..
aijaa ette kommiks ära, et kirjutan sel teemal seoses uue liiklusseadusega, kus enamus vanadest teemades räägitud jutt enam ei päde..
..
aru ma ei saa kuidas eestis asju tehakse.. mõnes riigis on näiteks fikseeritud, et 50mm võib vedrudest autot tõsta, keret aga mitte..
meil on miskit üüratud seadused ja määrused.. küsimise peale aga antakse poliitiliselt konkreetne vastus:
ehk siis ma justkui saan aru, et liftigu ma autot niipalju kui süda lustib, seni kui ma ei muuda rooli ja pidurisüsteemi, ja kui muudangi, siis lähen margi esindusse ja palun neil asjad kinni keevitada vms..Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja
selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisa 1 kohaselt peavad rooli- ja
pidurisüsteem vastama valmistaja poolt ettenähtule ja nende ümberehitust võivad
teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja.
Seega, kui Hilux'ile on toodetud ARB stange ja sinna käiv vints + tiiva kaitse rauad, lift kit jne, siis on need ju tehtud selle sõidukitüübi versioonile = pole vaja teha eritaotlust MNT'le ümberehituse loa saamiseks?(5) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
teine teema on rattad.. uutele märgitakse passi, mis veljed ja rehvid on lubatud.. kui need ka sealt ära koristan või muuta lasen, siis ei saa pollarid mind kottida? ometi olen kuulnud, et nad kotivad küll tõstetud maastureid...
kolmas teema on uue liiklusseadusega maasturi konktekstis väga ebamääraseks jäänud eriotstarbeline sõiduk ja selle määratlus - või ei osanud ma seda leida (varem oli lihtne, G = eriotstarbeline mis võib muuhulgas ka olla eriotstarbeline maastiku läbimiseks = on vaja vintsi jms).
minul on täna juba N1G tüüp N2 passis sees.. seega mida kuradit ma teha võin et legaalsuse piires asi oleks.. MNT ei suuda mulle konkreetsele küsimusele konkreetselt vastata.. igat vastust ootan ka 2 nädalat
any useful comments?
eesmärk on teha endale midagi sellist nagu siin hilux, aga seda tehes olla kindel, et investeerigud tuulde ei lenda ega probleeme ei tekita..