Matka LC80
Moderaator: Moderators
Matka LC80
Kuna peale minu on ka teisi huvilisi, kes mu auto ehitamist jälgivad, siis otsustasin hakata tasapisi siia kogu ehitust kirja paneme.. Alustan algusest ja ehk jõuan mingi aeg ka sinna, kus kirjutamine ja ehitamine on sünkroonis..
2014 November sai koos Metsikuga käidud Slovakkias sellise isendi järgi:
1992a, automaat 4k
2014 November sai koos Metsikuga käidud Slovakkias sellise isendi järgi:
1992a, automaat 4k
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Arvele võtmisega oli veidi tsirkust, kuid tänu sellele et SL teh.passi oli märkustesse märgitud rehvid alates 35x12,5 kuni 38x14,5 sain auto arvele ka samade rehvidega lubatud rehvide nimekirjas (originaalile lisaks) + ka auto õiged kõrgus ja laius mõõdud.. selgus et auto on ilma katuseraamita ruudu kujuline 205 kõrge ja sama lai...
Auto ära toodud see veidi seisis:
Ütleme nii, et müts maha Metsiku ees, kes sellega Eestisse sõitis, mina ajasin teda Arctic Hilux'iga taga.. (kiirendades oli Hilux'il ainult pisike eelis).. Länkar oli välimuselt küll ilus aga mitte praktiliselt
4x4cruiser.ee ja toyotaabi.ee abistamisel sai auto alt kõik sõlmed üle käidud ning korrastatud:
Katsun nüüd meenutada mis tehtud sai:
- püsikad, ratta laagrid
- õiged ülekanded diffritesse (tehase spido näitab 37" rehviga nüüd õiget kiirust ja käigud toimivad hästi)
- sillalukud üle vaadatud, diffri tuulutused toodud kapoti alla
- norm amordid ja vedrud (enne olid mingid isetehtud puksid vedru vahel, mille suur ARB kiri pandud oli.. suht porno oli tehtud
- ARB kompressor + 10L paak ja õhuvõtu avad auto ette ja taha
- tagavara ratta hoidja taha
- silla lääbade tugevdused
- vintsi hooldus
- pidurid korda (klotsid, esimesed kettad, uus õli)
- jm asjad, mis kõik paistsid et vajavad putitamist
- koneskoauto'st alum põhjakaitsed
Vahelduseks vahetasin esituled ka ära.. ÜV punktis mõõtes näitasid need valust oluliselt rohkem kui originaalid..
Auto ära toodud see veidi seisis:
Ütleme nii, et müts maha Metsiku ees, kes sellega Eestisse sõitis, mina ajasin teda Arctic Hilux'iga taga.. (kiirendades oli Hilux'il ainult pisike eelis).. Länkar oli välimuselt küll ilus aga mitte praktiliselt
4x4cruiser.ee ja toyotaabi.ee abistamisel sai auto alt kõik sõlmed üle käidud ning korrastatud:
Katsun nüüd meenutada mis tehtud sai:
- püsikad, ratta laagrid
- õiged ülekanded diffritesse (tehase spido näitab 37" rehviga nüüd õiget kiirust ja käigud toimivad hästi)
- sillalukud üle vaadatud, diffri tuulutused toodud kapoti alla
- norm amordid ja vedrud (enne olid mingid isetehtud puksid vedru vahel, mille suur ARB kiri pandud oli.. suht porno oli tehtud
- ARB kompressor + 10L paak ja õhuvõtu avad auto ette ja taha
- tagavara ratta hoidja taha
- silla lääbade tugevdused
- vintsi hooldus
- pidurid korda (klotsid, esimesed kettad, uus õli)
- jm asjad, mis kõik paistsid et vajavad putitamist
- koneskoauto'st alum põhjakaitsed
Vahelduseks vahetasin esituled ka ära.. ÜV punktis mõõtes näitasid need valust oluliselt rohkem kui originaalid..
Viimati muutis rvv337, T Nov 17, 2015 4:28 pm, muudetud 1 kord kokku.
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Ilmad läksid soojemaks ja sai ise hakata kodus (õues) autot ehitama.. seest.. sahtlid olid juba ostes olemas..
Kiskusin auto poolenisti paljaks ja viskasin kõik ebavajaliku minema, selleks et järgmised asjad asemele panna.. Täiesti hämmastav kui palju kasutamata ja lõigatud juhtmetega vidinaid igalt poolt välja koorus.. ikka kilodega...
Armatuuri peal on näha eBay'st ostetud ca 7cm paksune raadio.. selleks et säästa kaalu ja teha ruumi digilällarile nii jahutuseks kui juhtmeteks:
Vahepeal jõudis Austraalias kohale lisapaak 160L, koos kõikkide tarvikutega:
Siis pläkerdasin paagi alt 6mm komposiidiga kokku, et seda kaitsta igast asjade eest
Kiskusin auto poolenisti paljaks ja viskasin kõik ebavajaliku minema, selleks et järgmised asjad asemele panna.. Täiesti hämmastav kui palju kasutamata ja lõigatud juhtmetega vidinaid igalt poolt välja koorus.. ikka kilodega...
Armatuuri peal on näha eBay'st ostetud ca 7cm paksune raadio.. selleks et säästa kaalu ja teha ruumi digilällarile nii jahutuseks kui juhtmeteks:
Vahepeal jõudis Austraalias kohale lisapaak 160L, koos kõikkide tarvikutega:
Siis pläkerdasin paagi alt 6mm komposiidiga kokku, et seda kaitsta igast asjade eest
Viimati muutis rvv337, T Nov 17, 2015 4:40 pm, muudetud 2 korda kokku.
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Kord Metsikuga viina visates tundus mõitlik natuke veel hooldust teha:
Profilaktika mõttes sai ka veepump ära vahetud, mingi aeg sai Soo tn konti kontrollitud/täidetud, geneka laagrid vahetatud..
Profilaktika mõttes sai ka veepump ära vahetud, mingi aeg sai Soo tn konti kontrollitud/täidetud, geneka laagrid vahetatud..
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Siin on näha toyotaabi.ee meistrite super geniaalne leiutis, kuidas tagavara ratta kinnitus teha nii, et seda saaks ennast vastu tolmust ratast hõõrumata mugavalt lahti/kinni panna/teha..
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Nüüd tuli peale suvereis:
Viimati muutis rvv337, T Nov 17, 2015 4:41 pm, muudetud 1 kord kokku.
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Siis aga juhtus nii:
ja nagu sellest vähe oleks, juhtus veel pukseerides nii:
ja nagu sellest vähe oleks, juhtus veel pukseerides nii:
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Õnneks on mul asenduseks eelmise aasta reisist selline komplekt (ise alum+peno keevitatud magamiskuut):
seega pere reisid mööda kodumaad sai kenasti tehtud
seega pere reisid mööda kodumaad sai kenasti tehtud
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
http://toyotaabi.ee hakkas mul siis uurima, mis autoga juhtus.. lühidalt kirjeldades:
auto hakkas käituma möödasõidul imelikult, jõud kadus ära, sumpsis nägin kuidas tahmapahvakad hakkasid tulema muutudes üha sinisemakteks..
sain aru et nüüd on midagi perses, suitsupilve oli juba terve tee täis ja rekka millest möödusin kadus selle varju.. peast käis mõte "turbo" kuna Armeenias juhtus Metsikul just analoogne asi... keerasin kärmelt süüte välja aga mootor ei seiskunud vaid keris pöördeid juurde... selge.. õli läks põlema... lõhkuma õnneks ei hakanud ja mootor jäi seisma.. jäin ise ka teeäärde seisma.. õlivarras õli ei näidanud... mõtlesin kergendatult, et vesi pole siia jõudnud.. kuskil midagi puruks ei paistnud.. st kõik oli ilus tolmune..
auto hakkas käituma möödasõidul imelikult, jõud kadus ära, sumpsis nägin kuidas tahmapahvakad hakkasid tulema muutudes üha sinisemakteks..
sain aru et nüüd on midagi perses, suitsupilve oli juba terve tee täis ja rekka millest möödusin kadus selle varju.. peast käis mõte "turbo" kuna Armeenias juhtus Metsikul just analoogne asi... keerasin kärmelt süüte välja aga mootor ei seiskunud vaid keris pöördeid juurde... selge.. õli läks põlema... lõhkuma õnneks ei hakanud ja mootor jäi seisma.. jäin ise ka teeäärde seisma.. õlivarras õli ei näidanud... mõtlesin kergendatult, et vesi pole siia jõudnud.. kuskil midagi puruks ei paistnud.. st kõik oli ilus tolmune..
Viimati muutis rvv337, T Nov 17, 2015 4:59 pm, muudetud 1 kord kokku.
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
mootorit lahti võttes selgus kurb tõde:
üks kolb oli selline:
ja kaks tükki sellised:
üks kolb oli selline:
ja kaks tükki sellised:
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Olgu lisatud, et kõik kes auto tiksumist tühikäigul kuulasid kiitsid kui mõnusasti see nurrub.. siin väike video enne kui asi hapuks läks:
https://www.youtube.com/watch?v=vsIw1yXf8Nw
Tagant järgi pole mõtet targutada.. nüüd tiksub veel paremini.. teen mingi video ükspäev...
https://www.youtube.com/watch?v=vsIw1yXf8Nw
Tagant järgi pole mõtet targutada.. nüüd tiksub veel paremini.. teen mingi video ükspäev...
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
vahepeal kui mootorile uus juppe ootasime tegin kapoti kergemaks (Fiberwolf):
Plekk kapott koos selle suure impresa tuule püüdjaga kaalus 26kg, see komposiidist versioon 13kg, värv lisas hiljem ilmselt mingi 300g juurde..
Kergemaks selle pärast, et plaan on minna maailma lõppu.. ja mida kergem auto seda vähem ta laguneb ja lumel parem sõita.. muidugi 12-13kg kokkuhoidu ei tundu midagi, aga igalt poolt natuke annab pärispalju kokku...
Plekk kapott koos selle suure impresa tuule püüdjaga kaalus 26kg, see komposiidist versioon 13kg, värv lisas hiljem ilmselt mingi 300g juurde..
Kergemaks selle pärast, et plaan on minna maailma lõppu.. ja mida kergem auto seda vähem ta laguneb ja lumel parem sõita.. muidugi 12-13kg kokkuhoidu ei tundu midagi, aga igalt poolt natuke annab pärispalju kokku...
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
21 oktoober (vähem kui kuu aega tagasi) sai teha sellise rõõmustava pildi:
Mootori remondi käigus sai siis http://4x4cruiser.ee ja http://toyotaabi.ee abiga:
- uued kolvid
- uued raamsaaled
- üks uus hülss + lihvimine
- uued pihusti otsas
- kütusepumba korralik remont
- uus õlipump
- uus jahutus ja kondi radikas (olid suht pudedad teised)
- uus turbo eBay'st (vana võll loksus)
- suurem roolivõimu õli potsik, sest vanast mulises õli välja koguaeg.. suuri rattaid raske liigutada..
ahjaa meelde tuli üks asi.. kiitsin Metsikut, kes Slovakkiast nii julgelt auto ära tõi.. nimelt: laagrid loksusid, rooli kinnitus oli paremalt raami küljest praguline ja roolikarp loksus.. seega auto ujus ikka täiega.. kui ma ise ükskord Lagedi sillast üle sõitsin siis pidin püksi tegema.. tänaseks kõik see korda tehtud juba ammu, kuigi uus roolikarp teeks asja veelgi paremaks...
Mootori remondi käigus sai siis http://4x4cruiser.ee ja http://toyotaabi.ee abiga:
- uued kolvid
- uued raamsaaled
- üks uus hülss + lihvimine
- uued pihusti otsas
- kütusepumba korralik remont
- uus õlipump
- uus jahutus ja kondi radikas (olid suht pudedad teised)
- uus turbo eBay'st (vana võll loksus)
- suurem roolivõimu õli potsik, sest vanast mulises õli välja koguaeg.. suuri rattaid raske liigutada..
ahjaa meelde tuli üks asi.. kiitsin Metsikut, kes Slovakkiast nii julgelt auto ära tõi.. nimelt: laagrid loksusid, rooli kinnitus oli paremalt raami küljest praguline ja roolikarp loksus.. seega auto ujus ikka täiega.. kui ma ise ükskord Lagedi sillast üle sõitsin siis pidin püksi tegema.. tänaseks kõik see korda tehtud juba ammu, kuigi uus roolikarp teeks asja veelgi paremaks...
--
onu Raiu
onu Raiu
Re: Matka LC80
Ahjaa.. koos mootori remondiga sai autosse ka väike ahi pandud... väga kenasti panind toyotaabi mehed selle autosse.. keskkonsooli alla kahe esi istme vahele..kui auto taas kokku saan teen pildi..
Igatahes olime auto taas sõtimisest rõõmsad ja käisime seda testimas:
Kuna mul praeguses elamises garaazi ei ole, siis tellisin Lätist PVC peotelgi 4x6m:
Igatahes olime auto taas sõtimisest rõõmsad ja käisime seda testimas:
Kuna mul praeguses elamises garaazi ei ole, siis tellisin Lätist PVC peotelgi 4x6m:
--
onu Raiu
onu Raiu