Chevy

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Soovita spetsialist, kes aitab valiku teha.?

Tootja soovitusega on nagu ta on. Alustuseks on mure selles, et mootor toodeti 1975a ja lõpetades sellega, et originaalist on alles plokk ja klapikambri kaaned. Üldiselt ma olen nõus, et asi oli vales õli valikus kuid siiski pigem/võibolla/arvan et, mitte nendes numbrites vaid usun varianti, et flat tõukurite sissetöötamisel peab kasutama mingit spets õli lisandit (tsingi jms lisandiga) ja ka hiljem õli, mis sobib flat tõukurite tööga. Üks kiirendusega tegelev tegelane teadis rääkida, et sünt õli ei sobi, peaks mineraali kasutama. Lisandit soovitas ka nukkvõlli tootja, oli nuka kasutusjuhendis kirjas (viskasin minema). Veel huvitav toiming, mida nuka tootja soovitas, ise ka tegin ja teised kes on flat tõukuritega kokku puutunud, äärmiselt oluliseks peavad on see, et kui nukk on paigaldatud, tuleb käima panna ja lasta pool tundi 2000-2500rpm töödata lasta. Igatahes nüüd kaovad flat tõukuri probleemid, kuna vahetan need rulltõukurite vastu. Eks pean tulevast kasutusjuhendit rohkem uskuma, kui on kaasas.

Lõpetuseks palun soovitust, kes oskab õiget õli valida?
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Chevy

Postitus Postitas uputaja »

Minu arusaam õlidest on see, et poleks tegemist nö remanufaktured õliga. Ma usun, et muus osas reaalselt tänapäeva õli eluiga ei suuda ohvroodis ära tarbida. Läbitud km vs vahetustihedus.

Kui rõhk on kuumalt tühikäigul 1 bar kandis siis kasutaks nt. 5w40 Motuli 300V seeriat.


Br. A
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Chevy

Postitus Postitas Movistar »

5w40 300V 👍
HM Racing Team
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Ameerikamaal müüakse samasuguseid/sarnaseid valmis mootoreid, milles flat tõukurid ja neile soovotatakse 10w ja 15w õli. Kusjuures peab olema mineraalõli ja kindlasti tsingi lisandiga.

Mootori sissemurdmise protseduur

Kasutage esimese 500 miili jooksul õli või tavalist (mittesünteetilist) tsingilisandiga 10w30 õli või sissemurdmist. Ärge sõitke pikka aega ühegi kiirusega, muutke alati kiirust. Ärge vedage haagist ega asetage sõidukile muid raskeid koormaid. Sel perioodil on kõige parem vältida pikki tühikäiguperioode. Kontrollige iga päev mootoriõli ja jahutusvedeliku taset.

Ainult lamedate hüdrauliliste nukkidega mootorid – Käitage mootoril 2000–2500 p/min ilma koormuseta esimesed 30 minutit. Laske mootoril täielikult jahtuda ja korrake protsessi veel 2-3 korda. Ärge laske mootoril sel ajal pikemat aega tühikäigul töötada, kuna see on nukkvõlli purunemisel ülioluline.

Vahetage 500 miili juures mootoriõli ja filtrit, kasutades tavalist (mittesünteetilist) tsingilisandiga õli. Kontrollige kütuse- ja süüteseadeid, reguleerige klappe (kui see on asjakohane). Sõitke järgmised 500 miili normaalselt, ilma kõrgete pöörete arvu (alla 5000 p/min), raske kasutamise või pikaajaliste suure koormuseta või pikkade tühikäiguperioodideta.

Vahetage õli ja õlifilter uuesti 1000 miili järel. Jätkake tavaliste (mittesünteetiliste) õlide ja tsingilisandi kasutamist kuni umbes 4000 miili läbimiseni. Sel hetkel võite soovi korral kasutada kvaliteetset 10w30 sünteetilist õli. Soovitatav on kasutada mootori tööea jooksul tsingi või tsingilisandiga õli.

Aga nagu vist sai öeldud ka läksime üle rull tõukuritele ja kogu see mure ei ole enam meie mure. Avastasime ka nookurite kulumise. Hetkel ootan uusi nookureid ja kui need olemas, saab hääle sisse puhuda. Igaksjuhuks sai hangitud ka võimsam kütusepump. Olemasoleva tootlikus jäi näitajate järgi liiga piiripeale. Seni kuni jupid tulevad, ei ole aega raisatud ja sai valmistatud veel üks toru. Nimelt ülemine. Päris valmis ta küll veel ei ole aga tark ei torma.
20230824_162925.jpg
20230824_162925.jpg (2.74 MiB) Vaadatud 1026 korda
20230824_162901.jpg
20230824_162901.jpg (2.77 MiB) Vaadatud 1026 korda
20230824_162842.jpg
20230824_162842.jpg (2.21 MiB) Vaadatud 1026 korda
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Kaks pihustit olid rikkis. Sai tellitud uued. Eile jõudis kätte päev, millal saime proovida. Endiselt sama mure, detoneerib. Tahaks Ridala sõidul osaleda. Kuna mul puuduvad oskused/teadmised leida viga, laenan teiselt autolt karbussi ja vaatan, kas sellega saab asja korda, või olen teinud mootorit ehitades, või juppe valides vea. Kui karpaga ei deto, saab edasi nupudada, et milles võib olla asi.
Kasutaja avatar
vanaisa
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: L Dets 01, 2007 1:01 pm
Asukoht: Kanavere
Kontakt:

Re: Chevy

Postitus Postitas vanaisa »

Nu detoneerimise põhjuseid pole palju - valed küünlad või liig kuum mootor.
Aju peaks seda kõike süüte regulliga timmima - sul ka miskine vägev custom aju - mis seal näha on?

Tean ühte kodanikku kes ostis "maailma vägevaima" custom-pritse mis pidi imemaagiliselt kõike tegema aga reaalsus on, et asi ei tee suurt midagi. Ja moto töötab kui saast druzba saag.

Paned karpa tagasi ja sõidab nagu peab, siis ilmselt pead ikka aju timmima või ta kauge kaarega võsasse viskama.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Chevy

Postitus Postitas Movistar »

Need odavad ja " vägevad custom " ajud ei kõlba mitte kuhugi.Kui sinna lisada veel juurde võhik kes ei oska seadistada siis ongi täis komplekt koos.
Soe mootor ja küünlad deto põhjus.... :lol: :lol: :lol:
Pigem tuleb viga otsida esimese lause teisest poolest.
Võibolla liiga otsekohene ütlemine aga nii on.
Saad seda mida ostad.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Vastus kahele viimasele postitusele.

Võhik "kes ei oska" seadistada on Raketibaasist Janno.
Vägev custom seade sai hangitud kui polnud plaanis turbodega tegeleda. Vabalthingavana toimis.
Sooja mootori ja küünla idee võid ka endale hoida, kui ei tea mis küünlad kasutusel ja kui soe või külm mootor on, kui detob.
Vähem targutamist!

Mootori ehitusest ega seadistusest tõesti midagi ei tea, seega olengi komponendid ostnud Erkkiengineeringust. Kui sinu arust on need jupid mitte sobilikud, siis järelikut sa väidad, et Erkki ei tea asjast midagi ja müüb kehva kaupa.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Tundub, et saame võidusõidul osaleda. Deto mure karbussiga kadunud. Täna ei jõudnud probleemi lahendada aga keskmisest kõrgematel pööretel näitab lamda, et kütust jääb puudu. Kas jääb lahjaks mehaaniline kütuse pump, või düüsid väikeseks, seda täna teada ei saanud. Karbussi võtsin 7.4l mootori pealt, mida jõudis kenasti toita. 6.3L aga veidi juba tuunitud mootorile jääb lahjaks. Raputamisel hakkab ka ujuk põrkama ja segu läheb lahjaks aga sellest me selleks korraks lahti ei saa. Lahendus on leiutatud aga vist ei jõua piisavalt kiiresti hankida. Madalalt sain juba sõita ja asvestades süsteemo lihtsust, arvan praegu, et jäängi karbussi peale. Tõsi on muidugi see, et olen ennemgi igasuguseid asju arvanud ja hiljem ümber mõelnud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Chevy

Postitus Postitas v6sa »

KarlReimann kirjutas:
N Sept 14, 2023 4:37 pm
...
Sooja mootori ja küünla idee võid ka endale hoida, kui ei tea mis küünlad kasutusel ja kui soe või külm mootor on, kui detob.
Vähem targutamist!

Mootori ehitusest ega seadistusest tõesti midagi ei tea,...
Kas ma loen ülalolevast õigesti välja, et see on takkakiitmise teema, kus arutelu ei ole oodatud?

Mõned mõtted on, aga kui neid ei oodata, siis nii saagu olema.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Hommikul lugedes loen ise ka välja, et reageerisin üle. Närv on veits pingul.
"Ma tean mis bussil viga on, buss on katki"
Tundub küll, et konkreetne Holley seade ei tule turboga toime. Algul proovisime ise aga kuna hakkama ei saanud, tuli abi küsida teadjamatelt. Teadjamatega vahetasime pihustid, kütuse pumba, kütuse regulaator holley sees ei arvesta rõhuga, sai pandud väline regulaator jne. Küülnlaid igat sorti.
Tuuner istub arvutiga kõrval, jälgib mis toimub, saab sättida süüdet ja kütust. Kõik reaalselt ka muutub, tahab keerab uimaseks, tahab erksamaks aga deto ära ei kao. Teine lamda ka kõrval, näitab samu numbreid. Justkui summutis kõik õige aga kolvi peal segu vale.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Chevy

Postitus Postitas MetsaVikat »

Mehhaaniline pump tähendab ka seda, et rõhk on nö originaal? Kui jah, siis su turbo rõhk lükkab kütuse paaki tagasi(piltlikult öeldes). Kütuse rõhk peab sul ikka olema kompenseeriv, et karpa tootlikusest midagigi alles jääks.

vanaisa jutt tegelikult pool õige. Ta ei mõelnud mitte külma ja sooja mootorit vaid seda, et kui mootor on liiga soe(kuum), siis see soodustab jälle detot. Küünalde jutt nii ja naa. Võib tekkida höögsüüde kui väga vale nr küünal on. Kuna sul madal rõhuga pill, siis originaal küünal peaks hakkama saada, äärmisel juhul kraad külmemaks.

Üldiselt, teades su setupi enamvähem, siis su probleem on jätkuvalt kollektori ülerõhus, mis on sul meeletu. See tekitab detot, sest kuumad gaasid jäävad silindrisse, silindri temp läheb kõrgeks ja tekivad igast probleemid, aga seda sa millegi pärast arvesse ei võta. Su turbo kuumkojad on lihtsalt väiksed selle mootori jaoks.

Ise olin suht alles hädas liiga väikse downpipe. Detos kui kurat. Downpipe korda ja mure läinud.

Karpaga kuidas lahendad kallaku probleemid? Lahja segu on nr1 probleem mis kolbe sulatab ja muidugi vana hea sõber deto.

Mis õhu temp oli kui seda karpat proovisid?

Mis näitab segu kell kui karpaga sõidad?

Üldiselt kahtlen sügavalt, et karpa suudab sul selle deto probleemi lahendada.

Kõige tähtsam küsimus, mida näitavad küünlad? MIs on segu, süüde?

Aga see kõik minu arvamus.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Tundub, et oled valesti asjast aru saanud. Praegu võtsin turbod ja pritse maha ja panin karpa peale, et sõita saaks. Tulevikus tuunime edasi.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Chevy

Postitus Postitas MetsaVikat »

Ega sa kuskil ei maini ka, et turbod eemaldatud...

See ju selgitab hästi miks deto kadunud on, kuna kolde rõhk on ka peaaegu kadunud.... ma hommikul tükk aega mõtlesin, et kuidas see võimalik on...

Ka tagasi käik on areng... selles kahtlen, et Holley su mootorit ei suuda juhtida vabalt hingavalt.
Lähi konkurent sõidab ka Holleyga ja läheb sõiduks küll.


Kui NAna detob siis kuskil mujal mingi probleem. Süüde varajane või vale.

Aga edu, vähemalt motti jagub sul.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Vaatasin üle, turbo eemaldamine on jäänud mainimata jah. Ma ise arvan ka, et vabalthingavana toimib holley süsteem. Varem ju toimis. Mis sellesse turbo väiksusesse ja sinu uskumisse puutub, siis ma ei saa õelda, et sul õigus ei ole aga valikud minu jaoks on järgmised. Konkreetsed turbod müüs mulle Erkkiengineering, teades, milline on mootor. Rakeribaasi tüübid pigem torbo väiksusele ka esialgu süüd ei pane. Nimetatud osapooled on reaalselt näinud, kui suured või väikesed on turbod ja kuidas wg lahendatud. Vastukaaluks on Villu kes pole asja reaalselt näinudki ja ütleb, et turbo on väike. Ei väida, et sul pole õigus ja eelnimetatutel on. Lhtsalt olen pidanud õigemaks enne suurtemate (kui suurte?) Turbode ostmist proovida leida lihtsamaid pääseteid probleemist vabanemiseks. Tagasikäik hetkel seetõttu, et aeg sai otsa. Eks näis, kas saan karbussigi toimima. Igatahes ei ole praegu ühtegi turboga seonduvat asja rikkunud/lõhkunud, kõik on tagasi kruvitav.

Karpa peale läksin seetõttu, et tundus kindlamapeale minek. Iga asi võtab aega ja kui siiski on holleys mingi kala, siis enam karpa peale ei jõuaks. Holleyle vaja vabalthingavana ka sätungit jne.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”