Kesk-Aasia 2014

Käisid autoga välismaal ? Sõitsid ümber maailma ? Tahad sellest pikemalt kirjutada või pidevalt oma reisikirja uuendada ? See on just õige koht.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas helar »

Metsik ja Lilleke kribavad :

Uzbekistani piiriületus läks huvitavalt, kartsime kiusavat kohtlemist aga ees ootasid hoopis uudishimulikud ametnikud. Kotid otsiti läbi ja kellel medikamendid leiti selle kott sai põhjalikuma läbiotsimise.. Naistepagasid kontrollivad naissoost ametnikud. Deklaratsioonist niipalju,et mõistlik kohe kõik rahad,pagasid kirja panna,et hilisemaid probleeme vältida. Autode läbiotsimist oli ka meile huvitav jälgida. Kõik sahtlid,istmealused,nurgatagused otsitakse läbi. Taheti ka auto lahti lammutada ehk kuskil ikka väike narkootikum aga õnneks loobuti. Kokkuvõtes läks piiriületus probleemiteta! Suundusime esimesse külla nimega NUKUS. Läksim turule seal pidavat ka allesjäänud Tyrkmenistani rahad vahetatud saama. Läbi turu keertkäikude lõpuks suurte kottidega mehed vastus, jutt turistidest jõudis meist ette ja rahapattakatega juba oodati. Annad 30 USD ja saad kotitäis symme vastu. Nagu arvata oli tõmmati turistide pepud lohku rahapatakatest olid 1000 rahatähed puudu ja 50 000 symiga anti netikaart kui kõrvalputkast oleks saanud 5000 eest. Ööbisime Amu-darya jõe kaldal süües külast ostetud melonit. Hommikuks oli tulemus käes, 3 mehel põhi alt läinud, paberilint käes marssisid igal võimalusel stepi poole nagu palverändurid Jeruusalemma. Edasi viis uudishimu meid külla nimega MOYNAK. Mis oli endine Arali mere sadamalinn. Venelaste peeti läinud projekti tagajärjel on meri taganenud 200 km ja laevad vedelevad keset kõrbe.

Pilt

Pilt



Edasi võtsime kursi UCHKUDUKi peale. Ikka otsetee läbi stepi, tuhandete hobuste vahelt läbi seigeldes ja kraave ületades. Stepis sõitmine raske nii tehnikale kui ka rahvale. Saime temperatuuriks 47c. Kuidagi niiskem kliima ja vedeliku läbi naha lausa voolab. Meist on saanud ussid kes vanast nahast välja roomavad. Saame uued nahad selga.

Õhtul künka otsa laagrisse jäädes +39c palav kurjam, paneb isegi sitked seiklejad virisema. Talvel saab ju külmaga riideid selga panna aga kõrbes riietu või ära riietus palav on ikka.

Pilt

Oleme kuskil ei tea kus,meie arvates inimtühjas paigas, ilmub hommikuks platsi mustaks kõrbenud vennike. Seljas must pintsaks, jalas auklikud kottis püksid ning üle õla 20L kanister koos suure kotiga. Raputades Tambeti telki ja küsides mis teete siin? Ajasime end telgist välja, et uurida kas jälle vales kohas magame. Väljanägemiselt metsistunud mees näidates näpuga põõsa poole ja ütles,et on metsavaht. Hiljem selgus et ikka kohalik karjus kes 5km kauguselt jala tulnud ja kes kurat teab kui kaugele ta jalad viivad. Päike ei lase kaua paigal olla,telgid kokku ja edasi. Lillekesel hommikul hirmutav kokkupõrge skorpioniga. Telki kokku rullides õnnestus skorpionil kuidagi pöidla alla jääda ja salvas. Näha oli silmis hirmu, värisev hääl ja muidugi värisevad käed jalad. Teadmatus on see mis hirmule suured jalad teeb. Ei teagi kui palju cm pikkune skorpioni salvamine liiga teeb. Tunne nagu herilase nõelamine! Kõik on ok ja sõitse edasi nagu Väinz ütleb!
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas helar »

Kriban lühikokkuvõtte tänasest telefonivestlusest Metsikuga:

Lillekese kohtumine ämblikuga ei andnud ämblikule õnneks soovitud tulemust. Tervisega kõik OK.
Seltskonnas levib üldine kõhulahtisus meditsiinilises mõttes. Osteti miljoni kohaliku eest kilomeetrite kaupa vetsupaberit.
Eestlased mineerivad vist terve stepi ära :D

Tehnika laias laastus ok. Nipet näpet. Suurem mure on konditsioneeridega. Ei taha nii kuuma ilmaga tõrgeteta töötada.

Diisel maksab Usbekistanis 4000.- kohalikku liiter. see on ca 1 USD. Pole just odav. Tankida saab suurtes linnades. Väiksemates kohtades pole diislit juba mitu kuud olnud. Rahval õnnestus kohalikult külamehelt 3000.- liitrist kütet osta. Kanistrite bisness.
Stepis saab ilma lisakütust kaasa vedamata rahulikult ära surra.

Põhihäda on siiski palavus.
Täna oli 47 kraadi. Õhtul laagris, kui päike juba loojunud 37 kraadi kuuma. Homseks lubati üle 50 kraadi. Kohalikud soovitasid veekogu otsida ja seal püsida. Tuult ei ole. Autost väljudes astud nagu praepannile.

Kogu juttu läbis korduvalt teema palavus- see on ikka jube mürgine.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17299
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas Landy »

Väino Laisaar:
Tuli välja, et Tadžikk ongi lahe ja mägiselt ilus riik. Õhkõrnad mägirajad ja kärestikulised jõed panid juba esimesel õhtul südame rõõmsalt põksuma. Ilus on olla. Ja need inimesed... needki rõõmsad ja heatujulised. Liha on maitsev, Samsa samuti ning nüüd ootab meid ees Pamiir.
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas helar »

Metsik kribab.

Arvasin, et mul on vedanud ja pääsen üldisest pasataudist. Seda rõõmu oli ainult 1,5 päeva. Tundsin, et lendan kohe õhku. Õnneks stepp oli kõrval. Ühinesin meie Jeruusalemma minejatega.
Jalutasime Bukhara linnas. Kena linn koos oma Aasiapärase arhidektuuriga. Seal kus on midagi vaadata on kõik tehtud, et turist oma raha sinna saaks jätta. Suveniirid, vaibad jne. Üks näitsik üritas mingit vaipa meile ärida. Küsisin, et äkki räägiks vene keeles. Vastas laitmatus vene keeles, et ei, tema kavarit tolko pa angliski. Järgmises linnas läksime turule ja see lõi kohe kihama nagu erilase pesa. Kõik tahtsid suhelda ja paljud palusid, et neid või siis meid koos nendega pildistaksime. Mõni naine on isegi kena aga see kuldhammaste rida on kuidagi võõras.
Palavus on päris kole. Kohalikud ütlevad, et neile ka liig. Autode konditsioneerid kipuvad kohapeal tiksudes segi minema. Lülitavad ennast sisse/välja. Lõpuks hakkavad rihmad libisema. Aga hetkel veel töötavad.
Turul soovitati leida mingi koht kuhugi vee äärde. Homme pidi tulema jube kuumus, + 50 kindlasti.
Politseis on siin SAMARGANDI pool päris umbkeelsed. Peavad kinni ja mõhkugi aru üksteisest ei saa. Piisab esimes auto tehnilise passi näitamisest ja sõnast turist. Vahest pole midagi vaja.

Pilt
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas TiitR »

helar kirjutas:Mõni naine on isegi kena aga see kuldhammaste rida on kuidagi võõras.
:D
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17299
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas Landy »

Väintz:
Pamiiri kiirtee kirjeldamatud vaated:
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas helar »

Tajikistan
Juba piiripunktis ootas meid positiivne üllatus, kui üks valvuritest meid vileviisiga rõõmsalt tervitas. Isegi pagasit pole läbi vaadatud ja tere tulemast Tajikistani. Keerasime peateelt maha, et mööda mägijõge sõites sobiv ööbimispaik leida. Väikesed kõrvalepõiked poodidesse ja juba samal õhtul oli selge, et see riik on võrreldes eelmistega palju vingem paik. Kohalike siiras abivalmidus ja rõõmsameelsus ning mägiteede ja -jõgede ilu võitis meie südamed. Inimeste lahkus tekitab hämmingut, kui poes antakse kauba peale kotitäis präänikuid ning suvaliselt teed küsides, sõidame edasi arbuus süles. Laagrikoha leidsime idüllilises jõeorus, kus künka taga otsisid bioloogid kulda. Loomulikult proovis Metsik esimese asjana, kas kivine jõgi on autoga läbitav ja seda ta oli. Õhtu muutis eriti emotsionaalseks külast kingituseks saadud tubakalaadne toode, mis võttis nii mõnelgi Eestimaiselt karmil mehel silmad märjaks ja näo naeru täis.
Edasi liikusime pealinna, Dushanbe'sse, kus möödusime mõnest vaatamisväärsusest ning kiikasime kohalikku turgu, mis oli sama suur kui terve Kuressaare linn ja tunni ajaga seal suurt ringi teha ei saanud. Seejärel suundusime suurt tammi vaatama, mis tõestas jällegi, et raha eest saab kõike ja natsalnik oli oma ülesannete kõrgusel. Meile organiseeriti paadisõit tollel järvel, mis oli sinine sinine, tõenäoliselt kõige sinisem vesi, milles keegi meist ujunud on.
Nüüd ootas meid ligikaudu 500 km mägiseid teid mööda Afganistaani piiri, milleks on kahte riiki eraldav jõgi.Käänulistel ja kõrgetel mäenõlvadel ukerdavad mingid tundmatu nimega Hiina rekkad. Sidurid, pidurid kärssavad ja nendega juhtub nii mõndagi. Piiri äärde jõudes oli koheselt Tajikistan meelest läinud ja pilgud olid klammerdunud teisele kaldapoolele. Siiani on arusaamatu, miks ehitada maja püstloodis kaljuservale, et saaks iga päev käia tea kus, üle paarsada meetrit peakohal asuvat mäge. Järgmine öö laagerdasime sama jõe ääres, jälgides vastaskalda voolukõikumisi.
Kõrgused aina tõusid ja hirmujutte mäehaigusest kuulnud juba sadu. Õhk on küll hõre ja hingamiseks peab veidi rohkem vaeva nägema. Masinatel annab samuti õhutihedust tunda, jõudu on vähem ning tossavad nagu täiskoormusel vedurid. Nüüdseks on eelmiste reiside rekord 3910 m ületatud ja 4319 m kirjas, mis lähipäevil tõenäoliselt alistub.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas helar »

Väints:

Tegelikult on sellises olukorras palju erilist lummust - telgi ühest uksest paistab 50-meetri kaugusel olev Afganistan, ning teisest Tadžikk. Ehk... mäed ees ja vasakul kuuluvad Afgaani koosseisu ning paremad on Tadžiki omad.

Pilt
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17299
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas helar »

.kribab:

Ööbime nagu marsil. Vabalt saaks looduse poolest mingi ulmeka kokku vändata. Otse üle mägede tulles,vaatepilt võimas. Kõige kõrgemaks tipuks kuhu autodega õnnestus sõitta,saime 4655 m. Jätkame teed mägede ja jõgede vahel. Mingi vennike palub abi. Naine rase ja vaja kiirelt meile vastassuunas kislaki viia. Nõustusin, aga naine pidi mehele kitli peale andma kui mees teatas, oma plaanidest. Panime ajama. Hilux`l puruneb esimene rehv. Varem saadud pragu annab kividel turnides järgi. Peale järjekordset lendu näitab Hiluxi esisild väsimuse tundemärke. Vaated on võrratud ja võtavad hinge kinni. Piir,4200, sadas õrnalt lund.Bardoba piir. Terve TZ kuni piiri ületuseni on servani meeldivaid kogemusi täis. Viimane suhtlemine on TZ piirivalvuriga, kes vabandab et pidi meid kontrollima. Kyrgestani mägedes ööbides 3200 m kõrgusel saime öö temperatuuriks -3c. Külm oli! Keerasime roolid läbipaistva järve poole. Sai selgeks,et kui vaja vaatamisväärsuse eest raha maksta siis eriti midagi vaadata ei ole. Valvuri väitel läksime valesse kohta,tõstes ise tõkkepuu ja kõik praht mis maas oli, viskasime ka meie. Vaidlemine suht mõtetu. Parandasime petumuse ellujäämis katsega mägijões. Kui vesi oli kubemeni siis oli kindel minek allavoolu. Pidamasaamine vajas tugevat füüsilist sekkumist. Nautisime olukorda täiega. Teel lambakarja nähes otsustasime ühiselt, et laseme õhtuks lamba potti panna. Tehtud, kõik organiseeriti jooksupealt. Toodi lammas, kutsuti kondistaja ja meid ootas uus maitseelamus. Põnev, prooviti toorest maksa ja toorest pekki. Kõik oli suurepärane. Kõvemad mehed küpsetasid kohalikega lammast kella kaheni. Üldiselt läbisime Kyrgystani transiidina.

Pilt


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tambet: Afganistaanis

Pilt
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas helar »

Kazastan
Kz piiril nõuab kuldhammastega naine oma autoga ettelaskmist. Põhjuseks, et pidi ema olema. ?meil on ka kaasas 2 ema ja 1 vanaisa. Küsitakse kingiks särkole pastakat. Mingi vend suudab ikka kuidagi meist ennast ette sebida. Tõstetakse lahkelt slakpaum. Meie lstume. Röntkenis näitab mingit jama kuskil auto katuse osas. Uurivad ja puurivad aga lammutamiseks ei lähe. Hiljem tuvaastame, et arvatavasti kirves mis vedeleb boksis. Üldiselt läks valutult. Suhtumlne oli hea. Huudisimulike palju. Õnnelikult KZ.
Pilt
Pilt
Pilt

Teeremondid ja liikluspiirangud ning politseid iga suurema puu all. Mäest roomab Kamaz üles ja rodu sõidukaid järgi, meie ka. Läheb kohalik möödasõidule ja meie ka. Põõsast kargab miilits välja ja võtab meid maha. Kurjadegijad. Ostame aksiaid mis kunagi tagasi ei teeni ja kimame edasi. Küsimusele et miks meid mitte kõiki. Vastati et kohe püütakse kohalikud ka kinni.
Remont läbi ja ees suurepärane kiirtee. Betoonist nagu Euroopas tehakse, nelja realine aga väikese erinevusega. Vahepeal tulevad lehmad vastu, lada kimab vastassuunas, lambad lähevad jalakäija rajal üle tee jne.
Seda KZ on lkka ääretult palju.selline tunne et ei saa kunagi otsa. Lihtsalt sõidad päevade kaupa, vahelduseks augd teel ja lõunapaus. Ülejäänud vaade on päevade kaupa sama.
Mõned entusiastid vallutavad seda maad ratastega. Müts maha nende ees. Mina ei suudaks nädal aega sama pilti nautida.
Üritame tankida. Tankla seinal kiri, et D saab ainult talongiga. Meil talongi pole. Aga asi lihtne. Midu kütuse hind115 kohalikku aga kui talongi pole siis maksab 130 raha ja ei mingit probleemi.

Pilt
Pilt
Pilt


Igavat transiitsõitu teevad värvikamaks purunenud vedrude vahetus ja ikka igal võimalusel meid peatavad seadusesilmad.
Istume KZ- RUS piiril.
Silmapõletik on meid vaevanud Tadziki mägedest saadik. Kohalikud ravimid ei toimi. Ühel kaaslasel on asi päris kehv.
Läheb Samarast lennukiga koju. Ehk oskavad Eesti tohtrid aidata.

Pilt
Pilt

Piiriületus läks ruttu, ei mingit kiusamist ega läbiotsimist! Ees ootamas öine sõit, 300 km Samarasse ja üks reisisell vaja hommikul vara lennukile istutada.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas metsik »

Ratsutame seda tohutut venet jälle läbi. Päevad kõiik sarnased. Hiluxi esisild lääpas ja taga osad vedrud purud. Mõõdame iga hommikul rehvimustrit, et kas kannatab koduni enne kui traadid väljas.Romeki auto käivitub ka inimeste rammuga. Tadzikist saadud teine aku läks nii lühisesse, et ei saanud tõmmates ka käima. Võtsime vahelt ära.
Võmmid nagu ikka, uudisimulikud. Kõik harjunud soojade ja kuivade ilmadega, telkidele pealiskatet ei panda aga täna hommikul tuli niipalju vihma, et tegi telgid märjaks.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17299
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas Landy »

Plaanitav tagasi jüudmise aeg?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas metsik »

Landy kirjutas:Plaanitav tagasi jüudmise aeg?
Homme peaksime piiri ületama. Hiluxil 1 vedruleht pooleks kui mõni veel puruneb siis võib aega minna.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Re: Kesk-Aasia 2014

Postitus Postitas metsik »

Tehtud see vinge tripp

Pilt

Teekond 15155 km
Sõiduaeg 249:39:23 (10 p. 09:39:23)
Seisuaeg 566:20:37 (23 p. 14:20:37)
Kokku töötunde 305:26:20 (12 p. 17:26:20)
Jõudeaeg 55:46:57 (18.3%)
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Vasta

Mine “Reisikirjad ja pikemad jutustused”