Jää võtab- jää annab

Appikarjed, päästetööd ja kõik muud hädad mis metsas või selle ümbruses juhtuda võivad.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Täna hommikul käis hädaldamine, et oli vaja hankid HIRMAKALLIS 26000 EEK maksnud tross (APPI!!!! mõistus).
Lisaks pomerantsi hala 100000 töötust (millele ta päästajate koondamisega ise lisa juurde toodab) ning sellet, et kuangi ei saa meil kõiki päästevahendeid olema.

Kurat, Soome on 30 min. lennutee kaugusel, kus ilmeselt on kõik vajalik olemas...

Peamine probleem tundus olema, et puudus plaan B, C-st rääkimata kui olemasolevaga midagi juhtub või se ei õnnestu.
Lisks plaanile oleks võinud need B- ja C lahendused ka realses valve või väljasõidu valmiduses olla.
Lisks ei julgeta väljastpoolt oma struktuuri nõu küsida.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
ddig
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: P Juul 13, 2008 7:31 pm
Asukoht: Võsa
Kontakt:

Postitus Postitas ddig »

Ma olin ausalt öeldes üldse hämmingus, kui kuulsin, et nad kavatsevad seda sealt välja lohistama hakata. Minu insenerikalduvustega pea nägi küll ainsa loogilise lahendusena helikopteriga tõstmist. Natuke rahvuvahelist asjaajamist ja oleks sama päeva õhtuks see lennuk õigesse kohta tõstetud olnud.

Aga päästeoperatsioonide läbiviimisest ei tea ma praktiliselt midagi, seega võib-olla on mu ideed natuke liiga lennukad.
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

ddig kirjutas:Ma olin ausalt öeldes üldse hämmingus, kui kuulsin, et nad kavatsevad seda sealt välja lohistama hakata. Minu insenerikalduvustega pea nägi küll ainsa loogilise lahendusena helikopteriga tõstmist. Natuke rahvuvahelist asjaajamist ja oleks sama päeva õhtuks see lennuk õigesse kohta tõstetud olnud.

Aga päästeoperatsioonide läbiviimisest ei tea ma praktiliselt midagi, seega võib-olla on mu ideed natuke liiga lennukad.
Oskad sa nimetada mõne mudeli,mille tõstejõud on nii suur.
Kasutaja avatar
ddig
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: P Juul 13, 2008 7:31 pm
Asukoht: Võsa
Kontakt:

Postitus Postitas ddig »

yanekk kirjutas:Oskad sa nimetada mõne mudeli,mille tõstejõud on nii suur.
Ei, kindlasti ei oska, ma ei ole suurem asi lennumasinate asjatundja. Sellegi poolest ei arvanud ma, et seda peaks laulvate kaksikute mänguasjaga teha üritama.
Küll aga olen aeg-ajalt teleri sisse lülitanud ning sealt igasugu imemasinaid näinud. Kui ma ei eksi, siis on meie lähinaabritel sellised töövahendid täiesti olemas.
Kasutaja avatar
malvekas
Mudder
Postitusi: 70
Liitunud: L Dets 29, 2007 6:29 pm
Asukoht: Hiiumaa

Postitus Postitas malvekas »

yanekk kirjutas:Oskad sa nimetada mõne mudeli,mille tõstejõud on nii suur.
Kui teema juba sellises suunas areneb, siis näiteks idanaabritel on selliseid
http://mla.110mb.com/halo.htm
http://www.military-today.com/helicopte ... 6_halo.htm
Täitsa usutav, et kui oleks vaja, siis on suuremaidki, mida tahta
Cheokee 2,5td

Andsin näpu, varsti kaelani sees .......
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

yanekk kirjutas:
ddig kirjutas:Ma olin ausalt öeldes üldse hämmingus, kui kuulsin, et nad kavatsevad seda sealt välja lohistama hakata. Minu insenerikalduvustega pea nägi küll ainsa loogilise lahendusena helikopteriga tõstmist. Natuke rahvuvahelist asjaajamist ja oleks sama päeva õhtuks see lennuk õigesse kohta tõstetud olnud.

Aga päästeoperatsioonide läbiviimisest ei tea ma praktiliselt midagi, seega võib-olla on mu ideed natuke liiga lennukad.
Oskad sa nimetada mõne mudeli,mille tõstejõud on nii suur.
Tegelikult vist ikka jänkidel on midagi (mingi, imelik, kõrgete jalgadega kopter), selle siia ja tagasi lend oleks ilmselt kulutanud vähemalt ühe riigieelarve ja -nädala. Sellise "kauba" tõstmiseks betoonplatsil on vaja ca. 200T mobiilkraanat (raskuskese liiga kaugel), järvejääl seda tõsta on praktiliselt võimatu. Seega lohistamine oli ilmselt ainuõige lahendus. Paari aasta eest läks, kai ääres, põhja paarikümnetonnine puksiir. selle evakuatsiooniks kulus ka peaaegu ööpäev (seotud vaid paar struktuuri) ja vaid tõstmise operatsioon võttis nii mõnedki tunnid (täistraskustega 500T kraanaga, väiksem ei oleks toime tulnud). selliseid asju ei ole praktikas võimalik lahendada mõne tunniga, aegavõtvaid faktoreid on nii kuradi palju.
Tehtud, mõeldud.
ptrt
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: K Apr 30, 2008 9:56 pm
Asukoht: Tallinn <-> Hiiumaa

Postitus Postitas ptrt »

mehed, rahu. Tehke kokkuvõte - ohvreid ei ole, kütusereostus on minimaalne, lennuk on jää pealt ära - kõik on tegelikult tehtud. Kõrvalt on alati hea spetsialisti panna, samamoodi tagantjärgi, vot kui oleks ikka nii teinud, oleks ikka see olemas olnud.. mis siis? Oleks saanud lennuki loetud tunnid varem kaldale. Kindlasti oleks rahulolutunne parem olnud, oleks saanud ilusaid läikivaid, säravaid ja ennekõike kallied asju ja hi-techi vaadata... aga oleks see ka ära tasunud ja mõttekas olnud? Sest, nagu kokkuvõttes öeldud sai, lennuk on järvest väljas ja suuremaid kahjusid pole ka praegu. Punkt.

Kopteri variandist - Mi-26 on maailma kõige suurema tõstejõuga kopter, 20 tonni. Eelpool ilmselt mõeldud ameeriklaste "kiil", Sikorsky S-64, tõstab ainult 9 tonni. Aga An-26 maksimaalne lennumass on 24 tonni. OK, kütus tuleb enne igasugust tirima hakkamist nagunii välja võtta, nii et jääb kaup, lennukisse roninud vesi ning võimalikud asja jääst kättesaamisega seotud takistused. Väga kahtlaselt piiri peale läheb, pärast õngitse joogivee seest lennukit JA kopterit välja. Aga nagu ühelt pressifotolt näha võis, staabi tahvlil oli "MI26" ja üks Venemaa telefoninumber täiesti kirjas, nii et ju käis see mõte ka otsustajatel laua pealt läbi.

EDIT: tuli veel üks asi meelde - ärge võtke läbi kirjutava meedia laekunud "kiitlemisi" ja "halamisi" eriti tõsiselt. Tuleb silmas pidada et kirja pandud uudised on kirjutatud just ajakirjanike poolt, nende oma rõhuasetustega, läbi nende oma väärtushinnangute, kellele iga poetatud killuke emotsiooni või asjaosaliste poolt kogemata väljaöeldud isiklik arvamus on kulla hinnas, kõigest sellest võib ja suisa peab proovima mingit melu või skandaali välja imeda. Siit arvatavasti on tulnud need päästjate pisarad 26KEEK trosside katkemise pärast ja väidetavalt ülikaua otsitud lennuki paakidele sobivad võtmed.
Viimati muutis ptrt, L Mär 20, 2010 2:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

Landy kirjutas: Lisks ei julgeta väljastpoolt oma struktuuri nõu küsida.
Ilmselt on rohkem asi selles, et tuli näidata riigi ja tema instantside võimekust. Ilmselt oleks tekkinud paljudes küsimus mis riigist me räägime kui nt meid oleks sinna appi kutsutud. Nad PIDID seekord ise hakkama saama.

Oldi ju tegelikult suure meedia surve all. Kui neid lennukeid potsataks järve, mets või sohu iga nädal küll siis kutsutaks ka kedagi appi.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 849
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Postitus Postitas FlammablE »

Tore on vaadata ja kuulata, et Eestis on nii palju hakkajaid mehepoegi, kes oleks lennuki sealt kopteriga välja tõstnud või naabrimehe hummeriga lennuraja teise otsa lohistanud. Kui inimeste ja kütusega oli jokk, siis edasi jätkus juba koristusaktsioon, millega polnud kusagile kiiret. Respekt tegelastele, kes viitsisid öösel seda lennukit sealt välja sikutada ja lõpuks ta ka kaldale tõid ilma liigse möla ja teooriata. Oleks võinud ka lätist tanki ja venemaalt helikopteri kutsuda või järve üldse kuivaks lasta, aga antud juhul on see selge overkill. Kui poolakatelt trosside ja kütuse raha kätte saab, on ka hästi.
Need comeup9000 mehed võiks nüüd minna ja vaadata seda lennukit ja mõtelda, mitut 9000lbs vintsiga maasturit on vaja, et seda lennukit koos kõige küljes tilpnevaga läbi 30-40cm jää ja muda tirida. Ja siis ette kujutada, milline segadus oleks karja agarate vintsijate operatiivne ja ohutu majandamine.
Olemasolevaid vahendeid arvestades valiti kõige lihtsam ja loogilisem tee seda kolakat kaldale lohistades. Et poliitikute otsused ja eelarved on sellised, et mingit eksootilist masinaparki "igaks juhuks" kusagil ei hoita, pole juba kohal olnud meeste süü. Ja pahameel, et päästjad vabast tahtest mingit õllesummerit ei organiseerinud, on ka natuke naljakas :lol:
Kasutaja avatar
zero
Mudder
Postitusi: 96
Liitunud: N Jaan 03, 2008 9:35 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas zero »

Kopteri tellimine iseenesest on hirmkallis, kunagi Rootsis metsatehnikat päästes sai korra uuritud- Venemaalt tulemise alghind oli 250000eek. kanti...
Suzu Kingquad
007
Fitting 38"
Postitusi: 358
Liitunud: L Sept 01, 2007 3:58 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 007 »

zero kirjutas:Kopteri tellimine iseenesest on hirmkallis, kunagi Rootsis metsatehnikat päästes sai korra uuritud- Venemaalt tulemise alghind oli 250000eek. kanti...
. minu andmetel maksab sellise kopteri, mis jaksaks seda kolu sealt liigutada, alates 1 mlj eek päevas. palju veel sellise siia toomine maksab on ilmselt omaette teema.
RR Sport
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Need comeup9000 mehed võiks nüüd minna ja vaadata seda lennukit ja mõtelda, mitut 9000lbs vintsiga maasturit on vaja, et seda lennukit koos kõige küljes tilpnevaga läbi 30-40cm jää ja muda tirida.
Tegelikult on 4x4 rahva käsutuses ka palju natuke suurema tõmbejõuga vintse.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
anttil
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Nov 24, 2006 8:24 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas anttil »

Lugedes seda teemat ei saa mitte castamata jätta.
Kahjuks tuleb elukutselise pritsumehena ( viimased 17 aastat) ja noore insenerihakatisena tunnistada, et sõna otses mõttes pole võrreldes aastaga 1993 sittagi muutunud. Asjad tehakse kuidagi valmis ja siis kui asi käiku läheb tehaks ups. Hiljem vabandatakse oma lauslollust igasuguse plämaga ja kinnitatakse rinnale uhkelt erinevaid aumärke.
Kahekümne aasta jooksul ei ole hakatud päästetöödel hakatud mõtlema loogiliselt ja nagu ka see lennuk näitas natukenegi inseneri moodi. Üeldi, et jõudu tõmmata on küll. Aga kahjuks oli see jõud ka kõik, mis oli.
Vahel on mul väga kurb, et ma olen ise päästetöötaja. Soovitasin härrastel lugeda oma sel kevadel ilmunud lasteraamatu lk 65- 74. Ilmselt järgmise päeva lõunaks olid nad raamatu leidnud.

Olen 100% nõus siinse kriitikaga. Aga palun selle juures arvestada sellega, et meil on juhtimises hierarhia, see tähendab tegelikult seda, et päästetöid juhivad SKAkadeemias saadud kõrgharidusega tegelased (päästeinsener)ja teised allapoole, olgu nad kasvõi vastava ala insenerid peavad oma suu kinni hoidma.

Päästjad on sellisteks õnnetusteks valmis, aga päästjad ongi ainult musta töö tegijad. Teistest suurtest härradest ja igasugustest operatiivkorrapidajatest parema meelega ei räägi. Tihtipeale ei tee nad muud asjalikku, kui organiseerivad kontrollväljasõite, kontrollivad komando puhtust ja korda ning seda kui korralikult on tehtud paberitöö.

Tavaliselt ma nii kriitiline ei ole. Aga vaadates toimunut ...........

Kes asjast rohkem huvitet.

http://foorum.estrescue.eu/phpBB3/viewt ... ?f=4&t=765
Pärnu/ Tihemetsa
Kasutaja avatar
mrt
Fitting 38"
Postitusi: 289
Liitunud: K Nov 28, 2007 12:03 am

Postitus Postitas mrt »

Vedas, et uued masinad tulid kunagi ikka.
Muidu kärutaks tänagi venelastega ringi.
Mida vingem maastur seda kaugemale tuleb järgi minna.
[Pilt Kull või kiri[/size]] [Pilt kaubaotsing[/size]] [Pilt4x4]
anttil
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Nov 24, 2006 8:24 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas anttil »

Jah, on küll uued autod. Aga koos oma murede ja hädadega. Nagu siinsed foorumlased teavad pole tegelikult sellel vene tehnikal ka häda midagi, sest tee uute autodega lõppeb tihti koos asfaldiga. Mõnes kohas hoitakse vanu ZIL- e sellepärast arvel, et pääseks liikuma mujalegi.

Mis seal salata. Tehnika on eestis uus ja varustus euroopa tipptasemel. Kuni rühmapealikeni on op. tasand ka tasemel. Sealt ülespoole näitasid ennast erinevad operatiivkorrapidajad Ülemistel.
Pärnu/ Tihemetsa
Vasta

Mine “Pääste(t)ööd ja abistamine”