E kategooria kursused.
Moderaator: Moderators
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: E kategooria kursused.
Täitsa üllatav, et rotsterile polegi lubatud käru, eksole. Seda mootorit pandi Mercedes-Benz SLK-le.
Kusjuures mulle on ühele tavalisele kaubaliftile ka üritatud 2100 kg asemel nulli müüa üle leti. Tegid kenasti tasuta ringi, kui ma neile üllatunud silmadega otsa vaatasin ja selgitust nõudsin.
Paljudele elektriautodele on null lubatud, samuti oli kunagi kallil kaasal tööautoks Opel Astra Sportstourer, mille samuti tehasest null kaasas.
Kusjuures mulle on ühele tavalisele kaubaliftile ka üritatud 2100 kg asemel nulli müüa üle leti. Tegid kenasti tasuta ringi, kui ma neile üllatunud silmadega otsa vaatasin ja selgitust nõudsin.
Paljudele elektriautodele on null lubatud, samuti oli kunagi kallil kaasal tööautoks Opel Astra Sportstourer, mille samuti tehasest null kaasas.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: E kategooria kursused.
LR Defender 110 HCPU + haagis või LR Defender 130 HD + haagis või emma-kumma tipper versioon
3500 täismass+3500 haagis
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: E kategooria kursused.
On sul siis lootust emma-kumma rooli kunagi saada? Nüüd jääb veel leida midagi suurt haakesse ja et kellelgi seda vedada vaja oleks
Ma igavusest haugun ainult
Re: E kategooria kursused.
Peab see rong siis ilmtingimata 7000kg olema ? ei või 5000 olla ? Ikka BE vaja.
Landy paneb treila autole taha ja teise auto peale ja siis hakkab veel äärekive vedama et 7000 kg täis saada või ?
Landy paneb treila autole taha ja teise auto peale ja siis hakkab veel äärekive vedama et 7000 kg täis saada või ?
Y61 GU4 matkakas & TerranoPatrol võistluseks
Vuran Offroad Team - Vuran.ee
Vuran Offroad Team - Vuran.ee
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: E kategooria kursused.
Rääkimata sellest, et meilkehtivate reeglite järgi käib rehkendus registrimassi järgi.
Ehk võtad koos juhiga 1900 kg kaaluvale 2600 kg registrimassiga linnamaasturile järgi 750 kg kerghaagise, on kõik legaalne ja sõida B katiga (autorongi tegelik mass 2650 kg). Aga samale autole piduritega 1800 kg registrimassiga (tühimass ~600 kg) haagist isegi tühjalt järgi vedada avalikul teel ei tohi ilma BE-lubadeta: registrimasside summa on lõhki, mis lõhki. 2600+1800=4400kg. Isegi kood96 ei aita. No 1300 kilose korral aitab, aga neid igast rendikohast ei leia. Et selel rongi tegelik mass on väiksem, kui täislastis piduriteta haagise korral, seadusele ei loe.
Ehk meil ja praegu on BE vajalik, kui tahta poolest tonnist raskemat asja legaalselt ja ohutult vedada.
Piduriteta kerghaagisega liikluses lolli mängivale põmmpeale (näiteks ühe koormarihmaga kaane alla kinni tõmmatud tonnise IBC-ga kütust vedades) puhul muidugi load pole vajalikud, kuna sõidab MEES
Ehk võtad koos juhiga 1900 kg kaaluvale 2600 kg registrimassiga linnamaasturile järgi 750 kg kerghaagise, on kõik legaalne ja sõida B katiga (autorongi tegelik mass 2650 kg). Aga samale autole piduritega 1800 kg registrimassiga (tühimass ~600 kg) haagist isegi tühjalt järgi vedada avalikul teel ei tohi ilma BE-lubadeta: registrimasside summa on lõhki, mis lõhki. 2600+1800=4400kg. Isegi kood96 ei aita. No 1300 kilose korral aitab, aga neid igast rendikohast ei leia. Et selel rongi tegelik mass on väiksem, kui täislastis piduriteta haagise korral, seadusele ei loe.
Ehk meil ja praegu on BE vajalik, kui tahta poolest tonnist raskemat asja legaalselt ja ohutult vedada.
Piduriteta kerghaagisega liikluses lolli mängivale põmmpeale (näiteks ühe koormarihmaga kaane alla kinni tõmmatud tonnise IBC-ga kütust vedades) puhul muidugi load pole vajalikud, kuna sõidab MEES
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: E kategooria kursused.
Olen ka varem kasutanud sõna "killerkäru". St. kaheteljelist, tugevdatud konstruktsiooniga, piduriteta "kerghaagist", omamassiga 400+kg. Need õnnetud 300 kg (kandevõime) saab ka pagaasnikus veetud Õnneks on viimasel ajal hakatud neid kaaluma, loodan, et kaovad lõpuks liiklusest. Eriti "popp ja noorte pärane" on sellist pommi (kuhjaga tsemendikotte, liiva, tänavakive vms. täis) vaadata ligi 30 aastase Twingo laadse asja sabas, ringi tuiskamas. Tihti on selliste vedurite omanikud/kasutajad ka üsna autovõõrad inimesed ja kärutagi on selle tegelik teekõlbulikus küsitav.
