Gruusia trip 2013a.

Käisid autoga välismaal ? Sõitsid ümber maailma ? Tahad sellest pikemalt kirjutada või pidevalt oma reisikirja uuendada ? See on just õige koht.

Moderaator: Moderators

margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

Autod kõik komplekteeritud.Viisad käes.Jäänud on 12 päeva.Käib kõva autode pushimine.Nagu ikka jääb kõik viimasele hetkele.Rahakott on juba avamisest-sulgemisest nii kulunud,et ise ka ei saa enam aru kuhu kaob.Start 30.08 kell 15.00 Ülemistelt.Selleks ajaks peaks valmis saama.Tahaks tänada foorumikasutajaid Metsik,Service,Tommy56,Kulutaja,kes kõik erineval moel on aidanud mind selle reisi ettevalmistamisel. http://www.maasturimatkad.blogspot.com/ siit näeb meie reisi lives alates 30.08.13
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

Nüüd siis oleme kõik õnnelikult tagasi.Gruusia kohta võib öelda,et fantastiline riik koos oma looduse ja inimestega.Kõige toredamad inimesed,kellega kohtusime asuvad aga linnas nimega Pjatigorsk.Kuna ise pole klaviatuuri kõige suurem sõber siis teen siia copy-paste meie reisikaaslase nägemusest sellest reisist,kes vastavalt võimalusele tipib mõne rea ka 4x4 inimestele lugemiseks.

EELLUGU.
Meie matka lugu minu vaatenurgast, ausalt ja otsekoheselt...

Nagu Agu Sihvkagi oma päevikutes, et kõik ausalt ära rääkida, tuleb siingi alustada algusest.
Jaanuaris hüüdis Margus 4x4.ee foorumis välja plaani minna avastama Gruusiat. Jõudis see pakkumine ka minuni ja peale korraldajaga jutlemist reisi eesmärkide teemal, sai tehtud otsus-Janno ja Marili tahavad sellest vingest puhkusereisist osa saada. Me ei tahtnud raisata oma puhkust nüri punktivõtmise peale. Tahtsime just nimelt puhkusereisi, et lüüa sirgeks oma aasta jooksul kõrvale pandud eurokopikad, puhata rutiinist ja tööst, näha meie jaoks eksootilisi paiku. Teha seda kõike toreda, üksteist mõistva, ühtse ja teineteisega arvestava seltskonnaga, keda ühendab ühine huvi neliveoliste sõidukite vastu.
Mingist hetkest muutus kõik. Korraldaja, maršuut, seltskond, kuid põhiline eesmärk-PUHATA jäi... Meile müüdi endiselt maasturimatka, kus lisaks suurtele vahemaadele on pausid nautimaks vaatamisväärsusi, lõunapause kohaliku suurepärase söögiga, varajasi telkimisi koos lõbusate lõkke- ja veiniõhtutega. Korraldaja, kes igal võimalikul juhul toonitas kõigile oma suurt kogemust sellistel matkadel, tekitas 100% usaldustunde. Tagantjärge mõeldes, ma ju teadsin suhteliselt täpselt palju tal neid kogemusi on...
Edasistel päevadel saate, kallid sõbrad, lugeda neid mõtteid ja tundeid, mis valdasid mind selle matka jooksul. Kindlasti ei esita ma neid kogu seltskonna vaatenurgast vaid rangelt enda poolt vaadatauna. Tänaseks on kõik osalejad teinud usutavasti omad järeldused ja kindlasti tekkis kollektiive, kes ka edaspidi midagi sarnast koos ette võtavad;)

Janno”Jonnipunn”
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

Kell 15 stardime Ülemiste keskuse juurest. Pole näha ei meediat ega lippudega vehkivaid sponsorite horde. On tulnud vaid üksikud sõbrad, mõned emad-isad, vanaemad-vanaisad. Paljude jaoks selgub üllatusena, et ühtegi teede atlast meil matkale kaasa võetud pole ja tänapäevased, elektroonilised kaardid jõuavad kohale viimasel minutil. Sellisel reisil ainult elektroonikat, satelliite, levi usaldada...?! Aga sellest juba edaspidi ja järgemööda;) Poole kuue ajal teeme kiire tankimise Tartus, kus Ehitusteenus meie autod kõik ilusti silmini täis tangib. Vahetan kiirelt paar sõna Andreasega ja uhame kiirelt edasi. Järgneb mikropaus Võrus ja siis juba Eesti-Vene piir. Piiriületus läheb ladusalt: kõik meie kolm autot on Vene poolel umbes tunniga. Pimeduse saabudes leiame telkimiskohaks ilusa männimetsa, kus lauad pingid ja naabriteks kohalikud lõõgastujad. Kiire söök taskulambi valgel ja tuttu. Rohkem polegi nagu suurt öelda. Venemaa oli plaanis ülikiiresti läbida, et jõuda võimalikult ruttu meie tegeliku eesmärgini-Gruusiani. Esimesed päevad mööduvadki vaid kilomeetrite võtmises. Päeva läbisõiduks saame kesised 320km. Kõik on heatujulised ja rahul...

Janno
Viimati muutis margus11, P Sept 22, 2013 7:14 pm, muudetud 1 kord kokku.
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

Täpsustuseks,et Venemaa atlas oli meie autos olemas.Kohapeal sai atlaseid otsitud tikutulega taga ja reisi lõpuks sai ka mingisugune Gruusia ja Armeenia atlas ka soetatud.Tulevasteks reisideks ostsime ka Venemaalt väga korraliku uue Vene teedeatlase.
LC105, LC61
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas Roostekoll »

Copiks sama teksti mõnda kolmandasse teemasse ka siis juba?
Milleks kahes kohas sama jutt? Kordamine pidi küll olema tarkuse ema, lisaks on ta ka seniilsuse vanaema :mrgreen:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=63& ... 28#p293728
Huvi pärast küsin lihtsalt.
Trolle pole olemas
Kasutaja avatar
sunwolf
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: N Jaan 26, 2012 8:05 pm
Kontakt:

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas sunwolf »

Sest see teema on aktuaalne nii siin kui seal, siin on ta seotud varasema aruteluga, seal aga blogi/reisikirja jätkuks teise inimese silmade läbi.
Seega on antud juhul topeltpostitamine õigustatud, kolmekordselt aga seda pole olnud plaaniski tegema hakata.
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

31 august 2013.

Äratus 6.00. Esimesele hommikule kohaselt suudame peale VeskiMati kaerahelbeid, hommikukohvi ja pakkimist startida alles 7.40. Nii nagu plaanitud oligi möödub päev taas kivi näoga uhades. Lõunat üritame süüa paaris teeäärses “stalovajas” milledest ükski ei suuda toitlustada 12 inimest korraga. Lõpuks teeme peatuse, maanteekraavis makarone konserviga keetes. Margus ja Vova lasevad ennast Markol ümber sõrme keerata ja lõunasöögi kõrvale läheb käiku juba samakas. Peale lõunat tuleb minul vahetusjuhina rooli minna. Oleks ma vaid teadnud kauaks... Algavad esimesed möödalaskmised GPS juhendusel. Elektroonika ei taha aru saada, et otsemat teed valides võivad jääda vahele teised riigikorrad ja riigipiirid, kus meiesuguselt euroinimeselt viisasid ja muud säärast nõutakse. Õnneks on Margusel ainukesena kaasas Venemaa teede atlas ja seekord jääb paberkaart peale, ning Valgevenesse sõit jääb ära. Vaidluse teravamaks muutumisel võrreldakse meid vanainimese poolt armastatud Moskvichiga ja soovitatakse tänapäeva noore, tehnikaimesid armastava noore mehe jaoks iganenud atlas aknast välja visata. Oma jonni jätmata me seda ilmselgelt ei tee.
Hakkavad ka esimesed probleemid tehnikaga. Kuna Toyota oli Eestis lubatud poole päeva asemel kaks päeva remondikohas kinni olnud ja meie seetõttu ajahädas, selgus, et vedrud ikkagi väsinud ja aukudest läbi sõites käivad rattad koobastesse. Kiire nõupidamine Rait'iga ja saame kontaktid Rostov'isse, et leida sealt uued tõstevedrud. Sellest tekib meile uus eesmärk-jõuda 1. septembri hommikuks Rostovisse ja teha auto korda ajaks, kui ööbima jäänud Nissan ja Mitšu järgi jõuavad. Autos elu keeb-ringi käivad vaheldumisi viin ja vanakas....

Janno “Jonnipunn”
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

1.september 2013.

Kell näitab 00.00 ja sõit jätkub. Soov teistele meie järgi ootamisega mitte igavust tekitada on suur ja kilomeetrid lendavad. Rostovini on muidugi veel sitta kanti maad, aga püüan anda endast parima. Öösel suudan keset klaassiledat asfalti leida autosuuruse löökaugu ja sinna u 110km/h sisse lennates lõhkuda ka arvatavasti ühe amordi. Leiame puhtama põllulapi ja õnneks avastame, et amort on terve-ainult polt on läinud. Mitmest teeäärsest rehvivahetusest ei leia kedagi, kes oleks nõus meile 1 poldi lühemaks lõikama. Lõpuks saame ühest putkast 25 rubla eest relaka, et see suur töö ise ära teha. Hommikul hakkab tunne muutuma lõunamaisemaks. Ümberringi on eestlase jaoks uskumatute mõõtmetega päevalille, maisi ja arbuusipõllud. Tundub, et siin on mõne mehe põld suurem kui meie riik. Kella 11ks oleme Rostovis. Kõik sujub suurepäraselt-poeomanik tuleb ja teeb oma äri uksed lahti ja hakkame otsima lahendust meie murele. Uusi vedrusi me ei saa, kuid saame tõstepuksid, mis suure tõenäosusega meie mured lahendavad. Ja siis algab kepp... Kümnetest töökodadest mis linnas on, ei leia me mitte ühtegi, kes meid aitaks!!! Igal vennal on mingi rohkem või vähem tõsiseltvõetav vabandus, millega meid järgmise ukse taha kraapima saata. Kus kurat on see paljukiidetud vene külalislahkus!? Lõpuks sebin eesti sõpru kasutades kohaliku offroaderi telefoni ja tundub, et asi hakkab lahenema. Vennike lendab kohale ja KÄSIB viimasel töökojal, kes meid perse saatis meie auto korda teha. Vingus nägudega õlinäpud ajavad me auto sisse, meie taha mingi Peugeot`i näraka(mille nad ülehelikiirusel laiali võtavad) ja teatavad , et nemad ei julge nii raske auto all tööd teha. Ülejäänud 8(loe: KAHEKSA) tundi vahime nende töökoja ust, seda Peugeot'i ja irve näol sihkvasid närivaid mehhaanikuid. Tundub, et saime kättemaksu kaebamise eest, et vennikesed meid vastu ei võtnud... Kohaliku offroad klubi presidendilt saame järgmise suurema linna klubi presidendi, Gruusia ja Armeenia klubide kontaktid. Äkki on abi. Söönud pole alates eilsest lõunast muud kui ühe kapsapiruka, millest kapsas oli ära unustatud. Auto kätte saades leiame kella 22 ajal telkimiskoha. Peale 18 tunnist sõitu+päeva remondikohas jään kiiresti magama. Hetkeks ärkan kohale jõudnud Mitšust pärit reisikaaslase kõrgendatud hääletooni peale, et Juht ei arvesta kaasmatkajatega...

Janno”Jonnipunn”
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

Autot muidugi ka korda ei saanud ja raha me neile ka loomulikult ei maksnud!Rostovisse ei soovita sellise autoga remonti minna,lisavarustust matkakale aga leiab sealt ühest heast poest küll väga hea hinnaga,spets kauplus kohe.Poe omanik tuli pühapäeval spetsiaalselt meie pärast ja avas kaupluse.Sellele mehele 5+.Võib olla ei sallita selles linnas lihtsalt eestlasi?Ei tea aga suhtumine oli küll pohhuistlik!

Margus
LC105, LC61
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17299
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

2.september 2013.

Ärkame rahulikult ja kiirustamata. Patrol ja Mitšu on järgi jõudnud. Jätkame sõitu. Vahelduseks tekib vaidlus Juhi ja teiste vahel teemal, kas autopesulas on võimalik teha maasturile tõstet või ei. Taas jääb viimane sõna meile, kes me just eelmine päev ei saanud abi isegi remondikohtadest. Usume kindlalt, et pole mõtet hakata raiskama meie kallist aega pesulast pesulasse sõitmise peale teades u 99% tõenäosusega vastust mille sealt saame. Vaikselt hakkab tunduma, et meie vastuvaidlemised ja vastuväitlemised ei sobi kokku Juhi isikuomadustega. Olgu need väited siis lõppkokkuvõttes õiged või valed on nagu diktaatorlikule ühiskonnale omaselt ainult üks tõde, mis kaalub üle kõik muud arvamused ja teadmised nii tehnikast, orienteerumisest kui muudest tõekspidamistest.
Saame ka esimese kogemuse osaliseks kohaliku politseiga. Teeme kahe autoga tikksirgel ja hea nähtavusega teelõigul möödasõitu. Muidugi tuleb ära märkida, et teele on kellegi kuri käsi joonistanud pidevjoone ja joone lõpus on meid ootamas patrull. Ninnu-nännu juttu ja värki. Lõpuks tehakse teatavaks eksimuse hind: 230 euri autojuhi näo kohta. Minge v***u! Läbirääkimiste käigus langeb hind 50 eurile auto kohta.
Õhtupoolikul jõuame Pyatigorsk`isse, saame kokku kohaliku offroadässa Arsen'iga. Suhtumine meisse on hoopis teine. Meie käsutuses on töökoda koos üliasjaliku ja sõbraliku töömehega, kohalike maasturimeeste käepigistuste ja loomulikult Arsen'i endaga. Vot sellest mehest, tema külalislahkusest ja abivalmidusest saab rääkida ainult ülivõrdes! Ehedaks näiteks võib tuua meile telkimisplatsi otsimine ja kui üks pakutud koht osadele meist mingitel põhjustel ei sobinud, siis kohe uue koha väljapakkumine, tasuta autoremont, õhtune söök tema poolt, koos viinade, veinide, toostide, lamba-, kana-, seašašlõki, värske lavaši ja soolapekiga ahjukartulitega, kutsega teda alati sinna sattudes külastadaJa pakkumisega teha tagasiteel üks vinge ja meeldejääv matk Elbrusele, millest kõik lauasviibijad vaimustuses olid! Usun, et tema poolt pakutud pidusöök ja viinad/veinid maitsesid kõigile, kes sellest melust osavõtuga oma austust võõrustaja vastu üles viitsisid näidata...

Janno”Jonnipunn”
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

3.september 2013

Kell 8.00 stardime. Täna on siis see päev, kus lõpuks jõuame Gruusiasse. Kell 10.20 oleme Osseetia piiril, kus kõik meie autojuhid suudavad alkomeetri punaseks puhuda. Kaasa arvatud autojuht, kes eelmisel päeval tilkagi napsu ei võtnud. Tundub nagu vanal oleks laua all nupp, millest alkoholi kontrollimise massina tulemust vastavalt enda soovile regullida saab. Kuna eilne õhtu läks veidi pikale, ära joodi kõik jäägid ja tilgad mis veel kuskil pudelipõhjas või autopõrandal vedelesid, lisaks Arsen'i toodud alkohol, oli ühele autojuhile muidugi näkku kirjutatud, et magamise aega on veidi väheseks jäänud. Kutt nägi välja nagu öise vahetuse keevitaja:D Peale esimest alkomeetri punaseks puhumist, paluti ta viisakalt tuppa ja lasti järgmisesse masinasse puhuda. Tulemuseks kerge pohmakapromill. Piirivalve v ment kes ta seal iganes oli hõõrus rõõmust käsi. Järgnes jutuajamine rahade teemal ja pakkumiseks tuli, et kas maksate 2000(kaks tuhat) dollarit andamit või jääte ootama kohut. Peale selgitust, et sellist raha pole taskust võtta soovitati tulla ja papp sõpruskonnalt kokku korjata. Möödusid minutid-meile tegi asi hirmsasti nalja. Aasisime ja naljatasime, tegime karantiini putka najal pilti ja lobisesime niisama. Mendid käisid iga natukese aja tagant uksepealt piilumas, et kas need süüdimatud juba korjavad raha. Lõpuks kutsuti autojuht tagasi tuppa ja tehti teatavaks uus otsus: “Kuna me tahame teiega sõbraks jääda ja, et te meid hea sõnaga meeles peaksite, tuleb teil maksta 100 euri ja võite jalga lasta!” Natukese ajaga langes hind niisiis kahelt tuhandelt dollarilt saja euri peale-võit missugune:D
On Beslan'i tragöödia aastapäev. Mööda tuhisevad politseieskortidega bussid koolilastega kes lähevad oma sõpru mälestama... Meie oleme mõned tunnid oma graafikust maas ja ei hakka Beslan'i sisse keerama. Viimases Venemaa tanklas tangime viimast korda odavat kütust. Tanklas, mis üritab olla nagu Ameerika filmis, on tööle võetud keskeale lähenev neiu, kes tangib klientide sõidukid. Neiu vist tunneb ainult vene tähestikku, sest vaatamata suurele punasele kirjale paagiluugil, suudab ta diiselmootoriga ja tühja paagiga Toyotasse lasta kümmekond liitrit bensiini. See on koht jauramiseks. Tankla väidab, et süüdi oleme meie, meie, et nemad. Lõpuks paneme paagi täis ja loodame, et järgneb väikegi hinnaalandus ja oma vea tunnistamine-sittagi! Isegi valesti lastud bensiini hind üritatakse arvele juurde kirjutada. Selle maksmisest lõpuks ikkagi pääseme tänu Marguse ja Marili tähelepanelikkusele. Jääb ainult õnne tänada, et õigel ajal viga märkasime ja bensiini ainult 10l paaki sai. Edasi üritame mingis kolkalinna postkontoris kodustele kaarti saata. Kõigepealt ei leita kaarte. Kui lõpuks kaardid leitakse, siis selgub, et pole marke. Võimalik ainult venemaal?
Kell 14 oleme Gruusias. Hakkavad mäed mis sellel päeval tunduvad tohututena. Hiljem muidugi selgub, et see on alles algus. Õhtul jõuame Tushurebi`sse kus Margus on sebinud meile pisikese kodumajutus/hotelli. Pererahvas eesotsas peremehe Mamuka'ga on meid juba hommikust saadik oodanud ja valmistanud kohaliku pidusöögi millel ei paista lõppu tulevat. Hinkaalid, hatšapurid, kodune juust, šašlõkk... Laud on nagu äke. Ei puudu ka koduvein ja rahvuslik viinamarjasamakas Tšatša mida me muidugi eestlase kombel suuremates kogustes hävitame. Õhtu venib pikaks ja nagu juba targemad ja vanemad eestlased öelnud on: “Viias peitub tõde” hakatakse ka pitsi taga arutama omi mõtteid... Viinavines olles öeldakse välja nii mõndagi , vennastutakse ja leitakse liitlasi... Hakkavad kujunema esimesed nägemused reisikaaslastest...

Janno”Jonnipunn”
Viimati muutis margus11, E Sept 30, 2013 12:01 am, muudetud 1 kord kokku.
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

4.sepember 2013.

Külluslik hommikusöögi laud. Selgub, et pidu läks korda-peremees Mamuka ei mäleta õhtust suurt midagi:D Ringi hakkab taas käima tšatša... Poole üheteistkümne ajal on aeg hakata lahkuma ja hüvasti jätma. Mamuka tänab kõiki, teeb kingitusi ja annab kaasa moonakoti, millest jätkus meitele veel mitmeks päevaks. Muidugi käib asja juurde ka kutse edaspidigi teda külastada. Algab tee meie esimese punkti Omalo poole. Teed on meie mõistes jubedad. Üks riigi põhimaanteid on tunduvalt hullemas seisukoras kui Tehnika tänav Tallinnas. Lageda maaga harjunud eestlasele tundub, nagu väiksemgi vääratus võib tunduvalt vähendada meile kõrgemalt poolt ette nähtud eluiga. Kella 14.45ks oleme suutnud sõita ainult 30km ja kõrguseks saavutanud nigelad 1700m. Kell 15.30 oleme jõudnud üles Tuseti`sse. Kõrgus on 2871m. Ilm pilves, külm ja jube tuuline. Näha pole midagi, mis on kaugemal kui 5m. Omalo'sse sõit näib ajanappuses ja nullilähedase nähtavusega mõtetu. Seega saame kirja ainult pool punkti(mis matka lõpus annab meie nigelale punktiskoorile küll juba suure lisa). Teeme paar “siil udus” stiilis pilti ja keerame autode ninad tagasi. Saame paarsada meetrit sõita kui korraga kaovad pilved ning avaneb uskumatu väätemäng pilvedes mägedele. Autod pidurdavad, kõik tormavad fotokad-kaamerad näpus välja ja... Hetkeks kui näpp on jõudnud nupule, sulevad pilved jälle vaate. Nii narrib loodus meid korduvalt, kuni lõpuks ikkagi halastab ja laseb teha mõned pildid ja videoklipid. Seda vaadet ei saa panna ei sõnadesse ega elektroonilisse jäädvustusse-seda peab ise nägema! Nüüd tagantjärgi pilte vaadates saab seda tegelikult öelda kõige nähtu kohta. Logistame alla tagasi ja jääme telkima ilusa, prügimäega kaunistatud mägijõe äärde. Õhtul hakkab sadama. Pidutsev pool seltskonnast tekitab autode vahele koormakattest köök-elutoa ja naudib õhtut...

Janno” jonnipunn”
LC105, LC61
margus11
Rock Crawler
Postitusi: 652
Liitunud: E Apr 23, 2012 11:10 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas margus11 »

5.september 2013.

Hommikul ärgates on tänu vihmale nii mõnelgi matkasellil asjad telkides märjad. Aega asju tuulutada ei anta. Soojas, kuivas autos magama jäädes ei tunne ju seda niiskust ja kopitanud haisu, mis märgade asjade kokkupakkimise tagajärjel on telkidesse, magamiskottidesse ja madratsitesse kogunenud.
Telav'is tangime. Kuna Mitšul oli kuidagi sattunud paaki vesi ja Toyotal teatavasti bensiin, sai räägitud, et paneks kütusele õli lisaks. Meie jääme tankima, Oleg ja Margo lähevad otsima Mitšule uut tagavarafiltrit. Poes millest nad selle leiavad antakse nn “kauba peale” liiter õli kütusesse segamiseks. Tagasi jõudes saab Mitšu oma õlisuraka paaki, Margus saab Olegilt õlipläsku, et ka oma autosse surts valada, kui see talt käest võetakse ja Patrolisse valatakse. Selline käitumine oli niigi juba kriitilistele suhetele kui õli tulle valamine. Meil bensiin, Mitšul vesi ja õli valati autosse millel mingeid probleeme kütusega polnud täheldatud. Oleks siis vennalikult jaganudki!? Pärast teatatakse, et õli said “nemad” ja meie mingu otsigu ise... Kuhu jääb solidaarsus ja teineteisega arvestamine jääb siinkohal arusaamatuks. Muidugi polnud eriti keeruline see õli leida, kuigi sitamaitse jääb tekkinud olukorrast suhu.
Kella kaheks jõuame pealinna. Kuna märke me ei jälgi, siis vaatamata eeslinnas olevale liiklusmärgile, mis näitab teed ümber linna, veab “Ooo üllas juht ja õpetaja” Garmin meid taas otseteed valides läbi linna. Parimaks näiteks GPSi järgi sõitmisel võiks tuua ühe vahejuhtumi, kus kogu meie matkaseltskond sõitis öösel otse üle ringtee kuna Garmin ei näidanud, et seal on ringtee. Tundub, nagu sõidaksimegi nina GPS`is, teed ja tegeliku olukorda teel jälgimata. Sellest annavad ka tunnistust vähemalt kolm rohkem või vähem liiklusohtliku olukorda vasakpöörde sooritamisel, kui pööratakse endale sobivas teeotsas jälgimata tagant lähenevaid sõidukeid.... Vägisi meenuvad uudised välismeediast, kus idiootisest autojuhid on gepsu jumalikul juhendusel näiteks järve sõitnud:D Õnneks on liiklus sel kellaajal enam-vähem ja suurtesse ummikutesse me seekord ei satu.
Armeenia piiriületus läheb kergelt ja kiirelt. Piiriületusel tuleb maksta 23000 kohalikku raha ökoloogia, terrorismi, tee ja kurat teab mis maksudeks veel. Lisaks 7 euri kindlustust. Kindlustusputkas läheb aega umbes kolm korda rohkem, kui piiril. Kuna putka juures on suveniiri pood siis kohe võetakse ligi väga hea ja VÄGA odav Armeenia konjak. Võib öelda, et kindlustuse tegemise ajaga jõuti seda konni seal korralikes kogustes juua:D
Telkimiseks valime külalähedase künkapealse. Õhtu võtab üles korralikud pöörded. Meie jaoks imeodavat alkoholi voolab ojadena. Konjakit, viina, tšatšat, õlut ja veini läbisegi. Disco'st võtavad osa kõik, peale kahe, kes valivad une. Tuju on ülev, tantsitakse, lauldakse võetakse napsu. Kõik saavad omavahel hästi ja sõbralikult läbi. See jääb esimeseks ja viimaseks selliseks õhtuks...

Janno”Jonnipunn”
LC105, LC61
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17299
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Gruusia trip 2013a.

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Reisikirjad ja pikemad jutustused”