7. leht 8-st

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: E Apr 01, 2013 11:41 pm
Postitas metsik
Jah las olla,ma niisama.
Vaatame mis neil sealt tuleb.

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: T Apr 02, 2013 9:53 am
Postitas puhvel
Urgitseks veidi detailides :)
Kas kasutasite ka mingeid " kolmjalgu " lagedal vintsimiseks ( neist oli teema alguses juttu ) või ikkagi oli abiks lähim teine auto ? Juttu oli ka kolmest masse taotavast kangist aga see vast liialt aega ja energiat nõudev tegevus, sedasi talitades oleks te vast siiani seal :lol:
Piltidelt tuvastasin korra, et kõis oli ümber miski külmund pinnase "käraka", ei muud.
Samas kas lasite ka rehve tühjemaks, et paremini lume peal püsiks ? Kui jah, siis palju võiks miinimum rõhk olla, et sõita kannatab ? Võimalik, et see oleneb ka rehvi tüübist ja-või veel millegist ?

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: T Apr 02, 2013 1:27 pm
Postitas pilgrems
Vintsimisel oli ankruks lähim auto, autode vahed üritasime hoida piisavalt väikesed.
Ei kasutanud mingeid abivahendeid , isegi ei proovinud kuna ei olnud vajadust. Tõenäoliselt ei oleks ka saanud
ankrut maase, läbikülmunud vesine pinnas nagu seal on.

See külmud kärakas juhtus olema õigel ajal õiges kohas. Uuralites libetal ja täistuisanud nõlval oli sealt hea ennast üles vedida.
Köis ümber kivi ja läks teine veel vist pikenduseks vahele.

Ka rehve sai tühjemaks lasta. Kes lasi silmajärgi kes mõõtis aga alla 0,5 polnud meil vist kellegil.
Väidetavalt 0,2 pidi olema veel OK rõhk.

Tühjade rehvidega liigub paremini aga velje pealt irduvad need kah kiiremini. Seda juhtus mõnel korral. Ka liimitud varjandi puhul. Ja lumi - jää kippus minema rehvi ning velje vahele selle tulemusena aeglaset tühjenevad rehvid. Aitas gaasilambiga velje soojendamine.

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: T Apr 02, 2013 5:12 pm
Postitas puhvel
Peangi silmas just, et huvitav mis maalt on see rõhk turvaline, et ei irduks rehv veljelt.
Eks see vast oleneb pinnasest ja krt teab millest, a kuidas irdunud rehvi põlve otsas tagasi saite üldse ? :shock:

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: T Apr 02, 2013 9:26 pm
Postitas pilgrems
Soendasime rehviseinad ja siis hoidsid 2 meest rehvi velje vastas nii kaua kui peale saime. Eeter ei toiminud.

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: N Apr 04, 2013 8:52 pm
Postitas LR90
Idanaabrite reisi esimesed liikuvad pildid...
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 68TVJo6kV4

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: R Apr 05, 2013 7:44 pm
Postitas metsik
Korraks näitas auto sisemust.Jube palju oli varustust.
Kui kõva miinus või torm siis jube sealt uksevahelt midagi otsida.

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: N Apr 11, 2013 1:15 pm
Postitas LR90

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: N Apr 11, 2013 3:26 pm
Postitas metsik
Videost oli näha,et sama jama mis meil.Rööbastes sai veel kuidagi edasi,kasvõi külje peal.
Aga kui lohistiga üle lasti siis oli kõik.Ainult kaeva ja vintsi.
Aga hea on vaadata.Arvan,et trügivad järgmine aasta uuesti kuhugi.
Kui korra tundras ära käid siis on jokk.Ikka kisub tagasi :D

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: N Apr 18, 2013 5:58 pm
Postitas Landy
Eespool oli ankurdamisest juttu ja lõpuks leidsin kaua kadunud lingi:
http://www.pioneeringmadeeasy.co.uk/get ... orges.html

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: N Apr 18, 2013 7:34 pm
Postitas LR90
metsik kirjutas:Videost oli näha,et sama jama mis meil.Rööbastes sai veel kuidagi edasi,kasvõi külje peal.
Aga kui lohistiga üle lasti siis oli kõik.Ainult kaeva ja vintsi.
Aga hea on vaadata.Arvan,et trügivad järgmine aasta uuesti kuhugi.
Kui korra tundras ära käid siis on jokk.Ikka kisub tagasi :D
No kui rööbastes sõites oli põhi kõva, siis peale lohistiga üle sõitmist
aeti rööpad täis ja pehmeks ju!
Landy pakutud ankrutele lisaks olen interneeduses näinud sellist kalapüügi
jääaugu puuri sarnast ankrut mis oli 1,0-1,2m pikk.
All oli plekist keere mis ta lume sisse vedas, üleval oli 10sm krae ja
põikitoru kuhu pandi peenem toru sisse millega keerata.
Kui alumine keerme osa lumme läks , pandi selle varre najale krae
alla lai 50-60sm lai "labidas", mis siis lumme keerati.
Krae ja põikkitoru vahele sai ühendada vintsi.
See ankur töötaks ainult lumes ja ka liivas.
Kahjuks ei leia enam seda klippi üles.

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: N Apr 18, 2013 9:58 pm
Postitas Landy

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: R Apr 19, 2013 11:27 am
Postitas LR90
Maasse keeramise võtted on samad aga kummalgi ei kasutata seda "labidat".

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: R Apr 19, 2013 2:03 pm
Postitas Kalill
Äkki see?
http://www.bushwinch.com.au/pdf/bg_anchor_manual.pdf

Kusagil videos keerasid venelased natuke suurema keerdvedru pokude vahele. Toimis kah :D

Re: POLAARTRIP 2013 - reisikiri 4x4-matkalt Põhja-Siberisse

Postitatud: R Apr 19, 2013 2:13 pm
Postitas LR90
Põhimõtteliselt see, aga mitte 1:1.