Kas on mingi väljakujunenud suhe, auto kaalu ja vintsi tõmbejõuga?heints kirjutas:Kiire vintsiga pole veoautoklassis suurt miskit eelist. Kui raske kärakas kõvasti maa sees on siis olgu pigem aeglasem ja jõuline.
Chevy
Moderaator: Moderators
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Re: Chevy
12000 elektri comeup originaal konditsioonis unimogi väga tõmmata ei jõudnud. Umbes 3t auto traktori rattaga. Samas kirja järgi 50 knj tõmbejõuga ifa meh vints tõmbas 16mm trossi puruks iga nurga alt. Auto kaal oli pigem 5t. Pigem panime ploki vahele ,et trossi säästa mitte jõu puuduse tõttu.
Moogil traktori rattaga oli meil 130kw 3l bensumootor. See pill tahtis mingi 5-6 tuhat pööret ,et hästi liiguks. Ülekanded olid kõik moogi originaalid,selle järgi võid enda numbritega võrrelda
https://www.youtube.com/watch?v=iPlwwQagXHM
Moogil traktori rattaga oli meil 130kw 3l bensumootor. See pill tahtis mingi 5-6 tuhat pööret ,et hästi liiguks. Ülekanded olid kõik moogi originaalid,selle järgi võid enda numbritega võrrelda
https://www.youtube.com/watch?v=iPlwwQagXHM
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
Re: Chevy
Ei ole kindel, veoki mehed teavad mis kuidas vaja. Ise pole veokaga kunagi vintsinud, teiset masinatega on alati hea kiire vints. Konkreetne kiirus selle massi jaoks tõesti võibolla liialt aga samas võiks ikkagi kiirem kui tavaline meh vints olla minu arust.Movistar kirjutas:Oled sa ikka kindel,et "kiire" on hea ?erkss kirjutas:Vints tundub retsilt kiire, kui kiire siis väga hea.
Tühikäigu tõstad 2000 pöörde peale? Kui nii, siis mis kast sellest arvab (paigal seistes pidurit hoides hakkab jubedalt libistama siis ju ?) trafoga (highstall trafo muidugi aitab sellest välja)? See muidugi minu arvamus võin ka eksida
Mulle tundub kogupilti vaadates,et kogu see ülekannete kompott on liialt kiire. Sealjuures ei saa veel arvestamata jätte,et ilmselt on see kogu kooslus raske ja mootor on minuarust väga jõuetu.
Aga tühikäigu vastuse sain, trafo teine.
Zamurai 1.8T '86
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Kui meh vints tõmbas 16mm trossi puruks. Nagunii peab rasketes oludes ploki vahele panema, et trossi säästa, siis miks mitte muuta ülearune jõud kiiruseks. Kui ei jõua, jääb tross terveks, paneb ploki vahele ja jõuab jälle. Auto väljas, tross terve.heints kirjutas:12000 elektri comeup originaal konditsioonis unimogi väga tõmmata ei jõudnud. Umbes 3t auto traktori rattaga. Samas kirja järgi 50 knj tõmbejõuga ifa meh vints tõmbas 16mm trossi puruks iga nurga alt. Auto kaal oli pigem 5t. Pigem panime ploki vahele ,et trossi säästa mitte jõu puuduse tõttu.
Moogil traktori rattaga oli meil 130kw 3l bensumootor. See pill tahtis mingi 5-6 tuhat pööret ,et hästi liiguks. Ülekanded olid kõik moogi originaalid,selle järgi võid enda numbritega võrrelda
https://www.youtube.com/watch?v=iPlwwQagXHM
Re: Chevy
Reaalsus on see,et ega sa iga kord ei viitsi seda võrku punuda ja loodad ,et äkki seekord tuleb ilma plokita. Arvesta ka sellega, et tihtipeale on vintsimiskohani miski 30-40 meetrit. Sellisel juhul ei ulata sul tross autoni tagasi ja pead mingit lisatrossi kasutama. Ja kõik see jama võtab aega.
Meil oli tohutu raske esiotsaga auto koos t-150 ratastega,sellega võrreldes tuleb väikse rattaga,tagamootoriga pill muidugi kergelt maapeale tagasi.
Meil oli tohutu raske esiotsaga auto koos t-150 ratastega,sellega võrreldes tuleb väikse rattaga,tagamootoriga pill muidugi kergelt maapeale tagasi.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Lisaks on plaanis vintsi tross suunata läbi esisilla peal oleva ava. See lahendus peaks ka aitama autot pinnale tõmmata. Auto raskem ei tule kui teil unimog ja kui teil 5000kg vints väga ei jõudnud siis ehk meil 15 000kg jõuab.
Re: Chevy
Max RPMs: 3,600 rpmKarlReimann kirjutas: Automaat käigukast th400. Kui originaal turbiin on 1200-1300 pöördel mootori jõu käigukasti suunanud siis plaanis on asendada turbiiniga mis on ühendanud jõu 2000 pöörde juures.
Idle RPMs: 550 ± 25
Ehk, et siis esmalt 550+1450 pööret ajad mootorit käima ja siis viimase 1600 pöörde juures saad rattad veerema. Kui turbiin vedama hakkab, siis käivad rattad ringi 17 km tunnis. Pehmel pinnasel kohalt võttes saad kohe silmini maasse kaevuda küll Vahekastile plaanid aeglaseks ülekandeks 1,35:1?
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
325Nm (mootor) x 2,48 (1.käik) x 20 (reduktor) = 16120Nm. Vintsi pooli diameeter on 20cm ehk raadius 10cm ehk 0,1m. 16120Nm / 0,1m= 161200N. 161200N / 9,81= 16488kg. 16,488 - 20% (võimalikud kaod) = 13 190kg
Minu arust kõrgema stall speediga turbiin ei välista sõitmist kasvõi 1km/h. Vahekast, ühtlasi ka reevers kast ongi ainult 1,35:1 ülekandega. Lülitus funktsioon on vaid selleks et vajadusel vintsimise ajaks sildadelt veojõud eemaldada. Hakka või uskuma, et ülekanne jääbki rasketes oludes jõuetuks, proovin järele.
Minu arust kõrgema stall speediga turbiin ei välista sõitmist kasvõi 1km/h. Vahekast, ühtlasi ka reevers kast ongi ainult 1,35:1 ülekandega. Lülitus funktsioon on vaid selleks et vajadusel vintsimise ajaks sildadelt veojõud eemaldada. Hakka või uskuma, et ülekanne jääbki rasketes oludes jõuetuks, proovin järele.
Re: Chevy
Vähemalt positiivne on see, et enne valmis ehitamist üritad ülekandeid, kiiruseid jms läbi arvutada. Tihtipeale tehakse auto valmis ja siis avastatakse, et mingite sõlmede kiirused on päris mööda.
Aga alati tasub võistlusrajal karastunud ja õppinud meeste nõuandeid kuulda - jääb palju vigu endal läbi katsetamata.
Aga alati tasub võistlusrajal karastunud ja õppinud meeste nõuandeid kuulda - jääb palju vigu endal läbi katsetamata.
Re: Chevy
Proovi järele. Kui ratas on mudas kinni, siis see veeremise teema tuleb jõle äkitsi, umbes sealmaal, kus saabub turbiini stall, enne seda kuumutad lihtsalt kasti õli. Ilma lukuta turbiinil on läbilibisemine nagunii kuni 10%
Võrdlesin natuke andmeid 2000 rpm: 1 käik: vintsi ja rataste kiirus(km/h) - Nunnul on 1,6 ja 12 ning Sinu plaan on 1,52 ja 17(/1,35= 12,6). Mulle igatahes käib praegune ülekanne närvidele ja järgmise käigukasti esimene käik saab olema kiirus 10% madalam ja vintsi kiirus läbi reduktori 2,7 korda suurem. Mida suurem on erinevus vintsi ja rataste kiiruste vahel, seda rohkem kaevama pead. Eriti hästi oli see Klaperjahil näha, kui kitsas riisipõllurehv hetkega rataste aluse tühjaks kühveldas ja sildu läbi maakera sikutada tuli. Siledama ja laiema rehviga on probleem väiksem Auto kaal 4,3 tonni ja vintsi põrkesidur rakendub ligikaudu 9 tonnise tõmbejõu juures. Kui on vaja suuremat tõmbejõudu, siis tuleb plokiratas vahele panna. Samas ei ole väga suurt ohtu, et 13 mm tross suure pauguga töölepingu lõpetaks.
Aga noh, mida ma ka tean ja eks omad vitsad peksavad ikka kõikse meeldejäävamalt
Võrdlesin natuke andmeid 2000 rpm: 1 käik: vintsi ja rataste kiirus(km/h) - Nunnul on 1,6 ja 12 ning Sinu plaan on 1,52 ja 17(/1,35= 12,6). Mulle igatahes käib praegune ülekanne närvidele ja järgmise käigukasti esimene käik saab olema kiirus 10% madalam ja vintsi kiirus läbi reduktori 2,7 korda suurem. Mida suurem on erinevus vintsi ja rataste kiiruste vahel, seda rohkem kaevama pead. Eriti hästi oli see Klaperjahil näha, kui kitsas riisipõllurehv hetkega rataste aluse tühjaks kühveldas ja sildu läbi maakera sikutada tuli. Siledama ja laiema rehviga on probleem väiksem Auto kaal 4,3 tonni ja vintsi põrkesidur rakendub ligikaudu 9 tonnise tõmbejõu juures. Kui on vaja suuremat tõmbejõudu, siis tuleb plokiratas vahele panna. Samas ei ole väga suurt ohtu, et 13 mm tross suure pauguga töölepingu lõpetaks.
Aga noh, mida ma ka tean ja eks omad vitsad peksavad ikka kõikse meeldejäävamalt
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Chevy
Teoorias võiks see nii olla, aga siit võid rahulikult poole jõust veel maha arvestada rataste samaaegsesse ringiajamisse. Ja kui ainult poolest piisaks, kui auto ikka kõvasti kinni on...KarlReimann kirjutas:325Nm (mootor) x 2,48 (1.käik) x 20 (reduktor) = 16120Nm. Vintsi pooli diameeter on 20cm ehk raadius 10cm ehk 0,1m. 16120Nm / 0,1m= 161200N. 161200N / 9,81= 16488kg. 16,488 - 20% (võimalikud kaod) = 13 190kg
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Re: Chevy
Et see tabelis "kiired käigud" 2000 rpm 17 km/h ongi selle 1,35:1 ülekandega?KarlReimann kirjutas: Vahekast, ühtlasi ka reevers kast ongi ainult 1,35:1 ülekandega.
Eelnevalt oli jutt, et 66 mootor on jõuetu (285 Nm). 66-l on kogu ülekanne aeglustiga: I käik 88,6, II käik 41,7 ja III käik 23,1. Kui ma tabelitest olen välja lugenud õigesti, siis Sul esimese käiguga kogu ülekanne 2,48x1,35x7,56 = 25,3. Soe soovitus on, et proovi enne mõne 66-ga kolmanda ja aeglustiga mõnest mülkast läbi vintsida - saad enam-vähem teada, mis tunne on. Ma olen enam kui kindel, et paksus poris küpsetad siduri ära enne, kui ratta ringi saad. Sileda maa peal on 66 ilma koormata kolmanda ja aeglustiga võimeline isegi kohalt liikuma. 6,2 diisli 15% rohkem väänet seda ülekande puudujääki küll kuidagi kompenseerida ei suuda. Väänet peaks olema nii kiire ülekandega vähemalt mingi 1,5-2 korda rohkem. Ma nagu üldse mitte paha pärast, tegelt tahaks, et rajal oleks neid autosid rohkem, mis esimese ringi ajal takistavateks monumentideks ei muutuks.
Läks nagu veits targutamiseks kätte aga aitab, rohkem ei sega - jõudu ehitamisel.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 521
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
See jutt nüüd mingi tühi targutamine küll ei ole. Just selliseid teadmisi, poolt ja vastuväiteid mul vaja ongi. Kui nüüd aus olla siis peale seda vestlust arvan ise ka, et ülekanne jääb vist tiba kiireks. Kuna reevers/vahekast on mul ise tehtud siis vajadusel suudan selle teha ka jõulisema ülekandega. Ma loodan praegu kõige enam turbiini stall speedile ja kergemale kaalule kui Nunnu.
Võtame olukorra kus Nunnu on järsul tõusul, ratastel on hea pidamine. Alustad liikumist esimese käiguga. Stall speed on 1300rpm (kui palju Nm võiks olla Nunnul 1300rpm?). Minu auto on kõrval samas olukorras aga stall speed on 2000rpm ehk maksimum väändel 350Nm. Muidugi kui juba madalalt minna suudab siis edasi nm aina kasvab ja ja rohkem jõudu on alati parem. Praegu loodan, et eriti raskel momendil vähemalt aeglaseltki liikuda jõuab, mitte ei jurista niisama sopaaugus.
Võtame olukorra kus Nunnu on järsul tõusul, ratastel on hea pidamine. Alustad liikumist esimese käiguga. Stall speed on 1300rpm (kui palju Nm võiks olla Nunnul 1300rpm?). Minu auto on kõrval samas olukorras aga stall speed on 2000rpm ehk maksimum väändel 350Nm. Muidugi kui juba madalalt minna suudab siis edasi nm aina kasvab ja ja rohkem jõudu on alati parem. Praegu loodan, et eriti raskel momendil vähemalt aeglaseltki liikuda jõuab, mitte ei jurista niisama sopaaugus.
Re: Chevy
Maksimum vääne 388 ft*lb ehk 525 N*m @ 1,400 RPM (7.3 L IDI turbo), praegune lõppülekanne on esimese aeglasega 2,46x2,5x6,83 = 42, ratas 1350mm. (originaalrattaga Gaz 66 jaksab üldjuhul aeglase teise käiguga kõikides olukordades hakkama saada).Hetkel käsil käigukasti upgrade C6 käigukastile läheb E4od 10% aeglasem esimene käik ja 5% aeglasem teine käik. Kuival maal on C6 kiirema ülekandega mõnusam sõita aga paksus mudas on tunda, kuidas hakkab kasti piinama. E4od esimene käik oli mudas ratastega vintsides väga OK.KarlReimann kirjutas: Võtame olukorra kus Nunnu on järsul tõusul, ratastel on hea pidamine. Alustad liikumist esimese käiguga. Stall speed on 1300rpm (kui palju Nm võiks olla Nunnul 1300rpm?). Minu auto on kõrval samas olukorras aga stall speed on 2000rpm ehk maksimum väändel 350Nm.
Aga ehita see vormel valmis, küll pärast on aega ümber ehitada