Silverbeast 3.0

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Suletud
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

totu kirjutas:Hardoxit kannatab tavalise traadiga praadida, ehk on paremgi, kui pehmem õmblus järgi venib ja jätab keevitatava osa pingevabamaks. Eelmisel autol olid meil sama lahendusega õõtsad ja samast materjalist (4mm hardox tavalise traadiga keevitatud) ja nendega ei olnud ühtegi probleemi, peale ohjeldamatu pasakogumise. Korra kimatas sponsor rattaga puusse ja järgi andsdid kõik asjad, peale õõtsade.
http://www.upload.ee/image/2067980/20120211_038.jpg
Minu õõtsad tulevad õhemast materjalist.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

jaan mmc kirjutas:Totu pildi ja näite järgi otsustades võiks Siverbeasti raami esiosa keevitada 90 ja 45 kraadiseid torusid täis, nagu kraana mast, sest selle esiõõtsad saavad silmajärgi otsustads oluliselt pikemad ja raami kinnituskohtadele mõjuvad jõud suuremad.
Ferm tekib, aga sellega on veel natuke aega.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas totu »

Tegelikult jäi ka raam terveks. Täiesti piisab õõtsakinnituste omavahelisest sidumisest (risttorud), CrMo toru on nii kõva küll, et mingit sõrestikku vaja ei ole. Mida suurem on esimeste ja tagumiste õõtsapukside vaheline kaugus, seda tugevam ehitis, peaaegu sama kaalu juures. Torudest õõtsadel osutusid "nõrgaks lüliks" torud, vahetult nurga kõrval aga ei midagi dramaatilist.
Tehtud, mõeldud.
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 253
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas MustVälk »

erik kirjutas:
tt75 kirjutas:kas sul on selle hardoxi keevitamiseks mingi spets traat ,elektrood või lased tig-iga kinni,hardoxist tehakse vist ka kallurite kaste ja koppasid(teehöövli terasid karastatud kujul)?küsin sest varsti endal ka võibolla vaja teha paar hardoxist asja(kuigi ma avastasin endal kodust mingid ulme elektroodid millega võiks ka selle keevitamist proovida,aga küsin igaks juhuks et kas hardoksi jaoks on midagi spetsiaalselt soovituslikku)?
Kõik lehtmetall, mis selle pilli külge tuleb, on kas nomex või hardox. Torud on CrMo. Nende materjalide liitmine eeldab materjali müüjate jutu järgi teist täidistraati igaljuhul. Ma kasutan MiMoCr MiG traati kuna see on natuke universaalsem kui ainult CrMo1 traat. Millega peaks torusid keevitama, Hardoxit peaks praadima jälle NiMo või muu sarnasega. No ma siis spetselektroodist küsisin ja sellise rulli tellisin. Tegin ka katsetusi, CrMo ja hardox läheb katki keevituse kõrvalt, e. Tegelikult pole ilmselt suurt vahet millega praadida. Probleemiks materjali üle karastumine ja hapraks muutumine. TiG iga tehtud õmblus on sitkem, kuna soojus levib metallis kaugemale ja ühtlasemalt, aga ma ei viitsi kõiki õmblusi sellega teha, muidu saaks see auto valmis siis, kui mul enam selle vastu huvi pole.
Järsku saab parem kui ikka tigiga lasta?
Võin ajaviiteks aidata kui head õpetus sõnad peale loed. :)
Ma ei tea kas mahub meil lõõmutus ahju muidu saaks pärast pingeid ka natuke vähemaks võtta kui teaks kui palju vaja lasta!
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas tt75 »

Ma youtubest natukene vaatasin seda hardoxi keevitamist,seal kahte paksu plaati omavahel kokku keevitades neid gaasiga eelsoojendati ,ja ennem keevitamist mõõdeti pinna temperatuuri(oli arusaamist mööda 135 kraadi).
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

Midagi vahepeal on ikka liikunud ka:

Valmib tulesein, igavene nikkerdamine on ikka selle päris tuuleklaasiga uue kere sidumine, aga vähemalt teistmoodi, mitte sile latakas esiklaas.

Pilt

Pilt

Venitame mingit plekki, see krdi 1mm nomex on ikka karm.

Pilt

Suur osa tuleseinast on nüüd valmis ja kinni

Pilt

Näitan kaugelt ka käändmiku pilti, see pole veel valmis. Miks pilt siin foorumis valet pidi on, seda ma ei tea ja Kotkas mind sellega ei aita ka.

Pilt

Aga probleeme on järjest rohkem, kui ikka vints oma projekteeritud asukohta ära ei mahu, tuleb ikka masendus vahepeal peale küll.
Katsun nüüd 4 lingi varraste mittetradistioonilise asukohaga asja sättida, vaatame, kui õudne välja kukub.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2858
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas totu »

Hädaldaks veel veidi- silma järgi tundub, et sarniirid on üsna ühekaugusel? Ideaalis peaks sarniire läbiv sirge lõikuma protektori keskkohaga? Ja kas ülemist sarniiri kõrgemale ei kannatanud tuua, saaks õõtsadelt jõud väiksemaks? No ja klaasiraami oleks võinud viimasena külge keeta, need asjad muudavad iga uue keevitusega kuju ja eriti veel selliste taliga sobitamistega.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

totu kirjutas:Hädaldaks veel veidi- silma järgi tundub, et sarniirid on üsna ühekaugusel? Ideaalis peaks sarniire läbiv sirge lõikuma protektori keskkohaga? Ja kas ülemist sarniiri kõrgemale ei kannatanud tuua, saaks õõtsadelt jõud väiksemaks? No ja klaasiraami oleks võinud viimasena külge keeta, need asjad muudavad iga uue keevitusega kuju ja eriti veel selliste taliga sobitamistega.
Sarniirid ei ole ühel kaugusel, mõtteline sirge on u. Rehvi keskosast poole peal, aga portaal ja velje offset paneb oma mõõdud ette. Geomeetria saab teoorias kindlasti parem, kui talasillaga.

Klaasiraam, koos katusega tuleb ikka esimesena puuriga siduda, muidu ei saagi seda kunagi sinna õieti ette. Vana klaasiräbal on oma augus sees, hea kontrollida, et servad ja kuju õige püsib. Suured jupid ikka kõigepealt paika ja ülejäänud nende ümber. Aga alati võib vastupidi teha ja oma vigadest õppida.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

Vahepeal väiksed arengud:

Ufo sai paika. Seoses sellega kalkuleerisin, kui suur on ikka piduripedaalist peasilindrisse minev jõud. Arvasin, et 100 kg oma ühe jalaga ikka pressin, pedaalist tuleb viiekordne võimendus. Siis see 10" ufo annab u. 350 kg juurde. Kokku 800 midagi kilo, päris hirmsad numbrid, mingisse pisikesse metallpulka, mis peasilindri kolbi liigutab...
Pilt

Pedaalid said ka omale kohale, tegin piduripedaali 2cm pikemaks ja tõstsin peasilindri hooba pedaalil ülespoole, et 4,2 kordsest võimendusest 5 kordne saaks. Ega ma veel ei tea, kas see ka vajalik on, aga arvestades, et uute pidrisadulate kolvid on palju peenemad, kui vanal autol, siis väike murekoht nagu oleks. Kui pedaal ikka liiga kangeks osutub, saab panna veel peenema läbimõõduga peasilindri, ja - või topeltmembraaniga ufo. Aga vaatame, pole vist mõtet hulluks ka ennast mõelda.

Pilt

Peakaarest ja ristist tegin suruõhu paagi, nii oli varem ka ja see oli hea asi.

Pilt

Visalt ja vaikselt hakkab kere kinni saama.

Pilt
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Nifa21
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: E Jaan 11, 2016 1:37 pm

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas Nifa21 »

Mina pilte ei näe.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17299
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas Landy »

Nifa21 kirjutas:Mina pilte ei näe.
Vaatsin kahest arvutist ja kenasti näha.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 899
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas heeringas »

Landy kirjutas:
Nifa21 kirjutas:Mina pilte ei näe.
Vaatsin kahest arvutist ja kenasti näha.
Jooge vähem :D
Ühest näeb kenasti :wink:
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas RistoRR »

Kas peakaare külge minev õhustuts täidab ka kontrollava ülesannet?
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas LR90 »

Palju "paagi " mahtuvus on?
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 3.0

Postitus Postitas erik »

LR90 kirjutas:Palju "paagi " mahtuvus on?
Äkki mingi 8 liitrit.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Suletud

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”