No nii- läheb lahti!

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas erik »

Ma nimetaks seda emulsiooni tekkeks ja settimiseks. Ega ta õieti ei toimiks. Kord oleks jäigem, siis jälle pehmem ...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

heeringas kirjutas:Hädasti oleks vaja vahekasti etepoole.

Kas vahekasti võib otse käigukasti külge keerata (kardaaniflantsid kokku)?
Praegu on mootor 4 padj ja vahekast 3 padja peal, ning teljed nihkes.
Või tundub see natuke kahtlane.
Kaval oleks muidugi mingi leevendi vahele panna ,
liinid peab mõlemal varjandil otseks ajama.
Mida arvate?
Härrased mõtteid paluks :cry:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Siin võib see probleem tekkida, et lugejad ei saa täpset ülevaadet olukorrast. Seda nüüd küll, et tahad käigukasti ja vahekasti võimalikult lühidalt ühendada aga keegi ju ei tea kas laagerdused ja korpused on selleks piisavalt tugevad. Lisaks on teadmata kui palju jõudu mõjub vales suunas.

Chevyl on just komplekti pikkuse huvides asi lahendatud selliselt. Kuna kasti korpuse ja laagerduse olen teinud ise, siis mul oli ettekujutust (mitte teadmine) et see võib vastu pidada.
https://photos.app.goo.gl/KGq9vsa5XRN6nfEp9

Sinu käigukast on mingist sulamist (magnet ei mõju), seega selle otsa midagi rappuma ja väänduma jätta tundub kahtlane. Kui mootor+käigukast on omadel patjadel ja vahekast on omadel, siis arvan tekkivat nende vahel nihkeid. Minu arust oleks see mõte hea, kui teeksid samasuguse lühikese ühenduse aga seod käigukasti ja vahekasti korpused omavahel jäigalt. Nii et raami väändumisel/paindumisel ei mõju jõud võlli laagerdusele ja korpusele. Mõtlen jõudu laagri ümber olevale korpusele külgsuunas
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas v6sa »

heeringas kirjutas: ...
Kas vahekasti võib otse käigukasti külge keerata (kardaaniflantsid kokku)?
...
Kaval oleks muidugi mingi leevendi vahele panna ,
liinid peab mõlemal varjandil otseks ajama.
Mida arvate?

Kui paned läbi elastse muhvi kokku (sääraseid leiab autode kardaanidest ristide asemel), võiksid ellu jääda. Aga ei pruugi - sõltub sellest, kui äkiliselt Sa kavatsed sealt momenti läbi toppima hakata.

Mina prooviks mõne tummisemaga. Ära siis flantse sama poldi alla pane, vaid ikka vaheldumisi!
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas Praks1 »

Mul on vints lahendatud näiteks 2 Audi sisemise poolteljeotsaga,kuna ruumi oli umbes 10cm ja jäigaks Ei saa ehitada.
Seega mingi selline suurem asi ajaks asja ära näiteks!
Proto
53951597
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Need kummist puhvrid tunduvad head aga miski jäik lüli peab seda kardaani puhul siiski tsentris hoidma. Kui aga hoiab ilusti tsentris kandub külgsuuna jõud ikkagi laagrile ja laagri pesale. Kui aga seda tsentreerivat osa mitte kasutada, võiks vist isegi toimida?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas erik »

Kumm, ilma tsenrita läheb kindlasti laiali.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Kardaani puhul küll aga antud olukorras on tsentreeriateks käigukastist välja tuleva võlli laagerdus ja vahekasti laagerdus. Minu arust (vajaka jääb tihtipeale) pole kummil vahet kas teda tsentreerib seestpoolt mingi pulk või väljastpoolt laagrid. Võrdluseks võiks olla topelt kardaani rist, mis kardaani vahel peab olema tsentreeritud aga esisillas kus on mõlemad võllid laagerdatud ei ole tsentreerivat sisu.

Kui kummi vastupidavuses või selles lahenduses kahelda siis linttraktoril natt kasutatakse ka kuskil pöörleva jõu üle kandmiseks kummi. Kus täpselt või milliseid jõude, ei tea.

Kummil ilmselt on läbimõõt kõvasti suurem kui topelt kardaani ristil või esisilla püsikiirus liigendil
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

Tundub et head lahendust pole.
Kisun kardaani vahelt ära ja vaatan kui palju saab flantse nihutada.
Eks siis näeb palju ruumi juurde tuleb.
Proovib siis hästi lühikese kardaani teha.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas totu »

Kui õnnestub pooled mingi "rauaga" ühendada, kestab kummimuhv hästi. Sellise, paarimillimeetrise tsentrite erinevuse/kõikumise elab üle aga kui komponendid eraldi patjadel, ei ela. Jõud võib ka muhvi hävitada. Käitame mingit veepumpa, ca 15kW juba aastaid, sõiduka kardaanimuhviga. Nendel, muuseas, suund ka oluline, märgid peal. Hüdromootor ja veepump on sama raami peale keevitatud, peaaegu "silma järgi" ja ilma tsentritoeta.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas isakene »

Bumpstopi hüdro jaoks on prohvessorid välja mõelnud sellise kavala pajebootina nagu hüdroaku.
Arvutamist nõuavad seejuures vooluhulgad, mahud ja surved. Ehket millises hulgas õli peab millise aja jooksul silindrist akusse ja tagasi minema ja kui jämedat voolikut selleks vaja; kui palju peab rõhk silindri sisseminekul tõusma, et vastusurve oleks progresseeruvalt suurenev; milline oleks õigete parameetrite omavaheline suhe...

Hüdroaku diagramm ette ja arvutama 8)
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

heeringas kirjutas:Tundub et head lahendust pole.
Kisun kardaani vahelt ära ja vaatan kui palju saab flantse nihutada.
Eks siis näeb palju ruumi juurde tuleb.
Proovib siis hästi lühikese kardaani teha.
Kiskusin ja vaatasin, aga ikkagi Tahaks otsabidi kastid kokku keerata.
Tsentreerimisega muret ei teki.
Aga kas see kompott(mootor 4patja, käigukast on mootori küljes ilma patjadeta+vahekast ees 2 ja taga üks padi)niiviisi kestaks?
Või peaks neid kandepunkte (padjakohti) vähendama?

Kui operaatori leian üritan ka mõne pildi panna.

Aga aidake mõelda mingi hea lahendus :hail
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas Praks1 »

Vaadates kuidas käituvad veoka raamid+ kui rasked on need asjad ja pikad,siis mina Ei paneks neid kindlasti jäigalt kokku.
Proto
53951597
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas heeringas »

https://www.indiamart.com/proddetail/do ... 25962.html
Järgmine varjant pikkuse poolest on see.
Kas sellega jääb ellu?
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: No nii- läheb lahti!

Postitus Postitas KarlReimann »

Raamidest välja mõeldes tekkis mõte: Keerad olemasoleva vahekasti teistpidi ehk sisse mineva jõu võlli tagusilla suunas. Võid paigutada vahekasti isegi kõrvuti käigukastiga, kui ruumi jagub. Käigukastist suunad jõu läbi kardaani uude vahekasti. Usun, et ka väike gas66 vahekast peab vastu. Oletame et panedki 66 kasti. Edasi suunad 66 kastist läbi esisilla jõu võlli oma vahekasti.

Plussid:
Vaba valik, kuhu oma vahekast paigutada. Saad lisa aeglusti, kui olud eriti raskeks osutuvad. Saad meh vintsile korraliku väljavõtte 66 kasti tagusilla võllilt.

Miinused:
Palju tööd. Kaal. Mida rohkem asju, seda rohkem võib juhtuda.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”