Silverbeast 2.5

Ehitad autot ja tahad oma tegevust jagada ? see on see koht, kus eputada, rääkida ning respecti koguda.

Moderaator: Moderators

Suletud
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas erik »

Tegelikult on meil ju Eesti võistlustel kiiruspiirang 70kmh, krossidel ei saa nii paljugi sisse, minu tüütud hääled algavad u. 40 - 50 km h. Probleem on Horvaatia võistlusel, kus piiranguid pole ja kiirused kasvavad loodetavasti üle 100 kmh.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas v6sa »

valtsek kirjutas:Aja pakkude või tõstukipeale, rattad õhku ja vunk üles, siis äkki näeb midagi või saad vähemalt aru kust lõrin tuleb.
Või siis äkki käimakast ise?
Ma pakun, et õhus ei lõrisegi... :roll:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
valtsek
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Veebr 10, 2015 11:13 pm

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas valtsek »

v6sa kirjutas:
valtsek kirjutas:Aja pakkude või tõstukipeale, rattad õhku ja vunk üles, siis äkki näeb midagi või saad vähemalt aru kust lõrin tuleb.
Või siis äkki käimakast ise?
Ma pakun, et õhus ei lõrisegi... :roll:
Ei pruugi jah, aga võib. Paljudel vahekastidel see jama, et kahvlid ja 4 veo lülitussüsteem( vahekastidel sees) kulunud. Ei hoia hammakaid oma kohal ja siis hakkab sisemisi hambaid järama, just siis kui mootoriga pidurdad.
Teine asi see, et volvo kastil pidi esikardaani flentsi laager nõrk koht olema, hakkab vibrama ja häälitsema suuremate kiiruste juures..rootsi foorumis nii räägivad.

Lihtsalt imelik kust see metalli puru tuleb??
Aga võib igasugu lollakaid vigu olla, lihtsalt paar ideed :D
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas erik »

Seiniks, kui topelristiga kardaan ette alla ei mahu, siis vaatame vedrustuse arenduse teemat:

Kui ennem oli probleem, et vedrustus ei jõudnud põhjani ja piiras flexi, siis nüüd on see teema igati ok. Natuke saab veel vedrude vahelise piiraja liigutamisega asja pehmemaks ja bumpstopi rõhku tõstes võimaliku läbilööki paremini püüda, aga see on kosmeetika.

Sama hüpe, samas kohast, kus eelmine video, hästi on näha, et rataste kontakt on teega hoopis teine asi. Maandumine lõppeb ka väga pehmelt.

https://www.youtube.com/watch?v=V_alhawMfx4

Ja Kotka mölapidamatusega kaunistatud roomlemise video

https://www.youtube.com/watch?v=fMJjOBgKd_c
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas erik »

Nii palju "tarku" on siin foorumis koos, aga süveneda ei viitsi eriti keegi! Tegelikult on enamustel kollidel asi põhja all valesti, sest õigesti on väga raske seda ehitada.
Aga mitu pead, on mitu pead. Hardo leidis Sellise õpetliku video, koos selgitustega miks ja kuidas:

https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas LauriJ »

Uputaja seda varemgi foorumis maininud, kuskil sildade allapaneku teemas.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas v6sa »

totu kirjutas: ...
Olulisem on ristide omavaheline asend ja flantside asend. Mõlemad võiksid olla rööpsed.
...
Ütles ju. Kuidas hõbekoletise kõhu all paralleelsusega lood on?

Ma nagu eeldasin, et see on korduvalt üle mõõdetuna paigas... :roll:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas erik »

v6sa kirjutas:
totu kirjutas: ...
Olulisem on ristide omavaheline asend ja flantside asend. Mõlemad võiksid olla rööpsed.
...
Ütles ju. Kuidas hõbekoletise kõhu all paralleelsusega lood on?

Ma nagu eeldasin, et see on korduvalt üle mõõdetuna paigas... :roll:
Heh, kolli ehitades peab pidevalt tegema kompromisse, sest miski ei mahu, on liiga suur ja lihtsalt ei sobi. Vahekasti nurga määrab mootori nurk. Esisilla nurga määrab kasutatava kardaani käigunurk. Aitaks kliirentsi vähendamine ja mootori nurga vähendamine silla käigu arvelt. Alati on veel variant teha väikse sillakäiguga kõrge putkaga aparaat aga see ka mulle ei sobi.
Varem polnud probleem nii hull ka, kuna suure rattaga on see probleem oluliselt väiksem. Horvaatia sõidu ratas on väike, tänu sellele sõit suurtel kiirustel mugavam aga kardaani pöörlemiskiirus suurem.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4641
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas uputaja »

Q kulguril olid kunagi wireless kardaanid. Täitsa vaiksed olid :D
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas erik »

Tundub, et isegi ei päästa, kuna sobivat liigendit, mis vajaliku jõu vastu võtaks polegi. Pealegi oleks sellise liigendi läbimõõt lubamatult suur.

http://www.thompsoncouplings.com/index. ... 29&lang=en
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4421
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas Movistar »

See kuulutus tundub üldse kahtlane.
Mismoodi saab sellist asja dimensiooneerida kui kirjas on 155 kw :)
Selle numbriga pole midagi teha ju.
Lisaks on see 10 kraadi mingi naljanurk mitte offroadi tarvik.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas erik »

No see junn kõlbaks näiteks kasti ja vahekasti vahele. Seal oleks 10 kraadi täiesti piisav.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas Ax »

Aga kas pole mõelnud nn püsikate peale? Või jäävad nõrgaks?
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas erik »

Püsikas ei sobi üldse. Nurga all, suurtel pööretel töötamine tekitab palju hõõrdumist, mis põhjustab temperatuuri tõusu kuni detaili hõõgumiseni.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: Silverbeast 2.5

Postitus Postitas raulex »

Kuidas oleks kolme tavalise ristiga kardaan? Minikoopia Gaz 53 kardaanist.
Vahekasti poolt siis rist, kohe kandelaager, siis kohe rist ja siis pikem toru esireduktorini.
Vahelaager paigaldada nii,et vahekastipoolsel kahel ristil oleks sama nurk ja reduktori juures null kraadi.
Oma uuel kollil plaanin sellist lahendust, materdage idee maha, kui ei toimi.
Nissan Terrano ja Nissan Terrano koll.
Suletud

Mine “Ehitame autot e eputa tehtuga / Build threads and show offs”