Jälle B+E kategooriast

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

sass kirjutas:mina tegin nii,oli olemas ainult B siis tegin ära C ja mõniaeg hiljem Dja E koos...
Millised sõidueksamid tuli teha E-de saamiseks? Et siis kas B kategooria sõiduki ja käruga oli ka vaja tiirutada, või pandi niisama BE kirja?
Kasutaja avatar
sass
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: K Mai 05, 2004 1:37 pm
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas sass »

kui läksin tegema E ja D kategooriat koos siis tiirutasin käruga ainult veokaga isegi bussile ei pandud käru sappa aga äkki neil polnud võimalustki selleks.Nii et kui põhimõtteliselt CE ära teed siis saad kõikidele olemasolevatele kat. ka E taha.Bussi eksamid tegin enne käru eksamit.See oleks ju ka tobe et kui rekkaga võid sõita aga sõidukale käru sappa ei tohi panna.

http://www.tak.ee/teenused/koolitus.php
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Veel üks uus lähenemine auto24.ee foorumist :shock:
------
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: auto+haagis
B-kategooria hõlmab ka autorongi, mis koosneb kuni 3500 kg registrimassiga autost ja kerghaagisest (registrimass kuni 750 kg). Autorongi registrimass võib siis olla kuni 3500 + 750 kg.
-----------
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Landy kirjutas:Veel üks uus lähenemine auto24.ee foorumist :shock:
------
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: auto+haagis
B-kategooria hõlmab ka autorongi, mis koosneb kuni 3500 kg registrimassiga autost ja kerghaagisest (registrimass kuni 750 kg). Autorongi registrimass võib siis olla kuni 3500 + 750 kg.
-----------
Loe seesama thread siin nüüd uuesti algusest peale läbi... "uus lähenemine"...
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

[quote="tanelLoe seesama thread siin nüüd uuesti algusest peale läbi... "uus lähenemine"...[/quote]
Sorry, muidugi minu viga. Lihtsalt sõnastus oli teine ja ajas segadusse...
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

tegin just oma E kati ära ja nüüd on KÕIK olemas, selles osas arki enam asja pole.

eksamineerija oli paras purikas, vedas kokkuvõtteks täpselt tund aega ringi - esmalt plats ja siis linn, niipalju kui ajalimiit lubas.

/ise küll ei viitsiks ilmaasjata loksuda, aga eks see tema mure./
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Uurisin enda tarbeks, mis on vajalik ja kui palju maksab, et saaks Wranglerit treilal vedada.

Ei pea just eriline selgetnägija olema, et aru saada milline seos on seaduse tegijate ja autokooli omanike vahel. Samuti on kõik hinnakirjad kahtlaselt sarnased.

Igaljuhul. Selleks, et oma mossele veidi rohkem kurke taha panna peab meie väikse banaanivabariigi kodanik läbima järgmised protseduurid:

BE-kategooria teooriaõpe
Liiklusreeglid ja käitumine liikluses :bang: .
Autorongi tundmine
Liiklusohutus
Vahekontroll liikluseeskirja ja liiklusohutuse aluste tundmises :bang:
Liikluspsühholoogia :hs
Liiklusalased lisanõuded ja eeskirjad
Teooriaeksam :bang:
Teooriaõpe kokku 6

BE-kategooria sõiduõpe
Autorongi koostamine
Sõit õppeplatsil
Vahekontroll autorongi juhtimisoskuses
Sõit liikluses
Sõidueksam
Sõiduõpe kokku 6

ARK'i teooriaeksam (uuesti) :bang:
ARK'i sõidueksam (ainus arusaadav asi ) :thumb:

Nii ja nüüd kõige magusama juurde, ehk siis mis maksab:

6 tundi monoloogi ja 6 tundi praktikat: 4000kr
ARK'i teooriaeksam: 380kr
ARK'i sõidueksam: 380kr
Uued load: 380kr
Lisapedaalidega auto (eriliselt vajalik) koos haagisega: 400kr

Kokku: 5540kr

---

Igasugune kaine loogika ütleb, et reaalsuses pole vaja rohkemat kui kuut sõidutundi ja ARK'i sõidueksamit. Täislubade olemasolu ja 20 eluaastat mis on nõutud, kannavad hoolt ülejäänu eest. Mis iganes on vaja seletada, saab sõiduõpetaja töö käigus selgeks teha. Üle 1500 krooni selle eest maksta on täielik ogarus.
Kasutaja avatar
10-4
Mudder
Postitusi: 90
Liitunud: N Sept 07, 2006 3:40 pm
Asukoht: Depoo vastas, helipuldis, laval või mudas.
Kontakt:

Postitus Postitas 10-4 »

Igasugune kaine loogika ütleb, et reaalsuses pole vaja rohkemat kui kuut sõidutundi ja ARK'i sõidueksamit. Täislubade olemasolu ja 20 eluaastat mis on nõutud, kannavad hoolt ülejäänu eest. Mis iganes on vaja seletada, saab sõiduõpetaja töö käigus selgeks teha. Üle 1500 krooni selle eest maksta on täielik ogarus.
Nõus, et meiesuguste asjalike meeste, kelle seda käru vaja tegelikult ka vedada ning sõiduoskused metsas harjutatult saavutanud kõrgema leveli manööverdamisel
(loe: "tagrupidisõiduload"):driving , suhtes on see ülekohtune.:rpg
Aga, siis teeksid ilmselt igasugused omale need load ja tormaks 300-tega linnavahel kärud järel ning sõidustiil oleks ilmselt samasugune nagu ilma käruta :engage
...vot siis hakkaks küll liiklusõnnetuste arv drastiliselt suurenema.
Ten-Four, Over And Out!
__________________________
alates 06 Turist Bully ja 07/08/09 Turist Black/Red Rokit tross,rumm ja kompass
SMS07 TR1 "Red Rokit" vintsmänn ja navigaator.
ATV-ga Nõrkemiseni 2009 III koht.
Hetkel haige - veab vaid üks ratas :p
Projekt Rocky F73 uueks - 2009-...
Kasutaja avatar
keelutsoon
SUURED asjad
Postitusi: 446
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
Asukoht: Tln-Tartu vahel
Kontakt:

Postitus Postitas keelutsoon »

noh, kui ikka tahtmine tugev, küll siis ka "kael paendub".
järelikult pole nendel nii väga vaja, kes veel diskuteerivad.

võin ka ju öelda, et maapoiss, 7-8 aastaselt traktoriroolis, seejärel veoauto, siis alles uazik, ning kõige lõpuks sõiduauto - kui asi juba päris selge.

aga keegi peab seda ju ka autentselt kontrollima, sest rääkida võib palju.

ning esineb küllalt kutselisigi juhte, kel liikluseeskirja osas peas paras segadus valitseb.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Paheero
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: K Nov 22, 2006 3:41 pm

Postitus Postitas Paheero »

Aga, siis teeksid ilmselt igasugused omale need load ja tormaks 300-tega linnavahel kärud järel ning sõidustiil oleks ilmselt samasugune nagu ilma käruta
ma küll kahtlen selles sügavalt. Käru pannakse taha ikka asja pärast, niisama eputamiseks on vist tiba teised bling-bling asjakesed. Vaevalt, et ilma otsese vajaduseta keegi käru ringi lohistab ja moekaks aksessuaariks ja tibimagnetiks ka ilmselt potentsiaal puudub.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4476
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Paheero kirjutas: ma küll kahtlen selles sügavalt. Käru pannakse taha ikka asja pärast, niisama eputamiseks on vist tiba teised bling-bling asjakesed. Vaevalt, et ilma otsese vajaduseta keegi käru ringi lohistab
Käru konks auto küljes on üldiselt jah ikka vihjeks, et selle autoga tehakse tööd - need kes 300 sõidavad üritavad ikka võimaluse korral salata kui nad elus kunagi mingit tööd on juhtunud tegema
Paheero kirjutas:moekaks aksessuaariks ja tibimagnetiks ka ilmselt potentsiaal puudub.
Ära ole selles nii kindel - Freudi järgi on igasugu õõnsad asjad nagu naissuguelundeid sümboliseerivad ja igasugu piklikud asjad vatavalt meessoost. Ikka võib olla et mõni tegelane oma masinale kärukonksu "pikenduseks" külge riputab - ja ära ole nii kindel et ei näkka - alateadvus on ettearvamatu

PS: mida küll need jämmed sumpsid sümboliseerivad :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

10-4 kirjutas: Nõus, et meiesuguste asjalike meeste, kelle seda käru vaja tegelikult ka vedada ning sõiduoskused metsas harjutatult saavutanud kõrgema leveli manööverdamisel
(loe: "tagrupidisõiduload"):driving , suhtes on see ülekohtune.:rpg
Aga, siis teeksid ilmselt igasugused omale need load ja tormaks 300-tega linnavahel kärud järel ning sõidustiil oleks ilmselt samasugune nagu ilma käruta :engage
...vot siis hakkaks küll liiklusõnnetuste arv drastiliselt suurenema.
Idioot 750kg PIDURITETA haagisega on ohtlikum kui asisem mees piduritega haagisega. Siis peaks juba kõikidele haagistele load kehtestama.

Pealegi. Kas sa tahad üelda, et rahasumma on see mis paneb idioote kärusõidust loobuma? Rikkale rullnokkale, kellele emme-issi kaheksateistkümnendaks sünnipäevaks Lexuse ostab, on see raha kommiraha. Maamehele, kes tahaks jälle väikest traktorit vedada, on see jällegi raha. Järelikult tekitab selline olukord pigem ebavõrdsust, kui takistab ogaratel kärusi vedada.

Teine küsimus on selles, et miks ma pean läbima uuesti eksami mille ma olen juba kord läbinud ja seega omi teadmisi tõestanud. Kui riik kahtleb kogenud sõidukijuhtide teooriateadmistes, siis saadku kõik juhid korduseksamitele. See on sama jabur olukord kui aastaid tagasi kõrgkooli astudes, kus abiturient pidi matemaatika eksamit kolm korda tegema, kui tahtis kolme kooli paberid sisse anda.

Komandaks on see vene ajast pärit suhtumine, et kõik peab olema range kontrolli all ja enamik rahvastikust on idioodid kellele ei või puupulkagi kätte anda vastasel juhul lähevad ja torgivad selle kellegile silma. USAs saad sa paarikümne taala eest viis korda juhieksamit teha ja seda juba kuueteistaastaselt. Ei ole neil midagi nii massilist hukkumist liikluses. Türgis, Egiptuses, Indias jne ei kehti õieti mingid liikluseeskirjad ja saadakse seal ka hakkama.

Ma isegi oleksin nõus teooriaeksami tegema ja loengus käima, aga ise koolitusi läbi viinud inimesena leian, et see tasu on ebaõiglaselt suur. 6 tunni monoloogi ja 6 sõidutunni eest rohkem kui 1500kr küsida on kuritegu - arvestades veel seda kui "kahtlaselt" sarnased on autokoolide hinnad. Riik paneb oma kodanikud sundolukorda, kus me lihtsalt peame erasektorile maksma ja niipalju kui küsitakse. Aastate pärast küsitakse ilmselt 10 tuhat ja siis nagu eelpoolkõneleja mainis köhid pappi kui ikka vajadus on..
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Lihtsalt väike tähelepanek, et eks me liigume ikka Euroopa poole oma hindadega. Kas Saksas pole mitte B-kat lubade tegemine oma 1500EUR? Kui kõik maksud ja teooriad ja sõidutunnid kokku võtta. See on see poliitika, et "5 euroopa rikkaima riigi hulka vaja meil pääseda".
+372 5028488
mustlesk
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: P Juul 01, 2007 7:22 pm

Postitus Postitas mustlesk »

Eile selgus, et paljud ametnikud ei tunne seadust. Tahan minna haagissuvilaga sõitu ja uurisin igaks juhuks, kas minu B-kat. piisab(auto tühimass 1390kg. suvila reg. mass 1000kg). Kolm inimest (autokooli õpetaja, ARK büroo juhataja ja tuttav politseinik)kõik väitsid, et selleks on vaja BE-kat. Ei jäänud sellega rahule ja tuhnisin ise liiklusseadsuses ja selgus, et õigus ikka minul.
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

jr kirjutas:Lihtsalt väike tähelepanek, et eks me liigume ikka Euroopa poole oma hindadega. Kas Saksas pole mitte B-kat lubade tegemine oma 1500EUR? Kui kõik maksud ja teooriad ja sõidutunnid kokku võtta. See on see poliitika, et "5 euroopa rikkaima riigi hulka vaja meil pääseda".
Just nimelt! Viie rikkaima RIIGI hulka. St suuremad lõivud, maksud, varjatud maksud, altkäemaksud, aksiisid, trahvid ja natukene sõpradele autokoolides, kommivabrikutes, ehitusettevõtetes jm ka..
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”