No nii- läheb lahti!

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 665
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas heeringas » K Sept 11, 2019 6:04 pm

Ural 6x6 kirjutas:
heeringas kirjutas:Küsimus.
Kas kabiini kuju võib muuta?
Kas kapott võb olla isetehtud (omalooming)?
Reeglites on
"3.2.2.1. Kabiin, mootor (hakkab kehtima alates 2019), raam ja sillad peavad olema pärit üle 3500 kg täismassiga veoautolt".


Kabiin peab olema veoki oma, kapotist pole ju juttu, seega tee mis tahad. Rüütel Roostelt nõuti, et mootor peab olema kaetud, samas reeglitest kuskilt sellist nõuet ei leia.
Tead, tegelt pole üldse vahet, mis seal reeglites kirjas on. Neid nagunii keegi ei järgi - isegi mitte tehniline kontroll(ehe näide on 2019. aastast kehtima hakanud turvakarkassi nõue).



Tahaks ju nõuetele vastava teha.
Ei tea kui palju originaal kabiinist peab järi jätma (palju võib kuju muuta) et reeglitele vastaks?
Või on nii, et mis pole keelatud on lubatud?
Plaan on GAZ-51 modida.

Kas on soovitada kedagi kes on pädev minu lollidele küsimustele vastama?
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1807
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas puhvel » K Sept 11, 2019 6:09 pm

Mina sain aru, et kõik mis pole lubatud on keelatud :)
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 181
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas Ural 6x6 » K Sept 11, 2019 6:31 pm

heeringas kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas:
heeringas kirjutas:Küsimus.
Kas kabiini kuju võib muuta?
Kas kapott võb olla isetehtud (omalooming)?
Reeglites on
"3.2.2.1. Kabiin, mootor (hakkab kehtima alates 2019), raam ja sillad peavad olema pärit üle 3500 kg täismassiga veoautolt".


Kabiin peab olema veoki oma, kapotist pole ju juttu, seega tee mis tahad. Rüütel Roostelt nõuti, et mootor peab olema kaetud, samas reeglitest kuskilt sellist nõuet ei leia.
Tead, tegelt pole üldse vahet, mis seal reeglites kirjas on. Neid nagunii keegi ei järgi - isegi mitte tehniline kontroll(ehe näide on 2019. aastast kehtima hakanud turvakarkassi nõue).



Tahaks ju nõuetele vastava teha.
Ei tea kui palju originaal kabiinist peab järi jätma (palju võib kuju muuta) et reeglitele vastaks?
Või on nii, et mis pole keelatud on lubatud?
Plaan on GAZ-51 modida.

Kas on soovitada kedagi kes on pädev minu lollidele küsimustele vastama?


Kui isegi seda, mis kirjas ei nõuta, kuidas siis saab keelata seda, mida isegi kirjas pole?
Kui leiad sellise kellegi, kes oskab vastata, siis mul on ka üsna palju küsimusi tekkinud talle. :)
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 665
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas heeringas » P Sept 15, 2019 11:41 am

Õlipumppa(topelt) ikka vaja, mootoriõli pumpamiseks.

Peaks olema arvutuste järgi 33 liitrit minutis(kumbki).
Sobib kasutatud hüdropump mis ei tooda enam korraliku survet.
Hea oleks väikese gabariidiline aga kindlasti kahe imuotsaga.
Pumba laagerdust (pukka) on ka vaja.

Igasugu vihjed teretulnud :!:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 665
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas heeringas » P Sept 15, 2019 9:05 pm

Vaja veel välja mõelda amordimajandus.
On kellegil ideid ja kogemusi mida alla panna :?:

Siis veel, et kust saaks bumpstop (läbilöögi pidur-piiraja)
4tk oleks vaja.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2715
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas erik » E Sept 16, 2019 10:06 am

Ausalt ei saa midagi aru. Õlipumpa on vaja, amorti on vaja, bumpstoppi on vaja... kogu teema on nagu mingi "arva ise, ma olen nii salapärane". Kas sa äkki suudaksid mõne plaani, eesmärgi ja mõõdu vähe täpsemalt kirja panna?
:roll:
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 665
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas heeringas » E Sept 16, 2019 11:33 am

heeringas kirjutas:Õlipumppa(topelt) ikka vaja, mootoriõli pumpamiseks.

Peaks olema arvutuste järgi 33 liitrit minutis(kumbki).
Sobib kasutatud hüdropump mis ei tooda enam korraliku survet.
Hea oleks väikese gabariidiline aga kindlasti kahe imuotsaga.
Pumba laagerdust (pukka) on ka vaja.

