Masinatest, registreerimisest ja sinisest küttest

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Masinatest, registreerimisest ja sinisest küttest

Postitus Postitas Leedu »

Suurte ja väga suurte 4x4 masinate teemal tahaks arutada natukene. Võibolla on keegi antud teemaga kokku puutunud.

Nimelt- Rataslaadur, liiklusseaduse mõistes Liikurmasin, ratastel liikuv teatud kindla töö tegemiseks ettenähtud mootorsõiduk. Kas ma pean ta arvele võtma või ei? Ma kasutan teda kinnisel territooriumil, ehitustegevuseks. Kui juhtub, et on vaja hooldusesse, teisele kinnisele territooriumile vms. sõita, siis kasutan selleks treilerit. Avalikud teed on 100% välistatud. ARKst küsisin-ootan vastust.


Oletame et ei pea arvele võtma ja kasutan kinnisel territooriumil. Kas ma võin kasutada erimärgistatud kütust?-
VEDELKÜTUSE ERIMÄRGISTAMISE SEADUS
§ 11. Erimärgistatud vedelkütuse kasutamine
...
4) masinas ja mootorsõidukis, mida ei ole õigusaktiga lubatud kasutada liiklemiseks avalikult kasutataval teel ja mida kasutatakse kaevandus-, metsandus- või ehitustöödel;

Mina leian et nagu võiks- Kuna laadur arvel ei ole, siis ei ole temaga õigusaktidest tulenevalt avalikult teel liigelda lubatud ja kuna ma teda mitte avalikul territooriumil ehitustegevuses kasutan, ei tohiks probleemi olla.

Toll arvas, et ma võiksin siiski 24 tunni jooksul paagi ära puhastada ja enam mitte erimärgistatud kütust kasutada, aga mulle tundub see natukene kahtlane.

Samuti arvas toll, et avatud tolliladu= tee, kus kehtivad liikluseeskirjad ja kohe mitte ei ole kinnine territoorium, missest, et eramaa(tootmismaa), tara ümber ja püssimehed nurkades.


Äkki oskab keegi natukene kommenteerida seda sinise kasutamist?
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Meil sadamas olid osad autod ka ilma numbriteta kasutamiseks kinnisel territoorumil. Kasutasime erimärgistatud kütet ja kellelgil ei olnud kobisemist.
Avatud tolliladu ei ole kindlasti mitte avalik tee. Vaadaku toll teesaedust mis on avaliuks kasutamiseks mõeldud tee.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
kpihus
Fitting 38"
Postitusi: 273
Liitunud: R Juun 25, 2004 9:37 pm
Kontakt:

Postitus Postitas kpihus »

Pmst sinise kütuse loogika on selles, et need kes kasutavad teed, need ka teed lõhuvad/kulutavad ja peavad maksma selle tee hoolduse eest, see maks ongi kütuse aktsiis. Need kes teed ei kasuta/kuluta/lõhu, ei pea selle eest ka maksma ja nemad saavad osta kütust aktsiisivabalt(või siis pisikese aktsiisiga) ja selleks puhuks ongi sinine kütus. Seega kui sa oma tootmismaal oleva asfalti eest ise hoolt kannad, st see ei ole valla/riigi omanduses, siis sisuliselt sa tohiksid seal sinisega sõita. Vähemalt nii on see terve mõistuse seisukohalt. Kahjuks aga igasugu kontrollivate organite mõistuse tervisega on nii nagu ta on (siin kohal ei räägi kontrollivate isikute vaimsest tervisest, vaid organisatsiooni kui terviku omast)

BTW kui sul tara on ees ja püssimehed nurkades, kuda nad sinna kontrollima pääsevad :D
Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Postitus Postitas Leedu »

No sinna tollilattu võivad nad sisse sadada kella 9st-17ni. juhuslikult oli see laadur sinna tollilao territooriumile pargitud ja kuna nad olid juba välja vihastatud igasuguste tegelaste poolt, siis kruvisid korgi maha ka laaduril ja lükkasid toru paaki. Tegid kütuse võtmise kohta protokolli ja käskisid 24 tunni jooksul tulenevalt VES par 5 lg 2-st paagi ära puhastama. Protokolli on kirjutatud masina omanikuks maavaldaja ja juhiks(valdajaks, omanikuks), maavaldaja sekretär.
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Postitus Postitas Leedu »

