1. leht 3-st

Niva projekt(Guntsik) Teema lukku,auto müüdud !!!

Postitatud: P Mai 18, 2014 10:16 pm
Postitas guntsik87
Terekest.Peale lehtses käimist grand cherokeega(2008) otsustasin,et vaja tuua selline pill millest kahju ei ole :) Aega võttis aga asja sai ning tõingi Niva.Masinal aastat kahjuks täpselt ei mäleta aga midagi 95 kanti ta on.Värvuseks punane ja 1.7 monopritse mootor(vist :)) Ülemuse auto ta oli jahil käimiseks pea 10 aastat ja seisnud ainult garaasis .Paar aastat tagasi lasi ka keretööd ära teha niet suhteliselt hüva nägunen ja potensiaali ehitamiseks küllaga.Ilma pikema jututa lisan ka mõne pildi aga üldiselt eesmärk on ehitada selline masin millega offroadida.Üle võlli ma seda ehitust ajama ei hakka,selline rehv alla mis jätab sillad oma kohale ja tagumine keevisdiffer ehk,natuke kõrgemaks ja loomulikult oleks ka vintsi vaja.Täna ostsin siis rehvid ära uaz velgedel insa turbo sahara 205/80 15.Nendega tekkis siis kohe probleem,et rehvid käivad koopasse ja andsin rohtu(rellakas).Tagumiste koobastega veidi vaevalisem töö kuna seal topeltplekk,vaja uuesti siseplekk välimisega kokku keevitada vmz,seda osa veel mõtlen.Igatahes jõudu läheb vaja ja lisan aeg ajalt ehitusest ka pilte.Parimat.Gunn

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: P Mai 18, 2014 11:14 pm
Postitas TiitR
Esirehvid valepidi all? :roll:

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: P Mai 18, 2014 11:33 pm
Postitas Guuru
TiitR kirjutas:Esirehvid valepidi all? :roll:

Ja ongi nii! :D Võiks niva ka valetpidi olla,siis oleks eriti prikoll värk :lol:

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: E Mai 19, 2014 6:15 am
Postitas guntsik87
Joppenpuhh ja nii ongi :-) kui nuud meenutan siis jah ma tarkpea veeretasin auto kulgedele oiged rehvid ara kull ja panin tagumised allagi,aga nina ees oli kanal ei saand tungida tervet nina korraga ja ajasin auto teistpidi siise aga rehvid jaidki nii :-) tanan tahelepanu eest:-)

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: E Mai 19, 2014 9:46 am
Postitas v6sa
Võib ka sedapidi hoida: siis veab tagasild edaspidi, esisild tagurpidi liikudes paremini. Iseasi, kuivõrd hea tagurpidi mülkast väljaronija niff on... :roll:

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: E Mai 19, 2014 9:54 am
Postitas Landy
Miks nii väikesed rehvid 205/80 R15 ? ( 27, 91 tolli) kui selle auto alla mahuvad palju suuremad rehvid 205/80R16 (28,91 tolli), mis saab panna Niava originaal velgedele. Originaalrehvi mõõt 27.02 tolli
Pilt

Mingit mega rellaka tööd pole vaja teha. 205/80 R16 puhul tuli eest tiiva nurgast ca 1cm maha võtta:
Pilt
Taga koopas tuleb tiiva tagumist nurka haamriga veidi sisse poole siledamaks lüüa ja kõik hea.
Pilt
ninr atttad mahtusid ringi käima.

Taga koopa põhja hakkavatki vastu käima, maksismum triangulatsiooni korral kuid sellest pole midagi hullu. Lööb vaid kooap seestpoolt läikima.


Lisinfot ja pilte:
http://www.landy.ee/niva

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: E Mai 19, 2014 12:12 pm
Postitas guntsik87
Koik arusaadav ja olen su teemasid lugenud. Asi vaga lihtne,sain need rehvid velgedel pea poole odavamalt kui uued ja nendelgi on kidad veel kuljes(jutu jargi olevat 100km soitnud).Ei ole plaanis suuri summasid alla laduda,teen käeparastest asjadest ja vastavalt voimalustele.

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: E Mai 19, 2014 10:20 pm
Postitas poiss
Taha keevislukk nii saad ikka kuidagi 3 ratast koguaeg vedama. 3x4 :D

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: T Mai 20, 2014 8:03 am
Postitas guntsik87
Selline plaan oligi jah.

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: T Mai 20, 2014 9:42 am
Postitas Praks1
Keevitatud sillaga,peaks tugevdama nats tagasilla varda kinnitusi,vähemalt väikseid vardaid nats sillal kõrgemale tõstma.

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: T Mai 20, 2014 9:48 am
Postitas Landy
Praks1 kirjutas:Keevitatud sillaga,peaks tugevdama nats tagasilla varda kinnitusi,vähemalt väikseid vardaid nats sillal kõrgemale tõstma.
Mitte ainult varda kinnitusi ( kännud) kere küljes, vaid ka vardad ise tuleb tugevdustega üle keevitada. Tehasest tulles on nad sellised vahvad konsverviplekist torud, mis esimese väiksema takistuste taha jäädes deformeeruvad.
Pilt
Silmadele tugevdused keevitusega peale ning vardle vinkelrauast peale keevitatud tugevdus hoiab kenasti selle sirge

Ka pooltelgi võiks ühe komplekti varuks võtta ning tagasilla sukk varuks ei teeks paha

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: R Mai 30, 2014 1:15 pm
Postitas Raidoastra
Sellise rehviga pole veel vardad järgi andnud,küll üks kinnitus kereküljest kuna oli mäda,kui mäkketõuse kõvapinnasega ei tee pole ka vast hullu :)

Pilt

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: L Mai 31, 2014 10:34 am
Postitas guntsik87
Ja alll on sul keevisdiffer ?Nival kere muidu ülihea aga kuna keevitused jutud olemas siis lasen ilmselt ikka veidi hardoxit keresse :D Esisilla tõste tegin ka vahepeal ära ,oli ikka rohkem tööd kui arvasin :) Vedrutaldrikute alla mängisin mutrite ja seibidega kõrgust ja uued pikemad poldid mutrid,sharniirile tegin vahetüki taaskäideldud prügist(kõva plastik,kasutan neid veoauto tõstuki käpa kloppidena,lihtne viimistleda ja ülitugev).Rooliotsad keerasin teistpidi ja lääbad vahetasin omavahel ära,et rooliotsa koonus teistpidi jääks,aga niisama vahetamisega asi ei piirdunud,kuna keerates hakkas stabika vardasse kinni.Lõikasin rellakaga mõlemale sälgud sisse ja muutsin selle lääba nurka natuke kõrgemaks ja keevitasin kinni.Esimesed klotsid vahetasin ka ära(9eur kompl) millega kaasnes auto liikumatus :D Asi lihtne,uued klotsid tõid pidurisadula väljapoole ja hakkas uazi velge kinni.Selle lahendasin ka rellakaga :) Proovisõitu tehes teevad pooltelje otsad veidi kraginat,ilmselt seepärast,et nurk muutus veidi teravamaks ja ilmselt otsad pole esimeses nooruses ? Sharniirile sai 4 cm klopp ja vedrutaldriku alla kõrgem osa 3.9 cm ja madalam 1.75.Lisan hiljem ka mõne pildi.Terv Gunn

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: L Mai 31, 2014 8:28 pm
Postitas guntsik87
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Niva projekt(Guntsik)

Postitatud: P Juun 01, 2014 12:03 am
Postitas Sten
Kena! Kuidas tagant kõrgendad?