Igasugu vihjed teretulnud :!:
erik kirjutas:Ausalt ei saa midagi aru. Õlipumpa on vaja, amorti on vaja, bumpstoppi on vaja... kogu teema on nagu mingi "arva ise, ma olen nii salapärane". Kas sa äkki suudaksid mõne plaani, eesmärgi ja mõõdu vähe täpsemalt kirja panna?
:roll:

No mis ma pean siis iga asja jaoka eraldi teema tegema ?
Kõik on seotud ühe projektiga.

Aga kui ei ole nõu anda, või ei ole midagi pakkuda siis ei ole ka miskit teha .
Vabandust kui kedagi riivan enda segaste mõtetega :oops:

Aga eks ma pusin ja otsin asju edasi. :oops:
heeringas kirjutas:Õlipumppa(topelt) ikka vaja, mootoriõli pumpamiseks.

Peaks olema arvutuste järgi 33 liitrit minutis(kumbki).
Sobib kasutatud hüdropump mis ei tooda enam korraliku survet.
Hea oleks väikese gabariidiline aga kindlasti kahe imuotsaga.
Pumba laagerdust (pukka) on ka vaja.

Igasugu vihjed teretulnud :!:

No mis ma siis veel oskan seletada selle pumba asjus.
Vaja mootori õli pumbata (kuivkarte vist asja nimi)
heeringas kirjutas:Vaja veel välja mõelda amordimajandus.
On kellegil ideid ja kogemusi mida alla panna :?:



Siis veel, et kust saaks bumpstop (läbilöögi pidur-piiraja)
4tk oleks vaja.

No selle murele ei oska ma küll eriti midagi täpsustuseks lisada.
Võibolla siis see, et tuleb kahe varda ja V talaga sillakinnitus.

Nii, et tahaks ainult nõu saada (mitte ämbrit) :wink:

Vabandan veelkord kui teile sellise "arva ise, ma olen nii salapärane" mulje jätsin :oops:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2715
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas erik » E Sept 16, 2019 12:06 pm

Mis krt siis nüüd viga on, et kohe vaja vaja solvuma hakata?
Juhin lihtsalt tähelepanu, et su teemas ei saa nõu anda, kui sa kõik enda teada jätad ja ühtegi eesmärki välja ei ütle.

Kui kuivkarterist räägid, joppenpuhh, siis nii palun kirjutagi.
Oma kogemusest võin öelda, et vaja on vähemalt kolme sektsiooniga pumpa. Kaks tegeleb karterist õli pumpamisega anumasse ja kolmas pumpab õli anumast mootorisse.
Aga kui rahakott pole puuga seljas, või peenmehhaanika - täpis-metallitöötlemise töökoda ei ole, sinu garaaz, siis loobu sellest mõttest. Eriti, kui selle süsteemi peenustega kursis pole.
Väga palju jama on pisiasjadega, alustades ülekandest, liitmikest, filtritest... ja lõpetades erilise vahueraldajaga ning väga priske tuulutusega.

Amorte on maailmas lõputu kogus, põhiline aga on see, mis käiku sa nendelt vajad, siis alles tulevad muud omadused mängu.
Bump stopp on vedrustuse osa, neid on ka erineva käigu ja tööpõhimõttega. Lihtne on panna, lihtsalt valmis kummipuks.
Kas oluline on hind, tööomadused, ja-või reguleeritavus. See peaks ikka endal ennem välja mõeldud olema. Mida see auto tegema peab hakkama? Kas hüppesse julgeksid sellega minna, või on 50 km/h juba ulme, mis ta maastikul saavutama peaks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 665
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas heeringas » E Sept 16, 2019 1:28 pm

Ei ole hullu :wink:

Kuivkarteri süsteemist rääkides on minu mootoril tehasest juba üks lisapump karteris,
mis pumpab ühest otsast teise kui nina peaks kauaks püsti jääma.
Selle pumba(hammasrataspump) tootlikus on 33 L/min arvutuslikult.
Vaja on nüüd kaks pumppa (välist) samaväärset lisada.
Survepump jääks originaal.
Tehnilise lahendusega saan hakkama.

Räägi sellest vahueraldajast.
Sellest ei tea ma midagi.

P.s
Kurat selle kirjutamisega läheb ikka palju aega ,
Äkki võib sulle telefoneerida?
Viimati muutis heeringas, K Sept 25, 2019 12:57 pm, muudetud 1 kord kokku.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2715
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas erik » E Sept 16, 2019 10:05 pm

Kui kuivkarter, siis see tähendab, et karteris õli ei ole. Kogu õli pumpavad imipumbad anumasse. Järelikult pumpavad ka väga palju õhku. Seda õhu ja õli segu on vaja maha rahustada, et survepump saaks rahulikult survet anda.
Õlipump koormab mootorit päris palju, tavalise kiilrihmaga sa seda jõudu üle ei kanna.

Miks sulle üldse kuivkarter? Sild ei mahu mootori alla?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 665
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas heeringas » E Sept 16, 2019 11:10 pm

Just nii,et ei mahu jah,
Silda sai ka ettepoole nihutatud ,et natukenegi kaalujaotus parem oleks.
Nii et pääsu mul sellest kuivast karterist ei ole.
Varjant on otse vända otsa panna, aga pöörded lähevad vist liiale.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2715
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas erik » T Sept 17, 2019 8:22 am

Kaalu kõiki võimalusi, sellest kuivkarterist loobumiseks.

Mina omal ajal ostsin ebay'st pruugitud komplekti. See tundus olevat ainuke mõistlik lahendus. Isegi veel siis oli aretamist kõvasti. Juba karteri ehitamine on suur töö, kui see teha nii, nagu peab. Ülekande ehitamisest ei räägigi. Originaalis käivad need hammasrihmaga, midagi sellist, ainult muda tihedamat, on vaja siis nullist leiutama hakata.

Mahuti võiks ikka pruugituna osta, kui sellest mahust piisab:


https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2765514533
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2428
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas totu » T Sept 17, 2019 9:46 am

Annaks ka oma hääle märgkarterile, eriti veel veoautol. Kordades lihtsam (mitte lihtne) on silla reduktor rohkem nihkesse viia ja sild mootori eest mööda käima panna. Ja üldse, miks peavad (veo)autol kõik rasked asjad ühe otsa peal olema? mootori viimine auto keskele on ka lihtsam ja efektiivsem (läbivuse ja stabiilsuse mõttes), kui kuivkarteri aretamine. Mootorit madalamale see ka ei aita viia, sidurikoda on ikkagi madalaim punkt. Vanni aretamine on iseasi, nt. selliseks, et tõusudel kuivaks ei jää, langustel kannatab mootor hetkelise õlirõhu kadumise ära.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas KarlReimann » T Sept 17, 2019 10:59 am

Olen näinud liini bussidel lapiti veoauto mootorit, kas neil ei võiks olla kuiv karterit? Kui on siis peavad seal olema ka vajalikud paagid ja pumbad. KB Autost...
Kasutaja avatar
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 665
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

PostitusPostitas heeringas » T Sept 17, 2019 12:38 pm

KarlReimann kirjutas:Olen näinud liini bussidel lapiti veoauto mootorit, kas neil ei võiks olla kuiv karterit? Kui on siis peavad seal olema ka vajalikud paagid ja pumbad. KB Autost...

Seal käidud ja need lahendused on väga suured.

erik kirjutas:Kaalu kõiki võimalusi, sellest kuivkarterist loobumiseks.

Mina omal ajal ostsin ebay'st pruugitud komplekti. See tundus olevat ainuke mõistlik lahendus. Isegi veel siis oli aretamist kõvasti. Juba karteri ehitamine on suur töö, kui see teha nii, nagu peab. Ülekande ehitamisest ei räägigi. Originaalis käivad need hammasrihmaga, midagi sellist, ainult muda tihedamat, on vaja siis nullist leiutama hakata.

Mahuti võiks ikka pruugituna osta, kui sellest mahust piisab:


https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2765514533

Kõik minu peas peetud koosolekud on ikka sinna kuiva karteri poole viinud ja ka protsess on käivitunud.
Ja praegune takistus ongi see va topeltoump.
Mahuti peaks mahutama nii 20l õli(niipalju oli sees).
Tehnilise teostusega saan hakkama .

totu kirjutas:Annaks ka oma hääle märgkarterile, eriti veel veoautol. Kordades lihtsam (mitte lihtne) on silla reduktor rohkem nihkesse viia ja sild mootori eest mööda käima panna. Ja üldse, miks peavad (veo)autol kõik rasked asjad ühe otsa peal olema? mootori viimine auto keskele on ka lihtsam ja efektiivsem (läbivuse ja stabiilsuse mõttes), kui kuivkarteri aretamine. Mootorit madalamale see ka ei aita viia, sidurikoda on ikkagi madalaim punkt. Vanni aretamine on iseasi, nt. selliseks, et tõusudel kuivaks ei jää, langustel kannatab mootor hetkelise õlirõhu kadumise ära.

Silla reduktorit minu varjandil liigutada ei ole võimalik, mootorit keskele samuti.
See pärast viisingi silla ettepoole, mis ongi kuiva karteri põhjuseks.
Mootorit ta tõesti madalamale ei too aga silla saab ülespoole .
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist