Tere
Võimalik, et nissani RB30 on siinse foorumi kasutajate jaoks veel tundmatu teema. Tegu siis originaalis Nissan Patrol/Holden Commodore mootoriga mis paigaldatud enamasti vaid Austraalia siseturu jaoks toodetud autodele. Mootor on originaalis olnud 1x nukkvõlliga R6 bensukas (Stroke 85mm/Stroke86mm). Konkreetne mootor on EU-s väga haruldane ja minuteada ei ole eestis sellist paigaldatud ühelegi autole.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine#RB30
700hp Patrol? aga miks ka mitte. Sellist hullust eestimaa pinnal vist ei sõida?
Mis selle mootori aga erilseks teeb on see et kui ta paaritada nissani ühe teise mootori plokikaanega näiteks RB20, RB25, RB26 mootoritel (topeltnukkadega) on tulemuseks madalama surveastmega mootor mis on ideaalne ülelaadimiseks. Seda on nii austraalias, kui ka mujal maailmas korduvalt tehtud. Tulemuseks on mootor mis kannatab murevabalt 600hp. Kui ära vahetada kepsupoldid (tugevamate vastu) ja lisada sepiskolvid võib rahulikult rääkida 700hp-st.
Mida selline mootor aga offroadi autol tähendab. Palun vaadake ise
https://www.youtube.com/watch?v=ZwylKztd7jE
https://www.youtube.com/watch?v=K1zuVmzzlkk
https://www.youtube.com/watch?v=B5K8pMq8S2w
https://www.youtube.com/watch?v=ufVJuAFH8-o
Kõnealuseid shortblokke (ehk siis alumisi otsi) on mul kokku müüa 2.
Tegu siis kontrollitud shotblockidega (kolvid kepsud, vänt ja õlivann) Mootorid pärinevad kõik sõitvate autode pealt. Transpordi hinnast tulenevalt on kaaned ja muu sodi mida korraliku RB30DET-i ehituseks eemaldatud.
Lisaks on Müüa ka RB25DE terve mootor mille kaan on bolt on RB30 plokile + saab sealt küljest kõike muud vajaliku conversioni tegemiseks!
RB30DET-i ehitamise juhend
http://stevenwelsh.site.net.au/RB30_DOHC.pdf
Kui Stock RB30 paaritada RB25 või RB25DET-i kaanega (kaaned on samad) siis on tulemuseks sobiv surveaste turbomootori jaoks (8.2:1 is a standard NA RB30E block and RB25DE head)
Väike dyno graafik ka, stock mootorist (RB30 alumine ots ja RB25 ülemine ots) 371 RWKW = 497 HP rattast:
Sepiskepsu ja kolviga pole 9500 rpm probleemiks kuna see mootor armastab pöördeid tänu sellele et bore/stroke ratio on sisulislt 1:1-le! 85mm stroke 86mm bore.
Linke inspiratsiooniks:
http://meggala.com/RB30head.htm
http://www.sau.com.au/forums/topic/2201 ... d-on-rb30/
http://www.gtr.co.uk/forum/52458-rb30-e ... -pics.html
http://www.gtr.co.uk/forum/158888-who-c ... b30-3.html
Kes tahab erilist väändepilli saada siis on võimalik ka teha asi nii et SL nukk jääks keerama..see ei ole keeruline modifikatsioon
http://forums.nicoclub.com/my-rb30det-w ... 68405.html
RB25DE 650 euri terve mootor või 350 eur-i kaan koos kõige vajalikuga
RB30 1100 EUR-i tk
Ise ma offroadi ei sõida, küll olen selle maailmaga keskmisest rohkem kursis tänu lähisugulasele. Kuna ehitan täpselt sama konfiguratsiooni küll veidi võimsamat versiooni oma Nissan Skyline-le siis saaks kogu projekti kulgu nii nõu kui jõuga kaasa aidata.
Mootorid on eestis veebruari lõpuks!
Markus Trei
53000051
markustrei@gmail.com
M: Monster Patroli jaoks tehnikat
Moderaatorid: jr, boob, Moderators
-
- Rookie
- Postitusi: 3
- Liitunud: E Dets 29, 2014 10:39 am
-
- Fitting 38"
- Postitusi: 237
- Liitunud: K Juul 23, 2008 3:24 pm
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: M: Monster Patroli jaoks tehnikat
tehnika vägev kuid offroadi jaoks pole sellist mootorit vaja sest seal ei arendata lõppkiirust vaid tehnika vastupidavust ja loeb ainult sõitja kogemust.
Aga muidu vägev pole midagi öelda
Aga muidu vägev pole midagi öelda
http://www.4x4cruiser.eu
http://www.maasturitevaruosad.ee
Vintsid Come Up
Tõstesarjad ja tuuning
Mob. 51 27 397
http://www.maasturitevaruosad.ee
Vintsid Come Up
Tõstesarjad ja tuuning
Mob. 51 27 397