto EI OLE ülevaatuskõlbulik ja seega ei tohi neid tavaliikluses kasutada.
Ehk vints, tootja poolt ettenähtust suuremad rehvid, (ehk tehnilisse passi kirjutatust) ja igasugused tõsted on tänavasõiduautol välistatud.
Edasi uurisin ARK-ist, et kas ja kuidas on võimalk taotleda ja registreerida ümberehitust. Sealt sain vastuseks, et ok, vintsi nad võivad tehnilisse passi kirja panna aga kõik muu on illegaalne. Ehk kui tahad sõita suuremate rehvidega ja autot ka tõsta, siis tänavale ära sellega roni. Vii treilaga kohale.
Siit küsimused:
- kas ma olen õigesti asjadest aru saanud, ehk kas kõik see bullshit vastab tõele?
- kas kõik offroad võistlused on illegaalsed, sest ülesõidud on ju avalikel teedel?
- kas kõigi offroad autode ülevaatused on ostetud?
- kuidas see jama nüüd positiivselt lahendada?
Hakkasin just papile võtmeid üle andma, kui noor aktiivne koll kargas tulede juurde ja teatas, et pole mul nendega siia asja. Hakkasin siis asja rahulikult uurima - vennad küll tunnistavad, et see on loll nõue aga nemad järgivad seda. Ja mis siis, et enamus Euroopa maades ei ole 75 ühikut piiriks.
No heakne küll, ma krutin need üheks päevaks eest või leian katted peale ja probleem selleks korraks lahendatud. Aga hakkasin edasi uurima teades, et mul on vaja ka veidi tõsisemale offroad autole ülevaatus teha. Ja mis selgus - ükski modifitseeritud auto EI OLE ülevaatuskõlbulik ja seega ei tohi neid tavaliikluses kasutada.
Ehk vints, tootja poolt ettenähtust suuremad rehvid, (ehk tehnilisse passi kirjutatust) ja igasugused tõsted on tänavasõiduautol välistatud.
Edasi uurisin ARK-ist, et kas ja kuidas on võimalk taotleda ja registreerida ümberehitust. Sealt sain vastuseks, et ok, vintsi nad võivad tehnilisse passi kirja panna aga kõik muu on illegaalne. Ehk kui tahad sõita suuremate rehvidega ja autot ka tõsta, siis tänavale ära sellega roni. Vii treilaga kohale.
Siit küsimused:
- kas ma olen õigesti asjadest aru saanud, ehk kas kõik see bullshit vastab tõele?
- kas kõik offroad võistlused on illegaalsed, sest ülesõidud on ju avalikel teedel?
- kas kõigi offroad autode ülevaatused on ostetud?
- kuidas see jama nüüd positiivselt lahendada?
Üldiselt oli ülevaatuse jutt õige.Kõik ümberehitus peab kajastuma teh.passis.Enamus politseid on selliste masinate suhtes mõistlik,kuigi võiks kordus ülevaatusele saata.Kergem on elu neil,kui teh.passis puudub rehvi mõõt.
Kas said teh.passi mingi "märke"ka juba juurde.
Kasuta otsingut,teemat on natuke lahatud.
Kas said teh.passi mingi "märke"ka juba juurde.
Kasuta otsingut,teemat on natuke lahatud.
Viimati muutis yanekk, E Juun 02, 2008 11:47 pm, muudetud 1 kord kokku.
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Ei saanud märget.
Aga sõitmine modifitseeritud autoga on siis nagu viitsütikuga pomm, mis igal ajal võib sulle virutada sõltuvalt sellest, kas politseiniku naisel on päevad või mitte?
Mulle tundub, et midagi tuleks nende nõuete vastu vähemalt proovida ette võtta. Sest ühelt poolt ei tahaks nagu ringi sõita teadmises, et pead iga sinist autot pelgama ja teisalt võidakse iga hetk hakata sellele mitte läbi sõrmede vaatama.
Ja lisaks probleem ju jääb - kuidas teha offroad autole legaalne ülevaatus?
Otsingut kasutasin enne seda teemat aga ei leidnud midagi kohast. Suunad ehk?
Aga sõitmine modifitseeritud autoga on siis nagu viitsütikuga pomm, mis igal ajal võib sulle virutada sõltuvalt sellest, kas politseiniku naisel on päevad või mitte?

Mulle tundub, et midagi tuleks nende nõuete vastu vähemalt proovida ette võtta. Sest ühelt poolt ei tahaks nagu ringi sõita teadmises, et pead iga sinist autot pelgama ja teisalt võidakse iga hetk hakata sellele mitte läbi sõrmede vaatama.
Ja lisaks probleem ju jääb - kuidas teha offroad autole legaalne ülevaatus?
Otsingut kasutasin enne seda teemat aga ei leidnud midagi kohast. Suunad ehk?
Aga palun,ARK-i lehel on kirjas ekspertide asukohad ja tel.numbrid,kes teevad vastavad protseduurid(raha eest) ja ongi uus teh.pass olemas ja mured murtud.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=11609
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=11609
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Peab vist AUTOLEHE neegritele kirja kirjutama, sest peale nende üllitisi võtab rahvas sealset juttu tõena. Jutt siis registreerimistunnistusele kantud andmete kohta.
Märkuste lahtris puuduv ettenähtud rehvide märge tähendab seda, et seda märget pole. Mitte midagi enamat. Sõidukile tohib panna rehve, mis vastavad EU või mikimaa vastavatele nõuetele ja on tehase poolt ette nähtud. Enamuses sõidukeid on varustatud ka vastava kleepsuga.
Küll võimaldab tehnonõuete määrus ARK-l lubada põhjendatult kasutada ka muid mõõte rehve. See kantaksegi siis märkustesse ametlikult sisse.
Elik sõiduki legaalseks liikumiseks tuleb pöörduda vastava avaldusega ARK tehnoosakonna poole.
Minule, kui tavaliiklejale ja lapsevanemale meeldib, et iseehitatud masinad ka eksperdi hindava pilgu alt läbi käivad, sest ehitusoskused on erinevad ja mitte alati ohutud. Eksperdiks võib saada vastava hariduse ja huvi korral ka keegi siinsest seltkonnast.
Märkuste lahtris puuduv ettenähtud rehvide märge tähendab seda, et seda märget pole. Mitte midagi enamat. Sõidukile tohib panna rehve, mis vastavad EU või mikimaa vastavatele nõuetele ja on tehase poolt ette nähtud. Enamuses sõidukeid on varustatud ka vastava kleepsuga.
Küll võimaldab tehnonõuete määrus ARK-l lubada põhjendatult kasutada ka muid mõõte rehve. See kantaksegi siis märkustesse ametlikult sisse.
Elik sõiduki legaalseks liikumiseks tuleb pöörduda vastava avaldusega ARK tehnoosakonna poole.
Minule, kui tavaliiklejale ja lapsevanemale meeldib, et iseehitatud masinad ka eksperdi hindava pilgu alt läbi käivad, sest ehitusoskused on erinevad ja mitte alati ohutud. Eksperdiks võib saada vastava hariduse ja huvi korral ka keegi siinsest seltkonnast.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2883
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Kusjuures eksperdi isik ei ole määrav. On konkreetsed tehnonõuded, ekspert kontrollib auto vastavust nendele nõuetele. Kuna nõuded on koostatud ajal kui maastureid oli suhtelislt vähem ja koostajad sõidavad niikuinii tehaseseades autoga, ei maksa eriti optimistlikult loota parendatud maastikuauto legaliseerimisele. Auto, millega kannatab päris maastikul sõita, tuleb arvele võtta:
1. iseehitatud autona, muutes teda tundmatuseni (ei kehti toojapoolsed tingimused).
2. sportautona, viies vastavusse vastavate teh. tingimustega.
Alternatiiviks erinevad poollegaalsed viisid, nt. ülevaatuse ajaks õige rehv, vedrustus madalaks, lisatuled maha jne.
Jõudu igatahes!
1. iseehitatud autona, muutes teda tundmatuseni (ei kehti toojapoolsed tingimused).
