1. leht 3-st

Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 6:05 am
Postitas raulex
Tere.
Tahtsin oma masinat veel mõnda aega kalevi all hoida, aga lasin kogemata teise mehe teemas dzinni pudelist välja :oops: .
Minu mure on see, et raha on vähe (poodiumimasinate ehitusmaksumus on minu jaoks kolossaalne), aga võistelda tahaks.
Variandid:1. Visata püss põõsasse.
2. Leida sponsorid. Potensiaalsete sponsoritega olen rääkinud, jutt on lihtne, võistle ja näita tulemusi, siis saad raha. Iseenesest loogiline ju.
3. Ehitada võistlussõiduk reeglitele vastavalt, aga oluliselt odavamalt kasutades alternatiivseid lahendusi.
Reaalselt raha auto ehitamiseks on välja käia lisaks toorikule kaks, maksimum kolm tuhat eurot. Kõva häälega naer saalist.

Valisin tee 3. Vaadates võistlusvideoid, siis 66 sildadega pill sõidab päris hästi. See on vist lätlaste oma ?

Reeglid on sadu kordi läbi loetud, aga midagi võib ikka kahe silma vahele jääda.

Mõned küsimused millele ise vastust pole leidnud.
1. Tsitaat Kargaja kuningalt
ET2 sõitjad loodetavasti mahuvad samuti TR3 reeglitesse ära.
Kuidas sellega siis on, kas sõiduk võib olla korraga kahes klassis? Või TR 3 masin sobib automaatselt ET 2 klassi?
Kargaja (loodetavasti korraldatakse seda veel) on võistlus, kus kindlasti tahaks võistelda.

2.Autogaas diiselmootoris?
3.2.4.Kasutada tohib ainult jaemüügi võrgu kaudu turustatavaid sisepõlemismootoritele
mõeldud autokütuseid.
Lubatud, hall ala või keelatud?

3.Rehvid ET 2-s.
3.4.8.1. Kasutada tohib õhkrehve.
3.4.8.2. Minimaalselt lubatud ratta läbimõõt on 815 mm.
3.4.8.3. Rehvide mustri lõikamine on lubatud.
Mina ei leia piirangut max mõõdule. Kas ongi nii, et leian nii suured rattad kui tahan, lõikan mustri offroadiks sobivaks ja kõik on reeglitega kooskõlas kuni 3,5 tonni mass lõhki ei lähe ?

4.Hüdrorooli teema. See ,et roolilt mingit tagasisidet ei tule oli mul teada.Lappamine teeb mind murelikuks.Ka 50 km/h puuse panek ei tundu meeldiva väljavaatena.
See,
Meil oli esialgu sama värk, et no 60-70jaoks pidid ikka päris hull juba olema, auto tahtis koguaeg lappama minna.
ja see,
Tee peal oleme proovinud ka 140 km/h ja on ka juhitav ehkki hirmus hakkab.
on ju totaalselt erinevad .

Kui läbijooksuga silinder on võluvits, mis lappamise välistab, siis see ka tuleb, aga 66 sillale ei saa seda paigaldada originaal paralleelvarda asemele,reduktor jääb ette.
Vaadata,et rooligeomeetriat väga perse ei keera.See tähendab käändmiku roolikäppade asukoha mitte muutmist.
Roolikäpad tuleb igaljuhul uued teha ja läbijooksusilinder silla ette panna.

5.Dosaator.Esimene dosaator oligi pärit võistlusautolt. Balcankari oma, üsna kulunud, aga ometi sellega võisteldi.Praegune on tutikas Belarusi 100 cm3.
Kui russi oma on prügi, siis vahetan selle välja.Pole ka mahavisatud raha ,läheb teisele masinale peale.

Miks ma ei küsi? Foorumit loen, reegleid loen, võistlusi vaatan nii kohapeal kui videotes. Eriku autot olen vaadanud nii alt kui pealt. Heameelega vaataks veel mõnda võistlusmasinat, aga ma arvan, et keegi valmislahendust nagunii ei paku.Liiga palju erineb minu masin teistest.

Küsimusi tuleb veel palju, aga tänaseks vast aitab.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 6:48 am
Postitas raulex
Masin siis selline.Ehitatud TR 3 reeglite järgi sh nõuetekohane turvakaar.
Pilt

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 7:52 am
Postitas Movistar
Ma ei viitsi kõiki reegleid läbi lugeda ja praegu pole pikemalt aega vastata ka aga kui raha on vaevalt paar-kolm tonni siis milleks punnida ET2/TR3 autot ?
Oluliselt odavam oleks teha ET1/ Vaba või siis osta näiteks valmis asi .

Aga läbijooksuga silinder ei ole võluvits.See on 1 oluline komponent lihtsalt.
Bellarussi dosaator käib küll.Pole tal häda midagi .

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 9:53 am
Postitas LauriJ
Üritan ka oma algaja tarkusest midagi juurde lisada:
1. Kargaja Kuningas on ikka orienteerumise võistlus. ET1 vastab enamvähem VABA reeglitele ja neid pole probleemi rajale lasta, kui võetakse sportautona arvele.
ET2 reeglid võimaldavad igasuguseid monstrumeid ehitada ja neid ei saa nii lihtsalt rajale lubada. Peaks ikka elemenaarsetele nõuetele vastama (kindlustus - auto peab kuskil registris arvel olema; tuled jne).
2. ET2 reeglite järgi pole keemiline ülelaadimine keelatud. ET1 pole lubatud ja TR3 on ka keelatud, ET2 keemilise ülelaadimisekohta jutt puudub, ju siis lubatud. Vähemalt mina loen nii välja.
3. ET2 rehvid pane nii suured, kui soovid.
4. nagu Hardo ütles, siis see läbijooksuga silinder pole mingi võluvits. Kõik muu süsteem peab nö harmoonias olema. Palju on kinni tunnetuses. Meie see 60-70 peal lappamise tingis pigem harjumatus hüdrorooliga, kuna silinder ja dosaator on samad, mis teistel. Samuti rooligeomeetria suht sama. Hetkel on süsteem juba paremini käpas ja kannatab metsateel 70ga sõita. Aga koguaeg peab korrigeerima, nö põlvega rooli hoida ei saa. Peab väga tähelepanelik olema.
5. Pigem on tähtis dosaatori ja silindri kokkusobivus. Kui liiga väike dosaator ja suur silinder, on rool kole aeglane. Kui kuskil viskab külje ette, siis ei jõua aeglase rooliga piisavalt kiiresti korrigeerida - samas väikeseid korrigeerimisi teel on lihtsam teha. Väike silinder, suur dosaator - rool jube tundlik, korrigeerid pidevalt üle jne.

Aga muidu väga tore, et tuleb uut rahvast juurde radadele. ET2 hakkab muidu kokku kuivama.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 10:17 am
Postitas Landy
TR-3
3.7.8.3.
Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt on 1067 mm.
http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... 140910.pdf

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 10:27 am
Postitas raulex
Movistar kirjutas:Ma ei viitsi kõiki reegleid läbi lugeda ja praegu pole pikemalt aega vastata ka aga kui raha on vaevalt paar-kolm tonni siis milleks punnida ET2/TR3 autot ?
Oluliselt odavam oleks teha ET1/ Vaba või siis osta näiteks valmis asi .
No ikka selleks, et võistelda.Kasvõi selle teise ET 2 Terranoga.Ma olen aastaid kulutanud energiat hea 66 sildadega auto loomisele ja tahaks sellele väljundit.
Landy kirjutas:TR-3
3.7.8.3.
Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt on 1067 mm.
http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... 140910.pdf
Seda ma tean.66 originaalrehv sobib täpselt.Aga ET 2-s on ikka piiramata ?

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 10:29 am
Postitas Urvo
raulex kirjutas:
Movistar kirjutas:Ma ei viitsi kõiki reegleid läbi lugeda ja praegu pole pikemalt aega vastata ka aga kui raha on vaevalt paar-kolm tonni siis milleks punnida ET2/TR3 autot ?
Oluliselt odavam oleks teha ET1/ Vaba või siis osta näiteks valmis asi .
No ikka selleks, et võistelda.Kasvõi selle teise ET 2 Terranoga.Ma olen aastaid kulutanud energiat hea 66 sildadega auto loomisele ja tahaks sellele väljundit.
Landy kirjutas:TR-3
3.7.8.3.
Maksimaalselt lubatud ratta läbimõõt on 1067 mm.
http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... 140910.pdf
Seda ma tean.66 originaalrehv sobib täpselt.Aga ET 2-s on ikka piiramata ?
Jah, ET2-s on piiramata.

66 originaalrehviga ei soovita muidugi ei TR3-s ega ET2-s sõita. Ehk leiad mõne paraja traktoriratta, mis läheb mõlemasse klassi mõõtu, siis saad mõistlike kuludega igal pool sõita.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 10:55 am
Postitas LauriJ
Aga räägi rohkem siis autost endast ka. Mis ülejäänud tehnika on? Pildilt tundub 4link olema ehitatud? Mis mootor, vahekast, vints, vedrustus jne?

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 11:08 am
Postitas Landy
Kui tahad nii ET2-s, kui TR-3-s sõita, siis võta aluskesks TR3 reeglid. Seal piiranguid rohkem ja hiljem on vähem ümber ehitamist.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 11:41 am
Postitas raulex
LauriJ kirjutas:Aga räägi rohkem siis autost endast ka. Mis ülejäänud tehnika on? Pildilt tundub 4link olema ehitatud? Mis mootor, vahekast, vints, vedrustus jne?
Teema saigi natuke vara tehtud, masin valmib optimistliku prognoosiga juunis juulis 2017.
Mootor ja kastid Terrano.
Vedrustus spraalid, hetkel ees Terrano ja taga Vaz 02.
Vints on koht kus nõu vaja.Kas kiire elekter või hüdro ?
Bolt on sobib CU 9000, seda muidugi ainult esialgseks proovimiseks.
Uusi pilte teeks valges, nv vast saab.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 11:51 am
Postitas Raidoastra
Kuidas mootori jõudlus nende sildadega on?
Mul patroli sillad ja 66 ratas ja standard seades on selline piiripeal,jõuab käiku vahetada 2 käigult kolmandale mõõdukas sügavuses aga üldiselt vajab peale kruttimist.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 12:04 pm
Postitas LauriJ
raulex kirjutas:
LauriJ kirjutas:Aga räägi rohkem siis autost endast ka. Mis ülejäänud tehnika on? Pildilt tundub 4link olema ehitatud? Mis mootor, vahekast, vints, vedrustus jne?
Teema saigi natuke vara tehtud, masin valmib optimistliku prognoosiga juunis juulis 2017.
Mootor ja kastid Terrano.
Vedrustus spraalid, hetkel ees Terrano ja taga Vaz 02.
Vints on koht kus nõu vaja.Kas kiire elekter või hüdro ?
Bolt on sobib CU 9000, seda muidugi ainult esialgseks proovimiseks.
Uusi pilte teeks valges, nv vast saab.
ET2 sarjas vintsiks mehaaniline või hüdro. Korraliku kiire elektrivintsi panemiseks peaksid eelarve kohe kahega korrutama ja siis võib ikka lahjaks jääda - eriti talasillaga (istud tala peal kinni pidevalt).

Mis ülekandega need 66 sillad on?

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Nov 28, 2016 12:20 pm
Postitas raulex
Mootori jõu kohta on esirataste lappamise pärast raske midagi lõplikku väita, tundub piisavat. Mul uuem 92 kW mootor mehaanilise pumbaga.
Gaz 66 silla ülekandearv on 6.83.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Dets 05, 2016 12:28 am
Postitas raulex
Lubatud pilte siis.
Lumine mägi, fotol ei kajastu kunagi tõusunurk õigesti .Puu annab enamvähem võrdlusmomendi.
Mõõtmised näitasid, et tõusunurk on 38 kuni 42 kraadi( mõõdetud digiloodi ja meetrise kaikaga) ja tõusu pikkus 5.5 meetrit.
Jalgsigi oli sellest tõusust ülessaamisega paras tegu, kippus vägisi libisema.
Auto vajas ülessaamiseks kaks meetrit hoovõttu, lumeta ajal läheb sellest mäest ka ilma hoovõtuta üles.
Kasutasin teist käiku ja aeglustit, seega mootoril reservi veel on.
Pilt

Fleksi ja lukkude töö näide.
Paneelide ümber oli jääväli, paneeli otsa saamises oleks hea olnud esisilla automaatluku rakendumiseks jääl olevat ratast natuke pidurdada.
Ma saan esirattaid eraldi pidurdada, aga hetkel mitte kabiinist.Välja ei viitsinud ronida ja koll sai napilt ka niisama üles.
Pilt

Jääaugus toimivad lukud ideaalselt.
Pilt


Esisild siis 4 link. Roolisilinder renoveeritud 66 originaal, kolb 50 vars 16 mm. Erinevus vasakule-paremale keerates 10,2 protsenti.Roolipöördeid 2,9/3,2.
Rv pump Terrano originaal,pumbas asuv tootlikuse piiraja on eemaldatud.Töörõhk 80 bar.
Pilt

Tagasild panhardiga 4-link (vist).
Pilt

Nüüd mõned küsimused.
Suht kindlasti tuleb hüdrovints.Palju selle võimsus umbkaudu peaks olema ,et normaalselt keriks ?
Palju vintsi üldse modida tohib, siin foorumis paistab, et vintsidel on moditud peaaegu kõike.Samas reeglitega nõutakse ju tehasevintsi.
Kas lülitus pumbale on otstarbekas teha otse väntvõllile ?

Radikas tuleb kabiini taha, palju selle kärg peaks originaalist suurem olema.Ees asuva originaalradikaga muidu kuumaks ei lähe.

Re: Raulexi Terrano TR3/ET2

Postitatud: E Dets 05, 2016 8:04 am
Postitas Raidoastra
Ma olen oma radikaga hädas praegu,panin kabiini taha ja tundub et vajab lisapumpa vedeliku ringiajamiseks,
Pikemalt mädas lasta siis läheb keema,proovisin vente panna mõlematpidi puhuma aga tundub et orig veepump ei jõua piisavalt kiirelt ringi ajada.