Aga tobe on see, et seadus piirab ära summaarse massi, st raskema haagise vedamiseks peab kergem auto olema. Seda siis 96 ga, mis on olemuselt väga mõistlik alternatiiv, veidi raskemate asjade vedamiseks, ilma keeruka E õppeta. Piiratud võiks olla veduki ja haagise masside suhe, nt. "piduritega haagise mass ei tohi ületada 50% vedava auto massist", e. max haagise mass võib olla 1750kg, 3500kg auto tahga. Ja talupoja tarkuse järgi võiks vaadata tegelikku massi. Loogiline?
Aga tobe on see, et seadus piirab ära summaarse massi, st raskema haagise vedamiseks peab kergem auto olema. Seda siis 96 ga, mis on olemuselt väga mõistlik alternatiiv, veidi raskemate asjade vedamiseks, ilma keeruka E õppeta. Piiratud võiks olla veduki ja haagise masside suhe, nt. "piduritega haagise mass ei tohi ületada 50% vedava auto massist", e. max haagise mass võib olla 1750kg, 3500kg auto tahga. Ja talupoja tarkuse järgi võiks vaadata tegelikku massi. Loogiline?
Tehtud, mõeldud.
Re: E kategooria kursused.
Varem oli nõue et ilma BE katita ei tohtinud haagise täismass ületada sõiduki tühimassi. Aga see nõue kadus ära pea 10a tagasi. Küllap sellepärast, et sellise nõudega oli üldse väga keeruline mingit autorongi komplekteerida B kati alla.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: E kategooria kursused.
Kuna praegu täismass=registrimass, siis jah, sääraseid ronge on kaunis lootusetu kokku saada. Loogiline oleks rääkida eluskaalust ehk tegelikust massist, aga see läheks maanteel liiga keeruliseks kontrollida, nagu MKM meile kunagi vastas.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E kategooria kursused.
Mille kohta see käis? Kui Urus-e, siis siin on teine näide:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Re: E kategooria kursused.
Näinud sellist Tartus
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: E kategooria kursused.
Eelmisel lehel oli nimetuna miskise Mercedes-Benz SLK passi tõmmis.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: E kategooria kursused.
Nii on. Lihtsalt OT na riputasin, et on ka autosid, mille stiili rikkumine, kärukonksuga on seadusevastane .
Tehtud, mõeldud.
Re: E kategooria kursused.
Tegelt tänapäevase raske maasturiga(LC, GC jne) ei tohiks ilma BE-ta mitte midagi taha haakida.
2017 GC, reg mass 2949kg+haagis 750kg =3699kg, mis tähendab automaatselt B-kat on lõhki.
Mundrimehed väga väikeste haagistega maastureid ei tülita, aga kui suvila on taga, siis tahavad protokollida.
2017 GC, reg mass 2949kg+haagis 750kg =3699kg, mis tähendab automaatselt B-kat on lõhki.
Mundrimehed väga väikeste haagistega maastureid ei tülita, aga kui suvila on taga, siis tahavad protokollida.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: E kategooria kursused.
Keregkaagisega autorongi puhul tohib 3500kg lõhki minna. Ehk, kui sul on ming USA kastiaks 3499kg, siis võid südame rahuga 750kg sappa panna ja keegi ei köhi (kui passi 750 kerghaagis lubatud)ahto42 kirjutas: ↑R Mai 22, 2020 4:38 pmTegelt tänapäevase raske maasturiga(LC, GC jne) ei tohiks ilma BE-ta mitte midagi taha haakida.
2017 GC, reg mass 2949kg+haagis 750kg =3699kg, mis tähendab automaatselt B-kat on lõhki.
Mundrimehed väga väikeste haagistega maastureid ei tülita, aga kui suvila on taga, siis tahavad protokollida.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: E kategooria kursused.
Eelmine suvi nägin mitu koda, kuidas sini-valges masinas kodnikud oli maanteel "kahe tonnise" mulla, kivi või tsemendikoormaga kegehaagisega vennad rajalt maha võtnud. Reeglina käsid seal juba käru rattad koopasse ja kugelt oli näha,et koorem suht üle normi.totu kirjutas: ↑R Mai 22, 2020 10:42 amOlen ka varem kasutanud sõna "killerkäru". St. kaheteljelist, tugevdatud konstruktsiooniga, piduriteta "kerghaagist", omamassiga 400+kg. Need õnnetud 300 kg (kandevõime) saab ka pagaasnikus veetud Õnneks on viimasel ajal hakatud neid kaaluma, loodan, et kaovad lõpuks liiklusest. Eriti "popp ja noorte pärane" on sellist pommi (kuhjaga tsemendikotte, liiva, tänavakive vms. täis) vaadata ligi 30 aastase Twingo laadse asja sabas, ringi tuiskamas. Tihti on selliste vedurite omanikud/kasutajad ka üsna autovõõrad inimesed ja kärutagi on selle tegelik teekõlbulikus küsitav.
Samas UAZ-i haagis on sellevõrra meeldiv kerghaagis,et ka täiskoorem liiva või freesafalti ei suru vedrusid kuigivõrd kokku ega tekita liigset huvi.
Kuna cõmaal on majapidamine,siis on pidevalt puudus suuremate koormate vedamise legaalsest võimeksuest. Olgu tegu ehitusmaterjalide või seadmetega. Seega BE on juba ammu mõttes mõlkunud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi