Silverbeast 3.0

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2307
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas totu » E Mär 19, 2018 7:59 pm

Aga.... kui lased õli alumisse silindrisse ja jätad ülemise koju? Ilusate asjade paigaldamisest on küll raske loobuda aga siis loksuks jõudude jagunemine üsna ilusaks ja saaks ka veidi kaaluvõitu. Umbes 1/3 jõust tuleks hammaslatilt ja 2/3 võimendi silindrilt (sellise jõu jagunemise korral oleks radiaalkoormus komponentidele nullilähedane) ja mõlemad jõud oleksid samasse suunda. Praeguse lahendusega hakkab ülemine silinder asja üsnagi murdma. Ilmselt peab "raud" sellele vastu aga erinevate stokkide pinnad ja tihendid hakkavad rohkem radiaaljõudusid taluma. Kas pump kannatab rooli rõhu 160 bar ini tõstmist? Orbitroli jagajad peaks sellega veel vägagi rahul olema aga silindri saab peenema. Ja kuivaks ei saa alumist silindrit nii või naa jätta ja selle kõverakssõitmine lõpetab rooli tegevuse ka, e. antud lahenduses on sellest tükist ainult potensiaalseid probleeme. Selles lahenduses annaks alumine silinder ilma kolvita teha. Keerulisevõitu seletada aga sisuliselt silindrisse kaks kambrit ja mõlemasse oma stokk ja rõhk alla. Muretum ja kergem (stokid saab tühjaks puurida).
Roolivarraste tõstmisel mõtlesin ikka koos välimise punktiga tõstmist, e. ei eeldanud parasiitroolimise tekitamist. Raam selgitab asja.
PS: silindri viimine reduktori taha oleks lasknud lühemad roolivardad teha ja oleks silindrile rohkem ruumi (pikkust) jäänud aga see on "oleks" ja füüsiliselt oleks lati ja silindri paigutamine tihkeks kiskunud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » E Mär 19, 2018 10:23 pm

Alumine pole üldse silinder, see on võll ja pikk puks, määrdenippel tuleb ja võllil on varre puhastajad. See on pisike asi u. Pool kilo. Alla ei mahu silinder kuidagi, kui vaatad mu varem pandud joonist, siis hüdrosilinder on nii pikk, et hakkaks vastu õõtsasid käima, seda ei saa lühemaks kuidagi hüdraulika poe juppidest koostatuna ka teha. Käik on ja jääb u 130mm.
Diffri taha oli mu esimene valik, aga juba jooniste tegemise faasis sai selgeks, et kui mootor on auto ninas, siis roolilatt difri ja mootori vahele ei mahu.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2307
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas totu » E Mär 19, 2018 10:46 pm

Aga arendaks teemat edasi? 2 ühepoolset (ainult välja suruvat) silindrit alla, kõrvuti? Või stokk keskele ja "kübarad" raami torude kõlge? Palju on Sul lati käik ja kui suur on rammi torude vahe? Ei meeldi mulle see silindri ja roolivarraste kinnituste vaheline kaugus. See tähendab reaalseid Nm, mis mõjuvad kogu konstruktsioonile. Korruta rõhk kolvi pindalaga ja jaga selle kaugusega. Üsna muljetavaldav vääne? Lisa sinna dünaamilised jõud ja lihasjõud. Alumine suunaja on piisavalt lühike, et ei osale esialgu selle väände maandamisel ja kogu pauk läheb latti ja silindrit ühendavatele kõrvadele ja lati- ja silindri stokkidele. See kaugus on palju väiksem ja sama momendi juures lähevad jöud üsna suureks. Sai üsna keeruline aga lihtne ju? :D
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » T Mär 20, 2018 8:03 pm

Ma lugesin ühtepidi ja teistpidi, aga ma ei näe probleemile lihtsat lahendust. Kahe silindriga ilmselt saaks küll asja kitsamaks aga tundub veel keerulisem, kui mu praegune lahendus. Kahel silindril pole ju sama telg ja see tekitab ilmselt lisa probleeme. See lisasiin on mul ainult ju selle jaoks, kui eestpoolt tuleb löök, siis ei hakata kogu seda roolilatti ja silindrit asja ümber oma telje keerama. Ma jään praegu oma esialgse variandi juurde, kuna kaugel maal kasutatakse samasuguseid lahendusi ja need autod seal purustavad oma ratastega kive...

Mõni pilt ka KOH`i võitnud auto rooli ja sillalahendusest

Pilt

Pilt
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » R Mär 23, 2018 8:38 pm

Esisild on jälle ootel, kuni mingi junni valmis saab, siis saab käändmiku kokku praadida ja alles siis lõpetan rooli ära.

No vahepael siis tagasilla vardad treitud ja kaalutud.

Pilt

Siis kronkud kere ja silla külge

Pilt

Pilt

No, siis puupaagist on saamas alumiinium paak. Lasin paagi puust mudeli järgi tehtud alumiinium paagi kokku punktida, proovisin korra, kas kõik on ikka ok. Ja siis tagasi meistrimeeste juurde, lõplikult kokku praadimisele

Pilt

Pilt
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
jaan mmc
True Off Roader!
Postitusi: 1449
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas jaan mmc » R Mär 23, 2018 9:11 pm

Mismoodi sellise ehituse juures mõõtmine käib, et mingi poldiava või nurk raamil, täpselt õigesse kohta saab. On miskid laser lahendused ? Mis aparaati ja abivahendeid kasutad ?
Kasutaja avatar
LR90
True Off Roader!
Postitusi: 1445
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Kontakt:

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas LR90 » R Mär 23, 2018 9:27 pm

Kas silla varrastel on vasak/parem keere, või peab otsa poldi lahti laskma
silla reguleerimiseks?
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » R Mär 23, 2018 9:47 pm

jaan mmc kirjutas:Mismoodi sellise ehituse juures mõõtmine käib, et mingi poldiava või nurk raamil, täpselt õigesse kohta saab. On miskid laser lahendused ? Mis aparaati ja abivahendeid kasutad ?




Eks peamine asi on see laud, mille peale see kere ehitatud on. Üritasin laua võimalikult täisnurkse ja täpse teha, panin laua kruvitungraua abil loodi ja olen üritanud seda mitte väga liigutada. Aegajalt kui midagi väga tähtsat mõõdan, siis viskan loodi peale ja vaatan, et asi on veel enamvähem ok. Mu garaaazi põrand on kaldega trapi suunas ja ratastel laua loodimine oli paras peavalu. Sellepärast ta imelikult garaazi nurgas on ka. Teine põhiline riist on laser, sellega hea laualt mõõte kerele kanda, või kere keskkohta paika panna, millest saab jälle mõõdulindiga mõõtu võtta. Näiteks need sillakinnitused on kõik ju õhus. Jooniselt saab umbmäärase kordinaadi, kus se asuda võiks, märgid selle pikkisuunalise asukoha lauale, siis omakorda sealt annad laseriga vertikaalpunkti. Horisontaalpunkti on juba lihtsam laseriga anda, kuna kere kõrgus maast ja lauast on mul joonisel ümmarguse numbriga enamvähem paigas, vaja ainult laser õigele kõrgusele reguleerida.

Pilt

Aga tegelikult on see ainult veepealne osa, enamus kronkusid on veel nurga all, siis tuleb appi digi nurgamõõtja, nöörid, mudelid ja sabloonid. Kõige hullem on see, et turvapuur (kere ise) pole üldse täpne, vaid on igatepidi natuke kõver ja viltu. Alles oli jama, et üks ülemine lingi kinnitus oli teisest 10 mm tagapool (loe puuri peakaar on natuke viltu) siis pidin uue ja pikema kronku tootma. Siis läheb ilmselt silma järgi ehitamiseks, kui kere lauapealt maha kolib, mis juhtub loodetavasti varsti.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » R Mär 23, 2018 9:55 pm

LR90 kirjutas:Kas silla varrastel on vasak/parem keere, või peab otsa poldi lahti laskma
silla reguleerimiseks?



Mul on kõik keermed õigetpidi, mul pole seda jama vaja, et pead kahte kätt tagavara otsi laos hoidma. Lisaks veel jama keerme lõikamiste ja kontramutrite jne. asjadega. Sellist pilli reguleerid nagu nii korra aastas, või pärast suuremat paku, kus midagi kõveraks või katki läheb.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
AINIONU
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas AINIONU » L Mär 24, 2018 8:53 am

Kas 4-link vardad on alumec ja mis mõõdus?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » L Mär 24, 2018 8:56 am

AINIONU kirjutas:Kas 4-link vardad on alumec ja mis mõõdus?

Mis on alumec?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
AINIONU
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas AINIONU » L Mär 24, 2018 9:10 am

Alumec 89 is a high strength aluminium alloy. http://www.uddeholm.ee/english/files/alumec-english.pdf
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1188
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas LauriJ » L Mär 24, 2018 3:09 pm

Pildipealt tundub see bensupaak olema mitmesaja liitrine :D Palju tegelikult on?
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » P Mär 25, 2018 8:28 pm

AINIONU kirjutas:Kas 4-link vardad on alumec ja mis mõõdus?



Ei ole alumec. Homme uurin Udeholmist, mis nende tarnetingimused on, tundub põnev materjal. Varraste mõõdu dimensioneerisin katsetuse teel. SB2.5 on all mingist paksuseinalisest terastorust alumised lingid, mis on probleemivabalt vastu pidanud. Panin selle toru tugede peale ja risti pressi alla, pressisin kuni elastsus sai otsa ja tekkis püsiv paine. Alumiiniumi läbimõõdu valisin sama moodi, pressi abil ja tegin nad sama tugevad, kui praegusel autol. Siis on piisav varu ka. Ülemised tegi peenemad, kuna need vastu kive ja kände ei käi.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2624
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

PostitusPostitas erik » P Mär 25, 2018 8:31 pm

LauriJ kirjutas:Pildipealt tundub see bensupaak olema mitmesaja liitrine :D Palju tegelikult on?


:D Küsimus on ilmselt taustsüsteemis, auto on tegelikult päris pisike ja kõik asjad tunduvad selle ümber suured.
Hetkel on raske vastata, kuna kuju on selline kreeka-e, peaks u. 70 l olema. Aga kui see kokku keevitatakse, siis mõõdan täpselt ära.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist