ümberehitamine ja selle legaalsus

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
rvv337
Fitting 38"
Postitusi: 306
Liitunud: N Okt 18, 2007 9:17 pm

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas rvv337 »

ehk siis kokkuvõte:

kui tahad edukamalt metsas mudistada:
a) ehita 0-st uus auto
b) kui mõtled autole arb stange, liftkiti, vintsi või mudarehvi installimist, siis laku panni ja mine a) juurde tagasi

?
--
onu Raiu
nohik
Fitting 38"
Postitusi: 288
Liitunud: L Dets 16, 2006 11:11 am
Asukoht: Tallinn

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas nohik »

ARB kaitseraud peaks Euroopas ja ka Eestis omama vastavaid sertifikaate mille peale ei politsei ega ülevaatuspunktid köhida ei saa. Võid igaks juhuks kasutaja JR käest üle küsida, sest tema igasugust ARB kama müüb. Kui sul plaanis teha autole ainult 2" tõste ning sedagi vedrude ja amortide arvelt, siis saad alati auto muutunud kõrgust suuremate rehvide pähe ajada (eriti kui sul õnnestub suurem rehvimõõt tehnilisse passi kirja saada). Vinsti jaoks on ARB raual tehase poolt ette nähtud koht juba olemas, seega ei tohiks ka sellega probleemi tekkida.

Üldiselt on julge hundi rind haavleid täis, seega julget pealehakkamist.
Kasutaja avatar
rvv337
Fitting 38"
Postitusi: 306
Liitunud: N Okt 18, 2007 9:17 pm

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas rvv337 »

nohik kirjutas:ARB kaitseraud peaks Euroopas ja ka Eestis omama vastavaid sertifikaate mille peale ei politsei ega ülevaatuspunktid köhida ei saa. Võid igaks juhuks kasutaja JR käest üle küsida, sest tema igasugust ARB kama müüb. Kui sul plaanis teha autole ainult 2" tõste ning sedagi vedrude ja amortide arvelt, siis saad alati auto muutunud kõrgust suuremate rehvide pähe ajada (eriti kui sul õnnestub suurem rehvimõõt tehnilisse passi kirja saada). Vinsti jaoks on ARB raual tehase poolt ette nähtud koht juba olemas, seega ei tohiks ka sellega probleemi tekkida.

Üldiselt on julge hundi rind haavleid täis, seega julget pealehakkamist.
tänud! uurin ARB'i infot. uurisin praegu ametlikke kanaleid pidi teiste rehvide kasutamise kohta (st neid mis passis ei ole, aga mõõtudelt jäi nende kahe passis oleva suuruse vahele)..

vastus oli väga konkreetne, et tüübi kinnitus on tehtud inglismaal mingis firmas, kes on kinnitanud kaks mõõtu ning ilmselt ei pidanud vajalikuks rohkem mõõte testida, seega kasutada teisi ei tohi :)

aga tegelt ka.. see ARB info tõstis juba tuju ja lootust mitte "piraadina" tegutseda :)
--
onu Raiu
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2636
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas helar »

Siin ühes teises teemas käis kodanik metsik ühte hiluxi kodanikku taga ajamas.
Mis huvitav selle rehvimõõt on ja kuidas passi sai ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
igiliikur
Rock Crawler
Postitusi: 675
Liitunud: P Dets 16, 2007 4:01 pm
Asukoht: Võru

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas igiliikur »

helar kirjutas:Siin ühes teises teemas käis kodanik metsik ühte hiluxi kodanikku taga ajamas.
Mis huvitav selle rehvimõõt on ja kuidas passi sai ?
Kui ma nüüd õiget asja mõtlen, siis oli see päris pikka aega müügis ja rehviks oli märgitud 35"
Exid:Frontera´95, Blazer´97,Ranger´03,Pajero´93,Galloper´98,Ranger´08, XC90´03
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
nohik
Fitting 38"
Postitusi: 288
Liitunud: L Dets 16, 2006 11:11 am
Asukoht: Tallinn

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas nohik »

helar kirjutas:Siin ühes teises teemas käis kodanik metsik ühte hiluxi kodanikku taga ajamas.
Mis huvitav selle rehvimõõt on ja kuidas passi sai ?
Tegemist peaks olema Artic Trucks ettevõttes ümberehituse läbinud isendiga. Vaadates nende kodulehel teenuste infot, siis üheks nende eripäraks ongi ümberehituse hilisem legaliseerimine, spidomeetri ümberkalibreerimine jms.
Kasutaja avatar
rvv337
Fitting 38"
Postitusi: 306
Liitunud: N Okt 18, 2007 9:17 pm

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas rvv337 »

Ei leia ühtki ARB'i ega klooni, millel EU approved oleks olemas, ilmselt sellepärast, et nii ei olegi võimalik:
Sõidukil A-sammastest eespool või esikaitsesüsteemil mis tahes muudatuste tegemist, mis mõjutavad sõiduki konstruktsiooni, põhimõõtmeid, välispindade materjale, väliste või sisemiste osade kinnitusmeetodeid ja millel võib olla oluline mõju katsete tulemustele, loetakse muudatuseks vastavalt direktiivi 2007/46/EÜ artiklile 13 ning seega on selliste muudatuste korral vaja uuesti taotleda tüübikinnitust.
Nüüd aga küsimus, kui raske on läbida uut tüübikinnitust? Teeks siis juba veidi põhjalikumalt Artic Truck stiilis.. muide need mehed seal Islandil ei taha ka meilidele vastata :(

On kellegil kogemusi? Ei tahaks nagu küll autot müüma hakata et 2007a mudel osta, millele võib veel ARB'i külge keerata...
--
onu Raiu
Kasutaja avatar
rvv337
Fitting 38"
Postitusi: 306
Liitunud: N Okt 18, 2007 9:17 pm

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas rvv337 »

Kas tüübikinnitus on individuaalne? st kui keegi sõidab artic truckiga ringi ja ma selle järgi ehitan, kas saan siis kuidagi lihtsamalt ?
--
onu Raiu
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17327
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas Landy »

rvv337 kirjutas:Kas tüübikinnitus on individuaalne? st kui keegi sõidab artic truckiga ringi ja ma selle järgi ehitan, kas saan siis kuidagi lihtsamalt ?
Tüübikinnitus omistatske vist konkretse tootja konkreetsle sõidukile ja üksitüübikinnitus on individuaalne.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas runn »

Tüübikinnituse saab firma(juriidiline isik), kui sa teed avalduse ja tahad tootma (ümberehitama) hakata selliseid masinaid ja see maksab.
Üksik tüübikinnitus on vajalik kui tahetakse Eestis arvele võtta auto mis ei oma EU maades kehtivat tüübikinnitust.

Kui Eestis juba arvel siis lähed Ark-i kirjutad avalduse tahan sellist autot sellisest autost ehitada(kindlasti mõjuv põhjus).
Enne tutvu mida lubatakse, mida nõutakse jne. ehk asi peaks juriidiliselt korrekne olema...
http://www.mnt.ee/index.php?id=10688&hi ... mberehitus

Kui Ark lubab siis ehitad valmis ja näitad Ark-i litsensiga ülevaatajale ette, maksad maksud ära ja saad uue teh. passi.
Umbes nii lihtne see ongi :wink:
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
rvv337
Fitting 38"
Postitusi: 306
Liitunud: N Okt 18, 2007 9:17 pm

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas rvv337 »

et kui need mehed siin: http://offroadservice.ee/index.php?page=210&lang=est endale tüübikinnutse sebiks, saaks minna ise nende juurde ja lasta sama suguseks teha, tekib küsimus, miks nad pole seda teinud

tekib tahtmine kas või jonnipärast ise see bürokraatia oma elustiili ooüü-ga läbi teha :)
--
onu Raiu
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas runn »

Ei ole asi midagi nii hull kui paistab aga pabereid tuleb määrida. :wink:
Aga Eesti tingimustes et see ära tasuks ..... Kõigil ühesugune auto, eestlane tahab ju alati naabrist parem olla :roll:
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas urmas »

nohik kirjutas:ARB kaitseraud peaks Euroopas ja ka Eestis omama vastavaid sertifikaate mille peale ei politsei ega ülevaatuspunktid köhida ei saa.
Ei oma ja neid ka ei müüda minu teada kuskil.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas tarmo »

rvv337 kirjutas:et kui need mehed siin: http://offroadservice.ee/index.php?page=210&lang=est endale tüübikinnutse sebiks, saaks minna ise nende juurde ja lasta sama suguseks teha, tekib küsimus, miks nad pole seda teinud
Aga Raivo - sa helista Marekile ja uuri mis teema selle Hiluxiga oli. Teiseks tasuks uurida äkki selle Land Cruiseri venna kaudu, kes omale pontoonidega auto ehitas. Samuti Mareki juures seda osaliselt tehti.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tegelinsky
Fitting 38"
Postitusi: 216
Liitunud: L Nov 03, 2007 2:06 pm
Asukoht: Sastamala/Pärnu
Kontakt:

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus

Postitus Postitas tegelinsky »

rvv337 kirjutas:et kui need mehed siin: http://offroadservice.ee/index.php?page=210&lang=est endale tüübikinnutse sebiks, saaks minna ise nende juurde ja lasta sama suguseks teha, tekib küsimus, miks nad pole seda teinud

tekib tahtmine kas või jonnipärast ise see bürokraatia oma elustiili ooüü-ga läbi teha :)
krt oli sul vaja nüüd seda näidata...mul hakkas kuidagi väga kipitama nüüd :D
http://www.soodaprits.ee
_________________
Audi Q7 3,0 TDI 180kW '12
BMW X5 3,0sd 210kW '09
Toyota Land Cruser 90, 3.0TD, 92kW '97
Jeep Grand Cherokee 5.2, 156kW, V8 '94
+372 52 333 96
+358 409 622 320
Gerto
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”