Väga hea, saame mõtteid mõlgutada.
Esiteks on sõltumatul sillal ainult üks koht, kuhu sisemine rooli ots saab kinnituda, ülejäänud on kas valed, või väga valed. 5mm positsiooni muutust, suudab sellise pumpsteeri tekitada, et suu jääb lahti.
Nii lihtsalt hüdrosilindri külge ei saa roolivardaid panna, kuna see sigudik hakkab ümber oma telje pöörlema, kui rooliotste kinnituspunktid tsentrist välja viia, e. mingit liugurit või suunajat, mis roolivarraste tugirauda oma asukohas hoiab, on sellise lahenduse juures alati vaja. Need poe latid, mis on koos silindriga, mille pildid ka eelmistel lehtedel, on sellepoolest teistsugused, et roolilatt on nelikant profiil, mis ei luba ümber oma telje pöörlemist. Ja nendele saab panna roolivarraste tugiraua ilma lisa siini või toeta. Aga need latid on ka rasked, kergeim on 13 kg. Lisaks võlli vaheline orbitrol kaaluga u. 3 kg.
Mul on siis see viimane nn silinder ainult toe rollis, et kui roolivarras saab paugu ei väänata roolilatti kõveraks, ega pooda selle tigu kinni. See roolivarraste tugiraud, koos mu asjaga tundub raske, aga tegelikult kaalub silinder, roolilatt, tugiraud ja siin kokku u 11 kg ja kaalu sees on juba orbitrol, mis muidu ise kaalub hüdroroolil u, 6 kg. Lisasääst tuleb veel voolikutelt, mille pikkus on sentimeetrites, mitte meetrites. Olen üritanud ka muudelt kohtadelt kaalu alla saada, e rooli silindris on otsakorgid ja kolb alumiiniumist, silindritoru aga õhemaks treitud, silindri stokk läbipuuritud, e mu roolisilinder kaalub tavalise 6 kg asemel ainult 3 kg. Kasutatud roolilatt on juba tehase poolt läbi puuritud ja korpus alumiiniumist. Ainuke asi mis on sama, teiste tr3 roolisilindritega, on kolvi pindala, e samade rõhkude juures peaks saama sama võimsusega rooli.
Polnud mingit vajadust rooli otsa horisontaalseks keerata, kuna nurk annab käigu välja, teisiti kinnitamisel on ka minuarust jama see, et otsa ei saa panna kahe horisontaalse plaadi vahele, vaid peab hakkama mingit nn ümbernurga, või otse polt läbi kinnitust tegema, mis vähemalt minu arvates on nõrk ja raskem lahendus.
Ma ikka loodan, et ka Eestis on vahel mõnel võistlusel võimalik kiiremini sõita, kui 70 kmh tunnis. Ja kui ei saa, siis välismaal vast ikka saab.
Sellepärast siis latiga rool. Ja latiga rool on latiga rool, e. teoorias peaks juhitavus olema kordades parem, kui ainult hüdrosilindriga, aga eks aeg näitab, kas see asi üldse nii tööle hakkab. Ma ise kardan, et äkki jääb sellest originaalsest orbitroli läbilaskevõimest väheks ja rool hakkab nö hanguma, igatahes V.Narva mnt lattide remondifirmas, kus üks kõige ebaviisakam tüüp töötab, arvas et see ei peaks probleem olema, kui pumbal piisavalt tootlikust ja õli jahutust saab.
Roolivarda oleks saanud natuke kõrgemale viia, aga automaatselt oleks see tähendanud ülemise raamitoru katkestamist ja sellega seondauvat hullu toru monstrumit, mis oleks kogu saadava paigutuse eelise lisakaalu ja küsitava tugevuse arvelt pekki keeranud. Lisaks see teema, et rooliots oleks hakkanud juba vastu velge käima. See on ikkagi portaaliga käändmik ja rooliots tava käändmikuga võrreldes ikka väga kõrgel.
Ehk, kui see aretis loodetult tööle ei hakka, panen tavalise hüdrosilindri, roolivarraste tugiraami ja juhtsiiniga asja tööle. Kaaluvõitu siis ilmselt ei tule, pigem paar kilo plussi.
Õõtsa kinnituskõrvad saavad väiksed kolmnurgad juurde, aga neid praen siis, kui saan kere kummuli keerata, mida loodan teha varsti.