Boatworld TR3

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Boatworld TR3

Postitus Postitas Movistar »

Mitte midagi lugeda pole ja keegi ühtegi autoehitusteemat ka teha ei viitsi .
Ehitatakse palju aga räägitakse vähe. Ega ise ka ses suhtes parem pole , aga parem hilja kui mitte kunagi.
Arvasin ,et teeks oma uue auto ehitusest teema. Masin on küll peaaegu valmis aga näinud on seda vähesed ja metsa pole see masin veel meetritki näinud .
Alustame siis sellest,et alguse sai see uue (jälle uue :) ) ehituse teema peale Ladoga 2014 võistlust kus sai ka ise osaletud ja saadud esimese korra kohta igati hea kolmas koht .
On ikka sitt tunne küll kui võistled ja endaarust mitte väga halvasti aga ikka sõidetakse sust mööda ja järgi ei jõua kohe kuidagi ehkki kiirus sel hetkel on ainult 6 km /h ja juurde ei ole lihtsalt võimalik vajutada .
Kes on soos sõitmas käinud ,need saavad aru täpselt mida ma silmas pidasin. Autot ehitama asudes me veel täpselt ei teadnud kui palju rolli mängib kaal ja selle vähesus .
Ainult eeldasime,et see on üks kõige tähtsam komponent masina juures. Porgandi viimase aja tulemusi vaadates on ilmselge,et nii see ka päriselus on.Juht peab ka muidugi hea olema :D

Peale Ladogat sai võetud vastu järjekordne otsus,et on vaja teha jälle uus ja kergem kui kõik eelmised ning kaal on prioriteet NR 1 .
Konsteptsiooni üle sai pead murtud pikalt .Teadagi on kõrvalised soovitused sel puhul teretulnud ja valikud said tehtud emotsioonide ja kuuldu põhjal .
Igal juhul oli põhiline kaal,kaal ja veelkord kaal ja selles osas järeleandmisi ei saanud teha.
Kui siis natukene , aga seda võimsuse suurenemise arvelt :D

Selge oli see ,et alla lähevad Boggerid ning Volvo sillad aga kõik muu oli veel lahtine.
Kuna VKM-i Viljar on hea müügimees siis suutis ta mind veenda,et tema Dragi auto peal kasutatav Nissani mootor on "kõige parem" ja see on see mida mul just vaja on :D
Sai siis endale ka selline tellitud aga selle leidmine võttis veel kuu aega ära .Lohutasin ennast sellega,et ega kiiret pole ju. Auto millega võistelda oli ju olemas.
Seega sai rahulikult juppe edasi kogutud ja mune sügatud kuni selle hetkeni kuni võistelda enam millegagi polnud ja olemasolev BMW mootoriga sinine võistlusauto Mudaraketi juurde kolis .
Vot siis läks kiireks ja 2014 detsembri alguses sai hakatud kiirkorras kogutud mõtteid ja materjale kokku kuduma. Unistus oli 2015 Ladogale jõuda.Loomulikult ei jõudnud aga kuhugi .
Täitsa algusest pilti ei leidnud aga panen alustuseks ühe pildi kui tööd oli tehtud juba terve igaviku ehk inimeste keeles tervelt 2 nädalat :) Pildi kellaaeg ja kuupäev räägivad iseenda eest .

Pilt




Edit:

Leidsin ikka algusest ka midagi :

Pilt

See on siis see esimene ja kõige olulisem etapp auto ehitusest kui määratakse ära kus midagi asuma hakkab,auto kõrgus,teljevahe,kere kõrgus maapinnast ja veel 100 muud asja.
Ütleme nii ,et see on pea paari päeva töö ja pärast lõpetamist on pilt täpselt samasugune kui alustades ehk si**agi pole muutunud.



Pilt

PS: teema on avatud kõigile tarkadele ja mitte tarkadele küsimustele ja niisama arvamuse avaldamiseks ning targutamiseks :)
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

Jube keeruline on tagantjärgi meenutada kõiki nüansse ja raske on leida üles need "maasikad" mis rahvast ka huvitaks .


Põhirõhk kogu autoehituse vältel oli sellel,et kust saada kätte need kilod(pigem grammid) mis tavaliselt külge lähevad ja auto raskeks teevad. Eesmärk oli ju miinimumkaal või vähemalt väga lähedale sellele numbrile .
Eos oli selge,et kasutada tuleb teistsuguseid materjale ja iga tükk mis külge läheb tuleb üle viilida,läbi puurida ja läbi puuritud tükk veel igaks juhuks üle puurida või läheb nii nagu tavaliselt. :D
Ei taha kogu au endale ka võtta kuna Porgandit ja minu autot sai hakatud ehitama samal ajal ja pea igat sõlme ja materjalivalikut sai omavahel arutatud ,et oleks tugev ja kerge ning,et ei libastuks sellel raskel teel sangpommide külge keevitamisega.
Seega läksime enamvähem sama teed ja otsustasime ,et ühtegi tavamaterjali (235,355 vmt sai ) ei kasuta , kuna need on nõrgad ja ei saa kasutada nii õhukest kui tahaks või vaja oleks.
Seega sai kere koos kogu täiega tehtud sellistest poppidest materjalidest nagu 25crmo4,domex ,weldox, raex ,titaan ja loomulikult legendaarne alumiinium.Mitte riffel.Seda ma ei seedi. :)
Kere ehitamine tähendab tegelikult pea kogu auto valmis ehitamist ja siis uuesti lahti võtmist,et värvi saata ja pärast uuesti kokku panna .
Mul võttis see aega ei vähem ega rohkem kui täpselt 3 kuud mis on paras rekord ka enda jaoks . Keevitamist sai alustatud detsembri algul ja märtsi algul läks liivapritsi ja värvi.
Värv loomulikult sinine.Seekord pärlmutter .

Mõned pildid ka.


Pilt
Pilt
Pilt

Mehhaanik Rait ka pildile jäänud .

Pilt
Auto remontija unistus.Saab kapoti all püsti seista :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Sai ka esimene katus ära proovitud nii igaks juhuks,et oleks tehtud :)
Pilt
Pilt
Pilt

Praks värvi kvaliteeti uurimas ja endamisi arutlemas,et miks ta tempoga maha jäi :) Porgand läks täpselt nädal hiljem värvi .

Pilt



Pilt
HM Racing Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR3 H5

Postitus Postitas LauriJ »

Mul ka päris palju küsimusi :) Panen mõned kirja esialgu.
Kas raami tegemisel tegite mingeid tugevusarvutusi ka? Palju üldse enne ehitamist mingeid jooniseid tegid? Või oli nii, et sillad paika, mootor paika ja siis ehitame auto sellele ümber?
Kas vedrustus pandi paika silma/kogemuse järgi või kasutati mõne vedrustusprogrammi abi? Miks lääbadega süsteem, mitte 4link?
Kas lääbade kerepoolsed kinnitused on nimelt tehtud "kere alla". Ma mõtlen seda, et esimeste ja tagumiste kinnituste vahel on selline "aste" ja põhi pole päris sile. Igast länkaritel jms on lääba kinnitused raami vahele pandud ja põhi on alt sile.
Esialgu olid sul Toyota veluveljed. Miks need kõrvale heitsid ning plekkveljel üle läksid? Kaal? Rehvilukk?

Tegelikult neid küsimusi on veel aga vast aitab praegu.

PS, Praks lubas Porganist ka kunagi teema teha :D Kõik ootavad juba ammu :cheers
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

LauriJ kirjutas:Mul ka päris palju küsimusi :) Panen mõned kirja esialgu.
Kas raami tegemisel tegite mingeid tugevusarvutusi ka? Palju üldse enne ehitamist mingeid jooniseid tegid? Või oli nii, et sillad paika, mootor paika ja siis ehitame auto sellele ümber?
Kas vedrustus pandi paika silma/kogemuse järgi või kasutati mõne vedrustusprogrammi abi? Miks lääbadega süsteem, mitte 4link?
Kas lääbade kerepoolsed kinnitused on nimelt tehtud "kere alla". Ma mõtlen seda, et esimeste ja tagumiste kinnituste vahel on selline "aste" ja põhi pole päris sile. Igast länkaritel jms on lääba kinnitused raami vahele pandud ja põhi on alt sile.
Esialgu olid sul Toyota veluveljed. Miks need kõrvale heitsid ning plekkveljel üle läksid? Kaal? Rehvilukk?

Tegelikult neid küsimusi on veel aga vast aitab praegu.

PS, Praks lubas Porganist ka kunagi teema teha :D Kõik ootavad juba ammu :cheers
Seda ma kartsin,et nii läheb :D
Kere tugevusarvutusi ei ole põhimõtteliselt võimalik teha kuna keegi ei tea dimensioneerimiseks vajalikke jõudusid.Selles osas lähtusime kainest mõistusest ,füüsikast,materjalide omadustest,kõhutundest ja varasematest kogemustest ning krtteabmillest veel.Jooniseid sai tehtud küll aga mitte ühtegi neist ei teinud kere jaoks. Auto sai ehitatud asjade ja enda ümber.Kere sai hea ma arvan sest materjali on kasutatud minimaalselt aga ta on täpselt seal kus on teda vaja.
Lääbad lihtsalt meeldivad ja neid on lihtne ehitada ja paigutada .
Vedrustus läks silma/kogemuse järgi.
Piltide pealt ei saa kõike aru nagunii.Eks igal asjal oli oma põhjus ja osade põhjuste nimi oli aeg.
Velgedega oli selline lugu,et tahtsin kasutada vähe suuremaid pidureid kui porgand aga need ei mahtunud kuidagi sinna velje sisse ära normaalselt.Seega läksin plekkvelje teed.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Praks1 »

Lääbad selleks, et 4link nõuab palju ruumi, keerukas ehitada ja keerukas autot hooldada hiljem.
Kerget pilli tehes on ka ruumi räigelt vähe, et asju mahutada. Kuna tegu on TR3,mitte ET2 pilliga, siis sellega vaja ka 10h järjest sõita, mitte vaid 3.
Lääbad on raami all selleks,et neil oleks horisontaalne, või isegi negatiivne nurk sõiduasendis.
Toyota veljed teevad auto laiaks.
Auto tulebki ehitada ümber mootori,sildade ja vintsi, muidu tulebki raske asi mingi joonise järgi :D
Raami arvutus on selline,et võimalikult vähe toru, lõpuni jäika asja polegi võimalik teha (vähemalt mitte kerget)
Vedrustuse asetus suht peast, jällegi väikse auto puhul pole eriti palju võimalusi amordiga ümber auto joosta ja vaadata kuidas panna.Sellest ei saa paljud enne aru, kui nad seda kunagi tegema hakkavad ja sildasi flexi ajama hakkavad :D
Porgandi teema tuleb, aga pildid arvutis ja arvuti remondis hetkel.
Tuleb uus pill ja teema kah varsti
Proto
53951597
samur
Mudder
Postitusi: 85
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: TR3 H5

Postitus Postitas samur »

Mis NISSANI mootor see kõikse parem siis on? Paneks tuleviku tarbeks kõrva taha.
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Praks1 »

See Nissani mootor kuskil raamivahel, õieti töötaval kujul maksab rohkem, kui mõne venna korter.Seega pole just väga midagi kõrvataha panna tulevikuks.
Proto
53951597
samur
Mudder
Postitusi: 85
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: TR3 H5

Postitus Postitas samur »

No ei ela just päris kuuse all, aga ikkagi mis asi see hea asi ON?
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR3 H5

Postitus Postitas LauriJ »

VQ35HR
andrusr
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:29 am

Re: TR3 H5

Postitus Postitas andrusr »

Praks1 kirjutas:See Nissani mootor kuskil raamivahel, õieti töötaval kujul maksab rohkem, kui mõne venna korter.Seega pole just väga midagi kõrvataha panna tulevikuks.
Kus need 1000.- korterid asuvad :D
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

andrusr kirjutas:
Praks1 kirjutas:See Nissani mootor kuskil raamivahel, õieti töötaval kujul maksab rohkem, kui mõne venna korter.Seega pole just väga midagi kõrvataha panna tulevikuks.
Kus need 1000.- korterid asuvad :D
Kus neid mootoreid tuhandega saab ? Võtaks mõned tagavaraks omale.
Kui ridade vahelt välja lugeda siis Praks kirjutas "kuskil raami vahel" ja " õieti töötavana "
See tähendab umbes 15k.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Praks1 »

"Mootor õieti töötaval kujul" pean silmas, õige sidur, kolled, karteripõhi jne huumor.
Kõik kes arvavad, et offroad autol võiks kasutada originaal auto aju jne juhtmeid, ilmselt sellega väga võidu ei sõida. Lihtsalt need asjad pole töökindlad (nähtud piisavalt).
Kuna tegu keeruka mootoriga, on ka mehi kes selle käima panevad oluliselt raskem leida. See jällegi kajastub hinnas jne.
10 korda lihtsam on võtta Corvette Ls1 ja Ms3 aju. Seal jääb kogu aretus ära, kõike saab tellida ja käima paneb pea iga sepp selle.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

Mootor sattus vähe keeruline jah seekord kuna ei tahtnud jälle mingit vana saasta ja soov oli midagi teistsugust.Mootor on aastast 2008.Maha on see keeratud avariilise Nissan Z350 pealt.
Raamatu järgi peaks olema 232 kw ja 363 nm.
Ise tehtud pikk sisselaske toru (snorkel) ja põlve otsas tehtud väljalase võtavad neid numbreid kindlalt väiksemaks. Progeajuga on võimalik aga kasutada ära kogu mootori ressurss ja seega võiks lugeda heaks tulemuseks kui pärast sellist omaloomingut on saavutatud tehaseandmed.
Ringi tuli teha sellel mootoril tegelt omajagu,et see kone offroadile sobivaks saada. Oleks alguses ette teadnud siis poleks vist seda ka ostnud.

Ringi teha või täiesti uued tuli teha järgmised asjad:
Karter koos õlituskanalitega .
Uus custom sisselase koos gaasisiibriga.
Kõik uued custom rihmarattad.See oli mu oma kiiks,et ainuke ja õige asi on kiilrihm .
Uus õlivõttur.
Custom hooratas ja siduriketas
Väljalaskekolled
ja veel hunnik pisiasju....
Lisaks on sellel konel ainult 2 kohta kuhu on võimalik mahutada genekas ja roolivõim ja need asuvad ikka väga madalal ,pea karteri kõrval .Raskuskeskme mõttes hea,maa all sõitmiseks ilmselgelt jama.
Roolivõimul on suht pohhui kus asuda aga genekas sellega nõus pole. Seega oli ainuke variant kasutada vesijahutusega harjavaba täielikult kinnist genekat mis on suht kullahinnaga ja mitte just väga levinud .
Sellele oli vaja tekitada jahutussärgist ka väljavõte.
Ühesõnaga keppi rohkem kui vaja :D

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Hooratas on kaalusäästueesmärgil tühjaks freesitud.Tervelt 1,2 kilo sai sealt kätte.Hooratas on täielikult custom detail .
Pilt

Rohkem hetkel pilte karterist ei leidnud.See on ca 10% tööst mis tegelt tehtud sai .
Pilt


Üks pilt sellest milline näeb välja 100 % omavalmistatud piduriketas.Selle valmistamine oli paras peavalu kuna 70mm offsetiga
ketast on lollus tervest tükist treida ja see tuleb osadest kokku koostada kõigepealt .


Pilt



Otse loomulikult sai mootorile tehtud 100% uus juhtmestik just täpselt selline nagu peab olema.
Mootori juhtaju sai valitud VKM-i arvates parim mis hetkel üldse saada on.
Haltech Elite 2500 .
Aju on 100% veekindel .

Pilt
HM Racing Team
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Re: TR3 H5

Postitus Postitas tanel »

Ouch. :lol: Läks veitsa lappama või Sa alustades eelarvelisi raame ei seadnudki endale?
Hea vaadata kohe, tavalisele "tiigersaetuuningule" vahelduseks. :thumb:
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 H5

Postitus Postitas Movistar »

Läks veidi lappama jah aga seisev raha tulebki suunata ringlusesse .Kuidas muidu majandus kasvab kui kõik soki sisse peidetakse ja ei tarbita :D
Ilmselgelt on sellist asja eelarvestada peaaegu võimatu.Siis peaks see 100% ette lahendatud olema .
Mida rohkem teed ,seda rohkem isu kasvab ja seda värvilisemaid tükke külge läheb.
Mingid piirid seadsin aga olin ka valmis neid nihutama :D
Ütleme siis nii,et ega käsi väga ei tõuse mingit viimast porri tootma ka .
Talupojaloogikast lähtudes võiks asi ju nii välja näha,et raske auto omab palju asju kuna kaal tuleb ju komponentidest mida külge keerad .
Palju asju tuleb ju osta ja see maksab palju raha kuna asju on ju palju .
Seega peaks olema kergemat ju odavam ehitada kuna tuleb vähem asju osta :D
Tegelikkus on aga hoopis teine.Mida kergemaks üritada asja ajada seda kallimaks läheb ja see koefitsent on päris hull.
Kindlasti on võimalik ka kallilt rasket ehitada.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”