9. leht 12-st

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: N Jaan 16, 2014 11:35 am
Postitas Taavi_C303
Uste ja kere soojustamise kohta tekkis lihtsalt üks uitmõte. Kuna tegelesin mingi aja boeingute ja airbusidega siis seal on kogu soojustus vaid ca 2cm paksune "blanket". Kahelt poolt kile sarnase asjaga kaetud isolatsioonimaterjal. Pehme ja saab igalepoole toppida. Teatavasti on seal ju õues -60 koos kõva "tuulega". Lennuki kere ongi stiilis alumiinium "skin" koos taladega, siis seesamune blanket ja edasi juba komposiidist sisepaneelid. Iseasi on muidugi kust seda materjali saada. Uuena maksab arvatavasti terve varanduse ja lennukiromulaid meie maal kahjuks ei ole. Miinuseks on ka see, et imeb ülihästi vett. Kiire otsing andis isegi mingi veebilehe kust seda 2 paksuses saada on. Hind ei olegi eriti ulme. https://www.aircraft-spruce.com/catalog ... kstrip.php Lennunduses pannakse otsad kinni spetsiaal teibiga aga autos aitab ka tavaline "mäkiteip".

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: N Jaan 16, 2014 12:39 pm
Postitas Kult
Taavi_C303 kirjutas:Uste ja kere soojustamise kohta tekkis lihtsalt üks uitmõte. Kuna tegelesin mingi aja boeingute ja airbusidega siis seal on kogu soojustus vaid ca 2cm paksune "blanket". Kahelt poolt kile sarnase asjaga kaetud isolatsioonimaterjal. Pehme ja saab igalepoole toppida. Teatavasti on seal ju õues -60 koos kõva "tuulega". Lennuki kere ongi stiilis alumiinium "skin" koos taladega, siis seesamune blanket ja edasi juba komposiidist sisepaneelid. Iseasi on muidugi kust seda materjali saada. Uuena maksab arvatavasti terve varanduse ja lennukiromulaid meie maal kahjuks ei ole. Miinuseks on ka see, et imeb ülihästi vett. Kiire otsing andis isegi mingi veebilehe kust seda 2 paksuses saada on. Hind ei olegi eriti ulme. https://www.aircraft-spruce.com/catalog ... kstrip.php Lennunduses pannakse otsad kinni spetsiaal teibiga aga autos aitab ka tavaline "mäkiteip".
Tavakasutuses on olemas sellines asi nagu triso/tri-iso soojustus materjal, kuni 3cm paks ja peaks olema üle 20cm villa vääriline. See siis mitme kihiline, googel näitab kes otsib. Ise olen seda kasutanud uk-s soojustamisel, ruumi kokkuhoid on märgatav.
Pilt

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: N Jaan 16, 2014 10:03 pm
Postitas metsik
Tuleb ikkagi haagis kaasa.
See haagis läheb käiku alles siis kui vaja on. Esialgu rändab juppidena kolme auto katusel kaasa. Sillale tuleb 3 tala ja sinna peab saama panna 2x200L kütust. Hiljem ärime haagise kütuse eest maha.Rattad lähevad me enda tagavarad.

Pilt

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: N Jaan 16, 2014 11:19 pm
Postitas Landy
Unustage KOHE munakaga veopea ära! See ei kesta .Lisaks ei kannata kuulpea suuri nurkasid ja hakkab pooma ning murdma. Silmusega veopae + autole NATO või UAZ haakesede on ainus lahendus mis karmides (of-road) oludes vastu peab. Varusratstel käru on ohtlik ettevõtmine. Võite lõhkuda kas väärtusliku varuratta või jääda ühel hetkel ilma käruta (rattad kataki ja käigus)

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: N Jaan 16, 2014 11:50 pm
Postitas metsik
Tean väga hästi millest räägid. (Mongoolias kogetud) Nüüd ongi vahe selles, et haagis hakkab jooksma autoga samas rööpmes.
Veopea on kordi tummisem ja kinnitub ka teisiti eeliku külge. Kogu raskus on planeeritud haagise sillale.
Seda haagist on vaja tõenäoliselt ühel lõigul ja siis katsume tast lahti saada.
Arvan,et saame hakkama.
Kui on võimalik siis kurname kohe kütuse ümber jne.
Eks hiljem saad nautida kui sul õigus oli :D
Käisin autoga kaalul ka. Ise sees kolmveerand paaki(originaal)kütust, mõned varuosad ja võtme kohver.
Kaalus 2960 kg. Tuleb jälle 3,5 tonni täis lastis.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: K Jaan 29, 2014 8:23 am
Postitas metsik
Pilt

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: R Jaan 31, 2014 12:25 pm
Postitas 007
Vaatasin siin just Venemaa uudiseid. Suht polundra seal ilmaga. Suured külmad ja Metsik lumi. Trassid on paksult rekkasi täis. Phm nagu Leningradi blokaadi ajal. Kaup ei liigu poodidesse, mõeldakse juba toiduainete müügipiirangute peale mõningates regioonides. Keskmine külm mingi -35, kuskil (Jakuutias vist) -60. Majades seinad seestpoolt jääs jne. Oli tabatud ka hea foto kuskilt trassilt, kus rekkad seisid teeääres kilomeetrite viisi ainult üksik Range Rover (2013-) sõitis mööda teemoodi asja :lol: ... Phaeton jälitamas. Elik tuleb teil vist roomikud välja otsida. Samas lubati veebruari keskmeks juba sula ja pluss kraade. Aga noh kuskil perifeerias tähendab see seda hetkel, et lumi on 2x üle katuse ja sula korral .... saate oma masina suvel Vaiksest ookeanist kätte :lol: Aga andke kuuma ja võtke välisminni number kindlasti kaasa. Üks elust enesest nipu teile, hoidke oma mobiilid sõites taskus mitte kuskil ees armatuuri peal ..... Läks inimestel autoga reisides natuke valesti ... telefone ei leitudki üles 8)

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: R Jaan 31, 2014 2:34 pm
Postitas Krooniline
Lumeketid peaksid kuuluma standardvarustusse. Vähemalt ühel autolgi. Säästab palju närve, mis on sellise reisi juures eriti oluline :)

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: R Jaan 31, 2014 6:55 pm
Postitas Tõnn29
Olen teleekraanilt ja siit foorumist matkahuntidele kaasa elanud ja on tekkinud küsimus et miks te ei võiks paigaldada auto tagaossa parajalt paksu kardinat soojuse hoidmiseks ja kui autol luugi lahti teete siis ei tuskaks ehk sisse ka. Kütusepaaki saaks paigaldada 12v pirni mis sooja hoiaks. Vedrude kaitseks oleks ehk ainuke asi sellest samast materjalist millest mootori soojakate sai tehtud"sukad" ümber teha. Selga pange ikka Norfini riided. Ise kasutan jahil käimiseks kuni -20 komplekti ja võin öelda et -20 atvega sõites ikka tuult läbi ei puhu. Ja tehakse-40 ja edasi. Reklaam on ikka reklaam. Edu ikka ka.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: R Jaan 31, 2014 7:59 pm
Postitas metsik
Teeme ja anname endast parima, et see reis õnnestuks.
Kindel on see, et täitsa kindel ei saa milleski olla.
Aga loodame parimat ja kummardus kõigile heade soovituste ja nõuannete eest.
8 päeva veel ja start!!!

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: R Jaan 31, 2014 8:48 pm
Postitas Tõnn29
Kas sellele tripile tegite ka fänni staffi millega teid selle kaudu toetada saab?

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: L Veebr 01, 2014 4:02 pm
Postitas metsik
Tõnn29 kirjutas:Kas sellele tripile tegite ka fänni staffi millega teid selle kaudu toetada saab?
Kas me oleme kunagi teinu?

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: L Veebr 01, 2014 8:12 pm
Postitas Tõnn29
Mingile tripile tegite särgi või midagi(loodan et ei eksi) aga kui pole teinud siis pikal sõidul aega mõelda et teha särgid kus toetsjate nimed peal ja iga toetaja saab ka särgi saab kulusid alla viia veelgi.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: E Veebr 03, 2014 6:55 pm
Postitas metsik
Talvel ei toimi toetajate logodega särgid. Lahe oleks muidugi teha mingid joped vmi. aga see maksab päris palju.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: E Veebr 03, 2014 6:56 pm
Postitas metsik
Haagis saab olema selline. Hetkel ajutiste poltidega lihtsalt korraks kokku pandud.

Pilt