RIP Land Rover Defender, kõigi aegade ägedaim auto

ning ka Minerva, Tempo, Santana, SVX ja muid LR hübriide puudutav.

Moderaatorid: Landy, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15494
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

RIP Land Rover Defender, kõigi aegade ägedaim auto

PostitusPostitas Landy » P Juul 05, 2015 10:52 pm

Bloomberg: RIP Land Rover Defender, kõigi aegade ägedaim auto


04. juuli 2015 09:00

Toimetas: Lemmi Kann
ärileht.ee
Bloomberg: RIP Land Rover Defender, kõigi aegade ägedaim auto


Sel teisipäeval oli viimane päev, kui sai veel tellida Land Rover Defenderi, mis on Bloombergi kolumnisti Leonid Bershidsky sõnul üks maailma viimastest tõelistest autodest.

Kui briti autotootja Jaguar Land Rover teatas 2013. aastal plaanist Defenderi tootmine lõpetada, ei uskunud ma, et neil on tõsi taga: Defender on ilmselt parim auto, mis mul kunagi olnud ja paljudel teistel on selle auto suhtes sama soojad tunded nagu mul. Paraku – siin me nüüd oleme. Regulatsioonid ja läägusest juhinduv turundus – kõige hea ja originaalse vaenlased – tapsid ta.

Auto algne tootja Rover ehitas oma auto II maailmasõja aegse Ameerika sõjahobu Willys MB põhjal, mida tuntakse ka Jeepi nime all. Briti farmeritel oli hädasti vaja odavat ja vastupidavat off-road autot ja Rover tegigi sõjast laastatud maal käepärastest vahenditest sellise valmis. Kere oli odavast alumiiniumist, militaarne värvivalik oli rikkalik, nii et igaüks võis saada auto vastavalt oma värvieelistusele, kuni jutt käis rohelise erinevatest varjunditest. Esimestel mudelitel oli rool keskel nagu traktoril. Defenderist sai briti patriotismi sümbol – auto, mille kontseptsiooniks polnud mugavus, vaid võimekus – ja see oli tõesti autodisaini meistriklass.

Defenderi moodne versioon sündis 1991. aastal ja see kandis oma eelkäija DNA-d. Sel oli endiselt alumiiniumist, needitud kerega ja masin ise oli nii „hõre“, et kui seda kõrgsuvevoolikust pesta, sadas salongis vihma. Samuti oli müra salongis sellisel tasemel, et katse üritada sõidu ajal raadiot kuulata oli üsna mõttetu. Tõsi küll – pärast mõningat praktikat õppis juht muusikat auto mürast eristama.

Mu silmad oli vees, kui pidin oma Defenderi ära müüma. Minu kõige meeldejäävam seiklus temaga leidis aset Tšernobõli tuumajaama lähistel. Ma jäin ühel hetkel roolis lihtsalt magama ja sõitsin teelt välja. Defender rullus üle katuse ja maandus küljeli kraavis. Kuigi sellel autol polnud turvapatju, said autos olnud neli inimest vaid mõned sinikad. Ronisime aknast välja ja lükkasime auto ratastele tagasi – oma suuruse kohta on Defender üllatavalt kerge auto. Sõitsin probleemideta sellest mülkast välja ja sõit läks edasi.

Minu meelest on totaalselt vale allutada sellised ratastel kindlused nagu Defender „normaalsete“ plekk-karp-autode jaoks USA poolt kehtestatud ohutusnõuetele. Euroopa uued CO2 emissiooni standardid muudavad selle auto illegaalseks omakorda seal. See ongi ametlikuks põhjuseks, mis Jaguar Land Rover selle mudeli hülgab. Ja ometi pole Defender mingi kütuseõgija – näiteks selle aasta BMW X5 võtab sama palju kütust. Defender on vaieldamatult „rohelisem“ kui BMW. Kolm neljandikku esimese põlvkonna Defenderitest on endiselt sõidus. Defenderit ei saadeta lammutuskotta ega hüljata, Defender parandatakse ära või ehitatakse ümber. See fakt peaks küll Defenderile emissiooni reeglitest erandi kindlustama. Eelmisel aastal müüdi ainult 14 000 Defenderit ja see number on selline juba aastaid. Kui kahjulik saab selline auto keskkonnale olla?

Selle asemel, et tobedate regulatsioonidega võidelda, otsustas Jaguar Land Roveri omanik Tata arendada uue auto ja panna sellele nimeks Defender. Seda hakatakse tootma kuskil Ida-Euroopas, mitte enam Solihullis Ühendkuningriigis, kus 450 inimest on aastakümneid tõelisi Defendereid teinud, ja suures osas käsitsi. Uus Defender näeb piltidel välja nagu Range Roveri ja Kia Souli lapsuke. Sellel on moodne meelelahutuskeskus ja pakutakse ka „pereauto“ mudelit, suure mootorivalikuga. See ei ole enam üks lihtne auto manuaalkäigukastiga ja salongiga, mis on mugavustest nii vaba, et pead alustuseks õppima, kuidas selles üldse istuda. Ühesõnaga – me saame järjekordse nüri linnamaasturi, auto, milleta maailm kuidagi hakkama ei oska saada.
See kõik on muidugi loogiline. Need, kes tahavad lihtsat autot, mis ei oleks elektroonikat ja ebavajalikke mugavusvidinaid täis topitud, võivad osta endale Dacia. Kõrge lennuga tegija nagu Jaguar Land Rover ajab taga suuremat kasumimarginaali ja uus Defender sobib selleks eesmärgiks sarnaselt teiste omasugustega suurepäraselt.

Inimesed nagu mina, kes ei taha isesõitvat autot, mis mu peale karjub, turvapadjaga näkku virutab, pisiparandusteks professionaali nõuab ja üritab teeselda, et tema ongi Berliini Filharmoonikute kontsertsaal, kaotavad ühe viimastest võimalustest omada tõelist, mittemõttetut, turvalist ja nauditavat neljarattalist. Selle hind on (oli) umbes 40 000 dollarit. BMW X5 maksab 55 000. Ja palju edu teile kasutatud Defenderi otsinguil. Nende omanikud vihkavad mõtet oma auto müügist ja vaevalt, et Defenderid ka odavamaks lähevad – need autod pole mõeldud pärast kasutamist ära viskamiseks nagu valdav osa tänapäeva kaupu.

Ja jälle ongi silmad vees. Võib-olla on see vanaks saamise normaalne tunnus.
ärileht.ee

Allikas: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/bl ... d=71838427
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
seroi
Fitting 38"
Postitusi: 207
Liitunud: L Juun 25, 2011 9:01 pm
Asukoht: Mõngaste, telefon +372567890123

Re: RIP Land Rover Defender, kõigi aegade ägedaim auto

PostitusPostitas seroi » E Juul 06, 2015 7:59 pm

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15494
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Kuninga viimased hingetõmbed - Defender on suremas!

PostitusPostitas Landy » T Jaan 26, 2016 1:53 am

JLR announces production of classic Landie will finally end this week after 68 years

Land Rover has announced that the very last Defenders made at its Solihull factory, in the West Midlands, will roll off the production line for the last time later this week.

Defender production was originally meant to finish in 2015, but a late sales dash for the tough SUV saw JLR extend production into 2016.

First on sale back in 1948, the original Series One that eventually became the Defender broke records for the longest continuous production of a vehicle beating a record originally held by the Volkswagen Beetle.

Still mainly built by hand, Land Rover says, on average, one Defender rolls off the line every four minutes. The less production-intensive, bigger and far more technically complicated Range Rover, meanwhile, rolls off the line every 86 seconds.

Recently, a special Defender built to celebrate two-million vehicles made was sold for more than $800,000 with all the proceeds going to charity.

The unique Land Rover SUV came with an engraved map of Red Wharf Bay, where the original Land Rover’s design was conceived in line drawings in the sand, and a plaque signed by those who helped assemble the vehicle.

The special one-off Defender also featured leather seats embossed with Red Wharf Bay graphics and ‘No. 2,000,000’ logos.

If you’re waiting for an all-new replacement for the Defender you’re in for a long wait. Production, at JLR’s new Slovakia facility, isn’t expected to begin until 2018.



http://www.motoring.com.au/land-rover-d ... no-really/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4157
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kuninga viiamsed hingetõmbed - Defender on suremas!

PostitusPostitas Movistar » T Jaan 26, 2016 8:14 am

Magada ikka saad või ainult rahustite mõju all ? :D
kkaaleste
True Off Roader!
Postitusi: 1075
Liitunud: K Okt 08, 2014 8:59 pm
Asukoht: Harjumaa/Lääne Virumaa

Re: Kuninga viiamsed hingetõmbed - Defender on suremas!

PostitusPostitas kkaaleste » T Jaan 26, 2016 11:03 am

:lol:
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 517
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Kuninga viiamsed hingetõmbed - Defender on suremas!

PostitusPostitas Kjen » T Jaan 26, 2016 11:13 am

Venelased tootsid Gaz-53'e umbes sama kaua. Üle 30 aasta. Umbes 4 miljonit eksemplari. Aga lõpetasid ka tootmise ära.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15494
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: RIP Land Rover Defender, kõigi aegade ägedaim auto

PostitusPostitas Landy » K Jaan 27, 2016 5:51 pm

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"

Mine “Land Rover”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline