1. leht 12-st

2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Okt 15, 2013 10:05 pm
Postitas metsik
Start on 08.02.2014.
Plaan on jõuda välja Tšukotka pealinna Anadõrri.
Autodeks jällegi Toyotad 2xLC 80 ja LC 90
Kõigile lähvad alla 37" rehvid (Lc 90 on juurdelõikaja juures)
Autodel on lisapaagid ~ 200L
Kõigil on peal seisusoendus, webasto
Elamine on autodes.Süüa katsume ka teha iga Ekipaz ise.
Kaasa saab kindlasti sat telef.
Praegu sebib kasutaja AWD meile jälle neid kuradima piiritsooni lubasi.(ei jõua ära kiruda)
Autoomanikud ehitavad autosi.Sõbrad tutavad aitavad.Naised närivad juba vaikselt huult.
Seekord peame ise hakkama saama.Lilleke jääb koju :?
Kõik soovitused, arutelud on teretulnud. Natuke eesootavast
http://www.youtube.com/watch?v=JNr0IYXO ... 25CEF60C3B

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Okt 15, 2013 10:16 pm
Postitas metsik
Mineku rada peaks alates Ust-Kut olema sama. Tagasi vist üritame talvise BAMi ka läbida.
Pilt

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Okt 15, 2013 10:19 pm
Postitas margus11
Et ära ei külmuks ja pesta saaks!Puid vast ikka leidub!

http://www.osta.ee/kompaktne-savotta-te ... 40119.html

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Okt 15, 2013 10:24 pm
Postitas rommel
Seda telki läheb metsapeatuste jaoks vaja. Ilmselt -57 C juures isegi kerge tuulega lumahange otsas kükitamine lõppeb kurvalt....

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Okt 15, 2013 10:39 pm
Postitas metsik
Margus. Seal pole puid.Kui tuult ei ole saab hädad ka tehtud. Kui on tuul ja tuiskab siis on puhta jama.
Autod peavad olema võimalikult kerged,et lumel püsida.
Hetkel käivad läbirääkimised, et saaks kaasa seda sõjaväe kuivtoitu kuhu valad vee peale ja seapraad valmis.
Konservist ei pääse aga kuivtoit on kergem ja vaheldust ka vaja.
Videot vaadates arvan, et tuleb hakata siselohve otsima :roll:

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: E Nov 18, 2013 7:59 pm
Postitas metsik
Kõigepealt esimese postituse parandus.
Üks auto on LC 95 mitte 90.

Vaikselt hakkab looma.
Ülekanded vahetatud, plekki nats kärbitud, et 37" rehv alla läheks, pihusti otsad vahetatud, rattalaagrid timmis, piduri/siduri õli vahetatud, korrosiooni tõrje tehtud jne.
Veel vaja mootoriruum tuisukindlaks teha, kütuse tagasivoolule soendus vahele, salongis aknad kinni kleepida jne.
Elektrit vaja ka veel sättida.
Eelmine aasta kasutasin akendel vilt. Sai kinnitatud krõpsuga. See ei tööta hästi. Vahele tekib jää ja vilt ei püsi seal.
Katsetan vist lebomatiga, sellisega mis on fooliumuga läbi tikitud ja peaks mingi hea liimiga aknale kinni liimima.

Tuisuga oli hirmus vaev kojameestega. Jäätusid koguaeg ära ja lõpuks läksid puruks.
Sellevastu pole vist teha miskit?

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: E Nov 18, 2013 9:29 pm
Postitas Kalamees

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: E Nov 18, 2013 9:29 pm
Postitas al
Jäätuvad, siis kui lumi/jää sulama hakkab. Ehk siis soojemad riided ja esiklaasilt soojendus maha ;) (kerge huumor, et arusaamatuks ei jääks).
Aga kui tõsiselt, siis nii ongi. Meie leebemas kliimas olen suurema tuisuga sõites (suurelt)esiklaasilt soojenduse maha keeranud ja ainult külm õhk udu vältimiseks. Kui väga külm, siis keeran lihtsalt soojenduse salongi-jalgadele ja natuke parem. Lumi ei kleepu klaasile, kojamehed ei jäätu ja elu lill. Mul ka hetkel kliimal 2 tsooni: juht ja seljatagune, ehk tuba püsib siiski (mööndustega) soe. Aga -40 juures...?
Kohalikud militaristid kasutasid kahekihilisi pakette, pidi väga hea olema.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: E Nov 18, 2013 10:15 pm
Postitas metsik
Olen isegi mõtelnud topelt klaasile. Yakutskis kasutatakse seda päris palju.
Ajame hirmsasti kaalu taga ja sellepärast on see võimalus praegu välja jäänud.
Kui öösel oled sees siis läheb ikka 1x klaas soojaks ja jäätub.
Aga peab asja kaaluma.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Nov 19, 2013 12:19 am
Postitas Pleku
Vastavaid termokardinaid saab kinnitada trukkidega. Millaski ammu sai näpitud ühe rotsa Scaniat, kus kojameestele alla ja peale oli peenike toru aretatud just jää sulatamiseks kojamehe küljest. Eks ringlev soe jahutusvedelik seal torus aitab kojamehe "kittimise" suhtes? Samas ka hea koht õhu väljalaskmiseks süsteemist.
Omalt poolt soovitaks: jääkaabits, Vana Tallinn, leeklamp, 5l. 98 bensiin, meetrine heebel või lausa kaks, traati kindlasti, pikad krokodillid, rattalaagrid, lisa genekas, ehh silla juppe ei hakka mainimagi, esiklaasile miilitsaga suhtlemiseks videosalvesti, koormarihmad mõned, lukusula, hea eeter( mis toimib ka külmaga), webastole topelt varuosad( sukk, küünal, aurusti jne.), polte-mutreid jagub niigi igas offroadi masinas, kuid igaks juhuks võiks topelt olla, hunnik pappi ja kaheraudne.
Õlid olete läbi mõelnud, et mida , kus kasutada?
Kui väga asi nässu läheb, siis juba sondeerisin pinda, et masinad saab treilaga piiri tuua, muidugi inimlikust kaugusest, mitte sealt täitsa põhjast.(Treila peale saamine jääb muidugi fantaasiatööks.)
CB jaamad nigunaa autodel peal, LED tuled külmas kitivad kähku täis, ikka soe hõõgniit. Mis veel? Kütus?
No bensiin ja 2T õli pumba määrimiseks. Õli võib alati küttele lisada, kuid külmas teeb karuteene, kisub paksuks, sestap bensiin.
Eks targemad parandavad.
Jahutusvedeliku konsentraati oleks ka tore omada, lahjendada saab alati, kuid sealses kliimas läheb otse sisse.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Nov 19, 2013 12:21 am
Postitas Pleku
Veneaigu pandi tekk kapotile ja esiklaasile ja töötas.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Nov 19, 2013 6:54 am
Postitas Puucoy
Mis puudutab silla juppe siis kui mu mälu mind ei peta siis -57 juures on võimalik guvaldaga raudtee liiper purustada. Nii, et vaadake vedrustus väga kriitilise pilguga üle, sest raud muudub suure külmaga hapraks ja puruneb nagu klaas. Aga esiklaas paketina ei olegi nii halb mõte. Jõudu igatahes.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Nov 19, 2013 8:24 am
Postitas Jopinto
Targutaks ka natuke ;)

Klaas jäätub siis kui on piisavalt soe ,et väljaspool lumi sulama panna. Lihtsam võimalus klaasi soojendust mitte kasutada, teeb olukorra palju paremaks, vaja ainult seestpoolt udu pidevalt maha pühkida (enne kui see jäätub) õues lumi tuiskab üle klaasi ja sulamise/jää effekti ei teki. Muidugi nendes ekstreem tingimustes on seda seisu raske tekitada. Proovisin pätakaga ja mõne aja pidas vastu, aga lõpuks hakkab seestpoolt jäätuma, vb webastoga annab olukorra lahendada. Topelt klaas tekitab sisuliselt sama efekti.

Teine variant on marli (vms) riide sisse panna soola ja sellega klaasi aegajalt pühkida. See tekitab klaasile kerge sinaka kihi, kui jäätumine pidi oluliselt väiksem olema. Proovinud ei ole aga välismaal nii räägitakse... Muidugi üle -35 ja tuisuga väljas käimine ei ole just eriti mõnna :mrgreen:

Või siis esiklaasile kleepida elektrilised soojenduse ribad, nagu on nt sõidukite taga klaasidel. Müügil peaks olema isegi mingit keemiat, et joonistad pintsliga triibud klaasile ja siis lased voolu sisse ja lähevad soojaks. Seda üldiselt kasutatakse katki läinud soojenduste lappimisel aga...

Vb saab siit mingi juhtmelõnga arutama hakata...

Kütuse soojendamisel kasutatakse ka nt kabariidi tule halogeen pirni paagis. Viid kaks juhet sisse ja pirn külge. See ei võta palju voolu kuid pidi hästi kütust soojana hoidma...

Igaljuhul jõudu ja palju edu sellel karmil tripil!

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Nov 19, 2013 8:41 am
Postitas metsik
Pagan.See vedrude purumine on ka täitsa teema.
Viimasel talvekal läks Patrullil 2 vedru puruks.
Ja seal lõpus pole kindlasti kuskilt vedrusi võtta.
Sama pidi olema rehvidega.

Re: 2014 Tšukotka ettevalmistus.

Postitatud: T Nov 19, 2013 12:48 pm
Postitas Kalill
Viskoventikad on juba ammu ära võetud?