Chevy

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Chevy

Postitus Postitas erik »

Õmbluseta või mitte, ei mängi rolli. Oluline on, mis omadustega see materjal on! Arvestades auto massi, peaks olema selle toru seina tugevus selline, et see kännu, või kivi löögist lömmi ei läheks.
Omavaline sidumine aitab ju ainult paaris torudega lingi juures, aga kui teine lömmi läheb, on samuti sild viltu all.
Pane torule ribi sisse, kasuta oluliselt suuremat seina paksust või paremat materjali.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

See on hea soovitus, selle üksiku toru asemel võiks midagi fermi laadset ka teha. Samas tõesti on ka paremaid materjale. Mis marki ja mõõtu toru (kust osta?) ise kasutaksite sellel küljel kus toru üksikult silda hoiab?
AINIONU
Fitting 38"
Postitusi: 204
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas AINIONU »

Ja võib kasutada ka alumiiniumi. Kannatab ära ka mõningaid lööke säilitades oma endise kuju.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Chevy

Postitus Postitas totu »

Hardoxi ribadest, kooniline H profiil? Kaalu ei pea nii kui nii jälgima ja saab väga kõva.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Chevy

Postitus Postitas erik »

UWEKO müüb igasuguse seinapaksusega toru. Midagi eriti kõva nad samas ei müü. Ma paneks puusalt lastes sinu veoka tagasilda hoidma 46+mm läbimõõduga ja vähemalt 6mm seinapaksusega toru. Siis vähemalt püsib see sild seal all.
Kui kaal tähtis, siis võiks seal vabalt olla ka 45mm täis alu varras, 7075, T6 sulam ja töötlus siis. FXB metall müüb sellist asja.
See silda hoidev tee jah fermina Või I talana. Näiteks alumine sama 46 * 6 toru, ülemine mingi suvaline asi, vahel metallleht 3mm metallleht.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Chevy

Postitus Postitas LauriJ »

Kasuta toru asemel 7075 alu varrast. Sama läbimõõdu juures kannatab lööke palju paremini. Kui toru läheb kõveraks, siis alumiinium enamasti võtab esialgse kuju tagasi.
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Vaatasin arvelt, et eelmine silla kinnitus toru oli:
48,30 x 4,00
õmbluseta kuumvaltstoru EN 10210-1/2, S355J2H

Uueks silla kinnituseks tundub teras jõukohasem, silmas pidades liigenditega ühendamist. Millisid liigendeid soovitaksite varraste otsa? Ise arvan, et võiksid olla keevitatavad aga kulu osa peaks olema vahetatav
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas Praks1 »

Kindlasti mitte põllumajandus unibole,nagu seal oli :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Chevy

Postitus Postitas LauriJ »

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Chevy

Postitus Postitas Movistar »

Sul on väga arusaamatu süsteem silla geomeetriaks ja silla all hoidmiseks . Panhardiga 3 varda süsteem kus survele töötab just see alumine toru,mis on tehtud saiast ja seda on veel 1 tk ka.
Samas paistab,et see toru on raami poolsest otsast ühe liigendi peal ehk tegemist oleks justkui radius arm ga. Sel juhul peaks silla küljes olema deformeeruvad liigendid ehk puksid,mille eluiga on samuti kaheldav sellise õla juures.

Ei oska isegi mingit head nõu anda,kuna jääb üheselt arusaamatuks mis varras ,millega seotud on ja mis liigendite otsas see elu püsib.....
Ei viitsi selleks ka kogu teemat läbi lapata.
Tahad nõu saada siis seleta vähe lahti mismoodi see kõik on lahendatud.
Aga esimesega hooga tunduks,et sillapoolsete kinnituspunktide kõrguste vahet tuleb suurendada,alumised vardad teha mingist korralikust asjast. 4 paralleelset varrast mis igaüks liigub siis vabalt nagu 4 link ja lisaks paigaldad panhardi,mis siis silda külgsuunas all hoiab.Siis pole vaja ehitada 4 linki,piisavate nurkade all,et silda külgsuunas all püsiks ja kaob mure asjade mahutamisel linkide vahele.

Paremat ma pakkuda ei oska kohe arvestades kogu selle projekti kooslust ja ilmselt väga piiratud eelarvet. Sellise lahenduse puhul saad väga odavalt hakkama.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

.
Viimati muutis KarlReimann, T Mai 25, 2021 7:38 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Chevy

Postitus Postitas Movistar »

Ok.Sain õigesti aru eelmine kord.
Sellise lahenduse puhul sa ei saagi teisele poole 2 varrast panna sest siis on sild lukus ja murrab sillapoolsed kinnitused lihtsalt maha.
Variant on see mis ma pakkusin. 5 varrast,üksteisest sõtlumatult ehk mitte kokku siduda.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Ma jääks sama lahenduse juurde aga abiks oleks arvamused, et milline peaks see liigend ja varras olema. Sillapealsete munakate kõrguse jätaks võimalusel samaks.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Chevy

Postitus Postitas Movistar »

See munakate kõrguste vahe silla peal on otsese seoses ratta suuruse ja portaalist lisanduva õlaga.
Kuldne keskmine ütleb,et see ei tohiks olla väiksem kui 25%ratta läbimõõdust.Sel juhul on veel arvestamata portaalist lisanduv õlg.
Päästab tugevamad vardad,alumise kinnituse allapoole toomine ja muud mõistlikud jõudu kinnihoidvad lahendused :wink:

Aga kui sa tahad kõike "omamoodi " teha siis nõu andmine on nagunii mõttetu.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
KarlReimann
Rock Crawler
Postitusi: 521
Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm

Re: Chevy

Postitus Postitas KarlReimann »

Ma tahan teha küll omamoodi aga võtan arvesse soovitused, millest on võimalik midagi järeldada. See on lahja, või teine on liiga väike ei anna mulle mingit arusaama kui suur või võimas peab siis asi olema. Sinu arvamus lahendusest on arusaadav ja mõõdetav. Kui plaanis on 130cm kõrge ratas siis sina teeksid samas olukorras vähemalt 32cm munakate vahe.

Praegu oli 17cm ja kui veidi vaadata siis jääb endalegi arusaamatuks, kuidas see seni vastu pidas. 32cm on täitsa tehtav munakate vahe.


Tänaste nõuannete põhjal olen teinud valiku suurema munakate vahe kasuks. 32-35cm tundub reaalne. Kõige enam tundus meelepärane varda materjal olema hardox ribad. Nendest oleks hea midagi voolida. Kui veel munakad saaks sellised nagu hüdro silindrtel, et kuluvad osad on vahetatavad. Võtad pesat vãlja ja paned uue asemele.
Viimati muutis KarlReimann, T Mai 25, 2021 7:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”