1. leht 1-st

Genfi 77th Motor Show

Postitatud: K Dets 27, 2006 2:07 pm
Postitas jr
http://www.palexpo.ch/en/Manifestations ... 07&alpha=0

08-18.03.2007
Kas on minejaid? Naisega oli siin väike plaan minna. Nautida Saksa kiirteid 7eriga ja ise tahaks läbi hüpata ka Cebitilt (15-21.03.2007).

Saaks mõne etapi ehk koos mõõtu võtta mõõda kiirteid 8)

Postitatud: R Veebr 02, 2007 9:54 pm
Postitas jr
Kas on liitujaid oma autoga?

Postitatud: K Veebr 14, 2007 5:07 pm
Postitas jr
Veel on aega mõelda...

http://2007.salon-auto.ch/en/

Postitatud: K Veebr 14, 2007 5:34 pm
Postitas Paheero
Nautida Saksa kiirteid 7eriga ja ise tahaks läbi hüpata ka Cebitilt (15-21.03.2007).

Saaks mõne etapi ehk koos mõõtu võtta mõõda kiirteid Cool
minu kõige kiirem auto jääb lõppkiiruses u80km/h alla juba tehaseandmete järgi :oops:

Postitatud: P Mär 18, 2007 7:33 pm
Postitas jr
Käidud nähtud ja soovitan igati ära käia.
Mõned pildid minu poolt:
http://jr.lahe.net/kama/autosalon_07/

Kohalikud tundus, et olidki konkreetse autoostu sooviga seal. Käsi löödi igal pool kokku ja pabereid allkirjastati pidevalt. Autode hinnad olid mõistlikud. Näiteks Mazda CX7, mis meile jõuab alles selle aasta lõpus müüki ja tippmudeli hind on vast 600 000eek kandis, oli seal saadaval ja tippmudeli hind oli 498 000eek.
Pilt

Samuti Suzuki kahe uksega maastur, mida meil hakkab saama ainult bensukana ja mingi imeliku isemõtleva nelikveoskeemiga (vähemalt meie müügimeeste jutu järgi). Oli seal nii bensu kui ka diiselmootorina saadaval ja täiesti tavalise nelikveoskeemiga. 2H, 4H ja 4LO.
Pilt

Üldiselt on uute autode hinnad salongis Sveitsis odavamad kui meil siin. Seega kellel uue auto vajadus, mingu ostku sealt endale auto. Hinnavahe 500 000eek kandis maksvate masinate osas oli 5-10%. Saab reisi nagu pealekauba...

Postitatud: P Mär 18, 2007 8:37 pm
Postitas gunns
Väga hea ülevaade toimunust :thumb: , nüüd nagu isegi kohal käidud!

Postitatud: E Mär 19, 2007 9:46 am
Postitas al
eee..., Shveits, kui mitte EU riik. Kuidas käibe ja tollimaksu probleemid Eestisse toomisel? Ma vaatasin ka aasta tagasi korralikku (kasutatud) LJ-i aga konsulteerides eesti autotoojatega, laideti mõte maha, tollimaksu pärast.

Postitatud: E Mär 19, 2007 10:32 am
Postitas jr
al kirjutas:eee..., Shveits, kui mitte EU riik. Kuidas käibe ja tollimaksu probleemid Eestisse toomisel? Ma vaatasin ka aasta tagasi korralikku (kasutatud) LJ-i aga konsulteerides eesti autotoojatega, laideti mõte maha, tollimaksu pärast.
Ah türbel jah...10% importi läheb otsa või mis?

Postitatud: K Mär 21, 2007 9:01 pm
Postitas jr
Tekkis hetk aega ja panen kirja mõned faktid, mis ehk huvilisele, kellel sama sõit ees või sõit Saksa/Sveitsi saab natuke infotki ammutada. Ise olen viimasel neljal aastal iga aasta autoga tööasjus Saksas käinud ja Saksa teid olen pidanud kohapeal sõitma kokku 20 000km jagu ikka, seega jagan kogemusi.

Tallinn - Montreaux (Geneva järve äärne ilus linnake) sõit oli ~2600km pikk ja kestis 27h koos puhkepausidega. Lätis ja Leedus on lõpuks ometi teeremondid lõppenud ja sõita sai normaalselt, noh nii normaalselt kui seda 90kmh piirangu juures teha saab. Kellel kiirem, siis soovitan kohalikke kupüüre 5-10 suurustes rahaühikutes kaasa võtta. Tuleb lunastus odavam kui Eurode eest :oops: . Endal õnnestus Läti asulas 150kmh peal radarisse sõita ja seda pidevjoont ületades möödasõidul. Ausalt, ise ma asula märke ei märganud, aga olemas nad olid seal, taks oli 35EUR ja sõit jätkus.

Poolas eriti kiirust ületada ei soovita tavateedel. Või kui max trahvist (2000eek) savi on siis anna minna! Patrulle on pidevalt teede ääres näha. Poolas soovitan Warsawist suuna võtta Lodz'i peale, kuna seal saab kohe tasulise kiirtee peale. Teed pole näha MS Autoroute kaartidel, isegi 2007 mitte. Kiirtee viib Trzciel'i alla välja ja on oma 300km pikk. Kokku tuleb kolmel korral tasuda 11Zl, ehk siis 33Zl. Kiirusepiirang on 130kmh, kuid ise olen "wide open throttlega" seda läbinud ja pole Politseid seal näinud kiirust mõõtmas. Ohtlikud on rekkad, kes ettearvamatult möödasõiduks ette reastuvad. Sai paaril korral ikka kõigi kolme jalaga pidurile hüpatud, et 200+kmh pealt hoog maha saada .. omaette elamus oli, aga elu ongi üks suur seiklus :lol: . Kütuse hinnad on 95 bensul Poolas 3.00 - 3.10 Zl liiter. Saksa pool läheb vaikselt kallimaks. Üldiselt on Poola üks õudusunenägu, väljaspool kiirteed on küll 90kmh, kuid tõpranäod on iga kilomeetri taha külasid ehitanud tee äärde, seega on tempo pigem 50kmh-70kmh. Sinna lisame pideva ja lõpmatu hulga auke ja autojuhid, kes lihtsalt moodustavad 3'nda rea tee peale.

Saksas läheb puha lust ja lillepidu käima. Kellele autoga sõita meeldib, soovitan raudselt seda maad külastada, kus igas maad mööda kulgevas transpordiliigi sõnas on sees sõma "Bahn" 8) . Kaherealisel teel on piirang 130kmh ja kiirteel niipalju kui rehvide kiirusindeks või/ja siis autotootja lubab. Mõned reeglid, mida tasub jälgida on see et, AutoBahnil sõites tuledega taga ei vilgutata möödasõiduks. Selleks lülitatakse sisse vasak suund. Tulede vilgutamine on ülim nahaalsus ja seadustega keelatud, paraku seda ikkagi tehakse. Samuti pidage meeles, et vasak rida on ALATI möödasõiduks. Niisama kruisates saate signaale, tulesid tahavaatepeeglisse ja rusikavibutusi ning kaebusi politseisse enda masina kohta. Isegi minu 250kmh max kiirust, jäi suht tihti väheseks, kuna mürske Porchede, Lambode ja Ferraride näol tuli ikka mööda lasta. Põhiliselt võib liigitada kiirtee read kolmeks. Kõige parempoolses on rekkad ja neile kehtib piirang 110kmh. Samuti võivad seal kruisata "Capten Slow" tüüpi vennad. Teisel real on kiirus ikka kusagil 120-140kmh ja kolmandal ehk kõige vasakpoolsemal on siis pidev tempo 150-200kmh. Täisgaasil õnnestub sõita ehk öösel pikalt ainult, kuna autode kogumikud võtavad hoo maha. Samas tasub olla ettevaatlik siiski, kuna meie inimesele on sealne pikivahe harjumatu. Kujutage ette ise, kui sõidate 250kmh ja pikivahe teie taga ja ees on 50m ehk kõige rohkem :shock: , seal inimesed usaldava ikka ropult teisi liiklejaid, aga eks ka nende juhilubade saamise praktikasse kuulub 2 kuud sõidutunde ja siis eksam kiirteel kiirustega 200+kmh ja reastumised 200kmh pealt. Samuti tuleb ette üllatusi objektide näol tee peal. Saksa küll, aga vahest juhtub ka neil. Korra oli näiteks euroalus Kolmanda, ehk siis kõige kiirema rea peal maas. Minu ees sõitev auto pani täie pasaga sealt üle 200kmh juures, pilpaid lendas ja oli ime et auto teele jäi. Osa euroaluse jäänukitest vuhises üle minu auto ja osast sain teel imekombel mööda põigata ... scary. Kütusehinnad on 95 bensul 1.25 - 1.30 EUR, diisel on tsipa odavam. Hotelle leiab kiirteelt maha keerates küladest 30EUR öö vabalt. Tüüpiline taks suuremates linnades on 60-75EUR. Rahvas on sõbralik ja abivalmis. Toit ja alko on poes odav. Noh näiteks "Alkomarkt" Nimelises ketis on 0,7L viinad 2-3.80 EUR ja 0.5L õlle sixpack 2.5 - 3EUR.

Sveitsis on kiirusepiirang 120kmh kiirteedel ja riiki sisenemisel tuleb osta vinjet seal liikumiseks. Maksis piiril 40EUR ja kleebid selle ise oma käega klaasile. Meid võeti piiri sisenemisel täiega rajalt maha. Autost välja, seina äärde, otsiti läbi nii meid kui autot. Telefonid, kaamerad ja muud elektroonikaseadmet konfiskeeriti ja telefonidest tõmmati kogu data välja mingi aparaadiga. Telefoniraamatud, viimati valitud numbrid jne. Sõnaõigust meile eriti ei antud ja sunniti vaikima. Tahtsin minna küsima, milles asi aga oleks kumminuia maitsta saanud koos pipragaasiga. Soe vastuvõtt, mis muud :lol: . Hiljem sain siiski ühe paljudest piirivalvuritest rääkima ja selgus et me ida euroopast ja veel 7 seeria Bumeriga ... see ju puha pahapoiste ja mahvioosnikute auto, seega rakendub protokoll nr. blah-blah ja ettevaatuse mõttes teevad nad oma tööd korralikult. Ei autost ega ka meie juurest midagi illegaalset ei leitud, seega sooviti head reisi, tagastati konfiskeeritud kraam ja juhatati vinjeti müügiputka juurde. Teed on neil kitsad, ka kiirteed ja rahvas kipub täiega venima ka vasakus reas. Sõidukiirus langeb kohati lausa alla 100kmh, kuigi 120kmh on lubatud. Vilguta, suunata ja tee mis tahad, neil pohui enamuses. Küte 95 bens on neil 1.57 - 1.75 CHF, diisel veel kallim. 1.90 CHF'i oli vist. Hotellid on 220CHF tuba linnades, kuid kui otsida siis leiab ka 140CHF suht kesklinna lähedalt. Turismi hooaeg hakkab neil seal 1 aprill kuni agusti lõpp, siis on hinnad kohati kallimad. Saksa ja Sveitsi tärne vaadata hotellidel, siis Saksa 4 tärni on Sveitsi 5 tärni. Linnast väljas on hotellid ja ööbiskohad 60CHF kandis. Enamus bensutanklaid on automaadid. Samuti autopesulad. Eriti üllatav oli ka see, et Alpide vahel sõites oli suht palju kohti kirjadega et mine võta muna/piima ja pane raha korvi. Täielik iseteenindus. Asja uurides ongi nii, et jalutad sisse, on kanad ja lehm, otsid oma munad ja lüpsad piima viskad mündid korvi ja jalutad maitsvat hommikueinet endale tegema :lol: . Internetiga nad seal eriti ei priiska. Montreaux linnas, kus me olime küsiti "Was is das WiFi?" hotellis. Ja siis mõne aja pärast tärkas, et jah tal tuttaval vist on küll jah Dial-Up, aga et Wifi... Väga otsides leiab I-Neti kioskeid siiski küll linna pealt, nii et saab hakkama. Puhkuseks super koht. Alpides sõitmiseks soovitan pühapäeva, kuna siis on kohalikud Kirikus ja teed VÄGA tühjad. Saab täiel rinnal nautida mäkke üles ja alla looklevat teed.

Sõitu pikemalt ette broneerides olen kasutanud ise www.hotel.de portaali teenuseid. Hinnad tulevad odavamad suht tihti kui ise koha pealt hotellist tuba ostes.

Et siis selline jutt tuli.

Postitatud: N Mär 22, 2007 8:34 am
Postitas tanel
jr kirjutas:Endal õnnestus Läti asulas 150kmh peal radarisse sõita ja seda pidevjoont ületades möödasõidul. Ausalt, ise ma asula märke ei märganud, aga olemas nad olid seal, taks oli 35EUR ja sõit jätkus.
Lätlastel on see põrssatemp, et asula märgiks loetakse sedasama tahvlit asula nimega. Valge või mis värvi see neil oli. Ei panda mingit tornidega siluetti... Eestlasele harjumatu. Kiirusepiirang aga 60 km/h, IIRC.

Naisevend töötab Lätis, kui naine kunagi seal ise roolis oli, siis kolmandas asulas oli kõrval istuv vend vaikselt ääri-veeri uurinud, et kas ta ikka teab, mida teeb... :lol: