BE-kat. juhiload

Teeme biznist? Plekk sulle kurgid mulle ja kurgivesi kolmandele. Igasugune muu biznez jutt, mis ei sobi ei Müügi ega Ostu alla või on muud pidi hämara taustaga.

Moderaatorid: jr, boob, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17318
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Re:

Postitus Postitas Landy »

girlpower kirjutas:
Landy kirjutas:
Jäi silma: Auto (autorongi) tagurdamine pöördega vasakule või paremale ümber nurga, jäädes samale sõidurajale
Ma ei kuhuta hästi ette, kuidas see asi peaks välja näegema praktikas. Enda lühikese O1 kategooria UAZ haagisega ei ole mul koragi õnnestundu teha 90 kraadi parempööret hooiväravast sisse vaid omal sõidurjal olles. Tõmbab haagise kääri ja enam otseks ei õnnestu jukuidagi suruda.
Vasakpöördega on asi loogiline ja saan reeglina kähku hakkama.
Siis tuleb harjutada :)
5 aastat sellega ringi kärutanud, kuid eelpool nimetud manöövri tegemiseks vajalike eetingimusi pole veel suutnud välja mõelda.
Kui nö. "vastassuuanast pool juurde varastada, siis jah, saab aga muidu ei kujuta seda parempööret küll kuidagi ette.

Siin ei ole küsimus harjutamises, siis on küsimus minu pea kujus. :oops:

Olustiku kirjeldus (leidsin ka illustreeriva pildi):
Seal kus inimesed seisvad on autovärav (ca 2,5...3m lai) ja kui nüüd oma sõidurealt see 90 kraadi pööre tagurdades hoovi teha, siis mis jõud selle haagise otseks lükkab?
Tänava vastaspoolel aprgivad enamuse ajast autod, seega täies ulatuses vastssuund avarstada ei saakski. Kasutada on nö. 1.5 rida ning harjutmisek sooleks nagu tingimused loodud.
Pilt


Ok, pikema tiisliga haagisega on see keermise lug veidi kergem, aga ikkagi veidi mõistmatu.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
girlpower
Off Roader Wannabe
Postitusi: 39
Liitunud: E Juun 10, 2013 8:21 am

Re: Re:

Postitus Postitas girlpower »

Landy kirjutas:
girlpower kirjutas:.....

Ok, pikema tiisliga haagisega on see keermise lug veidi kergem, aga ikkagi veidi mõistmatu.
Ilmselt ei lähe sinu haagis ka BE-kategooria alla, nii et sellega eksamile ei saa :P Pikema tiisliga haagisega ongi oluliselt lihtsam tagurdada igale poole.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2195
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: BE-kat. juhiload

Postitus Postitas puhvel »

Landy, profid teevad sellist manöövrit rekkaga kaheteljelise haagisega ja sedasi veel, et haagise esimene pöörav telg pole lukus....et võimatu pole :wink:
XC 70
Kasutaja avatar
parakas
Mudder
Postitusi: 89
Liitunud: N Juul 16, 2015 4:14 pm

Re: BE-kat. juhiload

Postitus Postitas parakas »

puhvel kirjutas:Landy, profid teevad sellist manöövrit rekkaga kaheteljelise haagisega ja sedasi veel, et haagise esimene pöörav telg pole lukus....et võimatu pole :wink:
Igaks juhuks lisan, et CE katti samasuguseid manöövreid tehes eksamil sai tehtud täishaagisega millel esimene telg lukus.
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 44"
Postitusi: 417
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: BE-kat. juhiload

Postitus Postitas eerik2 »

parakas kirjutas: Igaks juhuks lisan, et CE katti samasuguseid manöövreid tehes eksamil sai tehtud täishaagisega millel esimene telg lukus.
Ma tegin sama asja ka lukustamata teljega... Aga kui ma kunagi rekkat sõites vaatasin, kuidas soomlased ja rootslased neid 24-meetriseid täishaakeid tagurdavad, siis mõtlesin, et selle koha pealt on veel ikka hullult arenemisruumi. :)
F-250XLT 7,3D
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Re:

Postitus Postitas enx »

Landy kirjutas:
jussu kirjutas:Toon välja eksamineerimise eeskirjast BE kat.-le
1.Tagurdada otse ning pöördega vasakule või paremale (ümber nurga)
Harjutuse sisu
Auto (autorongi) tagurdamine pöördega vasakule või paremale ümber nurga, jäädes samale sõidurajale
Teadmiseks
Sõidu suuna, sõiduraja piirid ning manöövri sooritamiseks ettenähtud ala määrab eksamineerija
Hindamisel arvestatavad vead:1) auto väljub sõiduraja või sõiduteed tähistava ala piiridest;2) auto ei paikne manöövri lõppedes õigel sõidurajal või ettenähtud alal;3) lisamanöövri kasutamine (välja arvatud autorong, mille puhul on lubatud ühe lisamanöövri kasutamine sõidutrajektoori korrigeerimiseks).
[...]
Ja nipet näpet asju veel. Kõike ei saanud eksaminõuetest siia koppida.
Jäi silma: Auto (autorongi) tagurdamine pöördega vasakule või paremale ümber nurga, jäädes samale sõidurajale
Ma ei kuhuta hästi ette, kuidas see asi peaks välja näegema praktikas. Enda lühikese O1 kategooria UAZ haagisega ei ole mul koragi õnnestundu teha 90 kraadi parempööret hooiväravast sisse vaid omal sõidurjal olles. Tõmbab haagise kääri ja enam otseks ei õnnestu jukuidagi suruda.
Vasakpöördega on asi loogiline ja saan reeglina kähku hakkama.
BE-d tehes võib ühekorra korrigeerida ka eksamil, ehk siis otseks tõmmata edaspidi. Nagu ka kirjas ülevalpool juba.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17318
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Re:

Postitus Postitas Landy »

girlpower kirjutas: Ilmselt ei lähe sinu haagis ka BE-kategooria alla, nii et sellega eksamile ei saa :P Pikema tiisliga haagisega ongi oluliselt lihtsam tagurdada igale poole.
Vahepeal omasin UAZ haagist mis oli arvel O2-na. Märkega - pidururitea, vähendatud registrimassiga.
Praeguse liiklusseaduse järgi on sihuke jama, et pean omama BE (või kood 96) lube, kui tahan suvalist üle 750KG haagist vedada, isegi siis kui autorong jääb alla 3500kg.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Re:

Postitus Postitas v6sa »

Landy kirjutas: ...
Praeguse liiklusseaduse järgi on sihuke jama, et pean omama BE (või kood 96) lube, kui tahan suvalist üle 750KG haagist vedada, isegi siis kui autorong jääb alla 3500kg.
Ehk selgitad?

Kuni 3500 regmassidega summaga rongi ju tohid.

Või on Su esmane vedur regmassiga 3500-750=2750 kg?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Bizniz”