hmm kirjutas:Meil sadamas olid osad autod ka ilma numbriteta kasutamiseks kinnisel territoorumil. Kasutasime erimärgistatud kütet ja kellelgil ei olnud kobisemist.
Avatud tolliladu ei ole kindlasti mitte avalik tee. Vaadaku toll teesaedust mis on avaliuks kasutamiseks mõeldud tee.
Kas Teil oli mingi paber ka näiteks a´la et neid sõidukeid kasutab see firma, sellises kohas, selleks otstarbeks?
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Ei meil ei olnud mingeid erilisi pabereid. Autodel puudusid reg numbrid ja juba see tähendas, et nendega ei tohi avalikel teedel ja tänavatel sõita.
Lisaks siskorra ja valve eeskiri mis tagas, et nubrita sõiduk väravat välja ei pääse. Aga see ei peaks tolli asi olema.
Kuna sellega ei olnud probleeme siis ei tunginud ka seadusandluse sügavustesse.
Sama on ju ka Sirgalas seal kaevanduse siseterritoorumil kasutatavatel masinatel pole nr ja paagis erimärgistatud küte.
Igal juhul taandub asi küsimusele kas tolliladu on avalik tee. Kui ei siis millise õigusega nad üldse sul paagis uurima tulid?
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

hmm kirjutas:Meil sadamas olid osad autod ka ilma numbriteta kasutamiseks kinnisel territoorumil. Kasutasime erimärgistatud kütet ja kellelgil ei olnud kobisemist.
Avatud tolliladu ei ole kindlasti mitte avalik tee. Vaadaku toll teesaedust mis on avaliuks kasutamiseks mõeldud tee.
See oli nii päris pikalt, tänasel päeval kasutame sadamas erimärgistamata kütet, olenemata kinnisest territooriumist (päris mitu aastat pigistas toll silma kinni). Lihtsalt sadama tööd ei kuulu "priviligeeritud" (mets, põld, ehitus) tegevusvaldkondade nimistusse.
Antud juhul on, seaduse järgi, õigus kasutada erimärgistatud kütust ja ei pea registreerima ARKs.
On ju: 1. kinnine territoorium (ei ole üldkasutatav tee)
2. masin on rakendatud ehitustöödel
Kui selle masinaga käideldakse ka nt. tollilao kaupa, peab tasuma ka 100% aktsiisi e. kasutama märgistamata kütust.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Postitus Postitas Leedu »

No see ladu ei saa olla avalik tee, sest ta on eraomandis olev maatükk, mille sihtotstarve on tootmismaa ja seal ei ole registreeritud ühtegi teejuppi vms. Paaki surgati voolik põhjendusega, et kuna on tollilaos, siis on tollilao bilansis??? ja neil on õigus. Lisaks laadurile, lükati toru ka kahveltõstukitesse, mis olid pargitud kinnisesse angaari tollilao territooriumil. Seal oli üldse punane sees ja eks nad arvasid, et kuna ühel territooriumil on, siis on laaduris ka punast.
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

kpihus kirjutas:Pmst sinise kütuse loogika on selles, et need kes kasutavad teed, need ka teed lõhuvad/kulutavad ja peavad maksma selle tee hoolduse eest, see maks ongi kütuse aktsiis. Need kes teed ei kasuta/kuluta/lõhu, ei pea selle eest ka maksma ja nemad saavad osta kütust aktsiisivabalt(või siis pisikese aktsiisiga) ja selleks puhuks ongi sinine kütus.
Ei ole päris nii kahjuks, nn lõbusõidupaadid ei või ka kasutada sinist kütust kuigi ei liigu ju avalikel teedel :cry:
Tel 56224693
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 406
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere

Küte

Postitus Postitas Kalamees »

On ka põllule tuldud ja masinatelt proov võetud.
Erimärgistatud küttele peab maksuametist vist loa saama, ja seda antakse põllumajandus tootjatele.
Ja arvepidamine ka paras nöök.
Samas Pärnu kandis põllumehed kel oli see luba ja põllutööde ajal sõitsid mööda üldkasutatavaid teid hakati vastupidi turja, et erimärgistatud küttega ei tohi avalikel teedel liikleda. Aga suudeti kontrollidele ikke selgeks teha et nad võivad ka traktoriga avalikel teedel liigelda.
Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Postitus Postitas Leedu »

Ametnik seletas eile nii, et põllumajandustegevuses võib traktorites kasutada, aga kui sa adra ülesse tõstad ja koju sõidad,mööda teed võib sulle tuimalt trahvi teha.Kui metsatöödel kasutad, siis metsas tööd võid teha, aga kui sa mööda metsateed sõidad, siis võivad ka trahvi teha.

