1. leht 2-st

Niva Offroad Buggy.

Postitatud: E Mai 09, 2016 11:51 am
Postitas villu18
Vana niva saab uue elu buggy näol. Kuna masina enda kere juba nii mäda et tükke lendab kui sõita, aga tehnika suht heas korras veel, siis otsustasime et võiks mingisuguse buggy(traktori) ehitada.
Toru raami soetasime siit foorumist ühelt poolikult projektilt mille kohandame omale sobivaks.

Enne lammutust:
Pilt

Hetkel:
Pilt

Nädalavahetuse lammutusest väike kokkuvõtev video:
OSA 1 ehitusest.



Järgmisena vaja mootor raamivahele istutada, vahekast kinni ja tagasild paika.
Originaal amordid ja vedrud toruraamile ei koli, mõtlesime kasutada mingeid odavaid (amort vedru ühes) näiteks Golf II omasid.

PS: Kui kellegil peaks Niva klaase vaja minema, siis terve ring on saadaval.

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: T Mai 10, 2016 5:15 pm
Postitas poiss
Pane uazi sillad. Niva omad ei kannata suuremat kui originaal mõõtu! Pead nigunii hiljem ümber tegema, tee kohe siis juba. Uazi sild kannatab kuidagimoodi ka 35" ratta ära. Niva esidiffer on kohupiimast pressitud ja vahekast juustust!

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: T Mai 10, 2016 9:26 pm
Postitas villu18
poiss kirjutas: Niva omad ei kannata suuremat kui originaal mõõtu!
Niva kannatab rahulikult originaalist suuremaid rehve, kereversjoonidel jäid vaid koopad ette. Endal pole kohe plaanis rataid vahetama hakkata, tulevikus võibolla max 31"
Pead nigunii hiljem ümber tegema
Kas see on nagu käsumoodi soovitus või?
Ma ei ehita võistlusmasinat, vaid hobipilli põllul sõitmiseks jne.

Tänan soovituste eest ;)

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: T Mai 10, 2016 9:49 pm
Postitas MetsaVikat
Edu ehitamisel, hoia siis kursis ikka.

Julgen arvata, et kasutaja poiss rääkis pigem kogemusest. Kui asi huvi pakub, siis vast parim lause see" annad näpu, võtab kõik" või süües kasvab isu. Sp. tal ka ilmselt soovitus kasutada teisi sildu, sest mingi hetk avastad, et võiks ju suuremad rehvid alla panna, aga vot, siis hakkab pilpaid lendama.

Aga jõudu ehitamisel, tore kui keegi viitsib ka midagi siia vahest kirjutada oma tegemistest.

Terv. Villu

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: K Mai 11, 2016 1:59 pm
Postitas poiss
Ei ole käsumoodi soovitus. Lihtsalt soovitus millest hiljem ise aru saad. Alustasin ise ka niva kutsikast üles kasvatamisega. Tean mis nõrgad kohad on. Kuna sul juba toruraam ja jutud on, siis pane võimalusel juba natuke tummisemad tükid külge. Vazi esisilla aretamine sinna toruraamile ei vääri küünlaid. Tagumine jah on nn nelilink. Vaata siin foorumis arhiivist niva ehitulugusi ja eriti esisillaga seonduvat.
Ei arvagi, et toruraamipilliga kirikusse ja kinno asja on. Põlluralli ja külavaheteed neelavad samamoodi niva detaile nagu mudamülgas, ehk vahe puudub kus sellega sõita. Eriti kui niva alt esisild kuidagi sinna toruraamile vahele laduda. Need jupid ei kesta kohe üldse.
Kuidas plaanid ülemised ja alumised õõtsad paigaldada? Sinna vahele vedrud? Poolteljed lühemaks-pikemaks? Roolimine, vazi roolikarp ja teisele poole pendelhoob jne? Või hakid toruraamil ninaosa vastavalt niva mõõdule ringi? Sisuliselt teed uue raami sooviga kasutada niva esisilda. Antud raam on koostatud nii, et saaks kasutada uazi silda. Talasilla paigaldus sinna on kordades kui mitte kümnetes kordades lihtsam. Boonusena saad pikema kasutusvälba põllu peal rallides.

Hiljem niva juppidest muudele üleminek, tähendab alustada uuesti ehitamist nullist. Kummardus meestele kes ise tahavad teha ja viitsivad, aga halb kvaliteet ja ülepeakaela tegutsemine võib antud hobist mõtted mujale viia. Nt õmblemise ja kudumise juurde :D .
Jõudu , jaksu ja ajuraginat Sulle!

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: K Mai 11, 2016 5:21 pm
Postitas Landy
Endise Niva omanikuna ütlen, et kasutaja poiss jutus on iva.
Ettevaatlikult kasutades elavsd need silad ka ka 32" rehvi üle, aga baggi ei ole ju mõeldud ettevaatlikult "pensakari panekuks". Tahaks ehk funnida ka.
Lada silladetailid on tegelikult projekteeritud 1960-ndate Fiat 124 jaoks, mis kasutas 145/80R13 ratast. "2101 alla oli juba 155/80R13
Suuruse vahe 30-32 " rehviga ju kolossaalne. Sama ka jõuülekande ja silaldetilidel mõjuva jõuga.
Niva tagasilla sukk on tegelikult pikemaks sikutatud Lada 2101 tagsild ja see lägeb ka originaalrehviga off-roadeisdes kõveraks.

Kasutasin Nivat 3 aastat ja pool hooaega ka võistlemiseks. Selle aja jaooksul EI vahetnud ma järgmiseid detaile: kere(+uksed ja luuk), salongi detailid, esidiffer, käigukast. Kõik ülejäänu läks vahjetusse, mõni asi ka korduvalt. Edasised järeldused tee ise.

Lisaks loe minu Niva teemast "Minu neliveoline alt"

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: K Mai 11, 2016 9:11 pm
Postitas maksipoiss
Landy kirjutas:Endise Niva amanikuna ütlen, et kasutaja poiss jutus on iava.
Java kirjutatakse j-iga 8)

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: K Mai 11, 2016 9:33 pm
Postitas villu18
Ma saan kõikidest soovitustest aru, ja tean et Niva ei ole 4x4 asjade seas just parim aparat :lol: Aga antud ehitus toimub ainult sellepärast, et on SEE NIVA, ja kogu asi toimub peaaegu olematu eelarvega.
Kui oleks olnud lihtsalt plaan mingi offroad masin ehitada siis oleks see olnud kindlasti miski muu kui niva.
poiss kirjutas:Kuidas plaanid ülemised ja alumised õõtsad paigaldada? Sinna vahele vedrud? Poolteljed lühemaks-pikemaks? Roolimine, vazi roolikarp ja teisele poole pendelhoob jne? !
Esi sild kinnitub põhimõteliselt samade kohtade pealt kus ka kereraamil, stabika varda jätame ära. Roolilatina kasutame ühe väikesõiduki oma(niva roolikarp ja muu jääb ära), orig vedrusi ja amorte ei kasuta, paneme 2in1 mingi teise masina oma.

Eks ta üks ehitushimu leevendus on ja õige mees õppib ikka oma vigadest :oops:

Kui pisiku sisse saan siis jätan UAZ`i sillad vahele ja lähen otse Volvo omade peale :twisted:

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: K Mai 11, 2016 9:37 pm
Postitas Ax
maksipoiss kirjutas:
Landy kirjutas:Endise Niva amanikuna ütlen, et kasutaja poiss jutus on iava.
Java kirjutatakse j-iga 8)
Nagunii said aru, Landyl on tohutu kaasasündinud düsgraafiku sündroom. Sellest on foorumis pikalt kirjutatud. Loe endale arusaadavaks. Edu ehitamisel. 8)

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: K Mai 11, 2016 9:42 pm
Postitas LR90
maksipoiss kirjutas:
Landy kirjutas:Endise Niva amanikuna ütlen, et kasutaja poiss jutus on iava.
Java kirjutatakse j-iga 8)
Java kirjutatakse JAWA, aga jutus on IVA.

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: K Mai 11, 2016 10:25 pm
Postitas poiss
Palju on sul niva poolraamide vahe kuhu õõtsad kinnituvad? Palju on toruraamil? Kui kõrgele jääb esidiffer? Kui kõrgele mootor ja käigukast ja vahekast?
Tagasild tundub lihtsamast lihtsam aga esisilla puhul antud raamile jääb mootor kolledest ülespoole aiste vahelt välja. Seda muidugi silma järgi kui alumised õõtsad sinna alumise toru külge praed. Sest differ on paralleelselt ülevalpool õõtsasid ju. Muutes poolasside nurka irduvad need juba paigaldusel. Tee siis juba tagaveoline mingi sapika või vanamosse esisillaga, saad vähemalt sõita ka. Annaks sulle motivatsiooniks uazi sillad tasuta kui vedeleks omal neid. Äkki keegi vahetab siin uazi sillad niva kolu vastu pluss kere vanarauaks kaasa. Küsija suu pihta ei lööda!
Ei ole soovi su ajusid n.....a, lihtsalt see olematu eelarvega säästu projekt läheb sul kallimaks kui ette kujutad. Kui ikka soov pill sõitma saada on. Sa teed seda kordi ringi, et üldse asja liikuma saada.( See oleks nagu esimesse klassi kolmas kord istuma jäämine, sest sinu üks pluss üks on jätkuvalt kolm)
Nn suvalistest klotsidest hobikat kokku ladudes võid ennast ja sõpru vigaseks sõita ka põllu peal rallides. Aga mis ma ikka tean, ehita ja tee ning kajasta siis. Targem õpib teiste vigadest, mõni ei suuda enda omadest õppida! Jõudu!

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: N Mai 12, 2016 10:08 am
Postitas Landy
Tore on, kui entusiastlikud inimesed teevad ja ehitavad. Kiiduväärt.
Kurb, kui seda tehakse tormakalt ja pikema planeerimiseta. Eelarve võib küll olla olemata, kuid aeg ja raisatud närvi maksavad ka jidagi ning ootustele mitte vatsav lõpptulemus võib motivatiooni korrlikult kahjustada.

Kui endale 13 aastat tagadi Niva hankisin, siis hoiatati ka mind juba selle mitte just liigse töökindluse eest. Olin optimist ja ei kuulanud ning kulutasin kolme aasta jooksul meeletu hulga raha, aega ja närve sinna sinna projekti. Üks hetk sai mõõt täis, set oli ikkagi soov sõita, mitte ainult remondiga tegeleda. Umbes samal ajal sai veel neljal-viiel Niva omanikul ka isu täis ning Nivad kadusid suures osas off-road võsitlusareenidelt ja aktiivsest off-roadist.

Mul on nivast kolm head mälestsust: soe salaong, väikese auto kohta suur pakiruum ja hea tagasilla käik.

Üks kõik kui palju sa ka ei ehita või panusta, Nivsst ei saa vastupidavat asja. Kasutaja Nivamees 66 ehitas meeletu asja valamis ja lõpptulemus sai ikkagi nõrk ja ei jäänud kestma. Ikka kogu aeg pilpad taga. Tema tegemised minu kodulehel: http://www.landy.ee/nivamees/

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: N Mai 12, 2016 11:04 am
Postitas Arto
Ma isiklikult ei tea Nivast midagi aga vaadates võistlejate seas ringi siis võistkond Röövlid sõidavad Nivaga juba vist viis aastat!

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: N Mai 12, 2016 11:17 am
Postitas erik
Mina ka ei tea nivast midagi, aga Horvaatias oli kohtunikel korralik niva, vints ees ja puur sees. Miski karvasem aga väike ratas all. Küsisin kuidas kestab, vastati kui mõistusega võtta, sõidab hästi ja kestab ka. Aga Landyle vastu kommentaariks, ma pole näinud, et sul see teinegi britipäritolu tehnika kestaks, äkki on teema ikka doonori valikus ja edasises kasutuses ja remondis? Aga ei midagi isiklikku.

Re: Niva Offroad Buggy.

Postitatud: N Mai 12, 2016 11:30 am
Postitas LauriJ
Horvaatias oli isegi mitu niivat kohtunikel. Mõnel isegi puust stange. Ja kui juba LR peale läks, siis Horvaatias oli neid päris palju aga 90% autodest oli oma sillad välja vahetanud kas siis Toyota, Nissani või Volvo oma vastu. Öeldi, et need LR-i saiad ei kesta ja pole mõtet raha raisata. :)