Zillu

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Zillu

Postitus Postitas erik »

Kogu lugupidamise juures ei saa ma aru saunast ilma duzzita?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: Zillu

Postitus Postitas isakene »

Kui ma nüüd õieti mäletan, siis on mul kusagil vedelemas sarnane zahhaar, millelt keegi tegelane kunagi kabiini mingiks hotrod projektiks ära ostis. Kui ma veel õigemini mäletan, oli sellele asjale peale aretatud ZiL-130 roolivõimendi ja see komplekt peaks mul kusagil alles olema. Piisava materiaalse huvitatuse korral ma oleks tõenäoliselt võimeline selle asjapuu üles leidma...
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Zillu

Postitus Postitas Kjen »

Erik, rahu! Veevärk on olemas ja leiab käsitlemist. Vihjeid leiad kõige esimeselt pildilt.

Olen roolivõimu komplekti eest valmis tekitama majandusliku huvitatuse.
siimg
Mudder
Postitusi: 96
Liitunud: N Nov 12, 2009 12:15 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Zillu

Postitus Postitas siimg »

Väga tubli ettevõtmine! Üks teemaväline küsimus ka, nimelt esimese lehe teise pildi taustal paistab Renault veokas, ega see auto pole olnud õppesõiduauto?
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Zillu

Postitus Postitas Kjen »

siimg kirjutas:Väga tubli ettevõtmine! Üks teemaväline küsimus ka, nimelt esimese lehe teise pildi taustal paistab Renault veokas, ega see auto pole olnud õppesõiduauto?
Ma tõesti ei tea. Aga kuna see on Inseneeri oma, siis tal mingi kahtlane ajalugu peab olema küll.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Zillu

Postitus Postitas Landy »

siimg kirjutas:Väga tubli ettevõtmine! Üks teemaväline küsimus ka, nimelt esimese lehe teise pildi taustal paistab Renault veokas, ega see auto pole olnud õppesõiduauto?
Jah, see on endine õppesõiduauto, praegune Imedepõllu majandusuto.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: Zillu

Postitus Postitas fanatt »

Landy kirjutas:
siimg kirjutas:Väga tubli ettevõtmine! Üks teemaväline küsimus ka, nimelt esimese lehe teise pildi taustal paistab Renault veokas, ega see auto pole olnud õppesõiduauto?
Jah, see on endine õppesõiduauto, praegune Imedepõllu majandusuto.
See paistab väga Mai Metsik autokooli autona millega mina oma lube tegin? Õudsamat õpetajat ja autokooli ei ole vist võimalik leida kui oli Mai Metsik autokool.
Kasutaja avatar
parakas
Mudder
Postitusi: 89
Liitunud: N Juul 16, 2015 4:14 pm

Re: Zillu

Postitus Postitas parakas »

Pole tea mis skeemide lugeja äkki on info sinna peidetud, kuid ära siis unusta korraliku ventilatsiooni investeerida, nii eesruumi kui ka leiliruumi. Hea sauna alustala kui tuba juba soojaks hakkab minema.

Aga vägev projekt.. :)
siimg
Mudder
Postitusi: 96
Liitunud: N Nov 12, 2009 12:15 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: Zillu

Postitus Postitas siimg »

fanatt kirjutas:
Landy kirjutas:
siimg kirjutas:Väga tubli ettevõtmine! Üks teemaväline küsimus ka, nimelt esimese lehe teise pildi taustal paistab Renault veokas, ega see auto pole olnud õppesõiduauto?
Jah, see on endine õppesõiduauto, praegune Imedepõllu majandusuto.
See paistab väga Mai Metsik autokooli autona millega mina oma lube tegin? Õudsamat õpetajat ja autokooli ei ole vist võimalik leida kui oli Mai Metsik autokool.
Tegemist on tõesti Mai vana autoga, 2013a tegin selle autoga nii C kui E kategooria. Läbielatust võiks kirjutada memuaare, need õudused jäävad kummitama surmani.
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Zillu

Postitus Postitas Kjen »

siimg kirjutas: Läbielatust võiks kirjutada memuaare, need õudused jäävad kummitama surmani.
Et kõigil ikka aasta algus positiivne oleks, ma eemaldasin selle nii paljudes kohutavaid mälestusi tekitava rimaka robustsete töövõtetega pildilt.
Ja ühtlasi palun jälle vabandust.
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Zillu

Postitus Postitas Kjen »

LEILIRUUM
Sauna ehitus ehk projekti II osa sai alguse august 2016, kui ma põllul 4 kivitükkide otsas kõikuvas putkas esimesed vineeritahvlid maha kruvisin.
Selleks et mul huvitavam oleks, oli Imedepõllu projektijuht väidetavalt täiesti isiklikult ümbritsenud mu sauna-kuudiku hämmastavalt mitmekesise hulga tehnikaga ja kõige krooniks korraldas lausa hunniku mingeid lammutusjääke otse kuudi ette, peaasi et ma jummala eest ühegi tööriista ega ehitusmaterjaliga liiga ligidale ei saaks sõita. Aga kuna ma selline põllu vaenelaps juba olen, siis ma ei tohi siin kurta midagi.

Pilt

Alustasin eesmisest otsaseinast ja olin esiteks meeldivalt üllatunud, et kui ma olin usinalt poolsada kruvi välja kruvinud ja selle vaeva tulemusena esimese kõige väiksema tahvli vineeri kätte sain, nägin, et kuudi karkass oli täitsa tummine - kokkukeevitatud terasest nn kübarprofiilid, mille sisse oli omakorda tihedalt puidust latid kiilutud, mis veel igaks juhuks paari naelaga olid fikseeritud.
Aga soojustus võttis esialgu ainult ahhetama. Mul tekkis seda nõukogude ehituskunsti imet vaadates tahtmatult küsimus et kui telki paar tahvlit vahtplasti kaasa võtta, et ei tea, kas siis on seal soojem magada?

Pilt
Pilt

Soojustuseks oli kasutatud 25mm paksuseid vahtpolüstürooli ehk siis venepäraselt penoplasti tükke. Kokkuhoidlikult olid ka kõige väiksemad tükikese kasutusele võetud.
Vist ei tohiks seda töö tulemust töömehele pahaks pannagi, sest ega tehniliselt ei õnnestukski neid jäikasid tahvleid soojapidaval viisil nurkadesse ja kitsastesse soppidesse toppida. Jäi ka mulje, et see materjal oli kohati ajas tugeval mahus kahaneda võtnud.

Pilt

Pilt

Ja uskumatu, kui kõva see penoplast oli. See materjal ei meenutanud mitte millegi poolest kaasaegset EPS plaati. Tubli kolmandik plaatidest tuli mul jõuga sõrgkangiga oma pesast kättesaamiseks pooleks murda. Ma ei mõelnudki välja, mis valemiga need omal ajal sinna sisse topiti.
Kui ma olin neid paraja hunniku kokku saanud ja hakkasin neid prügikotti toppima, tahtsin paar suuremat tükki väiksemaks murda ja virutasin hooga plaati servadest kinni hoides omale vastu kintsu. Ärge teie nii tehke. Ma ulusin tükk aega valust, sest sama elamuse oleks ma ilmselt saanud euroalust pooleks lüüa üritades.

Otsaseina vineeriga oli lihtne, aga lagi ja küljeseinad olid kuudipikkustest tükkidest. Kuna mul too moment polnud veel enda jaoks selgeks mõeldud, et kuidas ma eesruumi veel välja ehitan – olnuks ju kõige lihtsam olemasolev säilitada ja katta kas uue õhukese kattega või siis värvida, siis ei hakanud kuuti kogu täiega laiali lammutama, vaid saagisin ma vineerid vaheseina koha pealt läbi. Ostsin seks tarvis lausa omale universaal-tööriista nimelise riistapuu. Ütlen ausalt, lihtsam on siiski vineeri serv rohkem lahti kangutada ja tikksaega saagida, kui selle asjandusega pikki lõikeid teha.

Lõplikuks lahenduseks jäi see, et saunaahi pidi paiknema kuudi küljeukse vastas ja ahju köetakse läbi kuudi ukse. Vahetult ahjuga külgneva vaheseina ma otsustasin tuleohutust silmas pidades teha metallkarkassil. Ahju ümbritsevad piirded kavatsesin katta Cembrit kerise tuletõkkeplaadiga. Ka kuudi lae ja välisseinte külge ma neetisin kipskarkassi ja katsin samade plaatidega. Kusjuures ka need plaadid ma liikursauna omapära arvestades neetisin karkassi külge. Neediaugud ma puurisin vastavalt paigaldusjuhisele märgatavamalt suuremad ja needi ja plaadi vahele panin laia seibi.

Pilt
Pilt

Leiliruumi teise poole seina ehituseks, sinna kuhu tuli lava, seal ma muidugi kasutasin puitkarkassi.

Pilt

Villa ma panin kahes kihis, püüdes võimaluse korral kõik kuudi karkassi poolt tekitatud külmasillad sisemise 1cm paksuse tulevilla plaadiga läbi lõigata. Kokku sai villa 4+1cm paksune kiht. Erinevat sorti pehmeid ja jäikasid kivivillaplaate sai ära kasutatud.

Pilt
Pilt

Villa peal loomulikult fooliumikiht. Liitekohad teipisin kinni. Fooliumi ja laudise vahele jätsin 2cm õhkvahe.

Pilt
Pilt

Sellise mahu töö järel projekt jäi toppama. Kogusin sauna osas mõtteid, siis vahepeal sain ka Zilli tagasi ja oli vaja nüüd kuut auto peale tagasi saada.
Imedepõllul oli tollel momendil vähemalt 4 kraanaga veoautot. 2 mersut ja 2 vollit. Kui te nüüd head lugejad arvate, et sellise tehnikpargiga oli neil naljaasi mind aidata, siis mul jäi kokkuvõttes mulje, et Imedepõld on NL vähendatud koopia tehnilise võimekuse osas. NL võis olla küll 50 tuhat tanki ja samas täielik ikaldus põllumajandus või ehitustehnika osas. Imedepõllul on umbes sama, lihtsalt tankide asemel on poolsada erinevas rontluse astmes maastikuautot ja täpselt 0 töökorras kraanaautot.
Jumal tänatud, et kohe Imedepõllu kõrval on ülimalt normaalne puksiirfirma Alondra OÜ võtta, kellelt reaalselt ka abi saab ja toimiva ning mõistliku hinnaga kraanaga puksiir võtta on.

Ehitusprotsess jätkus tegelikult alles novembrikuus. Lihtsalt ei viitsinud varem. Sügisel sajab ka alailma ja see ei mõju just motoveerivalt. Kuna mul on märksa mugavam ehitustöid kodus teha, siis ma sõidutasin Zilliga üldse mitmeks nädalaks koju aiaäärde. Üritasin mis ma üritasin, omale koduhoovi sellega mul nikerdada ei õnnestunud ning nii ma siis rikkusin jälle seadust ja parkisin C-kategooria sõidukit õuealal. Õnneks Mupo sügisel Pirital väga ringi ei kooserda ka ja naabrid ka vist ei kaevanud kuhugi.

Pilt

Novembrikuuga lõin siis paari nädalavahetusega leiliruumi voodrilauaga üle ning lõpetasin ka Cembriti plaadi paigalduse. Tõsi, laeplaadid jätsin ajutiste kruvidega, et hilisemaks planeeritud korstna paigaldus hõlpsam oleks. Valisin tumeda termo-lepa laua. Kunagi kaalusin ka ülekattega poomkant laudise kasutamist, aga kuna ruumiga sellise projekti puhul priisata ei ole, siis läks tavaline täispunn laudis.

Pilt
Pilt
Pilt

järgneb ...
Viimati muutis Kjen, L Jaan 22, 2022 4:11 pm, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Zillu

Postitus Postitas helar »

Ma oma moogi kasti ,mis oli varustet originaal tendiga ,kudusin ka sauna. Tagumine otsasein veekindla vineeriiga kinni, keris tuppa ja asi ants. 90 kraadi saada ja hoida polnud mingi probleem.
A ma nii elegantselt mobiilsaunaehituses ja kirja(junds)tehnikas kaasa rääkida ei mõista.
Loen ja imestan . Kas seda kannatust müüakse kusagil kilohinnaga?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Rancid
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: T Veebr 12, 2008 4:07 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Zillu

Postitus Postitas Rancid »

Me kõik oleme andekad erinevat moodi. Äkki sina oskad paremini peast arvutada?
liiga palju pole kunagi küllalt
Ford Excursion 6.8V10; 37' rehv ja mingi tõste
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Zillu

Postitus Postitas tt75 »

Mõtlesin siin,et kasutaja "isakene"mainis endal olevat roolivõimu paigaldusvalmis komplekt,seega eeldan et tal on olemas ka võimalused ja oskused see sinu aparaadile installida ,võibolla ta äkki aitab sind kui sa teda rahaliselt motiveerid.Imelik on muidugi see ,et imedepõllu härrad rahast ära ütlevad ja ei taha seda tööd ette võtta,või küsivad hoopis nii suuri rahanumbreid,et selle summa eest võid osta endale juba sama masina koos saunaga valmis kujul.
Lugesin et su tuttavad unistavad selle aparaadiga vepsamaale kirikusse minna,siis mina vaimusilmas kujutan seda ette et kui sa juhuslikult peaks oma tohutute pattude lunastamiseks kaasa võtma Vello ja inseneeri siis kuidas nad saaksid keskenduda ainult ühele tegevusele :beer: ja kui sa peaksid seal metsas oma kolliga kinni jääma ,siis võib juhtuda ,et abistav trossibrigaad on juba enda kargu nii pehmeks tõmmanud ,et nad vajaksid juba võibolla ise abi !

Seega küsimus :ei näinud su piltidel vintsi,kas tuleb ette?
Mainiks veel seda,et kui mul õnnestus 1995a. aega teenida kusagil ida virumaal ,siis oli minu kasutuses zil 131 baasil treikong.Oli sarnane sinu poolt üles pandud pildile.(ma proovin kas saan kuidagi selle pildi siia ülesse)
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Re: Zillu

Postitus Postitas Kjen »

Aitähh kaasa tundmast!
See et keegi Zilli teha ei taha, on ju üsna mõistetev. Zil on ju tundmatu loom. Enesetunne on ju hoopis kindlam, kui võtta töösse mingi Y61, mille piduriklotside- ja õlivahetuse protsess on sadu kordi läbi tehtud.
Sai siin kuu aega tagasi Tai käest uuritud, et kuidas ühel meie ühisel tuttaval mehaanikul ka läheb. Tollel ei läinud üldse hästi, olevat paljudele hulka tööd teinud, aga mitte keegi neist ei tahtnud arvet ära maksta.
Ja siit edasi loogiliselt arutledes jõudsime tõdemuseni, et minu suurim probleem olevatki see, et ma ei taha kellelegi võlgu jääda. Kui ma tuntud võlglane oleks, tahaks kõik minuga koostööd teha!

Kirikusse sattumise pärast ära muretse. Inseneer on juba tunde oma elust kulutanud, püüdes minu ego eriti sügavale porri tallata, kuna ma oma autoga kirikusse ei ole suvatsenud sõita. Ja jätkuvalt ei kavatse seda teha. Kui ma just Saudi Araabia riiklikul raha ja asjade loteriiga väikse naftavälja omanikuks ei saa. Siis ma laseks Zilli helikopteriga MI-6 kirikusse ja tagasi viia.
Üldse on see offroad minu meelest spordialade võrdluses midagi sellist:
romuralli - 100m sprint
offroad - pikamaa takistusjooks
Tulemus on sama. Auto välimus jäädavalt rikutud vaatamata sellele, et saad tuhandete eurode eest uusi osi omale osta.

Mis puudutab vintsi, siis ilmselt kunagi tuleb. Aga elektriline.
Originaalne meh vints mõjub selle auto küljes tiba hirmutavalt. Nagu pisike lennuväli oleks auto ees. Meh vintsid on päris hinnaliseks läinud, lisaks oleks vaja see kardaani ja PTO värk leida ja külge sobitada.
Senise tempo juures vähemalt 5a projekt jälle.
https://youtu.be/aA8VJXq6PSs
Viimati muutis Kjen, E Jaan 08, 2018 8:39 am, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”