See ametnik muidugi käskis ka liilkusseadusega tuvuda ja raius, et viie päeva jooksul masina omandamisest TULEB igasugune mootorsõiduk liiklusregistrisse kanda. Liiklusregistrisse ei pea kandma ainult neid masinaid, mis Maanteeametist saavad paberi, et ei kuulu registreerimisele.
Ja siis veel muidugi, et avatud tolliladu, ei ole kinnine territoorium ja seal kehtivad liikluseeskirjad.


Arvepidamisega on omaette ooper, samuti pead sa emta liikuvkontrolli talitusele teada andma, mis masinaga sa kuskohas seda kütust kasutad.
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1176
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

loa olemasolust ei tead midagi. aeg-ajalt ikka viin vanaisale 2x 200L sinist ja ostes pannakse ainult nimi ja isikukood kirja.
Team saarlased
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Leedu kirjutas:Ametnik seletas eile nii, et põllumajandustegevuses võib traktorites kasutada, aga kui sa adra ülesse tõstad ja koju sõidad,mööda teed võib sulle tuimalt trahvi teha.Kui metsatöödel kasutad, siis metsas tööd võid teha, aga kui sa mööda metsateed sõidad, siis võivad ka trahvi teha.

See ametnik muidugi käskis ka liilkusseadusega tuvuda ja raius, et viie päeva jooksul masina omandamisest TULEB igasugune mootorsõiduk liiklusregistrisse kanda. Liiklusregistrisse ei pea kandma ainult neid masinaid, mis Maanteeametist saavad paberi, et ei kuulu registreerimisele.
Ja siis veel muidugi, et avatud tolliladu, ei ole kinnine territoorium ja seal kehtivad liikluseeskirjad.



Arvepidamisega on omaette ooper, samuti pead sa emta liikuvkontrolli talitusele teada andma, mis masinaga sa kuskohas seda kütust kasutad.
Põllule tööle ja tagasi võib sinisega sõita, traktoriga transporttöid tehes (haagisega) ei või. Vist oli nii.
Liiklusseadus ütleb:
§ 12. Sõiduki mõiste
(1) Käesoleva seaduse tähenduses on sõiduk teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklev liiklusvahend, mis liigub mootori või muul jõul.

Frontaallaadur ei ole teel liiklemiseks ettenähtud liiklusvahend, seega registrisse kandmist ei saa sundida (on riike, kus see nõue kehtib, st. registris peavad olema ka nt. roomikekskavaatorid, ometi nendega teel liigelda ei või), meil tekkis vastupidine olukord. Tahtsime võtta registrisse aasta vana, Saksamaal toodetud frontaallaaduri aga mootor ei vastanud meie keskonnanõuete standardile. Seega "tahmatame" kinnisel territooriumil, ilma numriteta ja keegi ei plõksi.
Kahveltõstukis punase eest oleksid nad võinud täie rauaga kirjutada.
Punast võib kasutada vaid sooja tootmiseks, sinist lisaks ka elektri tootmiseks, statsionaarsetes mootorites + seaduse järgi lubatud juhtudel ka mobiilses tehnikas. Sinine ja punane küte jäävad Tolli kontrolli alla lõpuni e. kasutamine eriloaga, vähemalt juriidilistel isikutel. Füüsilise isikuna tankinuna võivad teoreetiliselt tulla selgitusi nõudma.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Postitus Postitas Leedu »

Mina olen nüüd igatahes pildi selgemaks saanud:
1)Registreerima ei pea
2)Kui ehitan kinnisel territooriumil, võin sinist kasutada, aga emtale pean aru andma.
3)Kui tollilaos on puistekaubad ja mina seal samal ajal ehitan oma frontaaliga, arvab emta et ma 100% raudselt laadin seda puistekaupa ja kiusavad mind, sest lao tõstukitel oli punane paagis.
4)Kui nad käsivad paagi ära puhastada, siis rahu maa peale toomiseks lasen paagi tühjaks ja panen veidi tavalist sisse, keeran korgi lukku ja ootan, kuni nad järelkontrolli ära teevad.
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Postitus Postitas Leedu »

meil tekkis vastupidine olukord. Tahtsime võtta registrisse aasta vana, Saksamaal toodetud frontaallaaduri aga mootor ei vastanud meie keskonnanõuete standardile. Seega "tahmatame" kinnisel territooriumil, ilma numriteta ja keegi ei plõksi.
Kas siin ei olnud midagi teha EU õigusaktidega, sest "meie keskkonna nõuete standardid" meie=EU?
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”