Silverbeast 3.0
Moderaator: Moderators
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Silverbeast 3.0
Proovin hakata esisillaga seonduvat kokku tõmbama, muidu on hunnik plaane ja juppe, aga lõplikult küljes pole midagi. Kõige suurem hirm on, et teed mingi junni valmis ja siis avastad, et mingi teine junn ei mahu mööda, või siis mingis piirasendis toimub anomaalia, mis kogu mängu ilu ära rikub. Sellepärast siis need kokku punktid asjad ja erinevad pornod. Ma ei kujuta ette, et tegelikult keegi kuskil mujal prototüüpi ka teistmoodi valmistaks. Ma ei tea, et ükski tavainimesele kättesaadav 3D soft suudaks nii paljusid liikuvaid asju koostu panna, et virtuaalselt sealt neid erroreid otsida.
Kahju et mu tuttavate hulgas pole sellist meest, kes 10 minutiga kronku üles mõõdistab, CAD joonise teeb, siis sekunditega toodab ja vahepeal õlut ette veab : ) Olulislelt kiiremini läheks see ehitus siis küll.
Ma näiteks olen proovinud viimastel õhtutel lahendada roolivarraste tugiraami probleemi ja selle jooksul pole midagi valmis saanud. Ainult erineva kujuga papist ja õhemast plekist rämpsu on tekkinud. Juba vajutasin Enterit ka, et raami lehtmetallist pooled plasmasse saata, aga hommikul avastasin, kui detaili 1:1 välja printisin, et oleks lihtsalt 5 päeva praakdetaili oodanud. Nii palju siis sellest 10 min + 5sek + 5sek + üks tööpäev ja teemast. Nii, et Lauri jutt Hardo teemas on kas 100% praktika või oleme lihtsalt hunnik saamatuid.
Aga mõned pildid ka, Ori, poolassi ja õõtsade koostööst, siin sai siis seda optimaalset kohta otsitud, et käik ei oleks liiga suur ja amorti ise kuhugi vastu ei käiks:
Kahju et mu tuttavate hulgas pole sellist meest, kes 10 minutiga kronku üles mõõdistab, CAD joonise teeb, siis sekunditega toodab ja vahepeal õlut ette veab : ) Olulislelt kiiremini läheks see ehitus siis küll.
Ma näiteks olen proovinud viimastel õhtutel lahendada roolivarraste tugiraami probleemi ja selle jooksul pole midagi valmis saanud. Ainult erineva kujuga papist ja õhemast plekist rämpsu on tekkinud. Juba vajutasin Enterit ka, et raami lehtmetallist pooled plasmasse saata, aga hommikul avastasin, kui detaili 1:1 välja printisin, et oleks lihtsalt 5 päeva praakdetaili oodanud. Nii palju siis sellest 10 min + 5sek + 5sek + üks tööpäev ja teemast. Nii, et Lauri jutt Hardo teemas on kas 100% praktika või oleme lihtsalt hunnik saamatuid.
Aga mõned pildid ka, Ori, poolassi ja õõtsade koostööst, siin sai siis seda optimaalset kohta otsitud, et käik ei oleks liiga suur ja amorti ise kuhugi vastu ei käiks:
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Re: Silverbeast 3.0
Et sellist asja CAD-is normaalselt teha, peaks olema kõigi ülejäänud detailide mudelid ka CAD-is olemas, näiteks mootor oma voolikute ja lõdvikutega, amordid , sillad jne, aga et neid asju CAD-is ise üles joonestada, teeb lõpuks sama välja, kui hakata relaka ja keevitusega katsetama. Lisaks veel eksimused, mis võivad joonestamisel sisse tulla.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Silverbeast 3.0
Absoluutselt. Ja need mudelite joonistamisel tekkivad vead on eriti kallid, kuna viga võib tekkida juba mõõtude võtmisel. Keegi siis heas usus joonestab neid detaile (kulutades päevi, mitte minuteid) ja kui see asi lõpuks tootmisest tuleb ja asjad üksteise külge ei istu, on selle kala üles leidmine ja ümbertegemine eriti keeruline ja kulukas. Nii, et järgiproovitud lahendused prototüüpide ehitamisel, kus ümber suurte asjade väiksemaid sobitatakse, on järgiproovitud ja reaalselt toimiv asi. Tundugu see välismeediast masinate ehitamist näitavate saadete jälgijatele, ükskõik kui algeline ja aega raiskav. Eriti naljakad tunduvad saated, kus terve klassikaline autoromu, või maja nädalaga valmis tehakse...see on samasugune pettus, nagu vene propakanda, mille uskujaid maailmas küllaga on.SPITFIRE kirjutas:Et sellist asja CAD-is normaalselt teha, peaks olema kõigi ülejäänud detailide mudelid ka CAD-is olemas, näiteks mootor oma voolikute ja lõdvikutega, amordid , sillad jne, aga et neid asju CAD-is ise üles joonestada, teeb lõpuks sama välja, kui hakata relaka ja keevitusega katsetama. Lisaks veel eksimused, mis võivad joonestamisel sisse tulla.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Silverbeast 3.0
See rooli asi jääb veidi häguseks. Lati asukoht tuleneb vedrustuse geomeetriast? Aga võimendi silinder? Tundub, et tahad need mehaaniliselt sillata? Minuarust on need selleks teineteisest liiga kaugel, kui rattast tuleb kõvem "tagasiside", üritavad need kaks asja erinevatesse suundadesse liikuda ja hakkavad sildasid väntsutama ja mingis perspektiivis lammutab see elu asja ära. Või eksin?
Tehtud, mõeldud.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Silverbeast 3.0
Väga hea lugeda jälle, jätka samas vaimus.
Küsiks, et mille oma või kust pärit reduktori poolne veovõlli otsa moodi asi? Kui veovõlli ots, kuidas see sellist nurka kannatab?
Terv. Villu
Küsiks, et mille oma või kust pärit reduktori poolne veovõlli otsa moodi asi? Kui veovõlli ots, kuidas see sellist nurka kannatab?
Terv. Villu
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Silverbeast 3.0
Ega sa eksi, aga sillatud asjadel on oma võlu, kui ühte otsa tõmmatakse siis teist surutakse, e. asi peaks olema tasakaalus. Seal üle lahe, on igasugu asju poes müügil, ma mingil põhjusel seda sealt ei tellinud vaid üritan ise sarnast asja teha, kuna need ülelahe asjad ka pole Bolt on, vaid eeldavad kõvemat sobitamist ja projekteerimist, lisaks peaksin "poe asja" kasutades raami ülemise toru katkestama, mis mulle üldse ei meeldi.totu kirjutas:See rooli asi jääb veidi häguseks. Lati asukoht tuleneb vedrustuse geomeetriast? Aga võimendi silinder? Tundub, et tahad need mehaaniliselt sillata? Minuarust on need selleks teineteisest liiga kaugel, kui rattast tuleb kõvem "tagasiside", üritavad need kaks asja erinevatesse suundadesse liikuda ja hakkavad sildasid väntsutama ja mingis perspektiivis lammutab see elu asja ära. Või eksin?
Need on siis poe asjad:
Aga nendele kõikidele on vaja külge ehitada raam, kuhu kinnituvad rooliotsad. Teisiti polegi võimalik bump steeri vältida.
No siis ma joonestasin ka mu enda projektiga sobiva lahenduse:
Kui nõrk või tugev see saab, eks paistab. Kindlasti pean tegema rooliotsad sellised, mis ennem kõveraks lähevad, kui mida olulisemat puruks läheb. Saab põnev olema.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Silverbeast 3.0
Küsiks ka siis, et vaadates neid istme kronkusid, kas ei ole ohtu, et peale paari hüpet on rool koos pedaalidega põigiti ees?
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Silverbeast 3.0
Ehh, pmst iga sisemine kuulidega püsikas kannatab 30kraadi töönurka, need rulllaagirtega natuke vähem...MetsaVikat kirjutas:Väga hea lugeda jälle, jätka samas vaimus.
Küsiks, et mille oma või kust pärit reduktori poolne veovõlli otsa moodi asi? Kui veovõlli ots, kuidas see sellist nurka kannatab?
Terv. Villu
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Silverbeast 3.0
Selleks, et aru saada, kui tugev on 18 * 1 CrMo toru, peab seda lõhkuma. No ma proovisin neid istme kinnitusi väänata ja lõhkuda, tundusid väga jäigad. Pealegi on iste nelja kinnituse otsas, e. nad peaks olema üksteist toetavad. Tagumised seespoolsed, mis on suure nurga all, saavad väikse kolmnurga. Lihtsalt igaks juhuks. Muidu jalgrataste raamid on ka sarnastest torudest ja keegi pole kurtnud, et raamid pärast hüppeid laguneksLR90 kirjutas:Küsiks ka siis, et vaadates neid istme kronkusid, kas ei ole ohtu, et peale paari hüpet on rool koos pedaalidega põigiti ees?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Silverbeast 3.0
erik kirjutas:Ehh, pmst iga sisemine kuulidega püsikas kannatab 30kraadi töönurka, need rulllaagirtega natuke vähem...MetsaVikat kirjutas:Väga hea lugeda jälle, jätka samas vaimus.
Küsiks, et mille oma või kust pärit reduktori poolne veovõlli otsa moodi asi? Kui veovõlli ots, kuidas see sellist nurka kannatab?
Terv. Villu
Selge. Ma proovisin omal kardaanile veovõlli otsa, vahekasti poole. Kraadimõõtja näitas mingi 27 kraadi. Põõrlemise asjadega probleeme pole, käib vist kuni 44 kraadini ringi, aga läheb kuumaks ja kipub määrde välja sülitama. Sellepärast küsisin seda.
Terv. Villu
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Silverbeast 3.0
Loomulikult, töönurka kannatab, aga mitte pidevalt suure nurga all töötamist. Kuumenemine tuleb hõõrdumisest, kardaan pöörleb ka mingi neli korda kiiremini, kui veovõll. On mingid kardaanipüsikad ka olemas, ei ole täpselt uurinud, mis neil teistmoodi on.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Silverbeast 3.0
Ei tulnud selle peale koeh, sul vist max nurk 30, mul pidev. Ning põõrlemiskiiruste suhtes on sul ka täiesti õigus. On kardaani omad ka olemas jah, ning pole ka uurinud, mis nendes teistmoodi on.
Terv. Villu
Terv. Villu
Re: Silverbeast 3.0
Amper Engineering teostab 3d scanni. http://www.3dscan.ee
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Silverbeast 3.0
See selgitab mõndagi, ilmselt saab hea. Mingi "küljeli H" võiks kerge ja jäik lahendus olla? Boonusena väga palju võimalusi rooliotste kinnitamiseks.erik kirjutas: No siis ma joonestasin ka mu enda projektiga sobiva lahenduse:
Tehtud, mõeldud.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Silverbeast 3.0
Oleme scannerimist kasutanud, see aga pole mingi võluvits, kuna scannist saadav punktipilv pole veel joonis.ahto42 kirjutas:Amper Engineering teostab 3d scanni. http://www.3dscan.ee
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.