Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

Käisid autoga välismaal ? Sõitsid ümber maailma ? Tahad sellest pikemalt kirjutada või pidevalt oma reisikirja uuendada ? See on just õige koht.

Moderaator: Moderators

pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 703
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas pilgrems » T Sept 08, 2015 9:55 pm

Sissejuhatus

Üleelmine talv Tsukotkalt tagasi teel hakkas valmima plaan, suviseks reisiks tundmatutele radadele. Kuna suvi oli juba ukse ees ja aega ettevalmistuste jaoks oleks nappima hakkanud siis sai see lükkatud aasta võrra edasi. Idee alg autoriks oli Alex siis uus reis pidi ette võetama 6x6 volvodega. Kevade poole sai mõned korrad ka koosolekuid peetud, kaarte vahitud ja otsitud inimesi kes nõus pärapersse reisima. Oli lootust huvitavale ja raskele üritusele. Erilist hõngu jägasid 2 jõge millel praamid ei käi ja sügavust kah omajägu.
Töö läks läks käima, plaan 4 autot igas 3-4 inimest. Aga nagu alati kõik ei lähe nii nagu plaanitud. Järgi jäi ainult 2 autot ja 6 meest need samad kes juba idee algusest sellega seotud. 1 auto ja 5 meest eestist, ning 1 auto koos juhiga soomest.
Ekipaaž 1 Alex, Mait ja (Tom)
Ekipaaž 2 Pekka, Mikk ja mina.

02 august Start
Hommikul lõunast saabunud Rait tuli saatma.
Pilt
Õhtuse laeva soome, kohtumine ja ööbimine Pekka juures. Hommikul väike autode järel tuunimine ning tuld. Õhtu hämaras ületatud vene soome piir üllatavalt kiiresti isegi alla tunni, küsimusi eriti ei esitatud. Välja arvatud kuhu suundume, imigratsiooni paberile vaja sihtkoht märkida. Eelnevalt leppisime kokku et ütleme Umba nimelise asula, sellest polnud otseloomulikult keegi kuulnud, ning piiriametnikud tekkitasid uue nime Umma. Vahet pole. Esimene öö piirist mõnekümmne kilomeetri kaugusel järvekaldal, hommikusöögiks mustikad ja õhtuks seeni korjatud. Sõitma sai alles hilisel pärast lõunal, aega on. Tom on alles eestis ja ootab viisat. 05 aug hommikul peaks selle kätte saama ja siis tuleb meile järele. Kohtume kusagil.

6 aug Kandalaksa.
Eelmine päev hakkas lekkima Alex autol keskmise silla kardaani simmer. Hommiku söögi kõrvale sai see äravahetatud. Tom on jätkuvalt eestis, piiril eesti pool konfiskeeris ta passi ja üle piiri ta ei saa. Mis jura seal on sellest täpselt aru ei saa.
Jõudsime Kandalaksase, päris suur linn 40 tuh elaniku. Ostsime pontoonidele külgedele tugevduseks 20 lauda 1,5 eur tk. Ja kummi paadi, ca 40 000 rubla, 4 m pikk korralik tükk. Suurem shoppamine toidupoes varuda vaja 2 nädala varud. Õlle riiulil vaatas vastu Alecog Aleksander. Pokkeri mäng pangaautomaatidega oli huvitav, 3 töötas 2 ja see väljastas ainult 6500 rub korraga, millest enamus oli 100 ja 50 rublased kupüürid.
Pilt
Pilt
Autod pilgeni kraami täis nii et pole ruumi istuda, tuleb õhtul suuremat sorti pakkimine ette võtta. Suund Varzuga jõe poole väidetavalt pidi seal liikuma pargas. Kuna tavaliselt selliseid fakte uskuda ei tasu, siis see kord lisab usaldus väärsust see et info pärines hollandlaselt kes siin kandis turismi äri ajab.

7 aug Umba
Enne tsivilisatsioonist lahkumist otsustasime oma side ja navigeerimis instrumendid korda saada. Arvatavasti varsti mobiilsest levist väljas siis häda abi jaoks sateliit telefon. Ainult väikese puudusega,ilma laadiata. Laadia on aga eestis Tomi käes, ja siinmail pole sellise otsaga laadiat saada,(vana nokia tüüpi). Sitta kah tuleb ilma läbi ajada. Laenatud Panasonic ei taha gpsiga suhelda(saime tööle). Arvuteid meil veel, niiet pole probleemi. Umbas politsei väitis et neil kinnine tsoon, kuna dokumente keegi näha ei tahtnud siis arvatavasti ajasid niisama jama. Edasine 100 km laudsile uus asfat lõppes ühegi hoiatuseta, punase liiva tee ja vihm muutsid autod punaseks.
Varzuga jõeni jõudsime õhtul, jäime ootama praami kohalike sõnul tuleb siis kui tuleb, tuli hommikul kell 5. 1 ületus 1 auto ja 5000 rubla. Hea oli selle ootamise juures see et sai vaadelda tõusu ja mõõna tsüklit mis järgmistes jõgedes kasuks tuli. Vee taseme erinevus 2-3 meetrit.
Pilt

08 aug
Edasine liikumine mööda mereranda ja luiteid. Mingil hetkel kohtusime gaz 66 ga, mees oli nõus sõitma koos meiega,külase jõudes kutsus tassile teele ja küpsiseid sööma. Vana tegeles tuule generaatorite paigaldusega. Park pidi tulema 100 kw ringi. Külastasime ka kohaliku kauplust, emotsiooni ost juustunäol ebaõnnestus, kuna sisaldas 2 erinevat sorti hallitus seent. Kütuse varud täiendatud asusime kohalikuga edasi sõitma. Gazil ei tahtnud kompessor oma kohapeal püsida pidime tegema peatusi ja polte pingutama. Selle päeva viimasest jõest saime üle tänu mõõnale. Iga õhtuse meelelahutuse vahele saime ka saunas käia.
Pilt


Pühapäev 09 aug.
Tundmatutel radadel.
Siit edasi pidime ise teed leidma. Liiva düünid ja soo osad vaheldusid. Neeme tippu jõudsime tõusu keskpaigas veetase. Liig kõrge. Osad otsustasid lanti loopida, ja paari tunnga saadi 3 isendit. Lest ja 2 tundmatut isendit. Aleks ja Pekka leidsid paadi, kobe tükk natuke mõlkis aga vett pidas, mootor külge ja lõbusõit algas. Tänu sellele avastati et lahe teises küljes jõgi hõlbsasti ületatav. Paat oma algsele asukohale tagasi, ja meie edasi. Merel ka kolm laeva, 2 tegevuseks ilmselt kalapüük kolmas oli niisama ankrus ja tegevust ei olnud näha. Mida kõike sellelt rannalt ei leidnud; paat, tuttiks spinning kahjuks rullita, vedelseebi purk pool täis, samuti pooltäis hapukurgi purk. Igaveseks tüütuseks on vana elektriliin peab kogu aeg üle ja alt läbi pugema.
Mingi maja juures 3 tüüpi mida seal täpselt tehti ei tea, ainult kurdeti et Niva olla poolteljed pooleks läinud ja see tõusuvee kätte jäänud, homme minnakse vaatama kas üldse autost midagi pärida. Kuidas see auto sinna saadud on küsimus, ilmselt mõne suurema kastis. Õhtul jõudsime kiviranda, 5 km loksumist ja jäljeotsimist. Läbisõit 35 km
Pilt
Pilt

10 aug raba jõed ja düünid.
Hommikul paar jõge, siis raba sõidame max 3kmh, iga natukese ajatagant risti meie teed kulgevad ojad ja kraavid. Iga ületus peab olema vähemalt esimesel autol 100 % kindel sest edasi vintsimis võimalus praktiliselt puudub.Tihti tuleb käia autodel ees ja otsida teed. Mingil hetkel ees kanjon 20 meetrit silet seina alla ja üles. Kilomeeter kaugemal leiame ülemineku. Õhtuks tahaks jõuda mereäärde, peale 3 h ole sellest jätkuvalt kilomeetri kaugusel, kuna soo lõpepki rannas. Autol rehv katki juba teine sellel päeval kahtlustame seda kuradi elektri liini mis jookseb meie teega paraleelselt. Vihaga langetame sellest posti ja süttibki lõke. Läbisõit 20km.
Pilt

11 august tundra
Kõik muutumatu ainult õhtu hakkul jõudsime sohu, jalgsi läbikammides leidsime kuivemad kohad ja läbisime peaaegu vintsimata. Muutus see et üle paari päeva nägime ja saime katsuda puid. Pekka autol peame vähendama keskmise silla flexi(läbilöögi patjade vahele puidust klotsid). Kardaan kipub meh vintsi korpuse vastu minema suuremal turnimisel.
Jõudsime külla Sosnovka. Esimese majajuures peatusime info hankimiseks sealne peremees väitis et ja ma tean teid nägin teid paar päeva tagasi kuidas ta nii kiiresti siia sai? Homme uurime tegev vestehoodi juhikäest kuhu kanti ta rajad teinud. Päevane läbisõit linnulennult, 15 km. Tegelik tõenäoliset 2xniipalju ja teejuhtide jalgsi kilometraaž tundmatu suurus, aga palju.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 703
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas pilgrems » T Sept 08, 2015 10:09 pm

12 aug
Sosnovka hommikul tuli laagripaika noormees juttu ajama mis päädis sellega et suundusime perefirmase tankima 200 liitrit ja hinnaks 100 rubla. Kolhoos- nagu nad seda kutsuvad isa, poeg ja 2 töölist paar vestehoodi ja 3000 põhjapõtra.Uurisime edasiste radade kohta ja otsustasime pöörata sisemaa suunas, Kanevkase, mereäärne rada pidi olema väga raske järsud kõrged kaljud ja vahel soo. Samal ajal maandus helikopter reisiate ja toidu kaubaga. Suundusime poodi esialgne valik osutus kesiseks, uut kaupa polnud veel lahti pakitud. Pidime piirduma vanade jääkidega, gurmaanidele pole see mõeldud. Suitsu ja alkoholi ei müüdud. Tunnine kalapüük andis meeldiva vahelduse kiirnuudlitele, esimese viskega haug ja kümmekond ahvenat.Õhtuks läbitudmitu sood ja linnulennult 7 km

13 aug
Väike parandus eelmistesse päevadesse enne Sosnovkat, seal oli tundra vaheldumisi rabaga. Nüüd on soo ja raba vaheldumas kõrgemates kohtades asetseva metsaga. Hommikul magamiskotis lebotades avastasin et neid sääski keda kuuled lendamas pole mõtet tappa, need juba ennast täis imenud ja pirisevad ainult vastikult. Päevotsa sajab. Kalal käik ei andnud tulemust.
Pilt
Pilt
Pilt

15 aug.
3 päev sajab. Lisaks tugev tuul. Isegi selle kohta ei saa öelda lihtsalt sadu, vaid see on midagi enamat; vesi lihtsalt tuiskab maaga paralleel selt. Eile hommikul oli vintsi vahetus, Aleksi esivints otsustas sabapanna. Lisaks Pekka rehvivahetus, see tõttu jäi läbisõit väikseks. Pimeduse hakul jõudsime järvede äärsese sohu peale skautide retke otsustasime et pimedas seda forseerima ei hakka. Kogunesime ühte autose kokku ja korraliku tatrapudruga algas pidu. Hea uudis oli see et pool seda rada on läbitud. Teine hea uudis, sääski ja muid söödikuid pole mitmendat päeva.Öösel sadu oli tugev veetase on tõusnud 10 cm, pehmed nõod ja tõusud vaheldumisi. Täiendame okstevaru katusele mida hiljem rataste alla panna.
Mööda vestehoodi rada jõudsime õhtuks Pizdets Polota äärde kus puudus väikseim ki kandev pinnas mitu meetrit vedelet sammalt. Ööbisime kaljusel nukil ja võtsime vastu otsuse teha oma rada.

16 aug Pühapäev

Kas see otsus nüüd õige või vale, aga kui vestehoodile meeldivad pehmed lõigud siis meil lihtsam liikuda mööda mäeharju. Igatahes iseseisvalt jõudsime Purnaz jõe äärde. Koolme koha koha otsing ilma jõge teadmata, kuna kohalikud kuskilt siit ülekäivad, siis sõidame allavoolu ja otsime nende jälgi. Jõe ääres turismibaas, saun, uhke kaminasaal.Kedagi seal polnud, kuivaineid toidu jaoks lademeis. Sauna ei hakkanud kütma ja sinna ööbima ei jäänud, liiga luksuslik meile
Pilt

Pilt

Pilt
Pilt

17 aug esmaspäev
Hommikul äratas meid päike peale nädalast äraolekut, ja nägime ka tsivilisatsiooni korraks, seda siis ülelendava helikopteri ja komerts lennukite poolt.
Kohalike näidatud punkt oli ilmselgelt valesti kaardil kätte näidatud, peale paaritunnist otsimist pöörasime ringi ja suundusime sinna kus vestehoodi aimatavaid jälgi viimati arvasime näinud olevat. Aimdused olid õiged, leidsime ka koolmekoha.
11 h ja läbitud 40 km, sihtpunktile lähemale linnulennult 10.
Minna veel 10 km. Elame näeme kas homme saame Kanevkas tantsu lüüa. Ja õhtu saabudes süttis järjekortsel tundmatul rabasaarel lõkke, rabakande laulu saatel.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 703
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas pilgrems » T Sept 08, 2015 10:23 pm

18 aug
Samale raba saarele matsime ka geopeituse aarde, poole liitrise viina S tähte meenutava kase juurte vahele stiimul tulevastele matkajatele.
Kordinaadid 67 02 49 N 39 50 28 E. Laagripaik on hea kuiv, vaatega kaugemal asuvale järvele ja lõkkepuid jäi meist ka maha.
Vestehoodi jälgedes Kanevka poole, kord korralik kruusatee kord soolõigud. Pealelõnal jõudsime Ponoi jõi jõe äärde, jõgi suur ja lai 170m. Jõe äärde jõudes avastasid meid kohe kalainspektorid, peale sõbraliku jutuajamist lubati aidata jõe ületusel( nendest said meie igapäevased külalised käisid uurimas kuidas meil läheb, viimasel hommikul jalutas 1 nendest uurima et mis navi vahendeid kasutame,peale demo palus linke kus neid leida. . Asusime koplekteerima pontoone, vahepeal käisime 4 km kaugemal külas paadiga infot hankimas. Hilisema info järgi polnud keegi seda teed sõitnud 1,5 aastat
Pilt
Pilt

19 aug

Hommikul poekülastus kahanevate varude taastamiseks. Nagu siin mail kombeks on poeke avatud ainult mõni tund päevas ja täna oli kaubapäev mis tähendas seda et üldse suletud. Kuna kaubakopter polnud veel saabunud, oli müüal aega uksed avada ja külalisi nende hädas aidata.Järjekordselt osta eriti midagi polnud. Poe viimased mahla pakid ja küpsised jägasime sõbralikult . Autode juures viimased ettevalmistused ja jõe ületus algas. Kohale tuli ka külamees kes oli luband appi tulla, kahe paadi jõul oli esimene auto paarikümmne minutiga teisel kaldal. Kiire pontoonide eemaldus ja järgmisele autole järele. Pontoonide kinnitamine eelnevale kogemusele tuginedes läks kiiresti. Samal ajal kui ühed tegelesid sellega, tegid teised paadireise varustusega teisele kaldale.
Teise auto saime üle ilma kohalike abita, hoolimata lubadusest ilmuda teda ei tulnud. Auto istus natuke sügavamalt vees ja suurema osa sõitis ise.
Päeva kilometraas ca miinus 200 m ülesvoolu.
Pilt
Pilt
Pilt

20 aug
Kanevka
Hommikul lõppetasime asjade pakkimise autodesse. Külas uurisime edasist teed, 2 erineva allika käest kes enamvähem ühesugust juttu ajasid. Kogemustele tuginedes, siis rada on. Allikast lasime kanistrid head puhast maitsvat vett täis ja teele. Algselt mõnusad käänulised ja tolmavad metsarajad tekkitasid lootuse kiiresti tsivilisatsiooni jõuda. Aga õhtuhakul asjalood muutusid.
Läbisõit 34 km.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 703
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas pilgrems » T Sept 08, 2015 11:08 pm

21 aug
Kuskil.
Hommikul ärkas Pekka mulle üllatuseks esimesena, ta tavaliselt viimane. Siis kui kuumus ja moskad(üli tüütud väikesed kärbsed, poevad igale poole, närivad valusasti ja neid ON PALJU) enam magada ei lasknud, ronisin autost välja. Üllatuseks oli alustatud elektri vintsi remondiga, mis juba nädala päevad tagasi oli katki läinud. Reduktori osakond kapitaalselt pees, aga mootor terve, Alexi tagavints vastupidi, kahest katkisest sai kokku üks toimiv. Katkised jupid karusöödaks. Nüüd üle pika aja jälle 2 elektrilist ja 1 meh vints. Kahjuks nüüd starter katki, laukas mootori välja suretamine ülimalt sitt uudis, mis ka korra juhtus.

Pilt
Päevapeale jõudsime kõrgemale mägedesse isegi sood olid sunnitud taanduma. Edenesime kiiresti tee tolmas. Kohtasime üksikuid põhjapõtru ja ka karju. Leidsime lennukirusud, natukese ajapärast ka mahajäätud lennuvälja, koos tehnikaga: veoauto ja linttraktori.
Ja otseloomulikult päevatäis imelisi vaateid ja inimtühja loodust. Läbisõit hämmastavad 106 km
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

22 aug.
Hommik järjekordsete remontöödega, rehvilappimine ja starteri tööle utsitamine. Üks õnnestus teine töötab siis kui ise tahab. Suunda üritame hoida läände aga õhtupoolikul keeras meid juhatav rada lõunase Krasnoselie peale. Peale järjekordset rehvi tööd jõudsime otsusele et sinna ronida ei tasuks, 30 km soid et sinna jõuda ja teist samapalju et sealt minema saada, pealegi pole meil sinna asja. Kümmekond kilomeetrit läänepoole peaks olema 2maailmasõja aegne vangide poolt rajatud tee, mille ääres vanad barakid ja vennas hauad.
Ls 65 km.

23 aug

Olematud rajad, mööda mägesid ja üle nende. Tõsised kitserajad. Jõudsime kohta kuhu oli märgitud vanad vangi laagrid, ainuke mis järgi on jäänud on elektriliini postid. Teed kinni kasvanud.
Läbisõit 35 km

25 aug esmaspäev.
Hommikul suur võitlus moskadega, Mait ja Alex juba 6.30 jalul peale ebameeldivat äratust. Peale mõnekilomeetrist ragistamist ületasime jõe, sa siis saabus üllatus. Jõudsime vestehoodide teele, meie mõistes kiir tee. Kuna lääne poolse haru sihtkohta arvasime teadvat tekkis küsimus idapoolse haru lõpp punkti kohta, ninad sinnapoole ja tuld. Suund nagu hoidis Krasnosele peale, aga esimeses soos pöörasime ringi, avastamis rõõmu järgmiseks korraks. Õnnestus silmata ka karu ca 200 m kauguselt, selle aastane unistus täidetud.
Edasine tundus liiga ilus et olla tõsi, kerged soo lõigud, jõed ja metsadee. Tõeline romantika. Aga nagu ikka õhtuks jõudsime suurde sohu. Selleks et liikuda läände tuli pöörata põhja ja sealt ringiga lääne suunda. Ühelt soosaarelt teisele, kokku 4 sood ja 3 saart. 6 h 2 sood ja esimesel saarekesel. Keset mülgast avastasime et autol rehv maas, kuna tagavarad katki ja esmasel vaatlusel rehv terve, tuli ta uuesti peale panna ja laagrise sõita. Lao varud kahanenud minimumini ja esmakordselt tuleb külma rohuta magama minna.
Ls 54 km. Tsivilisatsiooni 60
Pilt
Pilt

26 aug.

Hommikul otsustasime, et seda sood me ületama ei hakka ja läheme sama teed tagasi. Ehe nali.
Hoopis sõidsime ümber, kitsamad lõigud ka lõikasime. Puutumatul soo pinnasel oskame juba kerge vaevaga autod liikvel hoida ja paarisaja meetrised lõigud eriti kiirust alla ei võta. Ja peale seda tekkisid teed, käänulised auklikud veega üleujutatud aga täitsa tee moodi teed. Vahelduva eduga ilmusid kaardile nimed barakid 120 km, barakid 100 km jne. Enamasti on loodus nad endase haaranud ja maapealt pühkinud. Ühes ilmselt kõige suuremas olid säilinud hoonete jäänused seinad mädanenud ja katuse roovitis maapinnaga tasa. Kodus peab kontrollima mis teid siia rajati, aga kohapealse mõttetöö aretisena arvame et raudtee. See sellest et Siberis Salehardist algab raudtee projekt 501 ja siin projekt 509. Seal toimus orjatöö juba 1940 ndatel ja varem siin 1950-1953. Stalini kättemaksuna, ühe mälestus samba juures, leidsime auto rehvist ka raudtee naela.
Hommiku söögikõrvale väikest ennustusmängu tehes,et kui kiiresti viimased kilomeetrid tsivilisatsiooni läbime võitsid optimistid. 3 nädalat fotoaparaadina, navi ja ajaviiteks kasutusel olnud telefonid hakkasid piuksuma tuues meieni selle hõngu millest selle aja vältel me ei olnud puudust tundnud.
Pilt
Pilt
Pilt

27 aug.
Hommikul seadsime oma räsitud autod maanteede jaoks töökorda. Sättisime pidureid, irdunud numbrimärk omale kohale, Pekkale autole peegel teibiga kokku, Alexi autole õnnestus metsast leitud suuremast peeglist üldse uus voolida, eemaldasime Stalini kättemaksu ja valmis olimegi.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mõnikümmend km igivana aukliku kruusakat ja ootamatult jõudsime asfaldile. Imelik oli, autod sõitsid pind oli jalge all kõva, autojuhid pumpasid rehve normaal rõhule, sturmanid said aru et nüüd algab neil puhkus.
Eelmise õhtu tsivilisatsiooni saabumisega saabus mul deprekas, kodused uudised andsid tõuke kiirustada, kuna teisi oma asjade pärast takka kiirustada ei tahtnud otsustasin teha läbi traditsioonilise reisilõppu seikluse ja asuda iseseisvalt koduteele. Kui eelmine kord Novosibirskist rongiga siis see kord Koola keskel asuvast Apatiti linnast lennukiga Peterburi ja sealt traditsiooniliselt bussiga Tallinna.


Kokkuvõtte
450 km raskelt läbitavat maastiku pea 20 päevaga kus kohati sõidsid vestehoodid viimati 1,5 aastat tagasi, kohalike väitel pole seda trassi läbinud nende mäletamist mööda ükski auto. Mõninädal enne meid ATV seltskond.
Õppisime tundma tundras ja soodes sõitmise iseäärasusi, kohtades kus puuduvad puud kust vintsida. Ületasime tundmatuid jõgesid ja tundma mere mõõna ja tõusu.
Selle reisi jooksul kohtasime inimesi 2 korral külades Sosnovka ja Kanevka, ülejäänud aja üksindus.
Ponoi jõgi mille ületasime isevalmistatud pontoonidega.

Reis läbi.

Suurimad tänud meie seltskonnale, parim kamp kellega kordaks seda reisi kõhklemata uuesti. Autojuhtide hästi ettevalmistatud tehnika, meeskonna pidevalt kõrge moraal viisid meid selleni, et eemärk sai täitetud.

Kokku tuli suur 0.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... MrKeYjMVXE
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 703
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas pilgrems » T Sept 08, 2015 11:22 pm

Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2300
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas helar » K Sept 09, 2015 9:28 pm

Te vist ühtegi tundmatut kala ega mustika taime meie kohalikku koduloomuuseuumi ei toonudki ?
Seega kõrvalt vaadates jätab hoopis mulje: " igavlevad karvaste munadega mehed käisid korra safaril" 2015.
Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 38"
Postitusi: 342
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas eerik2 » K Sept 09, 2015 9:50 pm

Mis sorti huumor või iroonia see eelmine postitus nüüd oli...? Minu arust küll väga huvitav matk ja asjalikud mehed..
F-250XLT 7,3D
B3 1,6TD
VFR750F
T-28XTZ
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 703
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas
Kontakt:

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas pilgrems » K Sept 09, 2015 11:02 pm

helar kirjutas:Te vist ühtegi tundmatut kala ega mustika taime meie kohalikku koduloomuuseuumi ei toonudki ?
Seega kõrvalt vaadates jätab hoopis mulje: " igavlevad karvaste munadega mehed käisid korra safaril" 2015.


Kõik kalad ja mustikad pistsime nahka, rikkastamaks meie kiirnuudlitest ja konservidest koosnevat toidulauda.

Nii et jah lihtne safari.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15404
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Koola poolsaare ekspeditsioon 2015

PostitusPostitas Landy » P Sept 13, 2015 5:29 pm

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"

Mine “Reisikirjad ja pikemad jutustused”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline