3. leht 4-st

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 7:43 pm
Postitas Rein
Tulede suhtes ei oska. Kati umbes olekut saab sedasi kontrollida, et lased sumpa enne katti lahti. Kohe tunda. Seda saab teha muidugi juhul, kui kollektorist (turbost) tulev kuum õhk miskit üles ei sulata. Lõuna Rootsis tean ühte kruusa teed ;) Aga, et just seal maal oled, selle suutsin juba ära unustada, tean, et metsa lankidel on käidud ukerdamas, kohe peale raietööde lõppu.
Kati ummistumine käivitumist ei mõjuta, pigem pole sõites üldse jõudu, 2,5 CRD Voyageriga see teema üle elatud. Jahutus vedelikku ei kao, lõdvikud pole liigse surve all mootori töötades? Volvo XC70 netel on olnud selline teema, kui plokikaan vähe vussis. Samas selle mootori kaan ise väga pommi kindel. Aga kas hiljem, kui juba korra on käivitunud, läheb juba kiirema käiguga käima?

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 7:52 pm
Postitas Lucifer
Rein kirjutas:Tulede suhtes ei oska. Kati umbes olekut saab sedasi kontrollida, et lased sumpa enne katti lahti. Kohe tunda. Seda saab teha muidugi juhul, kui kollektorist (turbost) tulev kuum õhk miskit üles ei sulata. Lõuna Rootsis tean ühte kruusa teed ;) Aga, et just seal maal oled, selle suutsin juba ära unustada, tean, et metsa lankidel on käidud ukerdamas, kohe peale raietööde lõppu.
Raielankid on hea m6te :D
Siis peab t6ste tegema ja 35" alla panema.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 7:54 pm
Postitas Rein
Ja siis tugevdatud poolteljed ja .... :lol:
Muutsin eelmist posti, lisasin käivituse kohta küsimuse.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 8:05 pm
Postitas Lucifer
Käivitamisel oli jama ainult siin selle suurema kylmaga. Hommikul oli -20, öösel ehk rohkemgi. Kui korra käima saab siis hiljem käivitub poolest pöördest.L6dvikud on ok. Ei suitse ka, ei sinist ega musta. Proovin t6esti selle kati ehk lahti yhendada ja siis s6ita.
Ykspäev s6itis tuttav oma autoga järel ja ytles et oli näha kuidas LR vahest musta pahvaka välja viskas. Mitte käiguvahetusel ega midagi sellist, lihtsalt sirgel teel yhtlasel s6idul.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 8:13 pm
Postitas Landy
Nii vana auto kohta üleb vaid, et EGR peaks olema, muud väljad tühajad (andmed baasis puuduvad).
Ilmslt 23L koodiga mootor. Sellel kat-i välistada ei saa.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 8:22 pm
Postitas Rein
Kas pihusteid on kontrollitud?
http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/309
Soovitaks seda kasutada aeg ajalt. Enda Voyal, kui ajasin viga taga, selgus, et üks pihusti on päris läbi ja teised 3 pooles vinnas. Leidsin siis juhuslikult kati probleemi, aga enne olin 3 pudelit seda läbi põletanud ja uuesti kontrolli minnes selgus, et need poolesvinnas pihustid töötavad ideaalselt, ning see üks, mis oli läbi, oli ikkagi läbi, aga endise 10 sekundilise ketramise asemel sai nüüd üle 30 sekundi lasta mootoril ringi ajada, enne kui mensuur täitus. (CRD pihustite kontrollimise eripära on see pisikese spets klaasikestega kütuse koguse mõõtmine.) Kui on sees muidugi mingi 15W- või suurema algusega õli, siis see võib ka talvel paks olla. 10W-40, 5W-40 peaksid suht okeid olema selles kliimas. 10W-60, võib ka 20 miinuse juures trikitama hakata. Järgi proovitud jällegi. 10W-60 Castrol täis sünt ja Mersu V 230TD ja kööga, starter ei suutnud üle tõmmata.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 9:57 pm
Postitas Lucifer
Rein kirjutas:Kas pihusteid on kontrollitud?
http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/309
Soovitaks seda kasutada aeg ajalt. Enda Voyal, kui ajasin viga taga, selgus, et üks pihusti on päris läbi ja teised 3 pooles vinnas. Leidsin siis juhuslikult kati probleemi, aga enne olin 3 pudelit seda läbi põletanud ja uuesti kontrolli minnes selgus, et need poolesvinnas pihustid töötavad ideaalselt, ning see üks, mis oli läbi, oli ikkagi läbi, aga endise 10 sekundilise ketramise asemel sai nüüd üle 30 sekundi lasta mootoril ringi ajada, enne kui mensuur täitus. (CRD pihustite kontrollimise eripära on see pisikese spets klaasikestega kütuse koguse mõõtmine.) Kui on sees muidugi mingi 15W- või suurema algusega õli, siis see võib ka talvel paks olla. 10W-40, 5W-40 peaksid suht okeid olema selles kliimas. 10W-60, võib ka 20 miinuse juures trikitama hakata. Järgi proovitud jällegi. 10W-60 Castrol täis sünt ja Mersu V 230TD ja kööga, starter ei suutnud üle tõmmata.
Suur tänu!
Esialgu siiski välistaks pihustid.Mootor töötab yhtlaselt ja ei suitse ei soojalt ega kylmalt.
Kusagil nägin kleepsu kus oli 6li mark 10W-50 v6i oli koguni 15W, ei mäleta hästi. Eks homme peab kapoti lahti tegema- tross käib väga raskelt, pole vist eriti kasutatud :)
Aku maha v6tma, ehk kyljelt näha m6nd kleepsu millel v6imsus kirjas.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: T Dets 04, 2012 10:23 pm
Postitas Rein
Uputa kogu see kapoti lukk ka õliga üle. Mul piisas sellest, ei pidanudki trossi määrima. Õli võid küll vahetada talveks 5W-40 peale. Stocki kant ju mere mõjutusega, meiega pea samal laiusel, siis nii hullu külma ei tule, et 5W-30 peaks hakkama kasutama. Akuga on see, et vaata erinevate tootjate omi, et kas mõnel on sama mahutavuse juures kõvem momendi vool. Pigem võib olla 75 Ah asemel vabalt ka 72, kui tal käivitus on äkilisem.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: K Dets 05, 2012 8:53 pm
Postitas Lucifer
Ei saanud täna miskit kontrollida. Kuna garaaz h6ivatud siis väljas ei kannatanud midagi teha.
Siinmaal tohutud lumetormid , teed on läbimatud, bussiliiklus on peatatud jne. Käisin s6itmas ca 150 km, ekstreem täiega. Teedel vahel lumehanged kuni meeter, läksin selle p6kaga nii et lumi käis yle katuse. Esimest korda nägin kuidas kiirteel jäi terve kolonn seisma,ohutuledega ja k6ik juhid väljusid et kojamehi jäitest puhastada.Tehti nagu yleyldine paus sest muud peatumise kohta ei ole.
Hommikul auto soojenes ja kui veidi tagasi liigutasin oli ilusti näha auto all lumel pissimisjälg :) Kytuseleke!
Ehk on väike v6imalus et see on tarbimispoolel- saaks olla uimasuse p6hjuseks...
Kuna endiselt tagumisi gabariite ei ole siis kasutasin udutulesid. Täna läks see asja ette.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: K Dets 05, 2012 11:12 pm
Postitas Landy
Mis sobilikusse akusse puutub, siis meil siin Kodumaal on kombeks panna max mahtuvuse ja võimlikult suure käivitusvooluga aku, mis mõõtudlet pessa ära mahub.
Omland Roverile sai just pandud 100Ah ja 800A Banneri aku.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: N Dets 06, 2012 10:06 am
Postitas Rein
Discol see aku koht suhteliselt väike. Minu mäletamist mööda hakkab mootori poolt segama vendika kast. Üldiselt ei saa selline kütte leke olla uimasuse põhjustaja, kui käivitub korralikult. Kui oleks surve poolel see leke, siis laseks õhu vahele ja käivitamine oleks väga pikaldane. Kas siis etteandepumba membraan on ära koolend, või ülevoolu voolikud oma aja ära elanud. Need esmased. Samas, kui etteande pumba vahelt kakub mullilise kütte edasi :roll:

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: N Dets 06, 2012 10:40 pm
Postitas Rein
Aga kui turbo andis õli läbi, järsku siis õhuradikas tahaks ka läbipesu saada. Just täna rääkisin ühe LR foorumlasega, kes enda vanakesel selle läbi loputas ja tunduvalt mõnusama mineku sai. Pole enda omal ka kunagi sinna piilunud, tuleks kunagi see töö ära teha ja vaadata, kas läheb erksamaks.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: P Dets 09, 2012 1:31 pm
Postitas Lucifer
Rein kirjutas:Aga kui turbo andis õli läbi, järsku siis õhuradikas tahaks ka läbipesu saada. Just täna rääkisin ühe LR foorumlasega, kes enda vanakesel selle läbi loputas ja tunduvalt mõnusama mineku sai. Pole enda omal ka kunagi sinna piilunud, tuleks kunagi see töö ära teha ja vaadata, kas läheb erksamaks.
See on hea m6te.
Aku on 78Ah ja mingi tanklaketi toodang OKQ8.
Ööläbi oli juhe kyljes ja hommikul käivitus -22 kraadise pakasega poolest pöördest. Nyydseks selle p6kaga juba yle 5tuhande km s6idetud ja hakkab täitsa harjuma. Kuna teed koguaeg lumekatte all siis ka keskdifri lukk koguaeg sees.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: P Dets 09, 2012 7:56 pm
Postitas al
Rein kirjutas:... Õli võid küll vahetada talveks 5W-40 peale. Stocki kant ju mere mõjutusega, meiega pea samal laiusel, siis nii hullu külma ei tule, et 5W-30 peaks hakkama kasutama...
Õli talveomadusi peaks näitama ikka esimene number W(inter) tähe juures, ehk siis mõlemad pakutud õlid külmalt samast viskoossus klassiga.
5W... õlidega kõik diislid siiani ka -30 juures käima saanud.

Re: Land Rover Discovery TDI

Postitatud: P Dets 09, 2012 8:01 pm
Postitas Rein
Näitabki W aga oluliselt mõjutab ka tagumine number. 10W-40 võrredes 10W-60 ga -20 juures loksub, kuid 10W-60 on ühtlane loksumatu mass. Proovitud. Vedasin kõik poes olevad 1 liitrilised plännid ööseks õue, et hommikul neid siis loksutada. 5W-30 Energy rõõmsalt vulksus, kui teised olid juba oluliselt tummisemad.
Mingil õli reklaamil oli ka taga tabel, mis näitas õlide kasutamist pluss ja miinus kraadidega. Seal oli samuti näha, et kuumalt tummisem õli tõmbas oluliselt maha talvist voolavust.