2. sportautona, viies vastavusse vastavate teh. tingimustega.
Alternatiiviks erinevad poollegaalsed viisid, nt. ülevaatuse ajaks õige rehv, vedrustus madalaks, lisatuled maha jne.
Jõudu igatahes!
Tehtud, mõeldud.
Offroadi mehed pole ainsad, kes suuremaid rehve alla panevad ning vedrustust muudavad. Silmaette kuvavad kohe sportvedrustusega, maksimumini aetud rehvi- ja veljemõõduga tuunitud Civicud jm. Kuna see seltskond on vaat-et suurem kui meie oma ja seal leidub ka mõistlike kodanikke, võiks ehk mingil soodsal hetkel koos need regulatsioonid üle vaadata.
Seadused on loodud inimese mitte inimesed seaduse tarbeks. Antud regulatsiooni eesmärk on takistada tehniliselt mittekorras ja turvanõuetele mittevastavaid autosi, liikluses osalemast. Liig-rangete nõuete tõttu on saavutatud vastupidine olukord, kus hirmus lootusetu bürokraatia ees minnakse teist teed.. Sellega annab ARK hoopis kontrolli käest.
Isiklik arvamus on muidugi, et korralike meistrimeeste ümberehitatud kollid on oluliselt teekõlbulikumad kui "kõikidele tehasenõuetele vastavad" külamehe BMWd või need "kunstiteosed", mille liiklusesse paiskamise eest, kindlustusseltsid hoolt kannavad.
Tegelen hetkel ise, kodanikualgatuse korras ühe teise seaduse muutmisega ja TEAN, et piisava tahtmise juures on kõik võimalik. Tuleb lihtsalt koguda piisavalt argumente, pöörduda ÕIGETE inimeste poole ja valida selleks ka sobiv aeg. Eriti hea on end haakida siis rongile sappa, kui teemakohast regulatsiooni mingil põhjusel muutma hakatakse. Loomulikult ei tee paha kui su selja taga on ka mingilaadne organisatsioon. Kui Jüri kusagilt Oravalt ministeeriumi poole pöördub, siis pakutakse talle küll kohvi ja ollakse viisakad, aga kas teda ka kuulda võetakse..
Urmas
5038572
Seadused on loodud inimese mitte inimesed seaduse tarbeks. Antud regulatsiooni eesmärk on takistada tehniliselt mittekorras ja turvanõuetele mittevastavaid autosi, liikluses osalemast. Liig-rangete nõuete tõttu on saavutatud vastupidine olukord, kus hirmus lootusetu bürokraatia ees minnakse teist teed.. Sellega annab ARK hoopis kontrolli käest.
Isiklik arvamus on muidugi, et korralike meistrimeeste ümberehitatud kollid on oluliselt teekõlbulikumad kui "kõikidele tehasenõuetele vastavad" külamehe BMWd või need "kunstiteosed", mille liiklusesse paiskamise eest, kindlustusseltsid hoolt kannavad.
Tegelen hetkel ise, kodanikualgatuse korras ühe teise seaduse muutmisega ja TEAN, et piisava tahtmise juures on kõik võimalik. Tuleb lihtsalt koguda piisavalt argumente, pöörduda ÕIGETE inimeste poole ja valida selleks ka sobiv aeg. Eriti hea on end haakida siis rongile sappa, kui teemakohast regulatsiooni mingil põhjusel muutma hakatakse. Loomulikult ei tee paha kui su selja taga on ka mingilaadne organisatsioon. Kui Jüri kusagilt Oravalt ministeeriumi poole pöördub, siis pakutakse talle küll kohvi ja ollakse viisakad, aga kas teda ka kuulda võetakse..
Urmas
5038572
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
Tänase päeva parim lause on pärit ülevaatus punktist.
ARK teeb kõik selleks,et autode legaalne ümberehitus oleks võimalikult raske ja keeruline.Ehk sõida selle junniga mis ostsid ja ole rahul sellega mis on.
Kui autode ülevaatajad juba sellist juttu räägivad,siis midagi on vist tõesti natuke valesti.
Kuigi ümberehitusel ja ümberehitusel võib olla väga suur erinevus.Vineer seibidega tõstetud autot on tõesti raske legaalseks nimetada.
ARK teeb kõik selleks,et autode legaalne ümberehitus oleks võimalikult raske ja keeruline.Ehk sõida selle junniga mis ostsid ja ole rahul sellega mis on.
Kui autode ülevaatajad juba sellist juttu räägivad,siis midagi on vist tõesti natuke valesti.
Kuigi ümberehitusel ja ümberehitusel võib olla väga suur erinevus.Vineer seibidega tõstetud autot on tõesti raske legaalseks nimetada.
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
- Veiko
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1196
- Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
- Asukoht: Teel kuhugi...
Kuna Luige teamil ka just käsil uue auto ehitus nullist siis sai kirjutatud avaldus ARK-i tehno osakonda uue auto eksperdi määramiseks ja hilisemaks arvele võtuks.Tuli korralik vastus ja selle alusel pidi asi sujuma.Kui kellegil on seda avaldust vaja siis võin saata.
Veiko
Veiko
+372 5232468
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2883
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Kusjuures tehnonõuetest ei õnnestunud leida märget allasõidutõkete kohta N1 sõidukitele e. kastikatele meie mõistes. N2 ja N3 on see aktuaalne. Keeruliseim probleem tundub olevat toitesüsteemi (väljalase, kütusepaak) ümberehitus. Kedagi ei huvita et ohutum kui tehasest. Kui näpuga järge ajada, võiks ca. pooled autod tänavatelt ära kõrvaldada. Rehviteema seotud vist enneklõike väiksemate, madalama kiirus- ja koormusindeksitega (st. odavamate) rehvide kasutamise tõkestamiseks, paraku saavad vastu näppe ka teistpidised juhtumid.
Tehtud, mõeldud.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17414
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Sam asi olika Nõuka aja lõpus Eesti aja laguses toodud (4x4)kastikate/kaubikutega, mis läksid reale "gruzavik". Ka esimesed LR-id on veoautodena sisse toodud/arvele saanud.jr kirjutas:Veel huvitavat ... jänkist kastikaid tuues võtab Toll neid kõiki veoautodena ja lööb pähe 22% maksu auto väärtusest. Ei huvita, et hiljem ARK võtab auto arvele kui N1 sõiduki, mis veoautode alla ei kuulu.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Tulede teema on läinud päevakorda tänu nendele igamehe ksenoontulede, mis kõiki ainult pimestavad ja teed ei valgusta.
Lähiajal on plaanis vastu võtta uued tehnilise ülevaatuse nõuded (vms), mis on oluliselt rangemad praegusest. Kontrollima hakatakse näiteks amortisaatoreid, mõõtma tulede ja klaaside läbipaistvust, mootorite modifitseeritust (nitrod, turbod) jne
Iseasi mis määral see kõik seadusse jõuab, aga siiski. Esialgsed plaanid olid Saksa tehnoülevaatusest vaata et karmimad isegi.
See kõik on suuresti tingitud just tänavasõiduautode ajuvabast tuunimisest ja liiklusõnnetuste suurest hulgast kokku klopsitud autodega.
Lähiajal on plaanis vastu võtta uued tehnilise ülevaatuse nõuded (vms), mis on oluliselt rangemad praegusest. Kontrollima hakatakse näiteks amortisaatoreid, mõõtma tulede ja klaaside läbipaistvust, mootorite modifitseeritust (nitrod, turbod) jne
Iseasi mis määral see kõik seadusse jõuab, aga siiski. Esialgsed plaanid olid Saksa tehnoülevaatusest vaata et karmimad isegi.
See kõik on suuresti tingitud just tänavasõiduautode ajuvabast tuunimisest ja liiklusõnnetuste suurest hulgast kokku klopsitud autodega.
- reimo
- Rock Crawler
- Postitusi: 661
- Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
- Asukoht: Jõelähme tel:51909391
- Kontakt:
Et kisub vägisi sinnapoole, et esimeste modifikatsioonide hulka hakkab kuuluma treileri ostmine...
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks