Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Käisid autoga välismaal ? Sõitsid ümber maailma ? Tahad sellest pikemalt kirjutada või pidevalt oma reisikirja uuendada ? See on just õige koht.

Moderaator: Moderators

ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

16.04

Hommik algab auto remondiga, paari tunniga on vajalikud vidinad auto
külge tagasi pandud. Difrilukud ei rakendu tuleb jätkata esiveolisena.
Käsipiduri klotsiga on midagi nihu, koliseb. Las koliseb, see on väike
viga. Kasutasin kohaliku tualeti. See on poolemeetri kõrguse kivi
seinaga ümbritsetud, ilma ukseta auk maas. Kükitades on võimalus igas
ilmakaares silmapiirini ulatuvat vaadet nautida ja mööda sõitvatele
autodele lehvitada. Laager on 50 meetri kaugusel.
Kell on pool kümme hommikul termomeeter näitab 36*
Jurtas elavad vanaisa vanaema ja kolm lapselast. Jääb täiesti
arusaamatuks, miks need inimesed siin keset tühjust elavad, mida nad
söövad, mida nad teevad, millega oma jurtat kütavad. Talved on siin
külmad ja ilmselt ka väga tuulised.
Väljas on kuum tuul ja kaamli sitt lõputuna näival liiva väljal.
Linnake keset tühjust. Einestame kohalikus restoranis, makaronid ja
tundmatu looma liha. Kui tugevalt pipraga üle valada kõlbab süüa küll.
Jõuame Kobi pealinna, linna nime ei mäleta. Miks ja kuidas tekkis siin hüljatud paigas linn?
Kaubandus keskus on mõnesaja ruutmeetrine hangaar kus müüakse kõike
läpakast õlleni. Keskuse ees oleva Land Cruiseri omaniku käest uurime
kohalike autoremondi võimalusi. Täiesti olemas, ühe ärimehe hoov on
erinevas seisukorras land cruiser 80neid täis. Kui raamid ka lugeda siis
üle kümne. Vajalik pooltelg on kuuri nurgast kohe võtta. Sobilikku
silla korpust ei ole kuna Romekil on lukkudega sillad, tundub, et siin on sillalukud vähe levinud. Õnneks paigaldus pool telg ka vähe kõveralt kinni keevitatud korpusesse.
Inimesed ei ole siin väga rikkad, linnas sobib ärimehele eluasemeks
jurta väga hästi.
Kodus niitmata muru ei tundu erilise murena, need inimesed siin ei ole
mitte kunagi muru näinud.
Mciver on siinsete mehhaanikute kõrval poisike. Selleks, et keevitus vooluvõku ühendada tõmmatakse kaabel
trelli tagant,kokku sõlmitud kohast lahti ja sõlmitakse keevituse
toite kaabli külge. Maandus kaabel autoni ei ulatu. Probleem
lahendatakse ritta laotud pooltelgede ja muu metall kolaga mis toetub
otsapidi vastu auto all olevat tungrauda. Keevitus mask on tundmatu
instrument, keevitus ise mingi hiina imevidin, mille taolist pole
isegi veneajal kohanud. Tundub, et selleks korraks on auto jälle
korras, ülessanne leida kobi kõrbest tagasild on edukalt lahendatud -
loodetavasti.
Ehitus kultuur on kirjeldamatu, veneajal ehitati meil ikka väga
ilusaid maju. Kivi majad on laotud punastest tellistest mis on igaüks
eri suurusega ja isepidi kõverad. Enamus aguli eluasemetest on
jurtad.
Iga jurtadest või muust materjalist koosnevate sarade kogumi ümber on
viltu vajunud ja lapitud plank aed.
Seltskond laua ümber ajab seosetut juttu, õllega sellisele tasemesele
ei jõua, läksin magama.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

17.06

Magada oli kehva võitu. Tuul laperdas öö läbi telki, telgi vaiad on
juba reisi algusest kadunud või pole neid kaasas olnudki.
Täna minnakse Kobi kõrbest hiina müüri otsima, tundub heinakujast
nõela otsimisena aga eks aeg näitab kas õnnestuub.
Jõudsime müürini, müüri on siin raske näha. Lihtsal ülejäänud
maastikust meetri kõrgem ja pisut kivisem vall. Kui kõik kivikesed ei
oleks mingi epo sarnase ainega koos ei usuks, et tegu on inimkäe läbi
tekkinud valliga. Hiina piirini 70 km. Sooja 30 kraadi ja puhub tugev
tuul.
Mulle isiklikult tundub, et oleme kõrbesse eksinud, sõidame suvalises
suunas edasi tagasi. Leidsime vist mingi raja mis viib meile enamvähem
sobivasse suunda.
Väike hüpe peaga lakke.
Restoran kõrbes.
Kell 18.07 esmesed autod mis täna vastu tulevad, sõidetud 320 km.
Kõrbe küla. Toidu poes nülitakse ja tükeldatakse lammast. Valge
inimene tekitab külades alati elevust, külamehed on kobaras ümber auto
vaatavad kaarti auto küljel ja teevad näo nagu saaks aru millestki.
Kõrbes sadas vihma 5 min.
Kaamli sitt on lõke tegemiseks päris hea materjal.
Pesta tahaks, pisut kleepuv tunne on.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

18.06

Hommiku söögiks sprotid saiaga, ei mäleta, et sprotid nii hästi
maitsenud oleks. Siiani on toitutud enamasti kiirpudrudest.
Väike seiklus kanjonis.
Jurta kõrval seisab traktor, enne pole sellist nähtust kohanud.
Üllatustest tulvil mongoolia, kobi kõrbes turismi keskus. Ma ei tea
kuidas, kui tihti, miks ja millega turist siia satub aga järelikult
satub. Duzzi hind kukkus kauplemise tulemusel kolandiku jagu, kuigi
vesi vaevu nirises pole ammu duzzi nii hingega nautinud.Neljakäiguline
lõuna: makaroni salat, kanasupp, praad ja küpsis maksab 14$ ehk 18200
kohalikku. Sellist mao hoolitsust pole selle ekskursiooni jooksul veel
olnud. Restorani esinduslikus on parim mida siin umbluu vabariigis
seni näinud olen. Teenindaja räägib sõnaraamatu abiga inglise keelt.
Hoovipeal on põdra sarvedega kaamli kuju, tekkis küsimus kas tegu on
lõunapõdra või põhjakaamliga. Ei tea kas siin selline loom ka
reaalselt ringi jookseb. Peale meie on siin veel viis valget inimest.
Perekond ja üks eakam naine.
Äikese torm kobi moodi - maaga paralleelselt sajab vee ja liiva segu,
meil nimetatakse seda vist poriks.
Kaardile on joonistatud jõgi mis algab ei kusagilt ja lihtsalt lõpeb
ära, nii ongi selline jõgi on reaalselt olemas. Keegi on üritanud siia
tammi ehitada, tundub , et asi on katki jäänud.
Lilleline aas ja liiva kõrb on kõrvuti. Nagu oleks kannaga joon vahele
vahele tõmmatud. Siin on minu pool ja seal sinu pool.
Raivo auto kaevus liiva, vints on abiks.
Vihmaga liiva kõrbes.
Sai pisut müratud, päris äge on liiva kõrbes rallida.
Lõkke tegemiseks vajalik materjal on telgi kõrval unnikus.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

19.06

Vallutasime liivamäe tipu, üsna väsitav ronimine. Liivakõrbesse ära
eksida küll ei tahaks.
Mongoolia on tihedalt asustatd maa. Päev otsa sõites satub peaaegu
igab päev mõnesse külasse. Üritasin pangast kaardiga raha kätte saada.
Küsisin tellerilt pliiatsi ja paberi kirjutasin peale 150 000 ja
näitasi, et tahan kaarti raha vastu vahetada. Teller võttis paberi
joonistas dollari märgi minupoolt soovitud summale järele ja vaatas
küsimärgi näoga otsa. Selgitasin, et ikka tugrikuid oleks vaja.
Tagaruumist tuli lipsuga mees toimetas midagi kaardiga, küsis passi,
kontrollis kolm korda kas ikka olen mina seal pildil ja helistas
kuhugi. Ei õnnestunud, saadeti pangaautomaadi juurde. See ei andnud ka
raha mingil põhjusel.
Sõime kohalikus sööklas kaamli liha kotletti, liha nagu liha ikka.
Elektripostid küla tänavatel on suvalises kohas, enamasti keset
tänavat. Postid ei ole ümaraks treitud vaid lihtsalt kooritud okslik
ja kõver palk. Prügi lendab enamsti lihtsal üle õla. Mõnes kohas
toimub ka prügi käitlemine. Tänavatel on plekkvaadid mis vajadusl
põlema pannakse.
Ööbime kanjonis, võimas vaade. Telkimiskoht nagu muinasloos.
Täna pole pool päeva näinud ühtegi inimest ega autot. Tee siia oli
pool päeva inimtühja kuumaastiku.
Kell on 22.08 temperatuur väljas 24*
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

20.06

Seiklused kanjonis. Romeki auto kaevus eriti hullu koha peal liiva.
Sinna poleks Raivo appi saanud tulla, liiga pehme väikese ratta jaoks.
Nibin nabin kahe lisa inimjõuga saime tagurpidi tagasi.
Pool päeva mööda tühja välja tuldud teed tagasi.
Kanjon asus sellises urkas, et seal ei olnud isegi looma sitta, mis on
mongoolia puhul väga haruldane nähtus.
Kõrbes seisab uazik kapott püsti, uurime asja äkki on abi vaja. Tundub, et ei ole auto vajab lihtsalt jahtumist.
Selleks, et tanklast kütus voolama hakkaks tuleb taga ruumis
generaator käivitada. Küla tanklates müüaakse diisel kütust ja
bensiini oktaanarvuga 80. Raivo autol on tagarehv purunenud, peab
õhtul ära lappiama. Hea on jälle tsivilisatsioonis olla, iga poole
tunni tagant näeb mõnda jurtat.
Üritame kohalikega kaupa teha, et nad meile õhtusöögiks kitse
valmistaks. Külastqasime kolme jurtat ei saanud kaubale.
Stepis kasvavad väikesed põõsad mis on nii teravate okastega, et
suudavad läbi rehvi tungida.
Täna ööbime kõige lagedamal väljal mida seni näinud olen.
Keegi ei ole mongoolias näinud kuud, miks see nii on ei oska keegi
seletada. Mõtlesin, et olen kaval kasutan õhtu hämarust sital
käimiseks. Liiga kaugele jalutasin, kõik on ühte moodi lage ja pime,
ei leia enam laagrit ülesse.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
Kasutaja avatar
elmarm
Rock Crawler
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 06, 2011 5:37 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas elmarm »

ttambett kirjutas:20.06

Mõtlesin, et olen kaval kasutan õhtu hämarust sital
käimiseks. Liiga kaugele jalutasin, kõik on ühte moodi lage ja pime,
ei leia enam laagrit ülesse.
Siit nõuanne järgmiseks reisiks:
Vilista, lõhna järgi peaks kaaslased sind leidma :)
Maastikuvõimekus
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

21.06

Äratus 6.23 aeg hakkab otsa saama. Laupäeva lõunaks peab piiril olema,
sõita ca 1000 km.
Keset kuiva tühermaad, kahekordse traat aiaga ümbritsetud puude salu.
Sõidame pokumaal, mööda vaevu aimatavat teed. Tee sai otsa, mõistus
ka. Nagu kõik eelmised korrad jõudsime ka seekord soovitud
sihtpunkti. Aegajalt tuleb soita lihtsalt kompassi järgi, küll tuleb
mõni rada mis enamvähem soodsas suunas viib. Ekskursioon mägedesse
muutus seikluseks. Mäest ülesse on alati kordades lihtsam minna kui
mäest alla. Plaan oli teha väike jlutuskäik mägedes, kulus neli
tundi.
Järjekordne arusaamatus navigeerimisel, tuleb kasutada kompassi.
Peale Poolt päeva inimtühja maad, keset lagedat steppi on raja peal
ees sadu koormaid kruusa - miks??? See ei olnud väike töö neid siia
vedada ja miks peab vedama midagi mida on igal pool külluses. Mitte
ühtegi mõtet ei teki miks siin vaesel maal selliseid asju tehakse.
Totaalselt eksinud, kaardi järgi peaks läbi mäeaheliku minema tee.
Selle koha peal on hoopis hiiglaslik tamm ja teisel pool tammi hädine
mudatiik. Mida ei ole on tee. Vaja on liikuda põhja aga ees on 60
km laiune mäeahelik mis on nii ida kui läane suunas vàhemalt 250 km
pikk. Otsustasime liikuda ida suunas. See viib küll kodust kaugemale
aga mägi tundub selles suunas lühem. Tõeline offroad mööda mõõtmatut
kruusa välja. Raivo autol lõpetas konditsioneer töötamise, õnneks ma
ei istu seal. Temperatuur väljas 30 kraadi.
Ja aina huvitavamaks
läheb, tundub, et läbi mäeahliku siiski laheb tee. Sõidame ca saja
meetri kõrguste seintega mägijõe põhjas, vaatepilt on võimas loodame
,et paduvihma sadama ei hakka.
Küla 2300 meetrit merepinnnast. Poes õlut ja viina ei müüda. Valge
inimene näib olema suurem haruldus kui mujal. Terve küla läks väga
elevile. Küsisime joogivett, juhatati mägiojani mis ei tundunud väga
joogivee moodi. Ojas vedeles prügi, kasvasid vetikad ja pisut ülal
pool oli lamba kari oja ääres. Tee juht rüüpas sõõmu näitas, et
kõlbab juua küll. Panime kanistri täis.
Kõrgus merepinnast. 2873 meetrit.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

22.06

Ööbisime mägedes, külm oli magada.
Piirini ca 700 km peab kiirustama. Pühapaeval on piir kinni kui homme
üle ei jõua läheb lubatud ajal koju jõudmisega raskeks.
Korgus 2700 tempperatuur õues 7 kraadi.
Kui mongol pikast sõidust mägedes ära väsib paneb ta oma sõiduriista
tee äärde seisma ja seal samas aasa peal teeb kerge une.
Raivo autol on peale viimast hüpet rool vähe viltu ja auto veits kisub.

Altai.
Kitsi karjatatakse tänaval autode vahel. Elektit tehakse diisel
elektrijaamas. Ostsin poest sokolaadi, müüijal polnud parajat raha
tagasi anda, rebis nätsupakist kolm patja ja andis need mulle. Linnas
valitseb sõnuil seletamatu korralagedus. Laga, puuduvad kaevuluugid,
poolikud ja viltu vajunud majad. Käisime sööklas, selles hoones pole
remonti tehtud vähemalt 30 aastat. Kui taksojuht sõidust tuleb siis
esimese asjana nühib takso lapiga läikima.
Ilm on külm ja vihma sajab. Vahepeal oli juba meelest läinud, et
selline ilm on ka olemas.
Tee ääres kummuli läinud väike veok, aitasime jalule. Autos olid ka
kaks belglasest jalgratturit, kes lootsid hääletades jalavaeva
vähendada. Keegi ei olnud õnneks viga saanud. Kui auto ratastele sai
pani mongol kohe auto käima ja läks põllu peale rallima, et veenduda
auto korras olekus. Ilmselt päris korras ei olnud. Üks ratas tegi
kriipivat häält, kolm väikest meest ronisid nobedalt auto alla viga
likvideerima.Mongolid on väikest kasvu ja käivad hästi kokku, nad ei
pea auto alla pikali viskam vaid käivad kükakil auto alt läbi.
Külamehel seisab hoovis jurta kõrval kombain, huvitav mida sellega
siin teha saab.
Paduvihma on sadanud, stepist on saanud mudaväli. Päris ekstreemne
muda ralli. Mägedes on vihmal pisut teine tähendus kui sileda maapeal.
Nüüd saan aru küll miks siia meetri kõrguseid teetamme ehitatakse.
Mudajõed voolavad üle radade. Tundub, et maastur on häda vajalik. Üks
uazik on keset mudajõge kinnijäanud, aitame välja. Selle ajaga tuli
järgmine ja uputas ennast kõrvale. Aitame ka selle välja. Hetkel kui
jõuk erinevate maasturite omanike solberdas jalgupidi vees otsides
kõvemat kohta, tuli mongol toyota yarisega, ise samal ajal täiesti
rahulikuks jäädes ja sõitis jõest läbi. Tuleb valida õige sõidu
trajektoor.
Romeki autol murdus tagavararatas koos kinnitusega auto küljest lahti.
Kinnitasime koormarihmaga katusele.
Asfalttee.
Peldiku kultuur on vist kõige raskemini omaksvõetav siin maal. Suures
linnas bensuka peldik. Bensuka taga on hästi tuulduvate laudseintaga
putka kuhu kahemeetrine mees sisse ei mahu, plekist uks ripub ühe
hinge küljes ja tahahab tuulega lahti minna, peab töökäigus ühe käega
kinni hoidma, putka ise kõigub tuule käes ja on kohe ümber minemas.
Põrandapind on nii väike , et suure kõhuga valgelmehel on kükitamine
päris keeruline. Aga tuleb minna, sest on häda.
Kuna sajab ja telkida poriväljal on tõenäoliselt halb siis on plaanis
pikem sõit. ostsin teepeal närimiseks mingei kõrsikulisi maiuseid.
Arusaamatu maitsega kaup. Umbes nagu suhkruga maitsestatud seakamara
krõps. Andsin teadjamatele meestele proovida. Väidetavalt on tegemist
on lambarasvas keedetud mgusa jahutootega.
Minu arust suure näljaga täitsa söödav. Teised nii ei arvanud!
Sõit kodupoole kulgeb üle ajutiste jõgede ja mööda kanaliks muutunud
radasid. Päris äge, oleks võinud päev varem sadama hakata. Ilmselt
jääme paljust heast ilma.
Viimased kaks tundi on olnud minuarust rallimine suvalises suunas.
Autost midagi välja ei näe kuna on kottpime,
vihma sajab auto tuled ja klaasid on kaetud ühtlase mudakihiga.
Radadest on saanud mudakanalite võrgustik
mis on täis maasse vajunud veokeid, uazikuid ja muud tehnikat.
Telkimiseks keerame suvalises kohas rajalt
kõrvale ja paigaldame telgid. kuhu ei näe, kuna väljas on kott pime.
Ilma lambita näeb kõvasti silmi pingutades ühe
sammu kaugusele.
Tundub, et oleme vihmast ette jõudnud. Või siis ikka ei ole. Hakkas
sadama, loodame, et mägi ei hakka meie peatumis paigast alla voolama.
Loodetavasti peab minu moodne telk vihma, muidu võib jamaks minna.
Sadu on murettekitavalt tugev. Kell on 00.56.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

23.06

Vihm on järgi jäänud. Ärkame lagedal väljal. On aeg lahkuda siit
umbluu rahvavabariigist. Päris kahju kohe, oli tore aeg. Mitte ühestki
siin viibitud minutist ei ole kahju. Teeks ühe ringi veel Mongooliale
peale aga teised ei ole ilmselt nõus. Minul isiklikulult koju kiiret ei
ole, sest ega seda tööl käimist ei maksa liiga tõsiselt võtta. Heaolu
ühiskonna kodanik vahetab oma elu lihtsalt asjade vastu.Varsti on
saba sirge ja elu jooksul kogudutud tränist saab hetkega prügihunnik,
mida lähedased peavad likvideerima.
Läbitud on 4719 km mongoolia radasid. Nendest 900 km asfaldil.
Mongoolia on künklik väli kahe kilomeetri kõrgusel mida katavad kivid,
liiv ja sõnnik, kõrgemalt vaadates lihtsal tühjus. Küla nägemine tekitab
seni kogemata meeldiva tunde – tühjus ei olegi päris lõputu siin on veel
keegi. Kui pealinn välja arvata siis Inimesed on sõbralikud,
leidlikud ja abi valmis.
Vahetasin järelejäänud tugrikud rubladeks.
Piiri ületus algas kell 11.15.
Kokku sõidetud 10239 km.
Vene piiril on lõuna, kaks tundi. Kasutame aega, et keta putru, teha
autodele tehno hoole ja võtta päikest. Piiril oodates näeb kahte
euroopa veokit mongooliast tulemas. Huvitav kuidas need koos püsivad
veel ja mis valemiga neid radu läbisid. Kell on 16.52 piiri ületus on
lõppenud. Passi pidi näitama seitse korda, autojuhid umbes kaks korda
rohkem. Mõnikümmend kilomeetrit edasi veel üks passi kontroll.
Küla mis kaks nädalat tagasi tundus kirjeldamatu kolkana kurat teab
kus vene pärapõrgus on hetkel üli hästi arenenud ja tsiviliseeritud
paik.
Toidupoest saad osta kõike. Vorsti, juustu, piima, jogurtit,
kalapulki, külma õlut ühesõnaga peaaegu kõike mida varasemalt olen
harjunud poes nägema. Poleks iial arvanud, et vene külapoe nägemine
võib sellist heameelt pakkuda ei suuda otsustada mida kõike osta. Kõik
on väga elevil ja laovad kontrollimatult asju korvi.
Tsivilisatsiooniga kaasneb ka meeletu kogus sääski.
Jaanitule plats on lumiste tippudega mägede vahel, jõe ääres, aasa
peal, maaliline paik.
Kui eestlane läheb kodust 5500 kilomeetrikaugusele, paika kus sademed
on haruldus, jaanituld tegema siis sajab ikkagi vihma. Üks suur ja tume
pilv ähvardab kõik ilusa ära rikkuda. Õnneks saame vaid mõned piisad
ja tugevat tuult.
Istun, mõtlen ja valvan lõket. Kõik magavad, nõrgad on.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
Kasutaja avatar
LR-HD
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 107
Liitunud: L Veebr 04, 2012 7:34 pm
Asukoht: vääna jõesuu

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas LR-HD »

:thumb:
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas Kjen »

See lõppjäreldus mulle väga meeldis. Täpselt samad mõtted ja mälestused ning emotsioonid nagu endalgi kunagi tekkisid.
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

24.06

Ärgates ei ole olemine just kõige värskem. Õnneks on kõrval värskendav jõgi.
Paar sulpsu ja hakkab inimesetunne tulema. Jõe vesi ei ole tegelikult
väga värske välimusega, umbes selline nagu lahja piimagakohvi. Aga
välja tulles on keha endist värvi, seega vesi ei määri ja on kõlbulik ujumiseks.
Start 9.43
Parandasime romeki auto rehvi ära. Ka seda oli mongoolia stepi okas vigastanud.
Mongoolia on nii hüljatud paik, et seal ei lenda isegi putukad. Pool
päeva venemaad ja esiklaas on putuka laipu täis.
Küla poes müüakse mõnekümnel ruutmeetril kõike. Mööblit, kodumasinaid,
ehitusmaterjale, auto varuosi, toitu, lahtist õlut jne.
Päris koudne tunne on loodust näha ja vastu puud kusta.
Põlvini hein, loodus lõhnab, maastik ei tolma, taevas on kuu ja
sittuma ei pea enam keset lagedat välja. Pole kunagi varem nii lihtsatest asjadest
nii suurt rõõmu tundnud.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas metsik »

Väga hea lugu.

Seda Mongooliat tahaks näha siis kui seal mingi vihma hooaeg on.
Ei tea kas saaks hakkama või upuks kohe ära.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
ttambett
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: E Mär 08, 2010 10:48 pm
Asukoht: Kiisa
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas ttambett »

25.06

Start 7.29
Peab hakkama euroopalike kommetega harjuma. Hommikuseks keha
kergenduseks on viisakas mõni põõsa tagune otsida, mitte lagedal
väljal seda asja ajada.
Viimasest dužži kasutmisest on nädal möödas.
Leidsime töökoja kus sai ära parandada Romeki lällari antenni, mis
koos tagavararattaga ära rebenes, saab jälle sidet pidada.
Vene rekkajuhid ei vaheta enne rehvi kui see pauguga lõhki läheb.
Veokitel on kõik rehvid erineva mustri ja kulumis astmega.
Veega peldik vene moodi - klosetti pott on põranda sisse müüritud.
Istumiseks mõeldud serv põrandaga tasa, loputus kast põranda peal.
Venelasel vist torud ei tööta kui ta kõveras ei ole. Selle luksuse
eest tuli maksta 10 rutsi.
Igav soo ja põlenud kased. Auto aknast avanev vaade on terve päev sama. Mongoolias oli ikka vähemalt iga poole päeva tagant midagi
uut.

26.06

Ööbisime tee äärses motellis. Dužži all hõõrusin terve seebi mööda
keha laiali, seep sai otsa aga vahutama ei hakanud. Peaks vist
tihemini pesema. Hommikul tegin veel ühe dužži ringi, seekord sai
seebi vahtu ka.
Mongoolia on ka valguse poolt hüljatud maa. Jaanipäval lähek kell
üheksa pimedaks ja päike tõuseb viie paiku.
Venemaal on igas kolka urka siberi külas paar korralikku villat.
Mongoolias on ainult agulid ja suuremas linnas mõned korter majad.
Ulaabaatoris ka luksuslikud korter majad. Kalleid autosid sõidab ringi
igal pool, tekkis küsimus kus elavad mongoolia rikkad.
Romeki autol tekkis mingi vibra, ilmselt kardaanirist hakkab otsa
saama. käisime suurlinna magistrali äärses töökojas ristidele määret
lisamas. Läks pisut paremaks. Samal ajal oli võimalus jälgida kuidas
vene prostituut tee ääres kaupa teeb. Oranzis dressis proua jalutas
tee ääres kelmikalt edasi tagasi, siidri pudel näpus. Peatus land
cruiser, ei saanud kaubale. Peatus kamaz, proua läks kaupa tegema aga
kamazi mees peatus hoopis poodi minekuks. Järgmine veok, ikka ei
saanud kaubale. Tulid kaks meest vana nullviiega ja vilistasid, tädi
ei teinud väljagi. Sellise rüsaga ilmselt löögile ei pääse. Järgmiseks
härra moodsa zigulliga, kaup sai kiirelt tehtud proua istus autosse ja
sõideti minema.
Sellest, et kuus turisti ja viis teetöölist kogu tegevust jälgisid ja
pildistasid ei lasknud neiu ennast segada.
Kiirus kaamerad on okstega ära maskeeritud, et autojuhid ei näeks.
Kummuli läinud palgiveok.
Toyota LC95
Mitsubishi Pajero III, oli.

http://www.puutöö.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Mongooliasse 01.06-30.06 2012a.

Postitus Postitas Landy »

Pikk filam nüüd vaatmiseks üleval:
http://www.youtube.com/watch?v=mCXJoiTjZTc
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Reisikirjad ja pikemad jutustused”