Peale tõdvat vahetasin juba kaua kragiseva poolassi otsa. Kõik kena. Ühel avastus retkel suutsin ennast aga mõnusalt "sohu" mässida, ning selgus, et väga raskel hetkel kragiseb ikka miskit kõhu all. Püüdsin alguses tagasi hoida vajutamisega, kuid ühe hetkel said puud otsa kust vintsida ja ainus pääsemisetee oli gaas põhjas august läbi minna. Raginaga sisse, raginaga läbi. Lonkisin jeebuga kodupoole ja ragin sisuliselt süvenes iga gaasi vajutusega. Kodus kanalile. Arvasin, et vahekasti kett.
Nädal tagasi kontrollisin õli ja kõik oli ilus. Nüüd ülemise õlipunni maha keerasin, siis tase polnud normis. Keerasin ka alumise välja, ning kastist tuli välja umbes 300g vett, ning veel mikit ollust.
Veidi lekkis tagumine simmer ja tuulutuse vooliku klamber oli vehkat teinud. Juu kuskilt sealt vesi sisse rändas.
Aga ei hullu. Uus NP429 oli riiulis. Alles ostetud ja näha, et korra ka lahti käinud. Piilusin avadest sisse. Kõik tundus puhas ja ilus. Panin liitrikese õli. Ajasin ringi ja loksutasin. Lasin õli välja ja panin uuesti puhta õli sisse. Kast alla tagasi. Ning sõitma. Tegin ka paar järsemat vajutust ja korras. Ülejärgmisel päeval pisemale sõidule.
Seekord mätsis sõber oma käraka kinni, ning tirisin teda vaikselt ise liivasel pinnasel olles. Ning oh kurja. Vahekasti tuttav raks!
Vaikselt vajutades toimib, kuid raskel hetkel viskab uus samamoodi üle.
Kooserdasin koju ja pean nüüd plaani mis edasi.
1. Variant on osta veel üks Np249, ning loota, et see on korras.
2. Olemasolev 249 lahti võtta, uus kett ja hammakad panna.
3. Otsida kasutatud 242 ja see külge pookida.
Kõik peale teise variandi on riskiga, et ostetud kast on või läheb kohe pekki. Seega, kelle poole pöörduda vajalike osade hankimiseks?
Muuhulgas sai veermikusse tellitud uued alumised õõtsad.
LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol