Kesk-Aasia 2014

Käisid autoga välismaal ? Sõitsid ümber maailma ? Tahad sellest pikemalt kirjutada või pidevalt oma reisikirja uuendada ? See on just õige koht.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15916
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kesk-Aasia 2014

PostitusPostitas Landy » P Aug 03, 2014 9:13 pm

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 272
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Kesk-Aasia 2014

PostitusPostitas ttambett » E Aug 04, 2014 7:46 pm

Minu poolt all järgnevad tähelepanekud.

28.06.
Esimene päev.

Kell 9.00
Algab järjekordne reis palju elamusi pakkuvatesse umbluulaste rahvavabariikidesse. See kord on plaanis läbida kuus riiki: Venemaa, Kasahstan, Türkmenistan, Usbekistan, Tadžikistan ja Kõrgõztan.

Viisad saime enamvähem viimasel hetkel, kas meid ka igale poole lastakse ja kaua piiriületused aega võtavad, näitab aeg. Igatahes tõotab põnev reis tulla.

120 km stardist esimene remont. Romeki autol vajas vahetust üks aku.

Kell 14.57 algab piiri ületus, piir ületatud tõrgeteta, ühe tunniga.

Vene külad pakuvad endiselt elamusi oma sinise, kõvera ja jabura arhitektuuriga. Vene teed on auklikud ja tihedalt täis kaskadööride akadeemia vilistlasi. Vana hea sinine, ilma ühegi sirge plekita, kopikas tüüpi sõiduauto sobib edukalt taksoteenuse osutamiseks. Kahe meetriseid karuputki kasvab tee ääres põldudena.

Nüüd siis minu selle suvine esimene telkimine täiesti tutika katsetamata varustusega. Telgi värava tõmblukk liigub äärmiselt raskelt, selliselt jõuga rebides see üle nädala ei kesta - vaja on määret. Kuna auto omanike poolt pakutav kasutatud mootoriõli tundub ebasobiv, kasutan luku libestamiseks päikesekreemi faktoriga 25, töötab hästi, lukk käib nagu Antsu viiul. Ja magamiskott, millega ma pool tundi madistanud olen, hakkab ka loogilisena tunduma, seega kõik on hästi. Välja arvatud esimestel tundidel rebenenud ranits, mis mulle esmasel vaatlusel tundus tugev ja igati sobilik eesootavaks reisiks.

Miinimum temperatuur öösel 6°C


29.06.
Teine päev.

Start 9.42
Sõidame, vahepeal käime söömas ja jälle sõidame.
Kell 17.02 pidas Vene ment meid kinni. Kohtuga ähvardades pressis välja 1000 rubla ja Vana Tallinna.
Sõitsime 757 km.



30.06.
Kolmas päev.

Start 8.12

Kasahhi piirini 1387 km
Hommikul selgus ,et minu uhiuus hirmkallis telk on puha pettus. Tegemist on ühekordse telgiga. Selle miinuseks on see, et vähegi niiskema ilmaga sajab telgis vihma, olenemata sellest kas väljas sajab või mitte.

Põllul vedeleb üle kupli keeratud Lada.

Teine remont, Romeki autol õlifiltri vahetus. Aitas - õlisurve läks paremaks.

Selle suvine esimene ujumine, Venemaal teeäärses tiigis.

Täna on sobilik aeg reisi algusest plaadimasinas keerlev plaat järgmise vastu vahetada.

Vene liikluses on kõige suurem liiklusalane pahategu pidevjoone ületamine. Mingil mõistmatul põhjusel on pidevjoon sirgetel teelõikudel ja katkendjoon kurvilistel lõikudel.
Maanteel tuiskaval mootorratturil rippus kiiver lenksu küljes. Milleks seda üldse kaasas vedada kui pähe ei pane?
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 272
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Kesk-Aasia 2014

PostitusPostitas ttambett » T Aug 05, 2014 12:46 pm

1.07.
Neljas päev.

Start 8.02.
Piirini 772 km.

Telk on seest täiesti märg, kuigi väljas on purukuiv. Uskumatu kondentsikoguja olen suutnud omale hankida.

Ment pidas kinni kõik kolm autot. Meie õnneks läks esimesena Onu Raiu auto juurde, kuna seal keegi venekeelt ei oska, kadus seadusesilmal meie vastu huvi.

Volgogradis külastame betoonist 84 meetri kõrgust kurja veneeide kuju. Ehitatud 1967ndal. aastal, olles ehitamise ajal oli suurim skulptuur maailmas.

Vene ärikorraldus on vahest positiivselt üllatav. Enamus teeäärsetest söögikohtadest on räpased, suvalistest materjalidest lohakalt kokku löödud sarad. Ja siis järsku kuskil Venemaa lõpus, täiesti eeskujulik, stiilselt, kallitest materjalidest, korralikult ehitatud ja viisaka teenindusega söökla.

Stepp põleb.

Lehmakari blokeeris maantee.

Temperatuur väljas 33 kraadi, kell on pool viis.
Piirini 169 km praeguseks hetkeks on Venemaa juba masendavalt koledaks muutunud. Meie lähiümbruse Venemaa on ikka päris euroopa.
Kell 20.32 jõuame piirini. Kogu piiriületus protsess käis väga kiirelt ja viisakalt. Aega läks alla kahe tunni.
Nüüd mööda valli, millele maantee nime anda oleks maantee seisukohast ilmselgelt solvav, kottpimedasse steppi telkimisplatsi otsima. Kottpimedas telgi püstitamisega kaasneb alati hommikune üllatus, et kuhu siis seekord juhtus. Juhtus täiesti normaalsesse kohta.


2.07.
Viies päev.

Start 6.45. Sõidetud 2722 km.
Kellad näitavad kolme eri aega aga päike tõuseb - järelikult on hommik.

Selle aastane esimene sittumine väljal, kus igas suunas vaadates kohtuvad silmapiiril taevas ja maa. Õnneks leian põlvekõrguse mätta mis natukenegi privaatsust pakub.

Kütus maksab Kasahstanis alla poole euro liiter.

Kasahstani õhk lõi pauguga põhja alt ära. Midagi kohaliku söönud ei ole aga üks hetk tunned, et kohe on vaja minna muidu juhtub pisut piinlik õnnetus. Tavaliselt juhtub nii juba Venemaal ja öösel, seekord vedas isegi kaugele välja. Õnneks juhtume olema soodsa koha peal, bensiinijaamas. Mitte, et siin korralikku käimlat oleks aga maailmajaole omane, augu kohal ebakindlalt kõikuv, hõreda laudseina ja rippuva uksega kahekohaline kuut on olemas.

Poe ees seisab Niva mille kõik neli rehvi on täiesti eri mõõduga ja ammu üle viimase piiri kulunud.

Rait peeti kinni öeldi, et esimesed küljeaknad ei tohi olla kiletatud. Kui Rait pistise pakkumise asemel kilesid eemaldama asus siis ment loobus ja lasi minema.

Kolmas remont, Romeki auto akuklemm vajas pisut sättimist. Neljas remont, Romeki auto konditsioneer vajas täitmist. Meie õnneks juhtus see linnas, kus oli olemas eeskujulik Bochi diagnostika.

Kell on 18.18 temperatuur väljas 35 kraadi ja konditsioneer lakkas taas töötamast aga see on alles algus.

Kaamelid kesklinnas.

Jääme laagrisse kell on üheksa temperatuur väljas 30 kraadi
Kell 23.34 tundub, et peab riideid selga panema temperatuur on langenud 25’le kraadile.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee

Mine “Reisikirjad ja pikemad jutustused”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline